bu konu hakkında dogru olan nedir bilen biri yazarsa cok sevinicem
aracımda hararet problemi var termostatım yok takmalı mıyım acaba?
bu konu hakkında dogru olan nedir bilen biri yazarsa cok sevinicem
aracımda hararet problemi var termostatım yok takmalı mıyım acaba?
Polo gti 2.43.85 best
Octavia vRS 2.38.40 best
Polo gti 56.8 best ''korfez''
Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
Bulut Elektrik
yazın bir sıkıntı olucagını sanmıyorum ama kışın takmanız gerek aynı sorun benim araçtada var şuan termostat iptal kışa dogru takmayı dusunuyorum bende.
orjinali çok mu pahalı ?
Yan sanayi takarsan içeriye bir de düğme koy, gözün hararet göstergesinde olsun ara sıra, fan açmazsa manuel açarsın.
hararet sorunu ne ise onunla ilgilenin
bir problemi kendisiyle değilde başka yollar kullanarak çözmeye çalışmak hatadır.
araba geç ısınır çabuk soğur..ani ısı değişiminden dolayı tavsiye edilmez..yazın neyse de kışın hiç iyi olmaz..
benim cevabım termostat olmazsa ne olur sorusuna verilecek cevap olmuş..
antalya dasın diye biliyorum renault dan çok iyi anlayan arkadaşım var..senin işini çözecektir![]()
arac istanbulda
simdi soyle bisey var termostat iptalinde su surekli devirdaim yaptıgı icin motor icinde bulunun suyun tamamı ısınacak.
termostat kapalı iken radyatordeki su soguyacak termostat 89 dereceye geldiğinde suyu salıp hali hazırda radyatorde sogumus olan suyu motora alacak ve soguma dongusu olusmus olacak.
termostatın olayı tam olarak bu mudur onu anlamaya calısıyorum.
araba normalde hararet yapmıyor efendi kullanınca sıkıntı yok 90 derecelerde sabit ve fan neredeyse kapanmıyor sureklı acık sanki harici bir anahtar varmısda onu acık bırakmısım gibi ancak altımdaki arac 170 180 hp turbo alet ara sıra gaza basasım geliyor bastıgımdada direk hararet 90 ın uzerine fırlıyor :S sonra yokus bulursam vites kucultuo kompressore asılıyorum direk soguyor acaba su pompası mı yeterince is gormuyor cunku ustundeki yan sanayi concord pompası benim aracın orjinal parcası değil.
bu arada intercoolerımda direk boruyla emmeye baglı arac. egt yi etkiler ama hararete bu denli etki eder mi onuda bilmiyorum.
heleki dun aracın komple egzos sistemini iptal edip orjinal sistemi taktım 3 susturucu ve 51 lik boru hararet daha da sıkıntılı bir hal aldı
kafayı yiycem pazartesinden itibaren radyatorden baslayıp sogutma sisteminde ne kadar parca varsa hepsini değistirmeye girisiyorum ve orjinal parcalara doneceğim termostatınıda takacagım bakalım yine yaparsa bi yamuk silindir kapagına kadar sokerim heralde.
Polo gti 2.43.85 best
Octavia vRS 2.38.40 best
Polo gti 56.8 best ''korfez''
Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
Bulut Elektrik
yok fanlarımın kuvveti fazlasıyla yeterli çift fan ve tam hızda calıstıgında gurultuden ortalıgı inletiyor hızlı ve buyuk.
radyator olculerim 620x378x22 bana uygun daha buyuk yok ztn ufak bi kaynak var uzerinde sadece intercooler borusu motor esnemesinden yaralamıstı radyatoru o yuzden.
değistiricem bakalım.
Polo gti 2.43.85 best
Octavia vRS 2.38.40 best
Polo gti 56.8 best ''korfez''
Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
Bulut Elektrik
bir sürü şey yazdım uçtu..
bir kere fan sürekli çalışmaması lazım
sizin bunları test etmeniz lazım
radyatörmü tıkalı ?
termostat kapalımı kalmış ? (az açık)
su pompasımı tam güçte çalışmıyor ?
çok abuk sabuk birşeyde çıkabilir
örnek vereyim
benim eski arabalarımdan alfa 75 2000 TS vardı
ulan kimse bulamadı sorunu, hararet yapıyordu
hararet derken olması gerekenden daha sıcak yani motor
sonunda su haznesine dönüş yapan ince boru içinde minicik bir çakıl taşı gibi birşey bulduk.
Hortumu tıkamış, su tam geçemiyor gibi.
ya benzer bi sorun benim mk1dede var
termostat olup olmadığını bilmiyorum ama radyatörüm minicik 30*30 cm 2 cmde genişliği var1,5 motor otomatik 3 ileri olunca haliyle şak diye çıkıyo hararet direk fan düğmesi var sürekli açık geziyorum neredeyse
yakın zamanda fan müşürü ve termostatı değiştireceğim o zaman uygun ölçülerde bi radyatör bulursam onuda değiştirecem![]()
benim arabanın termostat arızalı kışın bursadan izmite kadar direksiyonda soğuktan titrediğimi bilirimyazın sıkıntı yapmıyor ama kışa doğru değiştirmem lazım benim arabanın bile 40 lira termostatı diğer araçların daha ucuzdur.
Termostadın olup yada olmaması harerete neden olmaz sizin aracınızda başka bir problem var.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Abi bu şekilde fanı erken bozarsın bence çözüm yoluna gitmelisin.Radyatör aracın orjinali ise tıkalı olabilir yada devirdaim de problem olabilir.Yada termostad varsa araçta kapalı kalmış olabilir.Termostadların bu şekilde arızaları olabilir ya hiç kapatmaz yada yarım açık kalır su yeterince sirküle olamadığı için soğutma yetersiz kalır hararet yapabilir.
Üzerinde durmalısın bence önce termostadı kontrol ederek başla.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
termostat olmaması suyun daha geç ısınması demek yani sizin aracınız termostatlı arabaya göre daha geç ısınır ve fan açar sizin sorun radyatör tıkalı olabilir ve bide bu sıcak günlerde eğer radyatör küçükse sürekli hararet 95 i geçer yapacağınız şey radyatörü büyütmek
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)