User Tag List

15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: Turbo basınç hakkında bar meselesi ?

  1. #1

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    İST-KARTAL
    Mesaj
    349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo basınç hakkında bar meselesi ?

    Her turbo aynı basınçta aynı gücümü verir yani 0.1 bar = ? Her turbonunki farklımıdır ? İllaki alt yapı önemlidir yapılan setup ancak dediğim gibi her turbo kendi basına aynı gücümü verir
    REDBULL GSİ
    CORSA B TÜRKİYE

  2. #2
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayir tabiki.iki turbo ele alalim gt 1549 ve 1749 ikiside bir bar basarsa 1749 daha cok hava girisi saglar emmeye

  3. #3
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    boru capı degişmedikce ben aynıdır diye biliyorum
    aynı caplı borudan gecen 1 bar basıncı hava yine 1 bardır sonucta sensor okuyor, fazla gecse fazla okuması lazım diye dusunuyorum
    büyük turbonun avantajı sonlardaki düsmeyi engellemek, turbo buyudukce devir arttıkca basınc tutma kabiliyeti daha yuksek basınc basma kabiliyeti artar diye dusunuyorum
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

  4. #4
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yarim parmak borudan 1 bar su aksa bir kaba birde 2 parmak borudan 1 bar su aksa misal hangisi daha cabuk dolar ? Mantik bu kanimca
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  5. #5
    Zero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Turkiye
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Soyle bir ornek verirsem dogru mu olur bilmiyorum ama td04 de 1 barda peak power 250hp aldigin 2.0 hacimli motordan 30r turboyla 1 barda cok daha fazla guc alirsin.Bu konu daha oncede tartisildi bilenler yazar basinc ile giren hava miktari ayni seyler olmamasi lazim.Bir suru degisken olmali basinctan baska.

  6. #6
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    basınc aynı olabilir ama flow farklıdır aynı değildir
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  7. #7
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Basinc manifoldun icinde olusan basinc oldugundan, akiskanlar mekanigine gore, ayni hacim ve dizayndaki manifoldun icinde ayni basinc ayni miktarda hava ihtiva eder.

  8. #8
    Zero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Turkiye
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    basınc aynı olabilir ama flow farklıdır aynı değildir
    Alıntı erh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Basinc manifoldun icinde olusan basinc oldugundan, akiskanlar mekanigine gore, ayni hacim ve dizayndaki manifoldun icinde ayni basinc ayni miktarda hava ihtiva eder.

    Söyledikleriniz arasında fark var gibi geldi bana ? daha detaylı açıklama yaparsanız kesin çözüme varacağız

  9. #9

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    İST-KARTAL
    Mesaj
    349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sorumun cevabını hemen hemen aldım tesekkürler. Ben küçük turbonun altta doldurdugunu büyügün ise üstlerde doldurdgunu yani tek farkın bu oldugunu sanıyodum. Peki bazıları yukarda verdiği örnekte musluk örneği vermiş ama turbonun boyutu küçükse aldıgı hava zaten belli değilmidir ? Turbonun motora olan uzantısı nekadar geniş olursa olsun etkilermi ?
    REDBULL GSİ
    CORSA B TÜRKİYE

  10. #10
    President - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teknik olarak basınç, emme hattında motora girmek için hazır tutulan mutlak hava basıncıdır. Yani motora henüz girmemiş havanın emmede bekleyiş halidir.

    Turbolar arasındaki fark bu basıncı ne kadar zamanda oluşturabildiği ve bu basıncı ne kadar stabil tutabildiği ile birebir alakalıdır.

    Flow, yani havanın motora doğru olan akışı ne kadar iyiyse sonuçta o kadar iyidir. Aynı ebatlarda (büyüklük olarak) iki farklı marka turbonun arasında daha iyi flow üreten turbo daha iyi sonuç verir diyebiliriz.

    Turbo seçimi biraz sıkıntılı iş, en kolayı yurt dışı projelerden kopya çekmek

  11. #11
    boostbomb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2014
    Yaş
    34
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    92
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbonun egz. bölümü performansla doğru orantılıdır. 2 adet turbo düşünelim 1 inin emme pali 60 mm olsun bdigerinin ki 70 mm olsun burda amaca göre bir hizmet var 60 mm olan palle diğerine göre daha küçük çapta olduğu için büyük olan palin flowunu yakalamak için dqaha hızlı dönmek zorunda kalacak örn atıyorum 100 k devire cıktığında 60 mm egz. pali ile belli bir devirde 15 psi basınç veren turbo turbonun limiti olan 200 k devire daha hızlı ulaşacağı için üst devirlerde bir fön makinasına sahip olabilleceksiniz.buda artan emme sıcaklığından dolayı verime direk etki decektir. egz. housingte kopan fırtınalardan dolayı oluşan geri basınç turbo milinin son hızlarda gezmesinden dolayı kaybedilen ömür vesaire vesaire güç istiyorsanız devir şart devire karşılık gelcek büyük bir turboda şart daha geç spool edecektir ancak whellerin ağırlığın ve exh. whel büyüklüğünden dolayı ama büyük olan turbo üst devirde daha serin bir iat ve daha az exh. geri basıncı demektir.aynı zamanda aynı flow için daha yavaş döndüğü için saha uzun bir yatak ömrü demektir.
    Bugün bizim için 11 Kasım 1938 dir

  12. #12

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hacimle miktari karistiriyoruz bu konuda

    Hacmen ayni hava girer ama miktar iceri giren havanin isinmasi ile degisir. Turbolarin karsilastirilan basincta verimleri farkli olacaktir.

    Dolayisiyla fark olabilir.

  13. #13
    dj_batukaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.484
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    .................

  14. #14
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Basinc manifoldun icinde olusan basinc oldugundan, akiskanlar mekanigine gore, ayni hacim ve dizayndaki manifoldun icinde ayni basinc ayni miktarda hava ihtiva eder.
    Bahsettiğiniz incompressible akışkanlar için geçerlidir. Ancak hava incompressible değil. Yanmada asıl önemli olan havanın miktarı, basıncı değil. Ayrıca motorlar ve turbolar aynı bile olsa sistemin her anlamdaki kalitesi üretilecek gücü etkiler. (tasarım, malzeme vs.)

  15. #15
    tornado38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kendimden biliyorum 1600cc 87 doğan araca fiat albea 1.3multijet turbosu taktım araç 1700 d/dk dan itibaren asılıyor hemde 0,8 bardan fazla basıyorum ama 3000 devri geçince kağnı oluyordu sonra audilerde kullanılan turboyu taktım ki bariz büyük bi turbo şimdi 2100 lerde dolmaya başlıyor 0.6 bar basıyorum 2500 den sonra şahlanıyor ve 5500 devre kadar süper gidiyor yani motorun tam güç devriyle turbonun tam performans verdiği devir oranı iyi hesap edilip ayarlanmalı motoru boğmayacak(egzoz pervanesinin yaptığı ters basınç)kadar büyük, erken dolacak kadar küçük turbo iyidir ve güçte bu orantıyı tutturmayla alakalıdır kendi fikrimdir yanlışım varsa düzeltiniz

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •