User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: Throttle Body Hakkında

  1. #1

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    3.441
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Throttle Body Hakkında

    Throttle Body sistemi hakkında hiç bir bilgim yok fakat detaylı bilgi almak istiyorum

    Nasıl yapılır ?

    Hangi araçlara olur ? (karbüratörlü arabalara olurmu mesela?)

    faydası nedir +/- ?

    kısacası detaylı şekilde bilgilendirilmek istiyorum şimdiden teşekkürler.

  2. #2
    d16y4
    Misafir
    Bir motoru ciddi biçimde modifiye etmeyi düşünüyorsanız, throttle body olmazsa olmaz parçalardan biridir.

    Throttle body, geniş anlamda üzerinde karbüratör ya da enjektör barındıran ve emme manifolduna bağlanan kelebek ve boğaz sistemidir. Bu anlamda zaten motorunuzda throttle body mevcuttur.

    Performans uygulamalarından bahsederken ise, throttle body” den anlamamız gereken, her silindire ait ayrı bir boğaz, kelebek ve enjektör bulunan (karbüratörlü throttle body uygulamaları da 1990″ların ortasına kadar oldukça popülerdi) özel performans tipi throttle body”lerdir. Bu tip bir throttle body, her silindiri bağımsız olarak besleyebilme özelliğine sahiptir. Bunlar genelde standart görünümlü bir hava filtresine bağlanmaz; horn adı verilen borularla açık tip hava filtrelerine bağlıdır. Drag yarışı motorları, deniz motorları gibi uygulamalarda ise bazen hava filtresi kullanılmaz; eğer motorun çalışma süresi az ve ortam tozsuz ise filtre fonksiyonsuzdur.

    Yeni nesil performans motorlarında ise bu tip throttle body uygulamaları ile bile elde edilebilecek performans sınırlıdır. Ama bu tip motorlarda bile, daha yüksek basınçlı turbo uygulamaları, değişik ya da modifiye sübaplar gibi sebeplerden ötürü throttle body uygulamalarına gidilir; çünkü standart throttle body fonksiyon ve kalite olarak performans tipi throttle body ile aynı olsa dahi, motorun artan hava ihtiyacını karşılamak için gaz kelebeklerinin büyütülmesi gerekebilir.

    Özellikle 8 sübaplı motorlar ve genişletilmiş emme sübapları ile kullanılan performans tipi bir throttle body mucizevi sonuçlar vermektedir. Böyle bir motorda, gerçekçi %20 performans artışı beklemek mantıklıdır. 16 sübaplı motorlarda ise elde edilen performans genelde %10 civarındadır; nadiren %15″ e yaklaşabilir.

    Throttle body”nin en büyük avantajlarından biri, doğru manifold ya da horn seçimiyle birlikte, motorun alt ve orta devirlerini “öldürmemesidir”. Doğru bir throttle body uygulaması ile motorun alt devirleri normal halinden dahi çok daha zengindir; öyleki bu tip motorlar alt devirlerde dizel motor karakteri gösterirler. Torkları son derece etkileyicidir. Rölanti problemleri de yoktur.

  3. #3
    d16y4
    Misafir



    atmosferik araçlarda kullanılır her silindir ayrı kelebek şeklinedir sıkıştırma artmışsa daha fazla oksijen almak için gerekli parçalardan biri

  4. #4
    UmutRıza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul/B.Çekmece
    Mesaj
    1.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    uzun zamandır arayıp bulamadığım parça

  5. #5
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı UmutRıza Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uzun zamandır arayıp bulamadığım parça
    Motorsikletlerden uyduruluyor genelde yada custom olarak yaptırılabilir ayrıca.

  6. #6
    UmutRıza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul/B.Çekmece
    Mesaj
    1.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motorsikletlerden uyduruluyor genelde yada custom olarak yaptırılabilir ayrıca.
    istanbuldaki tüm motorsikletçilere sordum bulamadık, custom yapan bildiğin yer varmı ?

  7. #7
    caglargungor
    Misafir
    Alıntı UmutRıza Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    istanbuldaki tüm motorsikletçilere sordum bulamadık, custom yapan bildiğin yer varmı ?
    hangi araç için düşünüyorsunuz

  8. #8
    UmutRıza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul/B.Çekmece
    Mesaj
    1.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı caglar1988 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hangi araç için düşünüyorsunuz
    206gti icin

  9. #9
    caglargungor
    Misafir
    Alıntı UmutRıza Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    206gti icin
    şuan bende altım flanş yaptırcam isterseniz sizede yaptırabilirim

  10. #10
    UmutRıza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul/B.Çekmece
    Mesaj
    1.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İTB olmadan flanşı ne yapayım

  11. #11
    caglargungor
    Misafir
    Alıntı UmutRıza Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İTB olmadan flanşı ne yapayım
    itb de ayarlayabilirim isterseniz

  12. #12
    UmutRıza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul/B.Çekmece
    Mesaj
    1.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı caglar1988 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    itb de ayarlayabilirim isterseniz
    olur bi fiyat alalım

  13. #13

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    3.441
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bilgilendirme için teşekkürler.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •