14.7 en ideal hava/yakıt karışım oranı
rölantide ecu karışımı 14.7 de tutmaya çalışır ama bu 14 ile 15 arası oynar, ip gibi 14.7 sabit durmaz
çünkü başka etkenler sürekli araya girerek olaya müdahale eder.
hemen ilk örnek
sabah ilk çalıştırmada beyin cold start fazında başlar (jikle)
dolayısı ile motor sıcaklığı kabaca 70 derecelere gelene kadar 14.7 göremezsin
12-13 afr gibi başlar (havanın soğukluğuna göre) araç ısındıkça bu oran 14.7 lere doğru devam eder.
normal sakin kullanımda da 14.7 gibidir değer ama hızlandıkça karışım zengine çekilir bilerek
>bir sürü parametre sonuca etki eder
hava sıcaklığı, motor sıcaklığı, varsa vuruntu kriteri, gaza ne kadar ne hızla basmışsın? vs vs
o saat neden var
genelde turbo motorlar daha çok strese girdiği ve genelde modifiyeli olduğundan dolayı
hata toleransı düşüktür, yani ters birşey oldumu çabucak motoru kucağa alırsın
o yüzden insanlar hava yakıt oranını sürekli görmek ister (zaten yazılım yaparken mutlaka olmalıdır)
mesela tam gaz giderken afr duruma yazılıma göre 11 falan olmalı diyelim
ama gazladınız aaa afr 13! işte bu durum motoru kırmanıza neden olabilir çünkü fakir karışım var
belki yakıt pompasının basıncı düştü?
aynı şey sıkı modifiyeli atmosferik motorlarda da geçerli
gerçi afr yi görmek her zaman her araçta avantaj sağlar
araban çok yaktımı hemen anlarsın, yakıtla alakalı bir terslik oldumu hemen anlarsın
müthiş faydalı birşey
afr yi sürekli takip etmek yerine benim yaptığım gibi turbo basıncına eşik koyarak alarm kurulabilir
yani araç kullanırken ibrelere değil yola bakmak lazım bence
turbo 0.8 bar üzerindeyse "ama" afr de 13 den fakirse alarm çalsın.. herkes mutlu
