c elysse veya 301 dizeller hakkında önerisi olan var mıdır? 1.5dci megane'dan sonra 301 1.6hdi allure tarzı bir şey bakıyorum model yılı olarak yeni olması bakımından. 2017 2018 model gibi.
alınır mı? veya yerine ne tavsiye edersiniz?
c elysse veya 301 dizeller hakkında önerisi olan var mıdır? 1.5dci megane'dan sonra 301 1.6hdi allure tarzı bir şey bakıyorum model yılı olarak yeni olması bakımından. 2017 2018 model gibi.
alınır mı? veya yerine ne tavsiye edersiniz?
megane2 1.5 dci manuel kullanıyorum ben de. bir dönem 301 şirket aracımdı. megane'dan sonra uçan teneke hissiyatı olacak, gerçekten hızlı, ama bir o kadar da hafif ve ciddi anlamda "oturaksız" hissettirecek
alırsanız da 301 allure'du galiba veya muadili dolu celiz seçerseniz hız sabitleme, otomatik klima, arka kamera ve yanlış hatırlamıyorsam yağmur sensörü falan da vardı tatminkar bi paketle geliyor. benim megane otantık en boş paket olduğu için o açıdan gelişme sayılabilir bir tek
fiyatlarını bilmiyorum ama sedan ve dizel şart değilse 1.3 icon clio olabilir. kız arkadaşımda vardı genel sürüş hissiyatı ve konforuyla beraber donanımlarıyla şehir içinde ve dışında çoook beğendiğim bir arabaydı
Hali hazırda 2018 301 active paket kullanıcısıyım. Arabanın en güzel yanı az yakması. İzolasyon neredeyse yok. Yol sesi olduğu gibi içerde.
Yol tutuşu 16" jant ile 195 veya 205 taban lastikle biraz düzeliyor. 15" saç jantlıların arkası çok oynak ancak ESP si çok iyi çalışıyor.
Frenleri çok iyi değil disk balata ve el freni ayarını iyi yaparsanız oda bir miktar düzeliyor.
Bagaj hacmi inanılmaz geniş. Gayet büyük, derin ve kullanışlı. Tek kötü yanı bagaj kapağının bağlantı noktaları kapağı kapatınca bagaj içine doğru geliyor o noktalara yükleme yapamıyorsunuz.
Parçası ucuz, her yerde bulabilirsiniz. Her usta bakımını yapar. Motoru bence gayet seri ve yakıtı oldukça düşük. Bende ilave birde yazılım mevcut şehir içi 5.5 - 6 lt ile kullanıyorum sakin kullanımda. Uzun yolda 4 lt civarı yakıyor.
4 yetişkin ile 5. vites 90 la %7 eğimli rampaları rahatça çıkabiliyorsunuz vites düşmenize gerek kalmıyor. Çekiş olarak gayet iyi rampa bayırda üzmüyor.
Cruise ve limitörü mevcut. Camlarına ısı kontrollü film uygularsanız kliması çok verimli hale geliyor. Aksi halde soğutması yazın zayıf kalıyor.
Allure paketlerde orta kol dayama arka tavan lambası krom cam çıtaları dijital klima çelik jant piano black iç trimler multimedia tarzı bir teyp gibi ekstralar geliyor. Active paketler de bunlar yok.
Alınır mı diye sorarsanız kullanım amacınıza bağlı. Uzun süre bineceğim derseniz bence tatmin etmez kısa süre sonra başka arabalara bakarsınız benim gibi
Ama sağa sola gideyim az yaksın sürüş zevki vs önemli değil ayağı yerden kessin yeter düşüncesindeyseniz ideal bir otomobil.
Konfor olarak megane'ı kesin aratır. Ama mekanik ve yakıt olarak üzmez.
EDİT:
Birde bahsetmeyi unutmuşum iç hacmi çok geniş. Ben 1.82 boyundayım sürücü koltuğu bana göre ayarlıyken arka koltuğa geçtiğimde çok rahat oturabiliyorum.
Arka diz mesafesi çok çok iyi. Benim en çok rahat ettiğim nokta bagaj ve iç hacim oldu.
Konu darkred tarafından (06-11-2023 Saat 08:43 ) değiştirilmiştir.
Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur.
M.Kemal ATATÜRK
Benimde 4 senem oldu. Gidişi iyi parçası ucuz. Lüx konfor beklemiyorsanız on numara bir araba. Lüx bekliyorsan hiç bulaşma.
"Vurur yuze ifadesi,emisyonda hilemi yaptin bitanesi" VW BLUEMOTİON
egeanın 130hp lik multijetleri ne yakar bilgisi olan varmı? cross wagon düşünüyorum ama yakıtı beni düşündürüyor
active paket şirket aracı olarak kullanıyorum
bagaj hacmi güzel ama söylendiği gibi kapağın kolları içeride ciddi yer gaspediyor öküz gibi bir tasarımı var kolların
iç hacim boyda iyi , ende zayıf
yani diz mesafesinde darlamaz arkadakileri ama yanyana biraz samimiyet hissiyatını arttırır megane2'ye göre
parça ucuz , bol , tamir bakım kolay , ustası bol , çarpılmışı düzeltilmişi ve eklenmişi de bol tabii tıpkı megane2 gibi
yakıt fena değil , ayağına hakimsen hele gayet iyi
özellikle sakin kullanımda araç da boşsa , mesela her gün işe git gel kullanımında ,az biraz da açık yol yakalarsan 4 litrenin altında geziyorum 2 senedir
sessiz değil kesinlikle , izolasyonu kötü
saç kalitesi , genl burulma direnci vs iyi değil
hafif bir araba zaten bunun da sebebi ve buna katkı sağlayan şeyler belli
arkası dansa müsait , çok rahat yanlıyor , esp sert müdahale ediyor ve topluyor eğer fazla saçmaladıysan toplayamıyor o da saçmalıyor haliyle
ıslak zeminde kafadan kayarak başlıyor ciddi oranda
ama iyi bir lastikle biraz düzelecektir bu durum
Tesla Model Y Sr
40.000km kadar otomatik dizel sedan kullandım şirket arabası olarak
sıklıkla istanbul-izmir otobanı kullanıyordum
otobanda 95-110 arası gidilirse 4,5-4,7 gibi , 120-130 sabit giderken 5,5 civarı geliyor , 150 sabitte 6'lı rakamlar geliyordu
şehir içi ciddi sakin kullanımda istanbul trafiğinde de 6'ya yakın geliyordu
cross wagon kilosunu sedan ile kıyaslamak lazım , ona göre fark olabilir
yakıttan korkulacak bir araba değil 130hp multijet egea'lar , çünkü hafifler
aynı motoru gruptaki başka bir markada daha yüksek yakarken bulabilirsiniz mesela
performans olarak oha dedirten bir arabadır
ayrıca bir yeni nesil tofaş olarak enteresan derecede kalite hissi yüksektir
kapıların kapanması , genel tokluk vs enteresandır
ama egea da dansa yatkındır , dikkatli olmak gerek o atikliğe karşı
Konu 8.000rpm tarafından (16-11-2023 Saat 13:09 ) değiştirilmiştir.
Tesla Model Y Sr
Dizelin Litresi artık 38.66, LPG'nin ise 18.44 (en azından Adana'da : Adana Benzin, Akaryakıt ve LPG Fiyatları | Petrol Ofisi)
5.5lt dizel= 11.5lt LPG
LPG uyumu güzel olan Turbo benzinli araçlarada bakılabilir bence, zamanında Dizel Benzinden %10-20 ucuzdu şimdi nerdeyse %10 daha pahalı yani makas %20-30 değişmiş ve şahsi fikrim bu makas sadece dahada artacak yıllar içersinde.
dizel uzun yolda 4.7 yaksa LPG'nin 9.8ltsine, şehir içinde 6lt yaksa LPG'nin 12.6ltsine denk geliyor bunlarda hayli hayli oldukça güçlü turbo benzinli araçları kurtacak sarfiyatlar.
ne rakamlarda araç aradığınızı bilmiyorum ama mesela Opel Astra J 1.4 Turbo bakılabilir her türlü C Elysee'den daha başarılıdır ,çok yakarmı evet hatta turbolu araçların en yakanlarından ama yinede bu rakamları rahat rahat kurtarıyor sonuçta ve atmosferik araçtanda çok daha tok,torquelu bir araç
1 senedir şirket aracı olarak kullanıyorum sedan olanını. Yakıtından ve gidişinden çok memnunum. Tam bir görev arabası. Uzun yolda tabi 130'dan sonra ses alıyor ancak yine de 160-170 sabit gittim ve çok yorulmadım. Crosslar bir miktar daha çok yakacaktır ancak 1.6 dizel yakıtı düşük bir araba. Kullanmadan önce inanılmaz ön yargım vardı ama şu an memnunum. Beklentiyi düşük tuttuktan sonra güzel araba.
E90 330i
egea mantıklı bir arabadır , sw istediğinize göre kullanım ihtiyacınız da az çok belli
bu sebeple egea sw yerine , her zaman söylediğim gibi bir tık daha eski ve belki km biraz daha yüksek ihtimalli de olsa octavia 1,6tdi-dsg derim
hem yakıt hem kalite hem performans hem iç hacim , bagaj hacmi rakipsiz bana göre
egea sw kıyasla ikinci eli çok daha kuvvetlidir ayrıca
Tesla Model Y Sr
Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|
S.a. arkadaşlar. ***** yakıt fiyatları ülkemizde aldı başını gidiyor, hali hazırda 2021 1.4mpi otomatik i20 aracımı çok yaktığı için satıp yine otomatik olmak şartıyla benzin dizel LPG farketmeksizin az yakan 1 milyona kadar araç tavsiyesi istiycem sizlerden. bunun için yeni bir konu acmayip burdan siz sevgili forumdan arkadaşlarımın kullandığı az yakan sorunsuz araçlari yazarsanız sevinirim.
Bir arkadaşım da olan Citroen C-elyse ş.içi 4.6Lt/100 Km duyunca şok olmuştum 1.6 Blue Hdi sanırım sorunsuz az yakan çok kaçan olarak tavsiyem olur.
2014 Corsa D Active paket
1.3 cdti 75 hp manuel
15' jant(oem) var.
2 haftadır; Bayrampaşa - Ataşehir
İş için gidip geliyorum.
Bu sabah baktım ortalamam 4.3
Hafta sonları ailemle biniyorum.
Corolla Hybrid'le 2000-2600km bir tecrübem oldu.
İstanbul-Adana 3 kişi ve gırtlağına kadar bagaj ile(tahminim 100-110 kilo vardır) 4.7 ortalamayla Adana'ya girdim, Adana içi ortalaması 3.6 ila 3.9 arası gidip geldi, dönüşte yine 2 kişi ve 150-160kg civarı yükle Tekir rampası çıkışında 6.3-6.5'leri gördü, İstanbul girişinde 5.2 ortalama gösteriyordu ma.lum dönüş yolunda rampa çıkışları daha fazla, ortalama hızımı hatırlamıyorum ama 142kmh sabitleyip gittim hep otobanda, klima hep açıktı. Şunu da söyleyeyim ben genel ortalamayı sıfırlamadım ama şehir içi sürüş ortalamaları hep 3.2-3.5 civarıydı.
Şehir içi bayağı az yakıyor ancak rampa yukarı dizellerle başa çıkabilecek bir tüketimi yok, bir de insanda hep elektrikte ilerleme motivasyonu veriyor o bakımdan eğlenceli, ancak tek eğlencesi bu olabilir.
Ayrıca izolasyonu zayıf olmasına rağmen bayağı sessiz, bir Japon olarak şaşırttı beni. Yine de bagaj havuzu gibi yerler bir izolasyon ister.
Garbın cebin-i zâlimi affetmedim seni,
TÜRK'üm ve düşmanın sana kalsam da bir kişi!
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)