Tırmanma ve ralli şampiyonalarını takip ettiğim Palio 1.6 16V aracımda uzun süredir motor hararet problemleri yaşamaktayım. Araç sıcak hava + dik rampa + altı yedi kilometre tam gaz kullanım sonrasında su hararetinde artış yaşıyor. Eğer bu yükselişe dikkat edip aracı sağa çekip rölantide çalışmaya bırakırsanız su sıcaklığı yavaş yavaş tekrar eski konumuna düşüyor.
Kaloriferi sıcağa getirip çalıştırmamız durumunda sıcaklık yükselişi biraz daha ağır oluyor nispeten kontrol altında tutabiliyoruz. Etabın uzaması halinde bu da fayda etmiyor,keza 2013 Eskişehir Rallisi'nde bu sebepten finish'e 4 km kala yarışa veda etmek zorunda kaldık.
Düz yolda, sıkışık trafikte hiç bir kullanım koşulunda hiç bir problem yok. Problem yalnızca tırmanış + sıcak + yüksek tempo üçlüsünde. Bu arada hararet yükselişi motor gücünde kademeli bir düşüşü de beraberinde getiriyor.
Aracın soğutma sisteminde devir daim, radyatör, fan müşürü, fan motoru değişti. Silindir kapak contası 1.6 16V motorlarda önem arz ettiğinden servisten Fiat/Lancia üretimi orjinal conta ile değiştirildi. Radyatörün ön kısmına ek olarak bir tane daha fan koyuldu. Fan'lar içeriden müşür harici olarakta şalterle açılabiliyor. Araçta su eksiltme vs gibi problemler yok. Kapakta çatlak vs. yok.
Sonuç aynı.
Bir nevi araç su soğutmalı gibi değil hava soğutmalı gibi çalışmakta.
Müdahale etmediğimiz tek kısım aracın yazılımı kaldı; konu hakkında bilgisi olan arkadaşlarımızdan hem yazılım hem de hararet problemi hakkında görüşlerini bekliyorum.