User Tag List

15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: Fren hidrolik basıncı ?

  1. #1
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Fren hidrolik basıncı ?

    kabaca kaç bar lar arasındadır ?

    ben 80 bar civarı hatırlıyorum ama
    net olarak bilen varmıdır ?

    işte
    50 bar ile - 80 bar arasımıdır ?

    90 bar ile 120 bar arasımıdır ?
    120 to 150 midir ?
    gibi

    tabiki sisteme göre değişir
    bana kabaca bir aralık lazım

  2. #2
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi 60-150bar gibi olabilir sanki öyle hatırlıyorum ama verdiğim değer özel olabilir genelden çok
    körler sağırlar

  3. #3
    Day Walker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    TÜRKİYE
    Mesaj
    8.017
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Servoya göre değişir mesela toyotada 65/95 arası diye hatırlıyorum.okul zamanlarımdan aklımda kalmış.

  4. #4
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben de 60-150 arası markadan markaya değişiyor die biliyorum...


    Birde hazır benzer konu varken direksiyon hidroliği kaç bar, onu biliyor musunuz ?
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  5. #5
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    direksiyon o kadar yüksek olmasa gerek ? ama bilmiyorum açıkçası

    bu bir pist aracı olacak
    özel ayarlı fren sistemi falan var
    mutlaka daha yüksektir basınç
    ama sensörleri en az 150bar lık seçmek lazım heralde, anlaşıldı ..

  6. #6
    Day Walker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    TÜRKİYE
    Mesaj
    8.017
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Ancak burda önemli olan kullanılacak olan yağın kaliteside ve özellikleride çok önemli hele ki pist araçlarında.

  7. #7
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben de 60-150 arası markadan markaya değişiyor die biliyorum...


    Birde hazır benzer konu varken direksiyon hidroliği kaç bar, onu biliyor musunuz ?
    90 ile 120 bar arası. Yeni hortum yaptırırken öğrenmiştim. 350 barlık hortumdan yaptılar ne olur ne olmaz diye.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  8. #8
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kendi konumu hortlatayım

    şöyle birşey yapsak?

    her fren kaliperine basınç sensörü koyarak fren hidrolik basınçlarını canlı görebilsek ve arka kaliperlere giden hidrolik borularina birer tane ayarlı vana taksak.

    bu yapı sayesinde mükemmel fren ayarı yapılamazmı sonuçta ?

  9. #9
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kendi konumu hortlatayım

    şöyle birşey yapsak?

    her fren kaliperine basınç sensörü koyarak fren hidrolik basınçlarını canlı görebilsek ve her kalipere giden hidrolik borusuna birer tane ayarlı vana taksak.

    bu yapı sayesinde mükemmel fren ayarı yapılamazmı sonuçta ?
    Eğer tüm tekerleklerdeki fren basıncı eşit olursa arkalar ağırlık transferi sonrası kilitlenir. Yok arkalar hep önlerden daha düşük olursa, bu sefer seyir esnasında verimli frenaj olmaz. Bu yüzden sürekli değişken, ağırlık dağılımını da takip eden bir sistem gerekiyor. Bunu da EBD(Electronic brakeforce distribution) ABS ile ortak çalışarak yapıyor zaten.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  10. #10
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kendi konumu hortlatayım

    şöyle birşey yapsak?

    her fren kaliperine basınç sensörü koyarak fren hidrolik basınçlarını canlı görebilsek ve arka kaliperlere giden hidrolik borularina birer tane ayarlı vana taksak.

    bu yapı sayesinde mükemmel fren ayarı yapılamazmı sonuçta ?
    Brake bias valve mi kullanıcaksınız kısaca. Sistem tek ana merkezlimi yoksa çift ana merkezlimi. Eğer westinghouse iptal edilip 2 ana fren merkezi varsa sistemde o zaman şunu sormak gerekiyor. Her merkeze çapraz olarak bir ön bir arka kaliper mi bağlı. Yoksa ön frenlere bir merkez arka frenlere bir merkez mi var. Sistem çapraz ise 2 tane aynı boy ana fren merkezi var demektir ve kesinlikle bu iş üretilmiş çift girişe sahip üretim sonrası kalibrasyon yapılmış brake bias valve dışında birşey kullanmayın. Ama sistem düz ise ve ön frenlere bir merkez arka frenlere bir merkez var ise basit 50 dolarlık bir bias valve bile işinizi görücektir.

    Eğer westinghouse hala duruyorsa gene basit bias valve ile arkaya giden basıncı kısabilirsiniz. Ama burada sensörlerden göreceğiniz basınç değeri size ne sağlar tam emin değilim. Çünkü kaliperler farklı. Her kaliperin basınç karşısında vericeği clamp force farklı. Birde bunun üstüne aracın ağırlık dağılımıda devreye girince sensörden gelicek basınç değerleri formül edilemeyen basit rakamlar olarak kalır diye düşünüyorum.

    Usta bir pilotun aracı kullanma sonrası kendi tarzına uygun basınç dağılımını elle yapması daha mantıklı bence.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  11. #11
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    alt yapı hakkında detay vereyim

    benim araç sürekli 4 çeker
    tek fren merkezi var
    4 çeker ile uyumlu abs var
    arkada fren limitörü var, limitöre bağlı bir yay arka viraj çubuğuna bağlı.

  12. #12
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    alt yapı hakkında detay vereyim

    benim araç sürekli 4 çeker
    tek fren merkezi var
    4 çeker ile uyumlu abs var
    arkada fren limitörü var, limitöre bağlı bir yay arka viraj çubuğuna bağlı.
    Limitörü iptal edersen aracın bagajında yük durumuna göre arka fren ayarının değişkenliği bozulacak. O brake bias valveler felan hep yarış araçları için genelde. Eğer sistemde bir bozukluk yok ise yapmaya çalıştığınız sistem optimumdan uzaklaşabilir.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  13. #13
    1JZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    54
    Şehir
    Turkiye. BURSA
    Mesaj
    280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    Bu tabloda Supra için, ve gorüyorumki tek pistonlu olanlara daha çok basınç gerekir, iki veye dört olanlara daha az basınçla çalışiyor.

  14. #14
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1JZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Bu tabloda Supra için, ve gorüyorumki tek pistonlu olanlara daha çok basınç gerekir, iki veye dört olanlara daha az basınçla çalışiyor.
    üstad, bu yukarıdaki resmin "ön kaliperler" için olan basıncı göstereni varmıdır ?

  15. #15
    1JZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    54
    Şehir
    Turkiye. BURSA
    Mesaj
    280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu var. dosyanın bir kaç sayfası yok, ön kaliperler kaybolmuş.


Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •