VTEC AÇMA sesi nasıl artırılır.
Arkadaslar Turkce benim ikinci dilimdir, biraz dandik yazmis olabilirim bastan yaziyim. Bunu makaleleri yazmaya calistim ama.. niyese hic cikmadi?
Şimdi DOHC motorlu arkadaşlarımız bilir VTEC zevki o ses farki duyduğun an başlar. Önce SOHC ile başliyalım, VTEC açtığında SOHCda yanlızca HAVA EGZENTRİK oynar ve hava filtre'den iyi bir ses çıkar fakat EXHAUSTdan hiç bir fark duymasınız, ancak motor devir yükseldikçe o da yavaş yavaş artar. DOHC zaten VTEC açma ses farkı veriyor bunu artırmak için aynı çözümü uyguluyabilirsiniz.
BİR KAÇ ÇÖZÜM
--------------------------
-SIMOTA BIG TUBE
Bu filtre bağrır fakat o aynı tipik Honda sesi verir. Piskolojic hız verir ama çok ender yavaşlatır. Soguk hava almaz diyenler cok var fakat dikkat ederseniz arabanin soguk tarafinda kalir ve standart hava filtrenin yerinden hava alir. Sekili ses cikarsin sadece diye yapilmadi - Hava dolasimi saglamak icin bu sekilde yapilir. Carbon Fiber ve Plastic ile hic bir farki yoktur ancak birtanesi daha kirilma sansi var, ve cok hafif bir ses ton farki olur.
-------------------------
-K&N Apollo
Daha derin tonlu ses istersen MISSILE şekil hava filtre kulanacaksın K&N Apollo bunların birtanesidir. Bu hava filtre beygir kayıbı sağlar. Unutmayinki hava ne kadar uzaktan gelirse o kadar yavas "gaz tepkisi?" (throttle response) gelir, yani KISA hava filtre daha hizli gaza bastiginda tepki verir, fakat uzun birtane alinca - soguk hava almasina ragmen daha yavas tepki verir, bunlar tabiki BASLANGIC'ta sadece onemli olan ozelik yuksek VTECi etkilemez yani.
------------------------
-ITB (INDIVIDUAL THROTTLE BODIES)
Bunun ne olduğunu çok insan bilmiyor - kısacası her HONDAda 1 tane BOĞAZ kelebek vardır ve kocaman bir emme manifold vardır, onun üstündede bir kaç sensor olur (IACV, FITV vs.) şimdi 4 BOĞAZ/KELEBEK olduğunu düşün. Her gaza bastığında o 4 boğaz kelebek birden açıldığını düşün şimdi! (altdaki video-dan dinliyebilirsiniz).
Cammed D15B SOHC vtec CRX on ITB's - YouTube
Tabikide herşeyin bir maaliyeti var ITB için 1200TL gibi bir rakam düşün sadece ürün için - kargosu, gümrükü, montajı vs. Artı onu taktığında SOĞUK başlatmak için sürünceksiniz. Rolenti durdu yerde acaip fazla ses çıkariyor. Tune (ayar) yapılması lazım bunada 1000 TL desen TR'de uçuk tuning fiyatlarla.
Ama tabiki bu kadar masrafa sadece ses için harcamiyorsun bu ATMOSPHERIC beygir kazanmanın büyük yoludur.
----------------------------
EGZOZ SİSTEMLERİ
Yazılı fiyatlar ortalama fiyatdır ve montaj dahil DEĞİLDİR fiyatlarda.
-N1 SPOON/APEXI
(900-2500 TL) Pahalı ama adam gibi ses veren exhaust çok azdır. Bu birtanesidir
ZC SOHC VTEC SPOON N1 - YouTube
Bu exhaustda bir kaç susturucu takarsan yinede muayene geçme ihtimalı var çok ses çıkmiyor ama derin ve torklu bir ses veriyor. Hem DOHC and SOHC motorlarda MÜKEMMEL SES VERİR!
-----
-INVIDIA
CRX B20 VTEC All Motor 12:1 Invidia Exhaust Tease - YouTube
($200 - 500)Bu tipik güçsüz yavaş araçlara takılan exhaust. Osuruk sesi çıkarır. - Bu egzoz polislerimiz HERZAMAN ceza keser. En ucuz uygulanan ve TRde rahat bulunan. DOHC Motorda VTECin bağırdığında rahat bir şekilde duyabilirsiniz ve ses farkını artırır. SOHC da sadece rahatsız edici ve bütün arabayı titretir (DRONING)
-----
-XFORCE VAREX
+1200tl'ya bu egzoz TRde bağırdığı için ünlü ve pahalıdır - sinek sesi verir fakat gazı bıraktığında devirin yavaş inme sesi mükemmeldir ama mantık olarak gaza basınca ses çıkarması daha mantıklıdır. Egzoz büyük olduğu için güzel durur ama zor saklanır. SOHC motorda iğrenç ses çıkarır - o kadar parada egzoza harcıycana o motoru biraz beygir kat daha iyidir. Aynı zamanda malesef VAREX 8 hp kaybına uğratır B16 kardeşlerimize (SOHC da ancak piskolojic beygir katar).
Malesef DUĞMELİ olmasına rağmen polisler bunların ne olduğunu hemen biliyorlar. Orta susturucu olarak kulanmak en mantıklısı ama o verdiğin paraya yazık. Dünyanın her yerinde yasaktır bu egzoz. Aynı zamanda düşük devirde bu egzoz manyak bir şekilde DRONE yapar (2-3.8k devirlerde bütün araba titrer).
-----
-VANALı
(200-400 TL arası) Ucuz, düz boru sesi çıkarır açtığında fakat BOZULUR hepsi bozuluyor, ya tıkaniyor yada motoru ölüyor. İyi saklarsanız bu egzoz pek görünmez fakat polis duyduğu an çözer işi.
-----
-SCRM VTEC CLIMAX EXHAUST (KLIMAKS EGZOZ)
($300 DOHC / $400 SOHC) Belli bir devirden sonra açılan egzoz sistem. Standart egzoz borunuza takılır ve EMME ile çalışan sistemdir. Bu egzoz sistem SADECE VTEC açıldığında ses çıkarır. VTECden önce HİÇ SES ÇIKARMAZ ama açtığında ÇIĞILIK ATAR araba.
Araba sabitken REDLİNE yapsan bile vtec açmadığı için ses ÇIKARTMAZ. Polis istediği kadar denessin. Sadece 20km/h geçince egzoz sistem ses çıkarır. Bu nedenle polis hiç birşey yapamaz. Bu egzoz malesef vanal gibi olduğu için LİFTe çıkarılsa muayeneyi geçmez fakat herhangi ses ve emisyon muayeneyi geçer.
Aynı zamanda egzoz sistem 5bine kadar açılmadığı için 1-5000 devir arası aracın standart susturucu ve katalizorları kulanır - ve bunlar basınç verir. 5000 den sonra açıldığındada sistem rahat bir şekilde nefes aldırır.
(ARKA BASINÇIN NE OLDUĞUNU BILMEYENLER)
Bir hortum düşünün, suyu açtığınızda az su gelir fakat biraz basınç koyunca hortuma daha hızlı bir şekilde çıkar. Muslu açtıkca bu iyi gidiyor fakat belli bir zaman sonra su çok geliyor ve artık basınça ihtiyacı yoktur hatta basınç artık engeller suyun çıkma hızını. Şimdi bu mantıkı egzoz boruları ve motordan çıkan havayı ile uygulayın. Bu egzoz arka basıncı kulanır. Ve yazılımsız BEYGİR KATAR araca. Egzoz sistem düşük devirde çalışmadığı için DRONING
(arabanın üstüne helikopter iniyormuş gibi his ve sesde vermez).
SOHC Motorlarda zaten bir VTEC açma ses farkı olmadığı için bu o sesi YARATİYOR!.
-----------------
edit: Climax Egzoz link'i:
http://scrmgarage.com/climax-exhaust-tr/