User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Şarj dinamosu kasnağı & V kayışı sorunu

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Şarj dinamosu kasnağı & V kayışı sorunu

    Aracımda başka bir aracın şarj dinamosu var uzun bir müddet şarj sorunu yaşadım rölantide olması gereken 14 küsür voltajı bir türlü yakalayamadım.En sonra başka bir aracın şarj dinamosu olduğu için kasnak ölçüsünde bir sıkıntı olduğunu düşündüm ve tornada daha küçük ebatta yeniden bir kasnak yaptırdım.Yaptırdım diyorum çünkü istediğim ölçüde V kasnak hiç bir yerde bulamadım.

    Her neyse kasnağı şarj dinamosuna takıp kayışı vs. taktık sorunsuz çalıştı rölantide 13.9 voltaj elde ettim.Ancak bir zaman sonra kayışı gevşek motorlar gibi bir cirlama sesi gelmeye başladı.Özellikle rölantide iken ani devirlenme sırasında heleki farlar s açıkken gaza basılmıyor.

    Kayıştandır dedim kayışı değiştirdim 9.5 x 875 yeni kayış ile bir müddet yapmadı ama bu günlerde aynı sorun yine baş gösterdi kayış gevşekliği vs. olması gereken şekilde yani gevşeklik söz konusu değil.Bu sorunun üstesinden nasıl gelirim ? Uzun vadeli alternatif bir çözüm varmı ? Eski kasnağı taksam rölantide yeterli devirde dönemediği için voltaj düşük çıkıyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Başka arabanın alternatörünü uydurmuşsun da gergiyi nasıl çözdün? Gergi yok deme sakın.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gergi olmaz olurmu Gergi de özel olarak yapıldı gerdirme vs. sorunu değil zaten kayışın gerginliği iyi hatta geçenlerde biraz daha gerdireyim dedim şu an anlayan baksa kayış sıkıdır der belkide bu şekilde uzun vade de şarj dinamosunun rulmanlarını yada devirdaimin göbeğini bozacağım o yüzden bir an önce şu meseleyi halletmem lazım.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  4. #4
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alternatör kasnağına kayışın temas açısı dar olabilir. Yani kayış kasnağa çok az bir kısımda basıyor olabilir. Alternatör kasnağının en az 1/3'üne temas etmeli kayış.

    Yaptırdığın kasnağın malzemesi de önemli. Pürüzsüz işlenebilen bir malzeme ile daha güzel bir tutunma sağlanabilir.

    Kayışı çok gerdirme tabi. Sonra da rulman sorunuyla uğraşırsın.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #5
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kayis kasnagin en az %60 ini kavriyor ama simdi aklima geldi tornada acilan V kanaldan emin degilim acaba V kanal tam olarak kayisin V acisiyla ortusmuyor olabilirmi ? Kayisin yanaklari tam olarak kanala oturmuyorsa kacirma yapabilir saniyorum ? O zaman kasnakmi degisecek ne olacak hadi degistik yapilan kasnaktada ayni sorunu yasarmiyim muamma.

    Malzeme olarak ham demir malzemeden islendi ama kanalin puruzu konusunda bilgim yok hatirlamiyorum purussuz olmasi bu sorunun ustesinden gelebilirmi diyorsun ? Bunu kontrol ederim puruzluysa kalem izleri vs varsa purussuz hale getirebilirim.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  6. #6
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet bende tam purussuz ayna gibi olmasi gerek diye biliyorum, tornada yaptirdiysan dedigin gibi kalem izi kalmis olabilir cizgi cizgi ona dikkat et
    bbm pin :2B244451

  7. #7
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kayis kasnagin en az %60 ini kavriyor ama simdi aklima geldi tornada acilan V kanaldan emin degilim acaba V kanal tam olarak kayisin V acisiyla ortusmuyor olabilirmi ? Kayisin yanaklari tam olarak kanala oturmuyorsa kacirma yapabilir saniyorum ? O zaman kasnakmi degisecek ne olacak hadi degistik yapilan kasnaktada ayni sorunu yasarmiyim muamma.

    Malzeme olarak ham demir malzemeden islendi ama kanalin puruzu konusunda bilgim yok hatirlamiyorum purussuz olmasi bu sorunun ustesinden gelebilirmi diyorsun ? Bunu kontrol ederim puruzluysa kalem izleri vs varsa purussuz hale getirebilirim.
    Malzemeden kaynaklı bir kaçırma olabilir. Yani kalem izlerini düzeltsen de malzeme pürüzlü işleniyor olabilir. Denon'a danışmak lazım kasnak malzemesi konusunda.

    Kanal açısında veya derinliğinde bir sorun olacağını pek sanmıyorum. V kayışı kanalları standart. Kasnak yapacak kapasitedeki tornacı ölçüleri de bilir diye tahmin ediyorum. Zaten testi ve tespiti kolay onun.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #8
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence tornacının açtığı V kanaldan kaynaklanıyordur problem..

    Onu bilen tornacı hayatımda görmedim ben
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  9. #9
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çoğu tornanın üstünde ölçü şeması var Yavuz. Benim tornacım oradan bakıp da ayarlıyor vitesi derinliği vs... Ha tabi bilmeden, "getir hallederiz"ci bir tornacıya denk gelmişse olabilir tabi.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  10. #10
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aslında tornacım iyi bir usta daha çok ince işlerin ustası sanatını konuşturur baştan salma işi olmaz bilemiyorum kanal açısı konusunda hata yapmış olabilirmi.Ben önce kanal üzerinde pürüz varmı yokmu onu kontrol edeyim varsa pürüzleri almaya bakayım bakalım ne olur olmazsa bir şekilde uygun ölçüde orjinal bir kasnak bulmaya çalışacağım yada yeniden bu sorunu göz önünde bulundurarak bir kasnak daha yaptıracağım.

    Aslında bu sorunu henüz tornacım ile görüşmedim onunda fikrini almak lazım sanırım.

    Yaptırdığım kasnağın dış çapı 55 mm. geliyor kanal çapını bilmiyorum ölçmedim hazır kasnakların 9.5 luk kayışa göre bu ölçüde olanı yokmudur ya ? Rizede nereye baktıysam bulamadım bir tane buldum oda 9.5 luk kayışa göre çok çok ince 9.5 luk kayış o kasnağa imkanı yok girmez ama ebat hemen hemen aynı.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  11. #11
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben de SC ı monte ederken şarz dinamosunun yerni değiştirdim ve kasnakta da bi değişikliğe gitmek zorunda kaldık ama çok zorlanmadım bu kasnağı bulmak için.. eminim bulunur ama yaşadığın yer nası bi yer bilmiyorum.. fikir olsun die söylüyorum ben eski renoların şarz dinamosu kasnağını deneyerek başlamıştım ve traktör kasnakları var massey fergusonların onlardan da olabilir ama reno işi çözer die düşünüyorum..

  12. #12
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hepsine baktım renault olsun tofaş olsun japon gurubu olsun zaten şimdiki çoğu aracın kasnakları triger kasnak V kasnaklar artık eskide kaldı sanıyorum bulamayınca yaptırayım dedim.Bu sabah kasnağa kayışa pudra serpiştirdim ses kesildi bakalım ne kadar idare edecek.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  13. #13
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    72 model renonun kasnağından bahsediyorum ben yeni renolar değil.. o zaman ben şanslıydım ilk gittiğim yerde bulmuştum aynı ebatta bi kasnak..

  14. #14
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şumu senin söylediğin kasnak ?

    RENO 12 ŞARJ DİNAMOSU ÇIKMA ÇALIŞIR DURUMDA 60 TL - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 74774072

    Bu gün fırsat bulabilirsem özellikle 72 model diye arıyacağım özellikle hurdacılarda daha rahat bulunur sanıyorum.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  15. #15
    Murat48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    39
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    R9-11-12-19 modellerinde V tipi alternatör kasnağı bulunuyor.71den 2000lere kadar tüm seride kullanılan bir parça.Bulması zor bi malzeme değil.Eğer kesin işinizi görebilecekse hurdacılarda gezmeye değmez.Bir reno parçacısından temin edilebilir.
    Şunun gibi ;
    http://www.bursaotoparca.com/images/...r-kasnak-1.JPG
    Benzinlikte sigara içmeyiniz!!! Hayatınız ucuz olabilir ama benzin pahalı...

  16. #16
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet ordaki kasnak gibi.. onun farklı boylarda olanları da var ve hepsi 7 tl sakın komple şarj dinamosu filan alma ha.. arkadaşın dediği gibi hurdacılara gitmeye gerek yok onlar en az 20 ister sadece kasnağa...

  17. #17
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki bu kasnağın çapı nedir biliyormusunuz ? Fotodaki kasnağın çapı bendeki şarj dinamosunun kendi kasnağı ile aynı gibi görünüyor zaten benim bulduklarımda aynı ölçülerde kasnaklardı o yüzden yaptırmak zorunda kaldım.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  18. #18
    Murat48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    39
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Genelinin kanal çapı zaten 9.5luk kayışa göre.Dış çapını bilmiyorum ama tofaşların kasnak ölçülerini eksiksiz buldum.İşine yarayabilir;

    TOFAŞ KALIN MİL SAÇLI KÜÇÜK-BÜYÜK SABİT KASNAK

    Rotor kasnak iç çap:17.00 mm

    Dış çap:70.30 mm

    Kanal kayış ölçüsü:09.50 mm

    Boy uzunluk:13.00 mm

    Kanal sayısı: tekli

    Malzeme cinsi: sac


    Görüntü olarak önceden verdiğim resmin aynısı diyebilirim.
    Benzinlikte sigara içmeyiniz!!! Hayatınız ucuz olabilir ama benzin pahalı...

  19. #19
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok teşekkür ederim ama 70 mm büyük şarj dinamosunun orjinalide öyle bir şeydi zaten bu ölçüde voltaj değeri düşük çıkıyor.Eğer istediğim ölçüde hazır kasnak bulamazsam şarj dinamosuna orjinal kasnağını takıp krank kasnağını biraz daha büyütmeye gidebilirim ama şimdilik pudra işe yarıyor bakalım ne kadar daha işe yarar
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •