User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 106 1.4 Quicksilver Yardım ?

  1. #1

    Üyelik
    Jan 2014
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    69
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation 106 1.4 Quicksilver Yardım ?

    Öncelikle selamın aleyküm 3-4 gündür forumu düzenli bir şekilde takip ediyorum fakat üyeliğim daha yeni onaylandı

    Abilerimden yada kardeşlerimden yardım isticeğim bir kaç konu var .

    Aracım 2000 model 1.4 75 HP 106 Quicksilver 151.xxx km'de .

    1-Headers takmayı düşünüyorum fakat bazı arkadaşlar gerekli bazı arkadaşlar gereksiz diyor . Benim düşüncem motorun rahatlayacağı yönünde . Sizden de fikirlerinizi alabilirmiyim . Eğer olursa 4-1 mi olmalı yoksa 4-2-1 mi ?
    2-106 için pek coilover gerek duyulmadığı düşüncesindeyim fakat eibach 5cmlik takmayı düşünüyorum . Şuan araçta yay var fakat markasını bilmiyorum ama yaylar çok sert eibach'ın yumuşak olduğunu okumuştum . Yumuşaklığı iyi olan ve en iyi yol tutuşunu sağlayacak yay önerileriniz nelerdir ?
    3-Kısa şanzımana gerek duymadım genelde şehir içi kullanıyorum . Bunun hakkında da fikirlerinizi ve düşüncelerinizi almak isterim .
    4-1.4 8V için egzantrik ne olabilir ?
    5-Chip için önerileriniz nelerdir ?
    6-Egzoz seçimim ne olmalı ? 51lik düz borunun alt devirleri öldürdüğünü biliyorum . 48lik iyimidir ? Yani kısacası egzoz sisteminden en iyi nasıl sonuç alırım ?

    Görüşlerinizi , tavsiyelerinizi beklemekteyim .
    Herkese şimdiden teşekkür ederim

  2. #2
    c20let - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    2.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende aynı motora sahip saxo kullanıyorum. Egzoz ve yay ile ilgili bende bilgi almak istiyorum güzel konu takipteyim.

  3. #3
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    headers a bence gerek yok.

    performans isteniyorsa çıtırdan, ince conta yapıp ortaya 48 lik düz boru çekip sona oem egzoz bırakmak.
    güzelde filtre sistemi yapılırsa yeter gibi geliyor bana.

  4. #4
    c20let - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    2.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brkkksln Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    headers a bence gerek yok.

    performans isteniyorsa çıtırdan, ince conta yapıp ortaya 48 lik düz boru çekip sona oem egzoz bırakmak.
    güzelde filtre sistemi yapılırsa yeter gibi geliyor bana.
    Hafif egzoz sesi almak istiyorsak oem son susturucu ile durum nedir ?

  5. #5
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hava filtresi 51lik düz son oem.ses beni tatmin ediyor performansıda

  6. #6
    c20let - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    2.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mikelazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hava filtresi 51lik düz son oem.ses beni tatmin ediyor performansıda
    51 çok değil mi ya 48lik tavsiye ediyor herkes.

  7. #7
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkaya oem yapıcaksa 51 derim.birde borunun büküm yerlerinde 51 lik boru 48 e düşebilir.buda etken.bir sıra hiç susturucusuzda kullandım 51 i.bence ön taraftan nerden itibaren 51 veya 48 başlıcagında önemli...

  8. #8

    Üyelik
    Jan 2014
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    69
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tavsiye için teşekkür ederim .
    Diğer konular hakkında da tavsiyeleriniz varsa bekliyorum .

  9. #9
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı c20let Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hafif egzoz sesi almak istiyorsak oem son susturucu ile durum nedir ?
    ses zevk meselesi.polisle sıkıntı yaşamamak 1. planda olmalı.ha bir miktar hırıltı gelir ama belirli belirsiz olur.gazlayıncada m3 lerden çıkan ses misali daha metalik ses alınır. bu dediklerim düz boru ve oem egzoz için geçerli.

    51 lik lüzumsuz büyük olur 1.4 araçlara.her zaman en büyük en iyidir mantığı yanlış.

  10. #10
    UmutBayturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul/PendiK
    Mesaj
    28
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.4 araba 51lik çok saçma geliyor 48lik idealdır dostum

  11. #11
    c20let - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    2.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brkkksln Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ses zevk meselesi.polisle sıkıntı yaşamamak 1. planda olmalı.ha bir miktar hırıltı gelir ama belirli belirsiz olur.gazlayıncada m3 lerden çıkan ses misali daha metalik ses alınır. bu dediklerim düz boru ve oem egzoz için geçerli.

    51 lik lüzumsuz büyük olur 1.4 araçlara.her zaman en büyük en iyidir mantığı yanlış.
    Keşke dinleyebileceğimiz bir video filan olsa bu işlemlerde nasıl oluyor ses. Ben 48'lik düz boru sona da oem ile bi deneyeceğim olmadı son susturucuyu değiştiririm.

    İnce conta için önerin var mı abi ?

  12. #12
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    106 1.4 lerin manifolttan çıkışı 50lik borudur.kattan sonra 48 e.sona dogruda 43e kadar düşer.araca headers koymadıgın için 51 de yapsan 55 te yapsan alt devirleri kaybolmaz.106gti hariç...olay kullanıcıya kalmış.honda ef 1.4 ede 51 vtec son.ek 1.4 ede 51lik apex son.fiat uno 51 lik sona 2.0 vectra son.koydum....şuankindede zaten manifolttan 50 gelen boruyu 51 devam edip sona 1.6 oem...
    106 ların ön takımı ve direksiyon aksamı naziktir.yerinde olsam 5cm lik eibach alır amörtisörleride milden 4cm kısaltırım.chip muhabbetinden TR.de yapan görmedim duymadım.ama 6-8 hp alır gibi.tabi +filtre ve eksozda yapacakların.

  13. #13
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı c20let Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Keşke dinleyebileceğimiz bir video filan olsa bu işlemlerde nasıl oluyor ses. Ben 48'lik düz boru sona da oem ile bi deneyeceğim olmadı son susturucuyu değiştiririm.

    İnce conta için önerin var mı abi ?
    dene memnun kalmazsan eğer zaten boru araç üzerinde olur sona bir tane atarsın gürültülüsünden ses çıkınca araç fena gider gibi gelir psikolojiktir

    bana kalırsa hiç ellemeden bir adet dyno bitirince bir adet dyno yap derim.

    contayıda kestirmen gerekiyor sanırım. hazırda incesinden bulmak bence olanaksız.

    kapak açılmışken azda paraya kıyıp portlarını işlettirirsen daha iyi olur.

    tahminimce portlar + conta + egzoz + filtre sistemi + yazılım(yaptırabilirsen) 7 8 hp arası güç alırsın.

    bunlarda 1000tl den aşağı tutmaz gibi

  14. #14
    c20let - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    2.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hmm hazir Conta olsaymis iyimis. Aslinda performans degil hedefim. Contayi degistirecegim zaten varsa ince takarim arabayi rahatlatmak icinde hava filtresi ve egzoz dusundum.

  15. #15
    İzzet Göçmen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    1.129
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mikelazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    106 1.4 lerin manifolttan çıkışı 50lik borudur.kattan sonra 48 e.sona dogruda 43e kadar düşer.araca headers koymadıgın için 51 de yapsan 55 te yapsan alt devirleri kaybolmaz.106gti hariç...olay kullanıcıya kalmış.honda ef 1.4 ede 51 vtec son.ek 1.4 ede 51lik apex son.fiat uno 51 lik sona 2.0 vectra son.koydum....şuankindede zaten manifolttan 50 gelen boruyu 51 devam edip sona 1.6 oem...
    106 ların ön takımı ve direksiyon aksamı naziktir.yerinde olsam 5cm lik eibach alır amörtisörleride milden 4cm kısaltırım.chip muhabbetinden TR.de yapan görmedim duymadım.ama 6-8 hp alır gibi.tabi +filtre ve eksozda yapacakların.
    Abi senden ögrenicegim cok sey var kendimce Banada cok yararı olucak bu konunun 48 ile 51 arasında kalmıstım 48 atmak mantıklı o zman sonada orta halli bi egsoz önerirmisin bana ?

  16. #16
    ulasoztas1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    34
    Mesaj
    1.546
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1- Headersa gerek duyacağını sanmam eğer port polish gibi işlemlere girişmiceksen.
    2- Eibach en yumuşak yaylardandır doğru ben 106da kullanmıştım aşırı memnundum konfor açısından. 5lik yay düşüdür ama amorsitörlerinide yorar, arka torsiyonuda 1 diş düşürürsün (yaklaşık 3cm fark eder)
    3- Kısa şanzumanın oranına göre alacağın verim değişir. 13/59 aracı aşırı seri yapar ancak son süratinden de çok yer, bence en uygun oran 14/60 dır.
    4- bildiğim kadarıyla sadece gti için spor egzantrikler satılıyor. Ancak zamanında istanbulda bir firma orjinal egzantriği üzerinde oynama yaparak dereceli egzantrik haline getiriyordu ama ben cesaret edememiştim.
    5-Chip konusunda türkiyede hakkıyla yapan 2-3yer var isim vermiyim burda araştırırsan kendin kolaylıkla bulabilirsin onlara yaptırmanı tavsiye ederim. Chip + Filtre + egzoz ile yaklaşık 5-7hp verim alabilirsin
    6-1.4 araca 48lik egzozun yeterli olacağını düşünüyorum. ben 1.6XS e komple düz boru ve Otto carbon koymuştum tadından yenmiyordu. Arabayı bağlattıktan sonra düz borunun sonuna oem son susturucu koymuştum farklı ve biraz cızırtılı bir ses almıştım değişikti

  17. #17
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eğer çıtır işlemler yerine daha hard uygulamalara gidilecekse hazır üretim egzantrikler mevcut çeşitli markalarda.reprofil egzantriğe ben para vermem.

  18. #18
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Cool

    Alıntı İzzet Göçmen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi senden ögrenicegim cok sey var kendimce Banada cok yararı olucak bu konunun 48 ile 51 arasında kalmıstım 48 atmak mantıklı o zman sonada orta halli bi egsoz önerirmisin bana ?
    fil tarihindeki 1.4 ie unom.kingdragon 3.5 yay 3cm milden kısaltılmış amörtisör,açık filtre pimaşla öne kadar uzatılmış,51 düz boru sonda 2.0 ford veya 2.0 vectra son.dtm uc kingdragon kule gergisi,ön frenler tempra balata ve diskler,185/55r14.top speed:5800 d/dk göstergede 200 den sonrası olmadıgı için bilmiyorum...

  19. #19
    İzzet Göçmen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    1.129
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Acık hava filtresi önemsiz konu benim için tipo keple ayarlarım onu.

    48 VEYA 51 arasında kaldım full 48 mi atmak lazım ara ara 51 mi olcak veya tersimi olucak,Sonuna cok kaliteli (remus) gibi markalar atamam su anlık için,Ama sesini yırtıcı istiyorum az gelsin istemiyorum.

    Araban baya iyimiş o zman abi sizin Bana fazla gelir o

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •