User Tag List

15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: Elektrikli fanın çalışma süresi ?

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Elektrikli fanın çalışma süresi ?

    Soğutma sistemi fanı elektrikli olan bir araç için ideal fan açık kalma süresi ortalama ne olmalıdır bilgisi olan varmı ? Aracım rölantide iken fan açtığında 2.5 dk kadar çalışıyor bu sürenin biraz uzun olduğunu düşünüyorum siz ne dersiniz ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu çooook göreceli birşey

    fanın boyutuna, tipine göre
    radyatörün boyutuna göre
    araca göre
    motora göre
    müşürün derecesine ve tipine göre
    değişen bir süreyi soruyorsun, bunun cevabı yokki.

    hatta kullanıdığın antifrizin yüzdesine göre bile değişir biliyorsun
    ayrıca daha önce motorda kireçli su kullanıldıysa bu güne kadar, fanın açık kalma süreside uzar mesela

  3. #3
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ama genede benim gördüğüm fan açma kapama süreleri sağlıklı araçlarda
    30 saniye falan sürer diyebilirim sanırım

    birde yaz-kış hava durumuda görede değişir bu

  4. #4
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor suyu ideal seviyeye gelinceye kadar...
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  5. #5
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor taunus motoru şu an aracın üzerindeki radyatör tofaş radyatörü ama taunusun kendi radyatörü ile ölçüsel olarak birebir aynı ve bir sıra daha fazlası var yani taunus radyatörü iki sıra iken aracın üzerindeki tofaş radyatörü 3 sıra süper diye geçiyor ve bakır radyatör.Antifiriz oranınıda sürekli 50/50 oranında tutarım.

    Termostadım 90 derecelik fan müşürüm ise 87/92 yani 92 de açıyor 87 de duruyor netekim bu şekilde çalışıyor.Aslında şöyle bir şeyde var bu motorların hararetli çalışan harareti seven motorlar olduğunu duymuştum ancak taunuslar civalı mekanik fan kullanıyor elektrikli fana geçiş yapan bir taunusçu bulsam onunla kıyaslamak daha doğru olurdu sanırım.

    Evet abi şimdiki elektrikli fan sistemine sahip araçların dediğin gibi 30 - 40 sn civarı bir fan açma süreleri var buna istinaden fan süremin uzun olduğunu düşünmeye başladım aslında hararet sorunu yaşamadım şimdiye kadar ancak aklıma takıldı yani radyatör motorun orjinal radyatöründen daha iyi olmasına rağmen fanın açık kalma süresi uzun.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  6. #6
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende
    "harereti seven motorlar" lafına takıldım senin

    bu nasıl bir yapıdır?
    böyle bir kavram mı var da ben bilmiyorum

  7. #7
    sülüman
    Misafir
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende
    "harereti seven motorlar" lafına takıldım senin

    bu nasıl bir yapıdır?
    böyle bir kavram mı var da ben bilmiyorum
    harareti seven motor lar kelimesi sanayide kullanılan bi terim opelller peugeot gibi araclar fanı genelde 100 derece gibi acarlar bu yüzden harareti seven diyorlar

  8. #8
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende
    "harereti seven motorlar" lafına takıldım senin

    bu nasıl bir yapıdır?
    böyle bir kavram mı var da ben bilmiyorum
    Evet enteresan bir tabir ama "harareti seven motor" dan kasıt sanırım oluşan ısı diğer motorlara nazaran daha "hızlı" oluşuyor olabilir mesela termostad 90 lık olmasına rağmen kışın çok kısa bir sürede motor ısısı 90 dereceyi buluyor.Kimi araçlarda bu süre oldukça geç mesela yanlış hatırlamıyorsam honda crv ler buna bir örnek motorun çalışma ısısına çıkması bayağı sürüyor sonuçta termostad kapalıyken motorun radyatör fan ikilisiyle bir ilişkisi olmuyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  9. #9
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla benim arabada harareti seviyo 150 160 dedimi hemen yapar saka bi yana oyle bi laf var, "hararet gordugu an olmeyen motorlar" icinde kullanilir bu terim sanayii jargonu desekte olur, ama senin fan biraz uzunmus ama iyidir, az acip surekli harareti yukek tutmasindan daha iyi bence tabi hemen harareti dusuruyosa oda var ayrica
    bbm pin :2B244451

  10. #10
    ilovedrifting - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Rize
    Mesaj
    422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende
    "harereti seven motorlar" lafına takıldım senin

    bu nasıl bir yapıdır?
    böyle bir kavram mı var da ben bilmiyorum
    Motor hararet yapıyorsa soğutma sistemini güçlendirerek bunun önüne geçilebilir. Fakat bazı motorların sıcaklıkları çok çabuk yükselebiliyor. Blok ve kapağın materyali ve su kanallarının hacmi gibi sebeplerden. Bu gibi motorları normal bi soğutma veya yeterli sayılabilecek bi sistemle soğutmaya kalktığınızda normal şartlarda pek sorun yaşamazsınız fakat motoru sıkıştırdığınızda veya tırmanışlarda soğutma sistemi motorun ısınma hızına yetişemeyebilir.

  11. #11
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    mesela sahınler daha araba 3 metre gıtmeden kalorıferı yakamya baslar bmw ler ozellıkle hararetı sever 100 un ustune bıle cıktıgını bılıyorum opel tam 100 de acıyoo fanı .. honda ıse 80 kusurlerde acıyoo buna nasıl bı acıkma gelır musurlemı alakalı bloklamı alakalı radyator ılemı alakalı
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  12. #12
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bLackModeL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mesela sahınler daha araba 3 metre gıtmeden kalorıferı yakamya baslar bmw ler ozellıkle hararetı sever 100 un ustune bıle cıktıgını bılıyorum opel tam 100 de acıyoo fanı .. honda ıse 80 kusurlerde acıyoo buna nasıl bı acıkma gelır musurlemı alakalı bloklamı alakalı radyator ılemı alakalı
    Bunu bende merak ediyorum
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  13. #13

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim golf 30-40 saniye çalışıyor en fazla
    RACE WERKS

  14. #14
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maxi'nin de belirttiği gibi, aracın soğutma kapasitesine, motor yapısına bağlı olarak değişebilir bu süre. Örneğin aynı araca daha büyük radyatör takarsanız veya daha büyük fan takarsanız fan daha kısa sürede duracaktır. Markalar fan çalışma derecesini farklı sıcaklıklara set ediyorlar. Çünkü her birinin soğutma ve ısınma kapasitesi farklı. Aracın soğutma kapasitesi düşükse termostat da fan da erkenden devreye girer. Ama aracın soğutma kapasitesi yüksekse ideal sıcaklık o motor için neyse o dereceye gelinceye kadar bekler. Çünkü o dereceye gelse bile araç üstündeki soğutma ekipmanları kısa sürede yeterli soğutmayı yapabilecektir.

    Fanın uzun süre çalışması kötü birşey değil. Sadece eğer araç hızla ısınmaya devam ediyorsa o zaman sorun olur. Yani aracın soğutma kapasitesi ısınma kapasitesinden düşük olmamalı. Yoksa araç park halindeyken zaten tek soğutma yöntemi fandır. Durduğu yerde de hararete sebep olacak bir hareket olmayacaktır. Yola çıkınca da karşı rüzgar ile bir sorun kalmayacaktır.

    Yeni nesil araçlarda artık motor ısısına göre fan ECU idaresinde kademeli olarak devreye girer. Böylece dur-kalk çalışma gibi verimsiz bir düzendense, hem daha verimli, etkili, hem de daha güvenli bir sistem ile sorun çözülür.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  15. #15
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bLackModeL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mesela sahınler daha araba 3 metre gıtmeden kalorıferı yakamya baslar bmw ler ozellıkle hararetı sever 100 un ustune bıle cıktıgını bılıyorum opel tam 100 de acıyoo fanı .. honda ıse 80 kusurlerde acıyoo buna nasıl bı acıkma gelır musurlemı alakalı bloklamı alakalı radyator ılemı alakalı
    kusura bakma ama hiç bir BMW 100 ün üstüne çıkmaz çıkarsa arıza var demektir, BMW sabit hararetle çalışır 90 derecede, ibre tam ortada milimetrik durur...

    burda önemli olan çalışma esnasındaki blok ısısıdır ama siz onu ölçmüyorsunuz suyun sıcaklığını okuyorsunuz ekrandan, aracın testleri yapılırken blok için en uygun çalışma ısısı bulunuyor, o blok ısısında radyatör soğutma sıvısının ısısı baz alınarak ona göre termostat seçimi yapılıyor... 80-85-88-90-95 gibi...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •