User Tag List

Sayfa 3/5 İlkİlk 12345 SonSon
86 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: 1.3 multijet buyuk turbo ile kesme sorunu

  1. #39
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DoDo_hamann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ne turbosu takıldı araca?
    Kp serisinin 37 emme kanadı 37 egzoz mili tamir takımı ve gövdesi sıfır olarak takıldı.
    Cihan abide CC Chip tuning marka yazılımı yükledi.Ama arabaların baya güzel yürüdüğünü söylüyorlar Adanada .Birde şu 1.5 barın üstüne cıkartabilsek su 1.3leri işte ozman çok eğleneceğiz.

  2. #40
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı egeturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    derken neyi kastettin Mehmet abi ?
    Geç dolmakmı yapma gözünü seveyim fark ortada araç sahipleri kendi söylüor turbo büyüyünce süper dolduruyor diye bari bunu sen söyleme abi
    Turbo büyüyünce nasıl daha iyi dolduruyor. Chip ile doldurmasını belki öne alırsın. Flow aynı, turbo büyük, erken dolma bir araya gelmeyecek bir 3lü.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  3. #41
    Turbo VTI
    Misafir
    Turbo büyümüyor aynı hacimde kanat büyüyor anladığım kadarıyla. Arkadaşlarla da görüştüm. Erken dolması kanatların daha rahat dönmesinden olabilir belki. Ama erken dolmuyorsa bile westgate tam sıkılmış ise, eskiye nazaran gecikmede bir değişiklik olmadığını duydum. Yani turbo gecikmesi artmıyor. En kötü ihtimalle aynı oluyormuş... Tabi üst devirlerde esas zevk ortaya çıkıyor.

    Konu bu değil konuyu karıştırmaya gerek yok. Multijet motorların doğru yazılımla yüksek basınçlarda nasıl verimli olduklarını ben de Adana'da gördüm.


    Konu bu motora daha doğrusu bu beyine 1.5 bardan fazla basıncı bastırabilmekte. Şahsen 1.7 de ne olacağını ben de görmek istiyorum. Sorunu daha önce yaşayan çok ama çözene henüz rastlamadım.

  4. #42
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı egeturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    derken neyi kastettin Mehmet abi ?
    Geç dolmakmı yapma gözünü seveyim fark ortada araç sahipleri kendi söylüor turbo büyüyünce süper dolduruyor diye bari bunu sen söyleme abi
    kanat büyürse rahat dönmesi falan olmaz kanatların dönmesi mile bağlıdır mil ve compressor housingi uygun ise toleranslar vs zaten uygun bir turbo olacaktır kanat büyüdüğünde ağırlık artacak ağırlık artması spool upın biraz daha geç olmasına neden olacaktır, ayrıca uygun kombine edilmemiş kompresör turbin kombinasyonları sonucu bir devire kadar verimli çalışan turbo bir süre sonra verimliliğini kaybedip işe yaramayabilir(büyük kompresör küçük turbin spool için eğer böyle bir şey yapılıyorsa) bunun için uygun kombinasyonun yapılması gerekir kompresör modifiye ediliyorsa aynı şekilde turbinin edilmesi uygundur


    Mehmet Gazihan çok çok doğru söylemiş, süper ne saçma saçma konuşma Arda süper dolduruyo ne demek su tabancasımı bu?

    senin demene göre o zaman gt25 turbini ile gt47 kompresörü hibridleyelim ultra süper sonik hızlı spool olur ???

    sahiplerinin fark ettiği şey birim basınç başına elde edilen gücün artması sonucu aynı basınçta daha fazla güç çıkmasından dolayı gelen durumdur buda sadece turboyla değil genel olarak tune ile olur
    körler sağırlar

  5. #43
    Turbo VTI
    Misafir
    Yorumlar için teşekkürler. Konuya geri dönüp, çözüme ilişkin fikri olan var mı?

  6. #44
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    her turbonun belirli bir basınç aralığında çalışması gerekir basınç size milin dönüş devrini verir, eğer fazla basınç basmak için uğraşıyorsanız kısaca daha fazla dönmesini istiyorsunuz demektir,fakat bu mile, pallere daha bir çok etkene bağlı olarak değişir bunuda en iyi şekilde compressor, turbin map denen kompresör ve turbinin performans haritalarından okuyarak yapmak en doğru sonucu verecektir, bu şekilde motor için daha uygun bir turbo seçmiş olup hem performanslı hem uzun ömürlü bir kombinasyona sahip olabilirsiniz,eğer lag çok etkilemicekse sizi daha büyük bir turbo takıp buna uygun şekilde mapi yeniden gözden geçirmek daha mantıklı olacaktır,aynı şekilde büyüyen turbo ile intercooler pompa gibi elemanlarıda gerekiyorsa iyileştirmek en mantıklı çözüm olacaktır
    körler sağırlar

  7. #45
    Turbo VTI
    Misafir
    senna bey teşekkür ediyorum fakat yanlış anladınız sanırım. ben multijetlerin 1,5 bar sorunu ile ilgili çözümden bahsetmiştim.

  8. #46
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok onun için söyleim işte fazla basınç sizin turbonuzun hızını yükseltecek bu yüzden fazla basınç turboya zarar vericek ki ayrıca haritasına bakmadım yalnız eğer verimli alandan çıkıyorsa eğer o basınçlarda basmanın bir faydasıda yok turboya basabilirsiniz istediğiniz kadar fakat eğer o basınçlarda kırılma gibi problemler yaşıyorsanız sağlıklı turbo ile(yağlama vs herşey tamam şekilde) bilinki yüksek ihtimalle verimli alandan uzaklaşıyorsunuz
    körler sağırlar

  9. #47
    Turbo VTI
    Misafir
    Yok biz denemiştik. Yazılımda yakıt miktarı yüksek zaten. Araç duman atıyor. Turbo 1.4 lere geldiğinde duman kesiliyor. Ve 1.4 ile 1.45 arasında bile güç cidden artıyor. Yani 1.6 1.7 görülse çok güzel güç gelecek kesinlikle bunu hissettik.

  10. #48
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Turbo VTI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yok biz denemiştik. Yazılımda yakıt miktarı yüksek zaten. Araç duman atıyor. Turbo 1.4 lere geldiğinde duman kesiliyor. Ve 1.4 ile 1.45 arasında bile güç cidden artıyor. Yani 1.6 1.7 görülse çok güzel güç gelecek kesinlikle bunu hissettik.
    turbo nedir ? model yazarsanız bakabilirim

    ama dikkat edin fazla basınç ile turboyu kırmayın eğer motora uygun turbo değilse
    körler sağırlar

  11. #49
    Turbo VTI
    Misafir
    Turbo orjinal değil orjinalden büyüktü, az önce bahsi geçen kanat büyütme muhabbetleri felan vardı. Ama konumuz bu değil dediğim gibi. Turbodan gayet memnun herkes. 1,5 barın üstüne çıktığımız zaman beyinin işe karışmaması için ne yapılması gerektiği sorusunun cevabını arıyoruz. Neden turboya bu kadar takıldınız? Konu turbo değil safe mod.

  12. #50
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turboya takılmamın nedeni yeterki verimli bir motor olsun tek isteğim o

    bana kalırsa eğer hakikaten uğraşmak istiyorsanız emsye geçin kendi fikrim tabi farklı fikirler olacaktır ama en güzel bu şekilde çözersiniz bence ve değişkenlerle daha güzel oynayablirsiniz bana göre tabi sizin seçiminiz fakat muhtemelen boost cut kaldırılabilr muhtemelen yapılmıştır daha önceden araştırmak lazım sitede yapan arkadaşlar olabilr
    körler sağırlar

  13. #51
    Turbo VTI
    Misafir
    O tarz ara beyinler benim de aklıma geldi. Fakat bazı problemler var. 1. si beyin araca sorunsuz bağlanabilecek mi. 2. si bağlansa bile ufacık bir problem için böyle bir alet almaya onu bağlatmaya ve en önemlisi de böyle büyük masrafa girmeye gerek olup olmaması. Sonuçta aracın eti belli budu belli. Tamam para harcamak bir kenara da, problemin çok daha basit ve ucuz bir çözümünün olması gerektiğini düşünüyor olmam.

    Zira yazılımla araca cut limiti haricinde her şey yapılabiliyor. Sadece cut sorunu için ems almaktansa daha ucuz daha kolay başka bir şeyler yapılabiliyor olmalı diye düşünüyorum.

    Konunun başında önerilen 1-2 alet var. Digital bir alet gördüm dikkatimi çekti ama denemesi malesef bedava gibi durmuyor. Hele ki 200 euro luk bir fiyat olunca. Bir de sonuçtan emin olmayınca elden bir şey gelmiyor...

  14. #52
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ems evet belki fiyat olarak biraz uçuk kaçık duruyor fakat yaptıklarına göre bana göre mantıklı seçim olabilir otomobil yada alınacak güç farketmeden eğer hakikaten bu işlerle uğraşşılıyorsa uygulanabliecek bir eleman

    belki ecuda uğraşılarak yapılabilecek bir şeyler olabilir yapan arkadaşlar vardır belki
    körler sağırlar

  15. #53
    Turbo VTI
    Misafir
    Biz baya genel araştırma yaptık. Mapping konusunda yaparım diyenler oldu. Sonradan tek amaçlarının dükkana müşteri çekmek olduğu anlaşıldı. Bu sebepten ötürü kendimiz elektrik ve devre konusunda bir şeyler yapmaya karar verdik. Uğraştık yapamadık. Ben şimdi yabancı forumlara vs. de bakıyorum sorunu yaşayan çok fakat çözene henüz rastlamadım. Varsa da belki paylaşılmamıştır...

  16. #54
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yani birde şu var eğer orjinal ecu 1.5un üzerinde görevini yapamıyorsa eğer yükseltmenin bu yönden manası yok elektronik devrede yapılsada eğer böyle bir sorun varsa bir işe yaramaz bu yüzden map açısından eğer mümkünse yapılsa daha iyi olur bence
    körler sağırlar

  17. #55
    Turbo VTI
    Misafir
    map şansı kesinlikle yok kabul ettik. başka ne önerebilirsiniz.

  18. #56
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    megasquirt yapabilirsiniz uygun şekilde yapılırsa iyi sonuç alınabileceğinizi düşünüyorum hem bu işlerden zevk alıyorsanız hem zevkli hemde maliyet açısından diğer emslere göre daha hesaplı olur
    körler sağırlar

  19. #57
    Turbo VTI
    Misafir
    ne olduğu hakkında hiçbir fikrim yok. açabilir misiniz?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •