User Tag List

3 sonuçtan 1 ile 3 arası

Konu: Kışın soğuklarda dizel araç kullanımı ile ilgili püf noktalar

  1. #1
    Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)

    Kışın soğuklarda dizel araç kullanımı ile ilgili püf noktalar

    Kışın Mazotun donmasını engelleme
    Bildiğiniz üzere Kaptan ım ve çalıştığım gemiler Akaryakıt Tankerleridir. Yani mazot, benzin,Fuel Oil taşıyoruz.

    Yani akaryakıtlar yaklaşık olarak 10 yıldır uzmanlık alanım Neyse, özellikle son günlerde ülkemizde sıcaklıklar felaket derecede düşük seyretmekte. Bende son 3 yıldır Kuzey Ülkelerinde çalışıyorum. Çalıştığımız bölgelerde kışın denizde 90 cm kadar buz olmakta hava sıcaklıkları ise -35 - 40 dereceye kadar düşmekte.

    Bu ülkelere akaryakıt taşıdığımızdan mazotun türlü çeşidini görme ve test etme imkanımız oluyor. Özellikle Norveç,İsveç,Danimarka ve Rusya da KIŞ DİZELİ denen bir dizel vardır. Bunun donma noktası yazdığım ülkelere göre -40 lara kadar varmaktadır. Peki bu mazot rafinerilerde nasıl üretilir. Öncelikle bunu irdeliyelim. Aslında bu tip bir mazotun üretildiği özel bir Ham Petrol yok. Yani bildiğimiz mazotun işlemden geçirilmesi ile üretilir.

    Ülkemizde maalesef bu tip mazot satışı yapılmamaktadır. Ondan dolayı ülkemizde sanayi ustalarının kullanıcılara tavsiye ettiği saçma bir yöntem vardır. Depoya benzin eklemek. Bu sistem dizel özellikle yeni nesil dizel araçlara yapılacak en büyük kötülüktür. Nedenine gelelim.

    Kimya bilgisidir. Eğer fen öğretmenlerimiz yada aramızda kimyacı varsa doğruluyacaklardır.

    Benzinin Yoğunluğu : 0.76 kg/lt (Kaliteye göre 0.74 olabilir)
    Dizelin Yoğunluğu : 0.88 kg/lt (Euro dizel olrak bilinen düşük sülfürlü kaliteli yakıt)

    Şimdik aracımıza 50 lt lik depoda 5 lt benzin koyduk diyelim ne olacak, aslında kısa sürede pompanın basmış olduğu debi ile bunlar bir birine karışacak ve hakikaten mazotun donma sıcaklığı aşağıya çekilecektir. Ama aracınızı çok kullanmıyorsunuz ve 24 saatten fazla bir süreliğine park ettiniz ne olacak biliyormusunuz benzin ve mazot brbirlerinden ayrışacak ve benzin deponun üstüne çıkacaktır. Bundan dolayı alttaki mazot yine donacaktır. Ayrıca deponun sonu geldiğinde mazot pompanız benzini yoğun bir şekilde çekecek ve aracınız zarar görme riski ile karşılaşacaktır.

    Yani anlatmak istediğim kışın deponuza hiç bir şekilde benzin koymayın. Peki ne yapacağız. İşte size bu ülkelerde kullanılmak üzere hazırlanan KIŞLIK MOTORININ sırrını yazacam. Defalarca bu yükü taşımış biri olarak buyrun.

    Sırrımız KEROSEN de. KEROSEN aslında halk arasındaki ismi ile gaz yağıdır. Diğer isimleri

    1. KEROSENE
    2. GAZ YAĞI
    3- JET A-1 (UÇAK YAKITI - Dikkat edin uçak benzini değil )
    4. DIESEL TURBINE FUEL ulkelere ve rafinerilere göre ismi değişiklik gösterir.

    Bu dediğimiz yakıtın yoğunluk bilgisine bakalım.

    Gaz Yağı Yoğunluğu : 0.87 - 0.91 (Kalitesine göre)
    Dizelin Yoğunluğu : 0.88 kg/lt (Euro dizel olrak bilinen düşük sülfürlü kaliteli yakıt)

    Gördüğünüz üzere yoğunluklar nerdeyse birebir aynı. Ancak donma noktalarında çok fark vardır. Dizell -22 de donarken gaz yağı yada JET A-1 -45 hatta -50 lerde donar. Yani birebir yapılan bir karışım ile KIŞLIK MAZOTUN donma noktası -35 li rakamlara kadar çıkar. Zaten gaz yağının güzel bir uçak yakıtı olmasının sebebide budur. Yani donma noktasının yüksek irtifalardaki soğuk ile başa çıkabilmesidir.

    Şimdik anlatmak istediğim neydi. Yani arkadaşalar soğuk bölgelerimizde yaşayan arkadaşlar araçlarının deposuna 35 lt mazota 15 lt gaz yağı ekliyerek donma noktasını -30 lu rakamalara kadar yükselterek araçlarının kış aylarında performansını artırıp, donma neticesinde zarar görebilecek mazot pompası, mazot devrelerini vs lerinin ömrünü uzatabilirler.
    opelx.com'dan alıntıdır.

    Bu konuda benim ekleyeceklerim 2-3 güne bir aracı 15-20 dakika çalıştırmak gerekir.
    Hiç kullanmayacaksanız bile üstündeki karları temizlemeniz lazım olduğunda kapıların açılmasını sağlar. Çünkü aracın üstündeki kar eridiğinde kapı içleri ıslatır gece don olayı olduğun o ıslaklık donarak kapıların açılmasını engeller.
    Kışa girmeden akü şarj sistemi iyi çalışıyormu bakmak lazım eğer sarjda ya da aküde problem var ise akü değişimi ya da sarj sisteminin tamirini yapmak lazım
    Antifriz kullanımı çok önemli ölçüm işi hemen hemen her akaryakıt istasyonunda var ücretsiz ölçtürüp durumu tespit edebilirsiniz.

  2. #2
    Ali.M.
    Misafir
    Faydalı bilgiler. geçen sabah -20yı gördüm ankarada araç 3. arşta anca aldı

  3. #3

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gazyağı artık satılmıyor, ve piyasadaki yeni araçların neredeyse hepsi plastik malzemeden üretilen depolara sahipler donma ihtimali yok denecek kadar azdır ben şu devirde mazotu donan binek araç görmedim deponuza herhangi birşey katmayın fantazi aramayın
    RACE WERKS

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •