Soğutma sistemi fanı elektrikli olan bir araç için ideal fan açık kalma süresi ortalama ne olmalıdır bilgisi olan varmı ? Aracım rölantide iken fan açtığında 2.5 dk kadar çalışıyor bu sürenin biraz uzun olduğunu düşünüyorum siz ne dersiniz ?
Soğutma sistemi fanı elektrikli olan bir araç için ideal fan açık kalma süresi ortalama ne olmalıdır bilgisi olan varmı ? Aracım rölantide iken fan açtığında 2.5 dk kadar çalışıyor bu sürenin biraz uzun olduğunu düşünüyorum siz ne dersiniz ?
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
bu çooook göreceli birşey
fanın boyutuna, tipine göre
radyatörün boyutuna göre
araca göre
motora göre
müşürün derecesine ve tipine göre
değişen bir süreyi soruyorsun, bunun cevabı yokki.
hatta kullanıdığın antifrizin yüzdesine göre bile değişir biliyorsun
ayrıca daha önce motorda kireçli su kullanıldıysa bu güne kadar, fanın açık kalma süreside uzar mesela
ama genede benim gördüğüm fan açma kapama süreleri sağlıklı araçlarda
30 saniye falan sürer diyebilirim sanırım
birde yaz-kış hava durumuda görede değişir bu![]()
Motor taunus motoru şu an aracın üzerindeki radyatör tofaş radyatörü ama taunusun kendi radyatörü ile ölçüsel olarak birebir aynı ve bir sıra daha fazlası var yani taunus radyatörü iki sıra iken aracın üzerindeki tofaş radyatörü 3 sıra süper diye geçiyor ve bakır radyatör.Antifiriz oranınıda sürekli 50/50 oranında tutarım.
Termostadım 90 derecelik fan müşürüm ise 87/92 yani 92 de açıyor 87 de duruyor netekim bu şekilde çalışıyor.Aslında şöyle bir şeyde var bu motorların hararetli çalışan harareti seven motorlar olduğunu duymuştum ancak taunuslar civalı mekanik fan kullanıyor elektrikli fana geçiş yapan bir taunusçu bulsam onunla kıyaslamak daha doğru olurdu sanırım.
Evet abi şimdiki elektrikli fan sistemine sahip araçların dediğin gibi 30 - 40 sn civarı bir fan açma süreleri var buna istinaden fan süremin uzun olduğunu düşünmeye başladım aslında hararet sorunu yaşamadım şimdiye kadar ancak aklıma takıldı yani radyatör motorun orjinal radyatöründen daha iyi olmasına rağmen fanın açık kalma süresi uzun.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
bende
"harereti seven motorlar" lafına takıldım senin
bu nasıl bir yapıdır?
böyle bir kavram mı var da ben bilmiyorum
Evet enteresan bir tabir ama "harareti seven motor" dan kasıt sanırım oluşan ısı diğer motorlara nazaran daha "hızlı" oluşuyor olabilir mesela termostad 90 lık olmasına rağmen kışın çok kısa bir sürede motor ısısı 90 dereceyi buluyor.Kimi araçlarda bu süre oldukça geç mesela yanlış hatırlamıyorsam honda crv ler buna bir örnek motorun çalışma ısısına çıkması bayağı sürüyor sonuçta termostad kapalıyken motorun radyatör fan ikilisiyle bir ilişkisi olmuyor.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Valla benim arabada harareti seviyo 150 160 dedimi hemen yaparsaka bi yana oyle bi laf var, "hararet gordugu an olmeyen motorlar" icinde kullanilir bu terim
sanayii jargonu desekte olur, ama senin fan biraz uzunmus ama iyidir, az acip surekli harareti yukek tutmasindan daha iyi bence
tabi hemen harareti dusuruyosa oda var ayrica
bbm pin :2B244451
Motor hararet yapıyorsa soğutma sistemini güçlendirerek bunun önüne geçilebilir. Fakat bazı motorların sıcaklıkları çok çabuk yükselebiliyor. Blok ve kapağın materyali ve su kanallarının hacmi gibi sebeplerden. Bu gibi motorları normal bi soğutma veya yeterli sayılabilecek bi sistemle soğutmaya kalktığınızda normal şartlarda pek sorun yaşamazsınız fakat motoru sıkıştırdığınızda veya tırmanışlarda soğutma sistemi motorun ısınma hızına yetişemeyebilir.
mesela sahınler daha araba 3 metre gıtmeden kalorıferı yakamya baslar bmw ler ozellıkle hararetı sever 100 un ustune bıle cıktıgını bılıyorum opel tam 100 de acıyoo fanı .. honda ıse 80 kusurlerde acıyoo buna nasıl bı acıkma gelır musurlemı alakalı bloklamı alakalı radyator ılemı alakalı
facebook: hasan serdar şengül
instagram: hasan_serdar
ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ
benim golf 30-40 saniye çalışıyor en fazla![]()
RACE WERKS
Maxi'nin de belirttiği gibi, aracın soğutma kapasitesine, motor yapısına bağlı olarak değişebilir bu süre. Örneğin aynı araca daha büyük radyatör takarsanız veya daha büyük fan takarsanız fan daha kısa sürede duracaktır. Markalar fan çalışma derecesini farklı sıcaklıklara set ediyorlar. Çünkü her birinin soğutma ve ısınma kapasitesi farklı. Aracın soğutma kapasitesi düşükse termostat da fan da erkenden devreye girer. Ama aracın soğutma kapasitesi yüksekse ideal sıcaklık o motor için neyse o dereceye gelinceye kadar bekler. Çünkü o dereceye gelse bile araç üstündeki soğutma ekipmanları kısa sürede yeterli soğutmayı yapabilecektir.
Fanın uzun süre çalışması kötü birşey değil. Sadece eğer araç hızla ısınmaya devam ediyorsa o zaman sorun olur. Yani aracın soğutma kapasitesi ısınma kapasitesinden düşük olmamalı. Yoksa araç park halindeyken zaten tek soğutma yöntemi fandır. Durduğu yerde de hararete sebep olacak bir hareket olmayacaktır. Yola çıkınca da karşı rüzgar ile bir sorun kalmayacaktır.
Yeni nesil araçlarda artık motor ısısına göre fan ECU idaresinde kademeli olarak devreye girer. Böylece dur-kalk çalışma gibi verimsiz bir düzendense, hem daha verimli, etkili, hem de daha güvenli bir sistem ile sorun çözülür.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
kusura bakma ama hiç bir BMW 100 ün üstüne çıkmaz çıkarsa arıza var demektir, BMW sabit hararetle çalışır 90 derecede, ibre tam ortada milimetrik durur...
burda önemli olan çalışma esnasındaki blok ısısıdır ama siz onu ölçmüyorsunuz suyun sıcaklığını okuyorsunuz ekrandan, aracın testleri yapılırken blok için en uygun çalışma ısısı bulunuyor, o blok ısısında radyatör soğutma sıvısının ısısı baz alınarak ona göre termostat seçimi yapılıyor... 80-85-88-90-95 gibi...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)