User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Honda Civic 1.6i ES ITB Uygulamasi

  1. #1
    aRas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İstabul
    Mesaj
    38
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Honda Civic 1.6i ES ITB Uygulamasi

    ITB uygulayabilir miyiz iES'e? Beyin degistirmek
    gerekir mi? Elektrik tesisatinda sıkıntı yaratır mı?
    Ne tur ayarlar gerektırır? Uygulama ve parca
    +ıscılık fıyatı ne olur?

  2. #2
    d16y4
    Misafir
    Bir motoru ciddi biçimde modifiye etmeyi düşünüyorsanız, throttle body olmazsa olmaz parçalardan biridir.

    Throttle body, geniş anlamda üzerinde karbüratör ya da enjektör barındıran ve emme manifolduna bağlanan kelebek ve boğaz sistemidir. Bu anlamda zaten motorunuzda throttle body mevcuttur.

    Performans uygulamalarından bahsederken ise, throttle body” den anlamamız gereken, her silindire ait ayrı bir boğaz, kelebek ve enjektör bulunan (karbüratörlü throttle body uygulamaları da 1990″ların ortasına kadar oldukça popülerdi) özel performans tipi throttle body”lerdir. Bu tip bir throttle body, her silindiri bağımsız olarak besleyebilme özelliğine sahiptir. Bunlar genelde standart görünümlü bir hava filtresine bağlanmaz; horn adı verilen borularla açık tip hava filtrelerine bağlıdır. Drag yarışı motorları, deniz motorları gibi uygulamalarda ise bazen hava filtresi kullanılmaz; eğer motorun çalışma süresi az ve ortam tozsuz ise filtre fonksiyonsuzdur.

    Yeni nesil performans motorlarında ise bu tip throttle body uygulamaları ile bile elde edilebilecek performans sınırlıdır. Ama bu tip motorlarda bile, daha yüksek basınçlı turbo uygulamaları, değişik ya da modifiye sübaplar gibi sebeplerden ötürü throttle body uygulamalarına gidilir; çünkü standart throttle body fonksiyon ve kalite olarak performans tipi throttle body ile aynı olsa dahi, motorun artan hava ihtiyacını karşılamak için gaz kelebeklerinin büyütülmesi gerekebilir.

    Özellikle 8 sübaplı motorlar ve genişletilmiş emme sübapları ile kullanılan performans tipi bir throttle body mucizevi sonuçlar vermektedir. Böyle bir motorda, gerçekçi %20 performans artışı beklemek mantıklıdır. 16 sübaplı motorlarda ise elde edilen performans genelde %10 civarındadır; nadiren %15″ e yaklaşabilir.

    Throttle body”nin en büyük avantajlarından biri, doğru manifold ya da horn seçimiyle birlikte, motorun alt ve orta devirlerini “öldürmemesidir”. Doğru bir throttle body uygulaması ile motorun alt devirleri normal halinden dahi çok daha zengindir; öyleki bu tip motorlar alt devirlerde dizel motor karakteri gösterirler. Torkları son derece etkileyicidir. Rölanti problemleri de yoktur.

    ne için itb ? sesinden dolayı çekici mi geldi ? yoksa ciddi güçler alındıgınımı zannettin ?

  3. #3

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    2.210
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dediklerinin hepsinin cevabı evet.

    Saydıklarının hepsi ucuz ve ufak işler değil malesef.

    Bursadan E0041 nicki arkadaşa danış istersen.

  4. #4
    aRas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İstabul
    Mesaj
    38
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @d16y4 -google dan kopyaladiginiz ITB hakkindaki bilgileri daha once okudum. ITB sistemi cezbedici geliyor. Verdigi performansta sohclarda daha etkili. Eger boyle bir uygulama iES'e yapilabiliyorsa bizim icin iyi olcak.tabi bundan verim alinabilecekse.


    @kanashibari. -eyvallah sagolun. Iletisime gecmeye caliscam dediginiz arkadas ile.

  5. #5
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    beyın gereklı olur cok cok hava emıcek orjınal pıstonlar ve subablar yeterlı olmıyacaktır buyuk bı ıhtımal sadece itb ile bitmez bu iş
    haa maceranın amacı nedir ? oyle ucuz malıyet deıl itb ayrıca sadece itb 700 800 $ civari +işcilik
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  6. #6
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.333
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    uzun iş ugrasmaya degmez
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  7. #7
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sikistirma+egzantrik+yazilim olmadan olmaz itb setup inda

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  8. #8
    aRas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İstabul
    Mesaj
    38
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @blackmodel. - sagolasin bilgilendirmen icin. Baya bi masraf cikarir bu itb anlasilan. Sadece itb ile verim almak bana gorede biraz riskli olur. Olaya bide piston,supap vs girince 5000 tl yi gecer sanirim.

  9. #9
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    bu işlerin hepsi maliyet kardesım f/e suan ıcın yapıalcak en guzel sey sana aracında hıc bısey yoksa .. varsa devam et bu sekılde aklın karıncalanmasın
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  10. #10
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    5.972
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayret sat vti al dememiş kimse

    performansi geçtim ses olarak bile takilabilir

  11. #11
    aRas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İstabul
    Mesaj
    38
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @DENON. -abi sen oyle diyorsan dogrudur senin dediklerin gecerlidir benim icin ITB yalan olacak anlasilan bizim icin :d cai-hidir-kat devam :d cok tesekkur ederim sagolasin

    @blackmodel. - ahaha kafam senelerdir karincalanmis bir sekilde zaten baya masraf cikartacak gibi duruyor yalan olur buyuk ihtimalle itb.



    @By_HaNNibaLL. - vti da kalmadi gibi bisey yani dogaldir kimsenin onu dememesi.

  12. #12
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence emme isle kelebek isle bi hfe ufaktan binersin hazir itb kit bulduysan eger uygun sekilde o zaman bi maliyet hesabi yapilir ama sifirdan cikicaksan maliyetim hopop olur

  13. #13
    overblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    honda16.com
    Mesaj
    2.248
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    birileri bişi dedi diye umudunu kırma.bence sesi için bile yapılır itb.yazanların kaç tanesi itb yapmışta yazıyor.bursada okan yapıyor o işleri.en son draglarda yarışan h22'e yaptı ayarınıda yaptı
    komançero garage

  14. #14
    aRas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İstabul
    Mesaj
    38
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @emre_ @overblack arac arkadasin abi yoksa kendi aracim olsa benim suan ki hayalim d15b sohc vtec e cevirip ITB takmak arkadasinda butce sinirli olunca itb o yuzden yalan olacak gibi gorunuyor.
    ITB cok farkli bisey. Vtec'I daha da derinden hissettiriyor...egzoz manifoldunu degistirmeye bile gerek yok alt devirleri bile canlandiriyormus ITB
    SenKisacaVtec De

  15. #15
    erhann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    adana mersin
    Mesaj
    1.871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk isin tesisati degistirmek olmali

  16. #16
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı overblack Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    birileri bişi dedi diye umudunu kırma.bence sesi için bile yapılır itb.yazanların kaç tanesi itb yapmışta yazıyor.bursada okan yapıyor o işleri.en son draglarda yarışan h22'e yaptı ayarınıda yaptı
    yaavvv başkan gunluk kullanımda itb li arac kullanamazsın anca draglarda kullanırsın kımsenın itb takmamış olması onun hakkında bılgı sahıbı olmadıgı anlamına mı gelıyor ? bı kere senkron ayarı tutturmak ölüm gibi hadi onu tutturdun rolnatıyı asla yakalayamazsın hadi onuda bi şekilde ayarladın diyelim iki kere sıkarsın afr ayarın yerle bir olur , afr kacınca avans haritan kayar , eger bır adam bu saydıklarımın ayarını kendı yapamıyosa sadece sesı güzel dıye itb takmak enayılık olur

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  17. #17
    Chn53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iesde emme arkaya bakıyo. itb nası soğuk hava alcak ?
    Z3 Roadster
    Golf Mk5 GTI

  18. #18
    EmrahERKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    1.763
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Direk itb ile olacak işler değil bunlar Denon yusuf abim gerekli açıklamayı yapmış Sıkıstırma egzantrik beyin olmadan itb takmanın hiç bir anlamıyo yok. O sıkıstırma olmadıgı zaman hayvani kükremeyi alamazsınız zaten. o sıkıstırmayı yakalamak için ise en kücük maliyet olarak söyleyeyim sohc Vtec yapmicagınızı düşünerek yazıyorum

    Pm2 Piston 300 - 400 TL
    Bisimoto Egzantrik - 400 600 dolar arası
    Sübap yayları 300 - 400 tl
    beyin - min 500 + 500 yazılım
    elektrik tesisatı 300 tl
    gibi gibi dewam edip giden listeler

  19. #19
    orcuns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    KARSIYAKA
    Mesaj
    1.333
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yaavvv başkan gunluk kullanımda itb li arac kullanamazsın anca draglarda kullanırsın kımsenın itb takmamış olması onun hakkında bılgı sahıbı olmadıgı anlamına mı gelıyor ? bı kere senkron ayarı tutturmak ölüm gibi hadi onu tutturdun rolnatıyı asla yakalayamazsın hadi onuda bi şekilde ayarladın diyelim iki kere sıkarsın afr ayarın yerle bir olur , afr kacınca avans haritan kayar , eger bır adam bu saydıklarımın ayarını kendı yapamıyosa sadece sesı güzel dıye itb takmak enayılık olur
    2 kere sıkınca nasıl afr ayarın kacıyo orasını anlamadım ?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •