User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Bmw E90 ve E60 serilerindeki 2.0d motor hakkında

  1. #1
    Lufthansaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    57
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Bmw E90 ve E60 serilerindeki 2.0d motor hakkında

    Merhabalar herkese sevgili arkadaşlar.
    Bu motor hakkında bilgisi olan varmıdır ? E60 kasa 520d alacağım ve motor hakkında herşeyi bilmek istiyorum. Yazılım ve ufak tefek şeyler ile bu motordan kaç beygir ve tork alırız, bilgisi olan arkadaşlara sormak istiyorum. Rx8 R3 sahibiyim, torklu bir araca da binmek istiyorum. ***** atmosferik biraz daha değişik bir olay Saygılar

  2. #2

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motorunuzun kodu M57TU2D20 (161hp) mi yoksa N47D20 (177hp) mi? N47 daha modern bir motor diyebiliriz. Her turlu ikisinden de rahat rahat 200+ hp ve 400+ nm degerler almak mumkun bence, ama daha modern olan N47D20 motorlusunu alin bence, isiniz kolay olsun. Ama bence her turlu bi islem yapilicaksa emme manifoldu icindeki swirl flapleri kaldirmak gerek (N47de var mi tam emin degilim).

  3. #3
    Lufthansaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    57
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    161 lik olması gerek diye hatırlıyorum. 177 lik motorlar hakkında çok güzel şeyler söylenmiyor, yanılıyor muyum ? Motorun diğer 161 liğe göre daha dayanıksız olması ve oynanmaması gerektiği gibi şeyler duydum. Yanılıyorsam düzeltin lütfen

  4. #4
    LnchCntrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhaba hocam, 161 hp değil 163 diye kalmış aklımda eski tip motor için, yanlış hatırlıyor olabilirim

    Diğer motor ise , 177 olan eski tip motora göre, daha söylentisi bol. Kullanıcıları ile iletişime geçmekte fayda var,

    yalnız servo direksiyon kullanılmadığı için, direksiyon ağır diye hatırlıyorum.

    Yazılıma gelecek olursak 177 liğe bakmam gerek ama büyük ihtimal Ecu sökülerek yapılıyor, 163 ( 161 ) hp olanı ise Obd ile yapılabiliyor.

    Maddi olarak farklı uygulamalar olacağı için bilgilendirdim,

    Yazılım ile iki araçta 30 - 40 hp aralığında güç kazanır, bariz farklı yürüyor iki araçta yazılım sonrası, tork patlamaları ile gerçekten güçlü olduğunu da hissettiriyor.


  5. #5
    Lufthansaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    57
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O zaman kullanıcılar da görüp yorum atarlar ve bilgilendirirlerse çok seviniriz reel bilgiler ile. Şuan tek merakım, 520d ile 530d arasındaki yakıt farklılıkları. Çok birşey yoksa 530d düşüneceğim çünkü

  6. #6
    Lufthansaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    57
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rx bir hayli yoruyor insanı km de 80 kuruş 1 liraları görünce, bu araçta düşündürüyor insanı ) dizel gibi dizel olmalı :P

  7. #7

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sanirsam baska bir konu daha acmistiniz, orda da yazdim e60 kasa alinicaksa bence kesinlikle 530d alinmali, yani yakit tuketimi olarak bence 2 lt den fazla oynamaz gibi geliyor (2.0 vs 3.0lt motorlar arasi). Ben e60 kasa (n47 yeni tip motor+yeni tip sanzumanli) 520d kullandim ve gidisi tatmin etmemisti beni. Yazilima gelicek olursak n47 motor daha yeni teknoloji oldugu icin bence ayni seviyede bir yazilimda m47 den daha cok getirisi olucaktir. Ancak dedigim gibi bence 530d alinmali. Hatta alinirken (zaten cogu oyle ama yinede) eski 6 ileri tork konvertorlu vitesinden alinmali ki bi de sanzumana yazilim (tork limitoru falan filan), sonra alayina gider, rx8 i unutturur Ayrica her turlu 530d bile olsa rx8 den kat ve kat daha az yakicagi kesin

    Dip not: Bence hangi araci alirsaniz alin, yazilim falan girisicekseniz, emme manifoldundaki swirl flapleri delete yapiniz.

  8. #8
    Lufthansaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    57
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ) Normal karşılıyoruz haha

  9. #9
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.622
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merak ettiğim soruları cevaplamış kardeşimiz konuyu takipteyim
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  10. #10
    Lufthansaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    57
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu konumda aslında ben yakıtın üzerine çok durdum ancak kullanıcılardan hiç yorum gelmedi. Diğerinde ise tamamiyle araçları karşılaştırmak adına yazmıştım. Yeni tip tip motorlusu eski tip motorlusu vs. adı altında. Mâlum en güzel yanıtları burada buluyoruz

  11. #11
    Burak K. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul / Bursa
    Mesaj
    2.909
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    E90 320D var babamın kullandığı araba 163'lük motor. Dr.Ecu soft yazılım yaptık amacımız güç değil ekonomiydi ama soft olmasına rağmen öncekine göre arabanın gidişi bi hayli değişti. Yazılımın dezavantajı olarak partikül daha kısa sürede tıkanıyor arada jenerasyon mu ne ondan yapmak gerekiyor. 177'liklerde zincir problemi var problem nedir bilmiyorum ama zincir değişim bi hayli zor ve masraflı bi iş. Şu an sakin/seri karışık kullanımda 35 krş gibi bi rakam yakıyor bizim e90.
    Alıntı ygtkrmdnz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya kabarırsa

  12. #12
    LnchCntrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Burak K. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    E90 320D var babamın kullandığı araba 163'lük motor. Dr.Ecu soft yazılım yaptık amacımız güç değil ekonomiydi ama soft olmasına rağmen öncekine göre arabanın gidişi bi hayli değişti. Yazılımın dezavantajı olarak partikül daha kısa sürede tıkanıyor arada jenerasyon mu ne ondan yapmak gerekiyor. 177'liklerde zincir problemi var problem nedir bilmiyorum ama zincir değişim bi hayli zor ve masraflı bi iş. Şu an sakin/seri karışık kullanımda 35 krş gibi bi rakam yakıyor bizim e90.
    Rejenerasyon ile felan uğraşmayın, direk dpf yi iptal edin hem mekanik hemde yazılımsal güncelletin..

  13. #13
    DoDo_hamann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.062
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    163, 177, 184.
    177'lik motordan koşarak uzaklaşın, 70 binde araca sandık motor koymuş biri olarak söylüyorum. Berbat, başarısız bir motor.
    Dpf iptalı ve yazılım ile 163'lük motor keyifli 177'liğe göre eski teknolojide olsa daha sıkıntısız.
    184 hp motor, uzun yolda mükemmel yakıt oranları, yazılım ve dpf iptali ile mükemmel sonuçlar çıkartan diğerlerine nazaran en sıkıntısız motor.
    190 hp 2015 yeni araçlarda çıkan en son güncellenmiş motor, kullanmak kısmet olmadı ancak çok çok iyi olduğunu çok fazlaca duydum.
    Alıntı R-Turbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lanet Olasıca Sokak Yarışçıları...

  14. #14

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.013
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    177 lerde zincir problemi var. DODO nun dediği gibi değişimi ciddi sıkıntı ve pahalı.. Yurt dışında kuzenlerimde var Tr ye geldiklerinde göstermiştik yolda kalmamaları için, öyle bir fiyat çıktı ki kuzen o paraya NL de motorunu alırım demişti..

    Araç yazılımlı manuel 3.20D idi. Güç olarak 210 hp civarı olduğunu söyledi.. Gidişi gerçekten 1. jenerasyon rx8 le yarışacak cinstendi

  15. #15

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    163 lük tavsiye ederim çok sağlam stage2 yazılımla 2 senedir gazlayan arkadaşım var
    RACE WERKS

  16. #16

    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    184 lük E92 im var 228 hp 510 nm tork veriyo 56500 km dir sorunsuz kullanıyorum yaklaşık 50 bin km dir LSD diferansiyel var son derece memnunum.Karda çektiğim video https://www.youtube.com/watch?v=JIqaH21RhRQ

  17. #17
    Lufthansaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    57
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Demek ki 177 liklere yaklaşmıyoruz Zaten benim de alımdaki 163 lüğe yüklenmekti. Sağlam olduğunu bilelim de yüklenip beygir/tork alması kolay. Aracın duruşu bile bir değişik, cezbediyor beni namussuz Valla şeytanda giriyor aklıma git yarın 530d al yükle diye.. 520d bunları yapabiliyorsa, 530d nin 3 litrelik motorunu düşünemedim ..

  18. #18
    Aliburakb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    845
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu 184 lük denilen motor hangisi oluyor ? M57TU2D20 (163hp) deniliyor. N47D20 (177hp) deniliyor. 184 lüğün kodu nedir ve bunların üretim yılları nedir bu konudada bilgilendirebilirmisiniz beni bir soru daha sorsam abes kaçmaz inş 3 kasa ve 5 kasada aynı motorlar mı kullanılıyor ?

  19. #19

    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    N47D20C 184 beygirlik motorun kodu.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •