User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Yağ basıncı düşmesi

  1. #1
    Calibra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    134
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation Yağ basıncı düşmesi

    Arkadaşlar merhaba,

    Aracımı toplarken, yağ sıcaklığı ve basıncını okuyabilmek için göstergeler ilave ettim. Bu göstergelerin sensörleri aşağıda resmi bulunan mavi parça üzerine takılı.

    Sorun şu, araç ilk çalıştığında yağ basıncı rolantide 24-25 psı hafif gaza dokunursam 1200-1300 d/dk da 30 psı civarı.. ısındıkca normal olarak bu değer az bi miktar düşüyor. 20ye kadar normal. 18 den sonra gösterge uyarı veriyor zaten.

    Ama bir süre sonra motor iyice ısınınca değerler sapıtıyor, rolantide 4 psı a kadar düşüyor.. gaz versem dahi 10 -12 psı geçmiyor. sürekli basınç düşük ikazı veriyor. Ama buna rağmen yağ lambası yanmıyor.

    Aradaki parça bağlantısı, opelin orjinal yağ filtesine uymadığı için filtreyi farklı kullandım, sensörler de konum itibari ile filtre çıkışı basıncını okuyor..

    benim verdiğim ihtimaller,

    1 filtre uygun değil, bi süre sonra şişme yapıyor yağ geçişi zayıflıyor.. pompa basıncı düşmediği için yağ lambası yanmıyor ama, motora basılan yağ düşük basınçlı oluyor.(Ne kadar mantıklı bilmiyorum ama fikir)

    2- yağ pompası yağ inceldiğinde yeterli basıncı veremiyor. (ama 25 psi dan 4 lere kadar düşmeside mantıklı değil bana göre)

    3- yağ basıncı sensörü, ısındığında sapıtıyor..

    Tecrübe sahibi arkadaşların fikirlerini bekliyorum.

    "Hız bir gösterge, kanıt, provokasyon veya meydan okuma değil; sadece bir zevk patlamasıdır." (Francoise Sagan )

  2. #2
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    hersey normal peak kısmını dusur bıraz ılk calıstırmada her zaman yag basıncı yuksek olur motor ısındıkca duser normal 2 bar felan sıtandatıdır her sey yoludna sadece gostergenın peak ını dusur uyarı vermez o zaman
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  3. #3
    Calibra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    134
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bLackModeL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hersey normal peak kısmını dusur bıraz ılk calıstırmada her zaman yag basıncı yuksek olur motor ısındıkca duser normal 2 bar felan sıtandatıdır her sey yoludna sadece gostergenın peak ını dusur uyarı vermez o zaman
    İyi de 4 psi çeyrek bar yapıyor, gaz verdiğimde bile 1 bar olmuyor 10psı civarında kalıyor.
    "Hız bir gösterge, kanıt, provokasyon veya meydan okuma değil; sadece bir zevk patlamasıdır." (Francoise Sagan )

  4. #4
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    %90 Sensorun bozuk, 4 psi yag basinci olmaz calisan arabada.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  5. #5
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    %90 Sensorun bozuk, 4 psi yag basinci olmaz calisan arabada.
    buyuk ıhtımal sorun bu o zaman
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  6. #6
    x_power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    47
    Şehir
    antalya AKDENİZ SAN.SİT
    Mesaj
    533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aparatı iptal et sen drek bi motorun kendi yağ basıncını bi ölç bence manuel bi saatle emin ol derim

    kesinlikle yan sanayi yağ flitrelerini kullanmayın
    MUSTAFA GENÇ 542 293 89 07

    242 220 00 07

    https://www.facebook.com/pages/MSG-p...0936457?ref=hl

    İnsanın cahil olduğunu bilmesi bilgiye atılmış ilk adımdır

  7. #7
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim arabamdan ornek vermek gerekirse ilk calistirdiginda 8-10 bar arasi, isininca 2 bara kadar duser rolantide. Normal suruste 6-8 bar arasi olur.

    1 bar = ~15 psi
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  8. #8
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu şekilde deneme bile yapmayın kesin bir sorun var
    mekanik bir saat takın test edin hemen
    4psi yağ basıncımı olurmuş

    soğuk motor 5-6 bar görmen lazımdı
    sıcak motordan motora değişir ama en az 1 bar olması lazım kabaca

  9. #9
    Calibra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    134
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cevaplar için çok teşekkürler, tavsiyeleriniz doğrultusunda gerekli kontrolleri yapıcam hemen.

    Pompa sorun çıkarmasında geri kalanı kolay.
    "Hız bir gösterge, kanıt, provokasyon veya meydan okuma değil; sadece bir zevk patlamasıdır." (Francoise Sagan )

  10. #10
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sorunu ben soyleyım c20xe yag pompası 1 barın altına dustugunde bıtmıstır
    z20let pompa al yag suzgecını modıfıye et sonra dıyecenkı bu basınc nedır boylee
    saka bır yana o blogun hatalarından bırısı o pompa ya pompayı modıfıye et yada z20let pompa al
    pompa alman daha mantıklı
    arac ilk calısmada yag ısıgın calısmadan sonra 2-3 sanıye sonra sonuyorsa pompan omrunu tamamlamıs
    yag sıcaklıgın ne durumda paylasırmısın

    Not:filitreden olduğunu zannetmiyorum
    Not2: pompan sıfır gibi yenımı eskımı?
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  11. #11
    Calibra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    134
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EEE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sorunu ben soyleyım c20xe yag pompası 1 barın altına dustugunde bıtmıstır
    z20let pompa al yag suzgecını modıfıye et sonra dıyecenkı bu basınc nedır boylee
    saka bır yana o blogun hatalarından bırısı o pompa ya pompayı modıfıye et yada z20let pompa al
    pompa alman daha mantıklı
    arac ilk calısmada yag ısıgın calısmadan sonra 2-3 sanıye sonra sonuyorsa pompan omrunu tamamlamıs
    yag sıcaklıgın ne durumda paylasırmısın

    Not:filitreden olduğunu zannetmiyorum
    Not2: pompan sıfır gibi yenımı eskımı?
    Filtereyi orjinale çevirdim, pompa yeni brezilya malı schadek, yağ sıcaklığı 110 civarı geziyor. 110 a geldiğinde basınç düşümş oluyor. hatta gm yağ koyduğumda yağ 110 derecede iken lifterler şakırdamaya başlıyor.

    Bugun magnatec aldım. aracın çalışması duzgun. yağ lambası yanmıyor. 110 derecede lifrter sesi yok. ama başka bişi farkettim.

    yağ soğutucudan yağ donmüyordu. U boru aldım by-pass yaptım. u boruda hiç ısınmadı. yanı soğutucu hattından yağ donmuyor. ama araç yağlaması ve çalışma sesi normal.

    iice kafaya taktım. mekanik bir yağ basınç saati alıp kontrol edene kadar yola çıkmayacağım.
    "Hız bir gösterge, kanıt, provokasyon veya meydan okuma değil; sadece bir zevk patlamasıdır." (Francoise Sagan )

  12. #12
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Calibra Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Filtereyi orjinale çevirdim, pompa yeni brezilya malı schadek, yağ sıcaklığı 110 civarı geziyor. 110 a geldiğinde basınç düşümş oluyor. hatta gm yağ koyduğumda yağ 110 derecede iken lifterler şakırdamaya başlıyor.

    Bugun magnatec aldım. aracın çalışması duzgun. yağ lambası yanmıyor. 110 derecede lifrter sesi yok. ama başka bişi farkettim.

    yağ soğutucudan yağ donmüyordu. U boru aldım by-pass yaptım. u boruda hiç ısınmadı. yanı soğutucu hattından yağ donmuyor. ama araç yağlaması ve çalışma sesi normal.

    iice kafaya taktım. mekanik bir yağ basınç saati alıp kontrol edene kadar yola çıkmayacağım.
    yag pompası termostatlı ondan sureklı donmez bende aynı seylerle ugrastım
    shadek ıyı pompa bısey olmaz
    gm yag cok adı kullanma bence
    bıraz daha ıyı bır yag sec basıncın cok dusmez mobıl 5-50 kullanabılırsın
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  13. #13
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gazladıgında yag sıcaklıgın nasıl oluyor
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  14. #14
    Calibra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    134
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EEE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yag pompası termostatlı ondan sureklı donmez bende aynı seylerle ugrastım
    shadek ıyı pompa bısey olmaz
    gm yag cok adı kullanma bence
    bıraz daha ıyı bır yag sec basıncın cok dusmez mobıl 5-50 kullanabılırsın
    5-50 yağ sıcakken 10-40 dan daha yoğunmu oluyor?

    Alıntı EEE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gazladıgında yag sıcaklıgın nasıl oluyor
    Valla rodaj yapmadım daha, onun için 4500 den fazla pek basmadım, ama yolda 4500 civarı aşşa yukarı yürüdüm biraz 110 -115 civarı sıcaklık
    "Hız bir gösterge, kanıt, provokasyon veya meydan okuma değil; sadece bir zevk patlamasıdır." (Francoise Sagan )

  15. #15
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Calibra Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    5-50 yağ sıcakken 10-40 dan daha yoğunmu oluyor?



    Valla rodaj yapmadım daha, onun için 4500 den fazla pek basmadım, ama yolda 4500 civarı aşşa yukarı yürüdüm biraz 110 -115 civarı sıcaklık
    daha yoğun ve ısı altında buharlaşması en az olan yağ diye okumuştum testlerini
    izmirde normal ısı benımde 100 cıvarı rodajdayım aynen
    ingilizlerde 80 90 arası yazıyor forumlarda orasıda buzhane mubarek bızım motor sıcak normal yanı
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  16. #16
    Calibra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    134
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EEE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    daha yoğun ve ısı altında buharlaşması en az olan yağ diye okumuştum testlerini
    izmirde normal ısı benımde 100 cıvarı rodajdayım aynen
    ingilizlerde 80 90 arası yazıyor forumlarda orasıda buzhane mubarek bızım motor sıcak normal yanı
    Rodaj yağı olarak magnateci kullanayım, 500-600 km sonra 5-50 deneyim o zaman. Sonuç ne olacak merak ettim şimdi. Bizim aracın su sucaklığı bile 100 ü görüyor fan açmadan yağın 90 da kalması mantıksız olur zaten
    "Hız bir gösterge, kanıt, provokasyon veya meydan okuma değil; sadece bir zevk patlamasıdır." (Francoise Sagan )

  17. #17
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Calibra Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rodaj yağı olarak magnateci kullanayım, 500-600 km sonra 5-50 deneyim o zaman. Sonuç ne olacak merak ettim şimdi. Bizim aracın su sucaklığı bile 100 ü görüyor fan açmadan yağın 90 da kalması mantıksız olur zaten
    Fana dugme yap bence 95 gecirme
    yag basincini ihmal etme sbd de yay ve ucundaki valf satiliyir basinc yukseltmek icin 70 sterlin ya onu al yada z20let pompa yap sikintin cozulur
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  18. #18
    Calibra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    134
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EEE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fana dugme yap bence 95 gecirme
    yag basincini ihmal etme sbd de yay ve ucundaki valf satiliyir basinc yukseltmek icin 70 sterlin ya onu al yada z20let pompa yap sikintin cozulur
    o dediğin malzemenin linki var mı? onuda deneyim.
    "Hız bir gösterge, kanıt, provokasyon veya meydan okuma değil; sadece bir zevk patlamasıdır." (Francoise Sagan )

  19. #19
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oil pumps and upgrades
    Once yag basincini saglikli olc sonra dene
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •