Selamun aleyküm arkadaşlar tofaşa açık hava filtresi taktıracağım bu işlem hakkında bilgisi olan varmı acaba
Selamun aleyküm arkadaşlar tofaşa açık hava filtresi taktıracağım bu işlem hakkında bilgisi olan varmı acaba
niye açık hava filtresi orjinali yetmiyormu
Abi çok sert çıkmışsın sankiSanırım ses için istiyorsun aracında lpg varsa ses alamassın lpg ayarların bozulur vs vs ama benzinli ise ufaktan bi homurdanma alırsın normal avrupa araçlar gibi olmasada..
AP Type-R
Aracınız 94 model sanırım.Açık hava filtresi verimli olmuyor.Lpg fazla havayı sevmez
Coğrafya kaderdir
aynen bu konuya bende cok takılıyorum hatta peşindeyim bikaç projem var ama sonuç ne cıkacak tahminlere dayalı konusuyorum motorunu toplatıyorum aracımın dolu şekilde . LPG ve Benzin kullanıcam genellikle LPG kullanıcam ama CAı yapma peşindeyim. biliyosunuz bu araçlarda lpg ayarı yapılırken hava emiş borusu daraltılarak Vakum saglanıyor. En azından ben teorik olarak öyle düşünüyorum. Kendi hava kazanı cok büyük ve Gazda fazla hava alırken yaptığı problem şu gaza bastıgınızda özellikle ani kalkışlarda anlık gücten düşme oluyor belli bi devirden sonra bunu yapmıyo ilk kalkışlarda gaza aniden asıldıgınızda (yavas asılırsanız olmuyor bu ) araba bi HÖÖTT ulaan olayına giriyo şimdi benim aklımda bi proje var. aslında buradaki bilgili insanlarında yardımları dokunabilir.
Kendim karburatorume göre bir kep yapacagım ve bu kep yapabilecegim en boşluksuz şekilde olacak yane gaza asıldıgım zaman direk havayı cekmeye başlayacak ve motora gidecek yane eski filtre kazanındaki gibi kısa bi sure boş kazandaki boş ve sıcaklamış havayı çekmeyecek gaza bastıgınız an hüüp diye havaya asılacak ve motoru besleyecek. ben kendi aklımda böyle bir yol düşünüyorum cözüme varıcak gibi teorik olarak ama pratikte uygulayınca ne olacak bilmiyorum. aracımda yaprak mikser'de var buradaki arkadaşlara soruyorum böyle bir uygulamayla verimli hale getirilebilirmi sizce? cunku düşününce yeni enjeksiyonlu arabaların hepsinde aynı sistem var bogaz kelebegi direk havayı cekmeye başlıyor yane LPG'nin havayı sevmemesi gibi bir sorun söz konusu degil . dedigim problemde yanlızca alt devirlerde ve aniden gaz verildiginde oluyor 1000 2000 devir arası özellikle kalkarken veya yokusta kalkarken bunu yaşıyorsunuz ama alıştıra alıştıra yavaştan gaza basarak yaparsanız hiçbir sorun yaşamadan kalkıp gidiyorsunuz ancak yokusta bu mumkun degil. sizce dedigim gibi bir CAI ile bunun önüne geçebilirmiyim?
Tofaşlarda Açık hava filtresi için zaten kep yapmak zorundasınız.Ben lpg fazla havayı sevmez dedim çünkü enjeksiyonlu araçlarda bile remap yapılmadan açık hava filtresi uygulanırsa yüksek viteslerde düşük devirlerde ufak omuzlama oluyor.Orjinal filtresi her zaman en verimlisidir.O.B.K isimli moderatörümüz video paylaştı izlemenizi tavsiye ederim
Coğrafya kaderdir
Motorun düz motormu piç motormu piç motordan kastımı anlamıştırsın umarım eğer duymadıysan tofaş bunu 94-96 arasında kendide yaptı alttaki resimdeki gibi çoğu arkadaşta çevirdi.
Yapılanlar: Elektronik ateşleme slk karbüratör slx emme manifoltu vs.
Gelelim açık hava filtresine resimdeki gibi tempra kep ( lpg li kullanıyorsan altına yaprak mikser ) ucuna kaliteli filtre kullananlar var el yapımlarıda var ama bunlar o kadar estetik gözükmüyor. Ama tempra kep genelde benzinli motorlarda ses ve performans olarak daha ekili birde Ford Escortun CFİ kepini kullananlar var ama o parça çok bulunmuyor sanırım. Tempra kepin en etkili olduğu motor 1.6ie yazan enjeksiyonlu motorlardır
![]()
yok abi ben bu olayı cözemiyorum işte yaprak mikserde kullanıyorum.. ama bu işin sırrı ne yapan nasıl yapıyor nasıl tutturuyor karışımı ayarı??
ya işte uygun şeyleri yaparsam bi şekil randuman alıcam sanırım.. yane lpgyi en fazla fazla yakar sonuçta oda yakıt oda yakıt degilmi sonucta bide yukledim bile yane. bayramdan once cıkıcak işte araba .
ben kullanıyorum gazda bi fayda görmedim ama benzinda sanki etkili![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)