User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Buji Kablosu

  1. #1
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Buji Kablosu

    Motordaki sarsıntının sebebi diye düşündüğüm 21 yıllık buji kablolarını bugün akımölçer ile kontrol ettim.Bir tanesi 8 ohm civarı diğerleri 13-15ohm arası çıktı ancak iki tane kabloyu ölçerken akım sürekli değişiyordu bazen 13 bazen 17 gibi değerler gösteriyordu.Araç karbüratörlü olduğu için 5 tane kablo var biride bobine gidiyor o kabloyu ölçtüm hiç bir değer göstermedi distribitöre giren yer iyice paslanmış.Benim aklıma bir kaç şey takıldı onları size sormak istedim.

    -Akımölçerdeki dalgalanmaların sebebi nedir ? iki kişi ölçtük ve kabloları hiç oynatmadan sabit tuttuk.
    -Bobinden distribitöre giden kabloda neden hiç bir akım değeri göstermedi.Araç çalışıyor ancak 900-2000rpm arası çok fazla sarsıntı yapıyor.
    -İnternetten araştırdığım kadarıyla ideal akımın 8 ohm civarı olması gerektiğini gördüm.Bu doğrumudur.
    -Bu değerlerden sonra sarsıntı ve alt devirlerin ölmesinin sebebi kesin buji kablosu diyebilirmiyiz.Çünkü distribitörü bozulmuştu çıkma aldım iyi durumdadır diye tahmin ediyorum.4 tane buji takalı 1000km olmadı daha.Geriye sadece kablolar kalıyor onlarında 16 yıl değişmediğine eminim bizden önceki sahibi değiştirmediyse 21 yıldır aynı kablo.Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

  2. #2
    meganes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.217
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kablo ve bujiler zaten ucuz maliyetli şeyler.İdeal buji kablosunun omajı 8ohm diyemeyiz.Bu omaj kabloda kullanılan bakıra,alüminyuma göre değişir.Ama kanunen direnci fazla çıkan kablo geçirgenliği daha azdır.Yanılmıyorsam pensampermetre ile ölçüm yaptınız max scalası nedir cihazın,biliyorsunuz buji kablolarından yüksek voltaj geçiyor(30kw/35kw)gibi amper ölçmü sizi yanıltabilir.Ölçü aleti bu voltajda ne kadar stabil değer gösterir tartışılır.En iyisi bi kablo takımı alıp deneme yapmanız.Okadar yılllık ise kablolar dış izolesi yalıtımda yetersiz kalıyodur kaçırma yapabilir ateşleme esnasında
    aracı yüksek fiyata satmam için elinizde 'jdm' yazısı varmı ??

  3. #3
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    normalde kablo takımları ucuz ancak aracın karbüratörlü olması distribitörün yerinin aşağıda olması diğer subaru buji kablolarını kullanmamı engelliyor.275 lira gibi bir değer çıkıyor orjinallerini aldığımda.Ben zaten alacağım ama teklemenin kablolardan kaynaklandığına emin olmak istedim.Ölçüm yaptığım cihaz böyle bir şey.

  4. #4
    meganes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.217
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sadece direnç ölçmeyle kablonun bozuk olmadığı zor anlaşılır.Ne kadar direnç az çıkarsa iletkenlik okadar fazla olur burası bir gerçek,fakat yüksek voltaj olduğu için o kablolarda ölçülen akımın ve gerilimin stabil oalcağını zannetmiyorum,boşta ancak kablonun direnci ölçülebilir.Sorun geçermi geçmezmi bilinmez ama denemeye değer .275 çkan değer 0,275 ohm bence çok makul bir değer ne kadar azsa okadar iyi Bu arada forumda yeniyim mesaj yazdığım konuları nerden bulucam bi söylermisin bana
    aracı yüksek fiyata satmam için elinizde 'jdm' yazısı varmı ??

  5. #5
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı meganes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sadece direnç ölçmeyle kablonun bozuk olmadığı zor anlaşılır.Ne kadar direnç az çıkarsa iletkenlik okadar fazla olur burası bir gerçek,fakat yüksek voltaj olduğu için o kablolarda ölçülen akımın ve gerilimin stabil oalcağını zannetmiyorum,boşta ancak kablonun direnci ölçülebilir.Sorun geçermi geçmezmi bilinmez ama denemeye değer .275 çkan değer 0,275 ohm bence çok makul bir değer ne kadar azsa okadar iyi Bu arada forumda yeniyim mesaj yazdığım konuları nerden bulucam bi söylermisin bana
    mesaj yazdığınız konuları profilinizden bulabilirsiniz ben 275 derken kablo takmının fiyatını söyledim yani deneme yanılma yapmak için biraz fazla geldi bana yeni alınan bir buji kablosu ölçüldüğünde 8 ohm gibi bir değer çıkıyormuş benim kablolardan sadece bir tanesi o değeri yakaldı.Mecburen alıcam bir takım.Bu sefer düzelir İnşallah. teşekkürler

  6. #6
    meganes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.217
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    275 tl bende ohm sanıyodum siz söyleyen kadar.Bi subaru forumda uygulamalı buji kablolarının omaj ölçümü vardı.Siz yazınca aklıma geldi sıfır kabloda 8ohm çıkmıştı şimdi hatırladım Biraz daha araştırmada fayda var mebla büyük geçmezse sorun can sıkar
    aracı yüksek fiyata satmam için elinizde 'jdm' yazısı varmı ??

  7. #7
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı meganes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    275 tl bende ohm sanıyodum siz söyleyen kadar.Bi subaru forumda uygulamalı buji kablolarının omaj ölçümü vardı.Siz yazınca aklıma geldi sıfır kabloda 8ohm çıkmıştı şimdi hatırladım Biraz daha araştırmada fayda var mebla büyük geçmezse sorun can sıkar
    işte ondan korktuğum için birde buraya danışayım dedim olası sebepler çıksın ortaya.

  8. #8
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında belli yaşın üstündeki araçlarda en sağlıklısı değişmesi. Sağlıklı ateşleme olmayında motorunda durumuna etki ediyor. Açıkcası benimde kafamda var kabloları yenilemek. Bakalım totoyu doğrultursak yapacağım inş.

  9. #9
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı F4R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında belli yaşın üstündeki araçlarda en sağlıklısı değişmesi. Sağlıklı ateşleme olmayında motorunda durumuna etki ediyor. Açıkcası benimde kafamda var kabloları yenilemek. Bakalım totoyu doğrultursak yapacağım inş.
    birde kablolarda kaçak varsa yangın sebebi diyorlar.piyasa arabaların parçaları çok pahalı değil hatta enjeksiyonlu subaruların kablo takımı bile ucuz ama karbüratörlü olması, belli ülkelere gönderilmesi,parçanın azlığı böyle uçuk bir rakam çıkartıyor bana.

  10. #10
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sabit bir omajı yok. Uzunluğa, kalınlığa, sıcaklığa göre değişir çünkü. Aralıklar var. Kablonun uzunluğu ile doğru orantılı olarak artar direnç. Kablonun uzunluğu ile sabit oranlı artıyorsa, veya aynı uzunluktakilerde aynı çıkıyorsa sorun yoktur. Direnç okuyamadığın kabloda kopuk vardır.

    Ebay'den falan alsan? Şöyle NGK'nın oem kablolarından... Yok mu?

    Eğer komple bulamazsan en azından bobinden gelen direnç okuyamadığın tek kabloyu benzer boyda başka bir kabloyla değiştir. Kopuk kablodan iyidir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  11. #11
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sabit bir omajı yok. Uzunluğa, kalınlığa, sıcaklığa göre değişir çünkü. Aralıklar var. Kablonun uzunluğu ile doğru orantılı olarak artar direnç. Kablonun uzunluğu ile sabit oranlı artıyorsa, veya aynı uzunluktakilerde aynı çıkıyorsa sorun yoktur. Direnç okuyamadığın kabloda kopuk vardır.

    Ebay'den falan alsan? Şöyle NGK'nın oem kablolarından... Yok mu?

    Eğer komple bulamazsan en azından bobinden gelen direnç okuyamadığın tek kabloyu benzer boyda başka bir kabloyla değiştir. Kopuk kablodan iyidir.
    ebay'de yok amerikaya hiç gitmemiş 1.8 legacy.NGK'ya mail attım fiyat bilgisi veremediler orjinali var da dediğim gibi o kadar para verip onu taktıktan sonra düzelmezse kötü olur.Peki sarsıntıyı başka neden yapar ? ayrıca sonucu 13ohm çıkan buji kablosunu araç çalışırken söktüğümde hiç bir değişiklik olmuyor sadece gaz verince tekleyerek çalışıyor ötekilerini çalışırken söktüm rölantide devir baya düştü.Peki değerlerin dalgalanmasının sebebi nedir ?

  12. #12
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RSBurak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ebay'de yok amerikaya hiç gitmemiş 1.8 legacy.NGK'ya mail attım fiyat bilgisi veremediler orjinali var da dediğim gibi o kadar para verip onu taktıktan sonra düzelmezse kötü olur.Peki sarsıntıyı başka neden yapar ? ayrıca sonucu 13ohm çıkan buji kablosunu araç çalışırken söktüğümde hiç bir değişiklik olmuyor sadece gaz verince tekleyerek çalışıyor ötekilerini çalışırken söktüm rölantide devir baya düştü.Peki değerlerin dalgalanmasının sebebi nedir ?
    Sizin boxer'larda hepsinin boyu aynı herhalde. Eğer tüm silindirlerin kabloları aynıysa hepsinin değerinin aynı çıkması gerekir. Eğer boyları aynıysa kabloların yerlerini değiştirerek dene. Özellikle o sökünce farketmeyenin yerini değiştirerek dene.

    Varyasyon ölçüm hatası veya kopukluk, zayıflık kaynaklı olabilir.

    Özellikle düşük devirde yüke binince teklemede ilk akla gelen ateşlemedir.

    Bu arada kablo sağlam ama bujinin tepesine oturan tırnaklar ve vantuzlar da gevşek olabilir. Onları da kontrol et.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  13. #13
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sizin boxer'larda hepsinin boyu aynı herhalde. Eğer tüm silindirlerin kabloları aynıysa hepsinin değerinin aynı çıkması gerekir. Eğer boyları aynıysa kabloların yerlerini değiştirerek dene. Özellikle o sökünce farketmeyenin yerini değiştirerek dene.

    Varyasyon ölçüm hatası veya kopukluk, zayıflık kaynaklı olabilir.

    Özellikle düşük devirde yüke binince teklemede ilk akla gelen ateşlemedir.

    Bu arada kablo sağlam ama bujinin tepesine oturan tırnaklar ve vantuzlar da gevşek olabilir. Onları da kontrol et.
    enjeksiyonlu boxerlarda hepsi eşit ancak karbüratörlü modellerde distribitör motorun sağ alt köşesinde duruyor bende 2 si kısa 2 si uzun yarın birde o farkı göz önüne alarak tekrar ölçeyim.düşük devirde tekleme yok sadece sarsıntı var ve araç çok hantal.Peki hiç akım okuyamadığım bobinden gelen kablo bu kadar kötüyse araç nasıl çalışıyor ?

  14. #14
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RSBurak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    enjeksiyonlu boxerlarda hepsi eşit ancak karbüratörlü modellerde distribitör motorun sağ alt köşesinde duruyor bende 2 si kısa 2 si uzun yarın birde o farkı göz önüne alarak tekrar ölçeyim.düşük devirde tekleme yok sadece sarsıntı var ve araç çok hantal.Peki hiç akım okuyamadığım bobinden gelen kablo bu kadar kötüyse araç nasıl çalışıyor ?
    Test aletinin verdiği voltajla bobinin verdiği voltaj bir değil. Yüksek voltajlı elektrik kopukluk olsa da atlar
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  15. #15
    meganes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.217
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Burak sonuca nasıl ulaşırsın bilmemde,resimdeki ölçü aletinin bir üst modeli bendede var.Yanlız ölçeceği max ac voltaj scalası 1000vac ve ölçeceği max akımda 10 amperdir.Yani o ölçü aleti ile sadece kablonun direncini ölçersin Omajı yüksek çıkan kabloda büyük ihtimalle sorun var gibi görünüyor
    aracı yüksek fiyata satmam için elinizde 'jdm' yazısı varmı ??

  16. #16
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Test aletinin verdiği voltajla bobinin verdiği voltaj bir değil. Yüksek voltajlı elektrik kopukluk olsa da atlar
    zaten araba çalışırken o kabloyu elledim elektrik çarptı o zaman ben sipariş veriyorum bir takım kablo düzelmezse yapacak bir şey kalmıyor çünkü sarsıntılı çalışmaya neden olacak başka bir şey aklıma gelmedi.Takarım İnşallah düzelir.teşekkür ederim

  17. #17
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı meganes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Burak sonuca nasıl ulaşırsın bilmemde,resimdeki ölçü aletinin bir üst modeli bendede var.Yanlız ölçeceği max ac voltaj scalası 1000vac ve ölçeceği max akımda 10 amperdir.Yani o ölçü aleti ile sadece kablonun direncini ölçersin Omajı yüksek çıkan kabloda büyük ihtimalle sorun var gibi görünüyor
    bencede o kabloda sorun ancak tek kablo bulmak biraz zor ve diğer kablolarında eski olması nedeniyle bir takım sipariş edeceğim sonuçları buraya yazarım yardımlar için teşekkürler

  18. #18
    meganes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.217
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RSBurak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    zaten araba çalışırken o kabloyu elledim elektrik çarptı
    Kablo artık motor yuvasında iyice soğuk sıcak derken gevremiş üstünde kılcal çiziklerde vardır büyük ihtimalle kaçırma yapıyodur.Dikkat et yüksek gerilim var orada,akımı düşük ama sürekli maruz kaldığında ölümcül tehlikeler olabilir allah korusun
    aracı yüksek fiyata satmam için elinizde 'jdm' yazısı varmı ??

  19. #19
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı meganes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kablo artık motor yuvasında iyice soğuk sıcak derken gevremiş üstünde kılcal çiziklerde vardır büyük ihtimalle kaçırma yapıyodur.Dikkat et yüksek gerilim var orada,akımı düşük ama sürekli maruz kaldığında ölümcül tehlikeler olabilir allah korusun
    birde araba lpgli ufak bir gaz kaçağı olsa Allah korusun yangın sebebi artık kablo almak şart oldu

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •