User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: Grup N Fiat Palio 1.6 16v Hararet Problemi

  1. #1
    Starion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    260
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Grup N Fiat Palio 1.6 16v Hararet Problemi

    Tırmanma ve ralli şampiyonalarını takip ettiğim Palio 1.6 16V aracımda uzun süredir motor hararet problemleri yaşamaktayım. Araç sıcak hava + dik rampa + altı yedi kilometre tam gaz kullanım sonrasında su hararetinde artış yaşıyor. Eğer bu yükselişe dikkat edip aracı sağa çekip rölantide çalışmaya bırakırsanız su sıcaklığı yavaş yavaş tekrar eski konumuna düşüyor.
    Kaloriferi sıcağa getirip çalıştırmamız durumunda sıcaklık yükselişi biraz daha ağır oluyor nispeten kontrol altında tutabiliyoruz. Etabın uzaması halinde bu da fayda etmiyor,keza 2013 Eskişehir Rallisi'nde bu sebepten finish'e 4 km kala yarışa veda etmek zorunda kaldık.

    Düz yolda, sıkışık trafikte hiç bir kullanım koşulunda hiç bir problem yok. Problem yalnızca tırmanış + sıcak + yüksek tempo üçlüsünde. Bu arada hararet yükselişi motor gücünde kademeli bir düşüşü de beraberinde getiriyor.

    Aracın soğutma sisteminde devir daim, radyatör, fan müşürü, fan motoru değişti. Silindir kapak contası 1.6 16V motorlarda önem arz ettiğinden servisten Fiat/Lancia üretimi orjinal conta ile değiştirildi. Radyatörün ön kısmına ek olarak bir tane daha fan koyuldu. Fan'lar içeriden müşür harici olarakta şalterle açılabiliyor. Araçta su eksiltme vs gibi problemler yok. Kapakta çatlak vs. yok.
    Sonuç aynı.
    Bir nevi araç su soğutmalı gibi değil hava soğutmalı gibi çalışmakta.

    Müdahale etmediğimiz tek kısım aracın yazılımı kaldı; konu hakkında bilgisi olan arkadaşlarımızdan hem yazılım hem de hararet problemi hakkında görüşlerini bekliyorum.
    David Townsend: Michael, I want you to drive flat out. I want Porsche to win Le Mans!

    http://garaj.imgur.com

  2. #2

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara cebeci Dörtyol
    Mesaj
    2.483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Basit bir soru olacak ama her yarış sonrası radyatör'e su tutuyor musunuz ?

  3. #3
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yağ sıcaklığını takip edebiliyor musunuz?
    Yağ radyatörü var mı? daha doğrusu nasıl soğutuyorsun yağı?

  4. #4
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yağ sıcaklığını takip edebiliyor musunuz?
    Yağ radyatörü var mı? daha doğrusu nasıl soğutuyorsun yağı?
    Bende aynı şeyi düşünüyorum yağ sıcaklığını nasıl kontrol ediyosunuz

  5. #5
    Starion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    260
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yağ sıcaklığını takip edebiliyor musunuz?
    Yağ radyatörü var mı? daha doğrusu nasıl soğutuyorsun yağı?
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende aynı şeyi düşünüyorum yağ sıcaklığını nasıl kontrol ediyosunuz
    Grup N olduğu için yağ radyatörü yasak. Yağ sıcaklığını okuyacak bir göstergemizde mevcut değil.
    David Townsend: Michael, I want you to drive flat out. I want Porsche to win Le Mans!

    http://garaj.imgur.com

  6. #6
    Starion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    260
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Zorbey Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Basit bir soru olacak ama her yarış sonrası radyatör'e su tutuyor musunuz ?
    3 kez radyatör değiştirdik desem?
    David Townsend: Michael, I want you to drive flat out. I want Porsche to win Le Mans!

    http://garaj.imgur.com

  7. #7

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    2.210
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Termostat takmasanız Yada varsa daha düşük sıkcaklıklı bir fan müşürü ve termostat taksanız.

  8. #8
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kanashibari Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Termostat takmasanız Yada varsa daha düşük sıkcaklıklı bir fan müşürü ve termostat taksanız.
    bu araçlarda termostat yokmuş zaten..
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  9. #9
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yağ radyatörü olmasada yağ / su heat exchanger var mı ? Yani sulu yağ soğutucu ? Su sıcaklığı müşürleri kaç tane. Radyatör sıcaklığınız kaç termostat kutusu sıcaklığı kaç. Motorun sıcak suyu basma debisi yetmiyor ve radyatör soğuk motor sıcak ise yarış araçları için elektrikli su pompaları mevcut.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  10. #10
    Starion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    260
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet araçta termostat yok ve fan içeriden şalter ile sürekli olarak açık tutulabiliyor.

    Su sıcaklığını iki farklı bölgeden ölçmedik, çünkü araç normal konumda zaten sistem doğru çalışıyor. Elektrikli su pompası fikri akılcı ama çözüm bu olmamalı. Standart bir otomobil standart çözümler ile bu sorunu yaşamayacak hale gelmeli. Yoksa hani büyük bir BMW radyatörü koyup belki konuya alternatif çözümler yaratabilir ama aracın standart tasarımlı soğutma sisteminin doğru çalıştığında yaratacağı faydadan fazlası olmayacaktır.

    Radyatör ve termostat su sıcaklığı ölçümlerini araç durur vaziyette iken yapmamız bir değişiklik yaratacak mıdır Şuayb? Radyatöre hava gelmeden? Çünkü ölçüm bu şekilde yapıldığında tutarlı bir sıcaklık farkı olmayacaktır gibi geliyor bana.

    Bu arada yazılım konusuna ne diyorsun? Aracın yazılımı standart değil.
    David Townsend: Michael, I want you to drive flat out. I want Porsche to win Le Mans!

    http://garaj.imgur.com

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fan sürekli açık olmasına rağmen GRUP N makinada hararetin artması çok garip..

    su kanallarında, hortumlarda bir kontrol yapılması gerekli bence.. devirdaim değişti denmiş sorun orda değil sanırım..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •