User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Conta yakma problemi

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Conta yakma problemi

    Merhabalar.

    Uzun zamandır aracı sıkıştırmadan efendi efendi gidip geliyorum sağa sola.En son dün gece arkadaşın evinden çıktım evime geldim (4 km) otopark a çekerken arabayı hiç bir sorun yoktu.Bu sabah marşa bastım motor rölantide tekleyerek ve bir bujisi çalışmayan motorlar gibi çalışmaya başladı aynadan gözüme takıldı eksozdan beyaz renkte yoğun bir duman vs. atıyordu.Yağ çubuğunu çıkardım ve yağın resmen çamur olduğunu gördüm.Conta yakmışız yağa su veriyor hayırlı olsun dedik.

    Benim anlamadığım aracı uzun bir zamandir zorlamıyor sıkıştırmıyorum.Hararet vs. yaptırmadım ki bu konuda temkinliyimdir bir gözüm sık sık ibreleri kontrol eder.Daha bu conta neden yandı ? 3 - 4 ay önce fan sensörüm bozulmuştu ve ana yolun ortasında olduğum için bir cep bulana kadar mecbur devam etmiştim ve hararet 100 dereceye gelmişti onun bir etkisi olabilirmi ? Ama bu olay olalı en az 3 ay oluyor ve bu olaydan sonra bu güne kadar bu şekilde hiç bir sorun sezmedim motordan.

    Ayrıca şöyle bir durumda var ara sıra aracı kullandıktan sonra tam park edeceğim anda fanın açılmasına denk geliyorum işim oluyor vs. fanın durmasını beklemeden kontağı kapatıyorum.Fanım kontağa bağlı değil kontak kapandıktan sonrada çalışmaya devam ediyor ancak çalışmasının hiç bir espirisi yok motor durduğu için suyun sirkülasyonuda duruyor fan sadece radyatördeki suyu soğutup duruyor.Bu şekilde stop ettikten 1 - 2 dk sonra kontağı tekrar açtığımda hararetin 98 derece civarında olduğunu görüyordum bu olay 10 - 15 kez olmuştur acaba bu durummu contanın yanmasına neden olmuştur ?

    Ve bu olayın önüne nasıl geçerim ? Normal seyir halinde iken hararet 92 derece sabit sıkıştırdığım zamanlarda oldu yaz sıcaklarında gördüğüm maksimum sıcaklık 93 derece.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gecmis olsun, makine iste iste her an hersey olabiliyo sen en iyisimi termostati daha fazla acan bi sistem falan kullan 98 derece 100 dereceler pek saglikli sicakliklar diil, anladigim kadariyla o hararetler yapmistir contayi. Radyatoru gelistirmeyi dusundun mu peki?
    bbm pin :2B244451

  3. #3
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    conta var conta var
    kullandığın conta ne marka ?
    bence sen önce onu değiştir

    sıcaklık 1 kere 100 derece gördü diye conta yaktıysan kesin değiştir

  4. #4
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    conta var conta var
    kullandığın conta ne marka ?
    bence sen önce onu değiştir

    sıcaklık 1 kere 100 derece gördü diye conta yaktıysan kesin değiştir
    Aynen bide bu husus var. Ama sanmam sen kiytirik conta kullanmazsin ya
    bbm pin :2B244451

  5. #5
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor stop ettikten sonra çalışmaya devam eden fanı sadece soğutma suyu diye düşünmeyin, motoru belli bir süre soğutmakla görevli onlar...

    conta yakıp uzun süre kullanan çok kişi var, kimisi kapak çatlayınca anlıyor...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  6. #6
    Günkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    edirne
    Mesaj
    4.997
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kapakta atıklık vs oldugunda böyle bir durum söz konusu olabilirmi ?


    bizim bir şahinimiz vardı 92 model 3 ayda bir fixti conta yakması herşeyi değişmemize ragmen çözüm bulamadık sattık en sonunda.

  7. #7
    Turbo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye / istanbul
    Mesaj
    707
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Geçmiş olsun bu motorlar harareti gördümü conta yakıyor.
    Conta olarak glaser kullanmalısın, glaser iyidir.

  8. #8
    3rk4n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Tr/Hatay
    Mesaj
    4.986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapakta yamukluk olabilirmi acep diye geldi aklıma.
    1.6tdi.
    Ecutech.

  9. #9
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herkese teşekkür ederim.

    Motoru aldığımda silindir kapağını ayırıp kapağı kapakçıya vermiştim herhangi bir sorun görememişti kapakçı yamukluk kontrolüde yapıldı tabi.Kullandığım contanın kalitesinden kaynaklanan bir durum dicem ama royal marka conta takımı almıştım royali de herkes iyi diyor zaten tavsiye üzerine almıştım conta takımını taunusçulara soruyorum direk royal conta diyor.

    Daha iyisini araştırır sorarım varsa kullanırım ama yoksa mecburen yine royal marka alacağım.Yarın kapağı tekrar kapakçıya verip kontrol ettirecem yamukluk vs. varmı diye bakalım ne çıkacak.

    Bu arada yağa su karıştığı için yağ resmen çamurumsu bir hal aldı yağ kanallarında vs. bu yağı görüyorum motorun içini nasıl temizlerim ? Yada gerek varmı kıytırık bir yağ ile bir iki gün kullansam sonra iyi bir yağla değişim yapsam motorun içi temizlenmiş olurmu ? Bu konuda ne önerirsiniz ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  10. #10
    kaan megi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    türkiye/izmir
    Mesaj
    630
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    opeller doğası gereği harereti sever benm aracımda 100 de fan açıyor conta yakmana lpg var ise aracında o bile sebep olabilir
    Bmw Nankördür Bakmazsan İnkar Eder.Mercedes Çilekeştir Bakmazsan İdare Eder,Bakarsan İhya Eder..

  11. #11
    AtmoSpheriC
    Misafir
    benimde aklıma direk kapak yamuk olabilir düşüncesi geldi ama göstermişsiniz. birde çelik conta kestirip deneyin. motor içi temizlemeyide aracı yaptırın yeni yağını biraz kullanın 500 km de fln değiştirin tekrardan filtre ve yağı..

  12. #12
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motoru kapattiktan sonra 10 numara yag ole 5 10 dakka calistirip sonra dedigin gibi kalitesiz bi yag koyarlar genelde. 1000 km sonra yag degisimi yaparin filtre falan sorun kalmaz diye biliyorum ben yanlisim varsa illa duzeltirler ha bide acmisken ince bi plastikle (tirpan motoru misinesi gibi) delikleride iyice bi yokla su kanallarini falan, ben yapmistim baya pislik cikar.

    Edit: kapagi sıkarken torklara dikkat ediyosun dimi?


    Alıntı kaan megi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    opeller doğası gereği harereti sever benm aracımda 100 de fan açıyor conta yakmana lpg var ise aracında o bile sebep olabilir
    2.0 taunus motoru var aracta, opel olsa dediginiz dogru.
    bbm pin :2B244451

  13. #13
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet tork değerleri önemli dikkat ediyorum tabi.Yarın toplayacağım motoru hazır sökmüşken subap ayarlarınıda kontrol edecem yarın çıkarmam lazım arabayı yatınca sinirim bozuluyor
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  14. #14
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynen yatirma zaten kavun diil karpuz diil yatip buyumez bu arada yerinde olsam karteri soker pistonun birini cikarir segmanlari kontrol ederdim! Hem karteri falanda temizlersin. Ben conta yaktiktan sonra 10bin yapamadim segman atmak zorunda kalmistim, gerci asiri hararet gormustu, ama genede bu gibi durumlarda segmanlarin kontrolu onemli!
    bbm pin :2B244451

  15. #15

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.322
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oncelikle gecmis olsun. Bende bir ohc kullanicisi olarak 1 defa hararetin 100 leri gormesiyle olmaz o is demek istiyorum. Ben bu yaz kokunu bulamadigim bi su kacagi yuzunden harareti hic 100 den asagida gormedim diyebilirim radyatorde 2 3 litre suyla 100 km ye yakin yol yaptigimi bilirim ve hala o halde ve ne patirdama ne baska birsey bu motorlar cok saglam dayanikli motorlardir problemi kapak ve contada aramada fayda var.
    ER teknik ısıtma sistemleri

    Kat kaloriferi&brülör&hidrafor

    sistemleri montaj tamir bakım..

    7/24 servis hizmeti..

    ev ve işyerlerine mazot ve fuel oil servisi yapılır..
    0553 227 39 55

  16. #16
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Karteri sökmekmi ? O işlem için motoru indirmem lazım ha şimdi diceksin zaten kapağı sökmüşsün motoruda indir ama o işe daha var zaten karter contasından yağ sızdırıyor motoru indirdiğimde hepsini elden geçirecem.Ama 100 derecede sekmanların zarar göreceğini sanmıyorum.

    Germanian ne marka conta kullandın motorda hatırlıyormusun ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  17. #17
    Turbo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye / istanbul
    Mesaj
    707
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Karteri sökmekmi ? O işlem için motoru indirmem lazım ha şimdi diceksin zaten kapağı sökmüşsün motoruda indir ama o işe daha var zaten karter contasından yağ sızdırıyor motoru indirdiğimde hepsini elden geçirecem.Ama 100 derecede sekmanların zarar göreceğini sanmıyorum.

    Germanian ne marka conta kullandın motorda hatırlıyormusun ?
    tek seferde kısa süreli hararet yapınca zaten conta pat diye yanmıyor, uzun süre hararete maruz kalırsa tek seferde bile conta yanar, ha ben kısa süreli veya orta süreli birkaç defa hararet yaptırdım dersen conta yakman an meselesi.
    üst kapakta yamukluk varsa rektifiyeci güzelce taşlar düzeltir , sibop yuvalarında boşluk varsa güzelce kazık çaktırırsın, sibop lastiklerini yeniler takarsın aracın tertemiz olur. bu ara sente ayarını nasıl yapıyorsun?
    ratyatör suyunu ne kadar dolduruyorsun mesela, agzına kadarmı?

  18. #18
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Otosanın pdf dosyası var bende orda anlatıyor her şeyi detaylı tüm ayarları pdf dosyasına göre yapıyorum zaten.Radyatördeki suyu ağzına kadar dolduruyorum ama tahliye bidonu var fazlasını zaten bidona tahliye ediyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  19. #19
    Turbo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye / istanbul
    Mesaj
    707
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anladım, rektifiyeye götürdünmü üst kapagı

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •