User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 207 1.6 hdi 3000 devir sonra kösülme ve gitmeme..

  1. #1
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    207 1.6 hdi 3000 devir sonra kösülme ve gitmeme..

    Son haftada aracımda Ciddi cekiş düşüklügü ve gitmeme sorunları baslamıstı.Cihaza bagladıgımızda selenoid valfin bozuk oldugu kanısına varıldı ve yenisi ile değiştirildi..

    Aracın üzerinde 215/45R17 lastikler mevcut ama süratte bunların etki edecegini pek düşünmüyorum.bugun uzun yolda bi deneyeyim dedim aracı arac gene 3000 devir bandından sonra hantallaşmaya baslıyor max 150 yaptım arac 160 yapmıyor.

    selenoid valf değişmeden önce arac tamamen hantaldı ama şimdi alt devirlerde roket gibi olmasına rağmen 3000 devirden sonra resmen nazlanıyor hızlanmak icin ve 150 km max süratı gecmiyor arac.. 1.6 hdi 90 hp 207 arac icin bu bence hicte normal degil...

    işin kötü yanı aracı alalı 15 gün falan oldu.benden onceki sahıs triger değiştirdigini söylemişti ve yan korumaklıkları actıgımız zaman trigerin yeni oldugunu gördüm acaba diyorum sente atlakta bundanda kaynaklı olurmu? sonucta 2000-3000 devir arası arac cok güzel ivmeleniyor ama 3000 den sonra resmen kesiliyorki 5. vites tamamen ölü durumda..

    ikinciside acaba diyorum hala daha selenoid valf arızası devammı ediyor? komple vakumlara baktılar ama vakum hortumlarınıda değiştirmek gerekirmi acaba?

    Debriyaj pedalı yukarılara dogru kavrıyor ama ben kacırdıgını daha rampada bile hissetmedim bununda bi dezavantajı olurmu?

    daha önce böyle bi durum ile karsılasan arkadaslar varsa bi yardımcı olurlarsa sevinirim.

    fiat illallah dedirtmişti peugeot da ondan aşagı kalmıcak heralde.
    Alıntı SR20DE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konularda bordo klavyeli hızlıların yazıları yok mu öldürüyor beni

  2. #2
    Birkan61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    İstanbul / Trabzon
    Mesaj
    2.364
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ayni sorunu 1.3 mjet puntomda yasamistim, egr temizligi veya ipali- emme manifoldu temizligi- yeni akismetre ve enjektor temizligi ile harika olmustu. Sifir arabaya yazilim yapmissiniz gibi dusunun o duygulari yasadim

    benim araba 88bindeyken olmustu bu durum

    Lanet olasi kurumlar ve sensor arizalari genelde bu sikintilara yol aciyor
    - Bize Her Yer TRABZON

  3. #3
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim aracımda suan 90 binde. dediğiniz gibi birde bunlara bakmak lazım. egr iptalini düşünüyordum buda üstüne tam denk geldi. birde egr iptali sonrasında egsoz emisyonda falan sıkıntı yasanıyormu acaba?
    Alıntı SR20DE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konularda bordo klavyeli hızlıların yazıları yok mu öldürüyor beni

  4. #4
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kardesim benim baskim bitikken 210 goruodum hafif egilimli yolda bi video cekip youtube yukleyip paylassana burdan

  5. #5
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Satanael Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim aracımda suan 90 binde. dediğiniz gibi birde bunlara bakmak lazım. egr iptalini düşünüyordum buda üstüne tam denk geldi. birde egr iptali sonrasında egsoz emisyonda falan sıkıntı yasanıyormu acaba?
    EGR ile ilgili kısımda sorun yaşamadım . Dışarda yaptırmanız lazım emisyonu .

    Sizin aracın sıkıntısı baska baska gibi izmire gelme sansınzı varmı çözelim işinizi

  6. #6
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Koçer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    EGR ile ilgili kısımda sorun yaşamadım . Dışarda yaptırmanız lazım emisyonu .

    Sizin aracın sıkıntısı baska baska gibi izmire gelme sansınzı varmı çözelim işinizi

    hani 1 kac saatlik mesafe olsa eyvallahta izmir biraz uzak kacar Bursa'dan. İlgi alaka icin cok teşekkürler yeniden..

    Bakalım yarın selenoidi değiştirdigimiz firmaya yeniden gidicem arkadasımın yeri zaten.Tekrar cihaza baglayıp bakarız bi hata falan varmı olmadı obd 2 den cihaza baglı tekrar yol testine cıkıcaz tekrar baksın bakalım 3000 devir sonrası basınc azalması varmı? varsa gerekeni yapacaktır zaten.

    burdanda bişi cıkmazsa tamirciye gecerim aklımda vardı zaten su sente muhabbeti biraz değil baya bi süpheciyim bu konuda.. ona bakarız acmıskende emme falan temizletirim.. olmadı egr yede bi kör tapa...

    Cok bahtsızım yeminle..hani pimpirikli oluncada bizimi buluyor hep anlamadım... Bazen diyorum hani baskası binse anlamaz bile ama ben kullandıgım icin var bi sıkıntı biliyorum... hadi hayırlısı bakalım.. gece gece bunalım yaptı gene bana :S
    Alıntı SR20DE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konularda bordo klavyeli hızlıların yazıları yok mu öldürüyor beni

  7. #7

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    32
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    373
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence triger değişiminden sonra aracın sentesi atlamış. Bu tip durumlarda yüksek hızlarda sıkıntı yaşayan birkaç arkadaş olmuştu.

  8. #8
    LnchCntrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sentede problem olma ihtimali yüksek, dalgalı çalışma da var mı ?

    Kaç model ? Ayrıca partikül filtresi var ise iptal edin .

  9. #9
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı forwett Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence triger değişiminden sonra aracın sentesi atlamış. Bu tip durumlarda yüksek hızlarda sıkıntı yaşayan birkaç arkadaş olmuştu.
    olabilir aracı aldıgımda gitmeme sorunu yüzünden baya bi zorlamıstım.daha sonra selenoid valf değişince arac roket olmuştu.fakat 3000 devir sonrası aracta yeniden kasma turbo basıncında azda olsa düşüp düşüp yükselmeler oluyor.

    Bugün selenoid valf değişimi yaptıgımız yerde cihaza baglayıp bilmem kac km yol testine cıktık.firma sahibi eski bi arkadasım zaten.oda onayladı evet abi dedi dediğin gibi basınc bilgisayar verilerindede görüldügü gibi düşüyor yeniden toparlıyor dedi.

    Baya bi öylemi yapsak böylemi yapsak dedikten sonra geri gelip katalizörün ordan egsoz sistemini ayırdık azda olsa hani zarar vermicek şekilde birde böyle bakalım aracın egsoz gazını atmasında sıkıntı olabiliyormu dedi.bu şekilde yanımızda teknik ekibinden bi arkadas ilede yola cıktık aracı kullanan o oldugu icin abi sorun gözümüyor sanırım katalizor doldugu icinde yapabilir dedi. yakın zamanda baska bi aractada aynı sıkıntıyı yaşamış bakalım katı boşaltıyoruz suan icin düz boru cektirip yerine geri takıcaz sanırım bu şekildede cözülecek..

    Ama dediginiz gibi sente muhabbeti kafamda soru işareti onuda en kısa zamanda baktırmayı düşünüyorum..


    Alıntı LnchCntrl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sentede problem olma ihtimali yüksek, dalgalı çalışma da var mı ?

    Kaç model ? Ayrıca partikül filtresi var ise iptal edin .
    Aracta partitkül filtresi bulunmuyor.. aracta herhangi bi dalgalı calısma vs hic bişi yok. hatta cok sessiz calısıyor diyebilirim..
    Alıntı SR20DE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konularda bordo klavyeli hızlıların yazıları yok mu öldürüyor beni

  10. #10
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sorun tıkanan katalizörden cıktı arkadaslar..
    Alıntı SR20DE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konularda bordo klavyeli hızlıların yazıları yok mu öldürüyor beni

  11. #11
    No23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    63
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Satanael Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sorun tıkanan katalizörden cıktı arkadaslar..
    sıkıntınızın kolayca giderilmesine sevindim, keyifli sürüşler. katalizörü iptal mi ettirdiniz yoksa temizlettiniz mi? bende bursada oturuyorum nerede yapıldı işlem.
    Beni satmayan tek dostum arabam...

  12. #12
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Katalizörü komple söküp zaten tıkanan petekleri icinden alındı düz boru cekildi icine geri takıldı.

    arıza tespiti işçilik falan filan hepsi Sürat dizel firmasında yapıldı.. İşçilik ilgi alaka esnaflık olarak cok harikalar hakikaten.Faruk usta cok emek harcadı cidden. defalarca yol denemesine cıktık obd2 den cihaza baglı sekilde en son katalizör boşaltıldı şimdi resmen cekiş falan cok harika... en son arac bittikten sonra bi otoban yaptık orda gazladı abi düzeldi dedi öyle teslim etti aracı hatta İşin garibi Faruk usta eski arkadasım cıktı 6-7 senedir görüşmemiştik güzel tesadüf oldu bu sayede

    Hani gözüm kapalı olarak tavsiye edeceğim yerlerden birisidir.Turbo bakım tamir işleri üzerineler zaten.esnaflık ilgi alaka dediğim gibi muazzam..
    Alıntı SR20DE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konularda bordo klavyeli hızlıların yazıları yok mu öldürüyor beni

  13. #13
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    110 luk 1.6 HDİ c4 üm var. 1 ay önce enjektör diplerinde mazot var diye bıraktım. Bakım yapıldı keçe o ring falan değişti. Neyse araç geldi 15 gün sonra yine aynı sorun olduğunu farkettim.

    Dün bıraktım düzeltsinler diye, bir tane keçe bozukmuş onu yaptılar. gel gelelim dün çatır çatır devir çevirip giden arana inanılmaz hantallaştı. Resmen gitmiyor.

    Ve diğer ilginç olan birşey biraz gaza oturduğumda enjektörden sanırım bir şakırtı geliyordu artık o da gelmiyor.

    Arabaya yapılan tek şey, keçe değişti. bir de turbo emme tarafındaki turuncu conta değişti. Basınç kaybı mı var acaba ?

    Enjektör sök-tak yaptıktan sonra tanırma vs gibi bişey yapılıyor mu ?

    Araba şuan atmosferik araç gibi. turbo devreye girdiğini hiç hissetmiyorum

  14. #14
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ayrıca gaza basında daha önce olmayan bir ıslık var gibi, ve sanki havalandırmadan hava geliyor gibi gaza yüklenince, kontrol için gözle bakmam gereken biyer varsa inip bakayım.

  15. #15

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    32
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    373
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Islık sesi varsa bütün turbo borularını kontrol edin basınç kaybı olabilir.

  16. #16
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı forwett Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Islık sesi varsa bütün turbo borularını kontrol edin basınç kaybı olabilir.
    Gözle kontrol ettim tüm kelepçeler tamam. Yani ilginç olan şu turbo hortum contası yırttıkken araba çok iyi ivmeleniyordu. Borulara bir daha bakayım.

  17. #17
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tolga_kaan_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    110 luk 1.6 HDİ c4 üm var. 1 ay önce enjektör diplerinde mazot var diye bıraktım. Bakım yapıldı keçe o ring falan değişti. Neyse araç geldi 15 gün sonra yine aynı sorun olduğunu farkettim.

    Dün bıraktım düzeltsinler diye, bir tane keçe bozukmuş onu yaptılar. gel gelelim dün çatır çatır devir çevirip giden arana inanılmaz hantallaştı. Resmen gitmiyor.

    Ve diğer ilginç olan birşey biraz gaza oturduğumda enjektörden sanırım bir şakırtı geliyordu artık o da gelmiyor.

    Arabaya yapılan tek şey, keçe değişti. bir de turbo emme tarafındaki turuncu conta değişti. Basınç kaybı mı var acaba ?

    Enjektör sök-tak yaptıktan sonra tanırma vs gibi bişey yapılıyor mu ?

    Araba şuan atmosferik araç gibi. turbo devreye girdiğini hiç hissetmiyorum
    Herşeyden önce araca bakan firma cok önemli ben bunu en son yaşadığım olayda anladım..İlgi alaka onuda gectim sonuc odaklı calısma cok önemli.

    Eğer sıkıntınız devam ediyorsa araca müdahalede bulunan yerlerin kapısını tekrardan calacaksınız ve sorununuzu dile getiriceksiniz.Eğer yakıt sistemi ile ilgili bi sorun varsa pompacılar turbo ile sıkıntı varsa turbocular bakıyorlar böyle sorunlara... ilk önce bende pompacıya gitmiştim oradaki usta direk turbocuya yönlendirmişti..

    Benimde aracı aldıgım ilk zamanlar arac bazen deli gibi turbo basıncı basıyordu ucuyordum bazense sanki eşşek gibi aban aban gitmiyordu.. aracı cihaza bagladıgımızda turbo basıncının düşük hatası ile karşılaştık ve ustamın dedigi üzere elektrovalf denen selenoid valf değişti zaten aracın gidişide bu saatten sonra ciddi manada değişti. onuda gectim obd2 den laptopı bagladık olması gereken veriler ile aracın anlık verileri sayfasından yol tecrübesine cıktık burada aracın 2000-3000 devir bandında turbo basınc manasında cok iyi oldugunu gördük hic bir sıkıntı yoktu fakat 3000 devir sonrasında yada tam o devir bandında 2000 küsür olan basınc 1700 civarına düşüyordu bazen ve bu gaz pedalındada hissediliyordu.. ve arac 5. vites 150 km de kalıyordu.. daha sonrasında daha önceki tecrubesinden abi katalizor tıkalı olabilir gecenlerde böyle bi arac geldi dedi burasıda deneyim kısmıydı tabi.azbiraz riski olsada katalizörü turbodan ayırıp allaha emanet cıktık yola sorun yoktu sonrasında katalizörü boşalttık ve aracın gercekten suanki performansı eskisi ile daglar var..2-3 vitesler 4000 devir bandına kadar dolu dolu geliyor. 4. vitesten sonra biraz dogal olarak hantallaşma başlıyor oda dizel sanzuman oranlarında normal bence..

    Fakat şunu cok iyi anladım hani direk aracı cihaza baglayıp hatayı görmek sorunun cözümü icin önemli ama cihaza baglı yola cıkıp denemeler esnasında basınc degerleri hava emme değerleri bunlarıda görmek daha önemliymiş bence.. bazen turbo basıncındaki ani düşme yada dalgalanma bile cok sey değiştiriyor aracın gidişinde..

    ıslık sesi geliyorsa dediğiniz gibi kacakta olabilir yada turbo milinizde olan bi sıkıntıda ıslık seklinde duyulabiliyor yada bunuda duyuyor olabilirsiniz.. iyi bi ustaya güzelce baktırmanız gerekiyor.... vakum sisteminizdede belki kacak olabilir.

    umarım kısa vadede sorununuzu cözersiniz.
    Alıntı SR20DE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konularda bordo klavyeli hızlıların yazıları yok mu öldürüyor beni

  18. #18
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birde benim merak ettiğim aracın katalizörünü söktükten sonra sanki yakıt miktarıda biraz arttı. daha önce sorunlardan dolayı gitmiyordu orasıda kesinde hani az biraz gazlama ile 90 hp 1.6 hd 207 şehir icinde 7-7.5 yakmaya basladı...

    Düz yolda denedim stabil hızlarda 6 kusurlara düşüyor ama ne bileyim 7.5 ları görmek cok geldi sanki bana...2000-3000 devir bandı arasında kullanıldıgında 7 den asagıya düşmicek gibi..

    Bu motordan kullanan arkadasların yakıt ortalamaları nelerdir acaba? Aracın üzerinde 215/45R17 lastikler var bunlarda cok etken olurmu acaba?
    Alıntı SR20DE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konularda bordo klavyeli hızlıların yazıları yok mu öldürüyor beni

  19. #19
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Satanael Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birde benim merak ettiğim aracın katalizörünü söktükten sonra sanki yakıt miktarıda biraz arttı. daha önce sorunlardan dolayı gitmiyordu orasıda kesinde hani az biraz gazlama ile 90 hp 1.6 hd 207 şehir icinde 7-7.5 yakmaya basladı...

    Düz yolda denedim stabil hızlarda 6 kusurlara düşüyor ama ne bileyim 7.5 ları görmek cok geldi sanki bana...2000-3000 devir bandı arasında kullanıldıgında 7 den asagıya düşmicek gibi..

    Bu motordan kullanan arkadasların yakıt ortalamaları nelerdir acaba? Aracın üzerinde 215/45R17 lastikler var bunlarda cok etken olurmu acaba?
    2-3 güne düşer yakit

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •