User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: Radyatör Suyu Değişimi

  1. #1
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Radyatör Suyu Değişimi

    Arkadaşlar merhaba,

    Aralık başında aracın kış bakımlarını yaptırmak için servise bırakacağım. Antifreeze fela konulacak, radyatör suyunu komple boşalttıracağım. Ancak kafa takılan birşey var, servis radyatör suyunu değişirken ne suyu kullanıyor? Bildiğiniz çeşme suyunu mu basıyor? Yoksa saf su, yada damıtılmış su felan mı kullanıyor? Ben açıkcası çeşme suyu konmasını felan istemiyorum. Renault servisinde bu işlemi yaptıran var mıdır? Nası yapıyor reno servisleri?

    Son olarak radyatör suyu ve antifreeze değişiminin ücretini bilen var mıdır?

  2. #2
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yanlisim varsa biri duzeltsin. Fabrikasyon radyator sivisi sadece antifreeze dir. Su koyma suya antifreeze ekleme insanoglunun extra bir icadidir

  3. #3
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanlisim varsa biri duzeltsin. Fabrikasyon radyator sivisi sadece antifreeze dir. Su koyma suya antifreeze ekleme insanoglunun extra bir icadidir
    nasıl yani? Araca komple antifreeze mi konuluyor? Soğutma suyunu full antifreeze ile doldurmak iyi değil diye biliyorum?

  4. #4
    D16inside - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    '' TURKEY '' 67
    Mesaj
    2.206
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    %50 antifiriz %50 safsu olması gereken budur, gerisi şehir efsanesi

  5. #5
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    komple antifiriz olmaz. cihazı var ölçer olması gereken oranda koyarsın. zaten servis kitapçığında kaç derece olması gerektiği yazar ona göre koyulur. genelde çoğu aracın ortalama değerleri aynıdır.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  6. #6

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kaç dereceye düşürülmek isteniyorsa donma noktası, kullanılan antifreeze özelliklerine göre dozlanarak kullanılır. bildiğim kadarıyla saf su olması da şart değil.

  7. #7
    Trance-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.410
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maksimum %50 seviyesinde antifreeze konulabilir.
    Antifreeze suyun donma ve kaynama noktası ile oynamasına yardımcı olur .

    ama sorunun cevabı ; sorunsuz istiyorsan , al 5 litrelik bir x marka içme suyu doldur aracına antifreeze ile olsun bitsin
    Alıntı 63owen63 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuyu okudum, şimdi bakırköy minibüsüne binip, meydana kadar ring hayali kuracagım

  8. #8
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Antifriz %100 olarak kullanılmaz. Seyreltilerek donma noktası daha da düşürülür. Saf antifriz'in donma noktası %50su%50antifriz karışımından daha yüksektir.

    Bazı markalarda saf suyla damıtılmış hazır antifriz karışımları vardır. Örneğin Ford'da motorcraft'ın 5LT'lik karışımı var. Ama genelde çoğu serviste %100 antifrize su eklenir. Bu su da genelde musluk suyu olur. Eğer yaşadığınız yerde şebeke suyu kireçli değilse bu çok da büyük bir sorun değildir. Ama en güzeli kireçsizliğinden, tortusuzluğundan emin olduğunuz bir su ile tamamlamaktır. Bu şişe su da olabilir.

    Ayrıca çoğu servis motor suyu değişiminde sadece radyatörü boşaltır. Halbuki motor içinde, termostat gerisinde de hatrı sayılır seviyede su kalır. Sistemin tamamının, tüm su kapasitesinin boşaltılması gerekir. Genelde blok üstünde de tapa bulunur. Ya bu tapadan da su boşaltılır, ya da motor çalıştırılıp birkaç kez antifrizsiz su sistemde tapa açık bir şekilde devirdaim ettirilerek hem yıkama, temizlik, hem de komple değişim, eski suyun tamamen tahliyesi sağlanmış olur.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  9. #9
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teşekkürler bilgiler için. işin kötü yanı söylediğiniz gibi buralarda su çok kireçli. ben o yüzden en iyisi alayım bi bidon markalı su. öle gideyim servise. başlarında durup bidondaki sudan kullanmalarını sağlıyım...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •