User Tag List

6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: 1.4 TSİ IHI hybrid İat sorunu

  1. #1
    Resul911 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    KaYSeRİ
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.4 TSİ IHI hybrid İat sorunu

    Merhaba;

    Aracım golf 7 1.4 tsi 140hp ıhı hybrid (aftercooler) dp, egsoz, k&n kutu içi filtre % 10-15 eth. ekliyorum. Turbo basıncı 1.5 cont avans 10 derece
    Kayseri de yaşıyorum (rakım 1070) mart ayında hava 5 derece iken iat max 51 dereceyi görüyordu. Dbn 100-200 süresi -1.3 eğimde 15,5 sn koşuyordu.

    turboyu hybrid yaptık dan sonra hava 24 derece iken, iat 66 dereceye çıkıyor.
    basınç 1.5 cont yürürken 52 derece üstünde basıncı kısıyor 1.2 ye düşüyor. wv racing filtre taktım iat hiç değişmedi. motul mocool radyatör soğutucu koydum aftercooleri söktük temizledik ama sıcaklık düşmedi. met kit taktık dan sonra sıcaklık yine aynı 60 üzerine çıkıyor. Basınç kısmaz oldu fakat avans kısıyor. araç yine eski sürelerini çıkaramıyor.
    met kitin nozzle turboya yakın yere montaj ettik. kelebeğe yakın yere alsak fark eder mi ?

    tecrübeli kişilerin yardımını rica ediyorum.
    BA 830 Civic Eg
    RS 297 Megan Coupe F7R
    NH 473 Vw Golf 5 Midline
    AR 544 Vw Golf 7 R-Line

  2. #2

    Üyelik
    Nov 2023
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    38
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhaba Sorun aftercooler. İat düşürmek istiyorsan aftercooler'ı intercoolera dönüştürmek yada aftercoolerın radyatörünü ayırmak gerekiyor. Aynı sorun bendede mevcut ıhı 38mm hybrid turbom var. Filtre dp buji bobin wg dv pompa benzini+%5eth ile yürüyorum. Senin kadar 1,5 bar açmadım tabi ama iat düşmedi düşmediği için retard veriyor iat yükseldikçe hele arka arkaya sıkmaya hayatta gelemiyor. Aftercooler temizledim, antifiriz değiştim filtreye direk sis farının oradan boru çektim banamısın demedi. Şuan aklımda 12v devirdaim pompası alıp öne bir radyatör daha takıp aftercooler borularını o radyatöre bağlamayı düşünüyorum. Aracın kendi radyatöründen aftercoolera gelen boruları bir birine bağlayacağımki devirdaim kesilmesin. 12v deirdaim pompasını da büyük ihtimalle sigortadan bir yerden çekeceğiz araç çalışır çalışmaz devreye girecek.

  3. #3
    Resul911 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    KaYSeRİ
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aderinkaya Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba Sorun aftercooler. İat düşürmek istiyorsan aftercooler'ı intercoolera dönüştürmek yada aftercoolerın radyatörünü ayırmak gerekiyor. Aynı sorun bendede mevcut ıhı 38mm hybrid turbom var. Filtre dp buji bobin wg dv pompa benzini+%5eth ile yürüyorum. Senin kadar 1,5 bar açmadım tabi ama iat düşmedi düşmediği için retard veriyor iat yükseldikçe hele arka arkaya sıkmaya hayatta gelemiyor. Aftercooler temizledim, antifiriz değiştim filtreye direk sis farının oradan boru çektim banamısın demedi. Şuan aklımda 12v devirdaim pompası alıp öne bir radyatör daha takıp aftercooler borularını o radyatöre bağlamayı düşünüyorum. Aracın kendi radyatöründen aftercoolera gelen boruları bir birine bağlayacağımki devirdaim kesilmesin. 12v deirdaim pompasını da büyük ihtimalle sigortadan bir yerden çekeceğiz araç çalışır çalışmaz devreye girecek.
    Orijinal soğutma sistemini bozup cooler eklemek istemiyorum. Met kit neden yeterli soğutamıyor anlam veremiyorum
    BA 830 Civic Eg
    RS 297 Megan Coupe F7R
    NH 473 Vw Golf 5 Midline
    AR 544 Vw Golf 7 R-Line

  4. #4

    Üyelik
    Nov 2023
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    38
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Resul911 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Orijinal soğutma sistemini bozup cooler eklemek istemiyorum. Met kit neden yeterli soğutamıyor anlam veremiyorum
    İntercooler'a dönmek istemiyorsan kesme biçme yapmadan aftercoolera ek radyatör takabilirsin ön panele. Kullanacağın 3 parça var. Hortumları bir birine bağlayacak ara parça, radyatör 12v devirdaim pompası.
    Ara parçayı parçacıdan su flanşı T boru dersen 200 TL ye verirler. T boruyu aftercoolera kendi radyatöründen gelen giden suyu bağlayarak bypass edeceksin. Radyatör bu gün 2000 TL falan montajı boruları ile 5000 TL tutsun. Devirdaim pompasıda elektrikçiye vereceğin bağlama parası ile 1000 TL tutsun.

    Metanol niye yeterli olmuyor kısmına gelecek olursak; vagcom bağlayınca radyatöre giren su ve çıkan su sıcaklığını okuyabiliyorsunuz. Çıkan su aftercoolera gidiyor onun sıcaklığının yüksekliğini görünce anlarsınız

    //EDİT

    Geçtiğimiz günlerde aracın tampon ön panel vs hepsini söktüm gördüm ki aracın aftercoolerını soğutmak için ayrı radyatörü varmış. Yani boşuna aftercooler ile aracı soğutmaya çalışmayın İntercooler dönüşümü şart
    Konu aderinkaya tarafından (20-09-2024 Saat 14:54 ) değiştirilmiştir.

  5. #5
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.582
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ne yazkkı ea211 lerın genel problemı

    aftercooler ısındınmı gerı sogumadıgı ıcın bu problem yasanıyor

    bende kendı aracımda cok ugrastım ıat dusurmek ıcın

    ıntercooler takmak ıstemıyordum aftercooler ıle devam etmek ıstıyordum

    ılk once aftercooler ın suyunu ayrdım ayrı bır pompa ıle kendı ıcınde devırdam yaptırdım ılk etepda cok ıyı oldu ama su yıne ısınınca sogumaya basladı

    o sısteme ayrı bı radyator koyup suyu sogtuabılırdım yapanlar vardı ornegını gordum ama

    ıntercoolera gecmek daha mantıklı oldu


    ıntercooler sıstemını yaptık ama emme ıcınde aftercoolerı sokmedım
    ne yazkkı ıat yıne cok yuksek kaldı dusuremedık

    daha sonra emme ıcındekı aftercoolerı sokup plate yaptım

    ıs20 setup aracım

    35 derece ıat da gazlarken methanol ıle 30/32 derece goruyorum ıat

  6. #6

    Üyelik
    Nov 2023
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    38
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o sısteme ayrı bı radyator koyup suyu sogtuabılırdım yapanlar vardı ornegını gordum ama
    Tam olarak özet bu. Bunu yapmadan soğutmanın imkanı yok aftercooler'ı. Ya bu yada intercooler dönüşüm. vw aftercooler ile uğraşacağına öne 6litre bir intercooler koysa bu setupta hiç böyle dertlerimiz olmayacaktı

    Hatta 160lık sciroccolarda intercooler var. Onların intercoolerı direk öne oturur diye düşünüyorum
    Konu aderinkaya tarafından (26-07-2024 Saat 19:54 ) değiştirilmiştir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •