Her turbo aynı basınçta aynı gücümü verir yani 0.1 bar = ? Her turbonunki farklımıdır ? İllaki alt yapı önemlidir yapılan setup ancak dediğim gibi her turbo kendi basına aynı gücümü verir
Her turbo aynı basınçta aynı gücümü verir yani 0.1 bar = ? Her turbonunki farklımıdır ? İllaki alt yapı önemlidir yapılan setup ancak dediğim gibi her turbo kendi basına aynı gücümü verir
REDBULL GSİ
CORSA B TÜRKİYE
Hayir tabiki.iki turbo ele alalim gt 1549 ve 1749 ikiside bir bar basarsa 1749 daha cok hava girisi saglar emmeye
boru capı degişmedikce ben aynıdır diye biliyorum
aynı caplı borudan gecen 1 bar basıncı hava yine 1 bardır sonucta sensor okuyor, fazla gecse fazla okuması lazım diye dusunuyorum
büyük turbonun avantajı sonlardaki düsmeyi engellemek, turbo buyudukce devir arttıkca basınc tutma kabiliyeti daha yuksek basınc basma kabiliyeti artar diye dusunuyorum
Yarim parmak borudan 1 bar su aksa bir kaba birde 2 parmak borudan 1 bar su aksa misal hangisi daha cabuk dolar ? Mantik bu kanimca
'' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v
Soyle bir ornek verirsem dogru mu olur bilmiyorum ama td04 de 1 barda peak power 250hp aldigin 2.0 hacimli motordan 30r turboyla 1 barda cok daha fazla guc alirsin.Bu konu daha oncede tartisildi bilenler yazar basinc ile giren hava miktari ayni seyler olmamasi lazim.Bir suru degisken olmali basinctan baska.
basınc aynı olabilir ama flow farklıdır aynı değildir![]()
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
Basinc manifoldun icinde olusan basinc oldugundan, akiskanlar mekanigine gore, ayni hacim ve dizayndaki manifoldun icinde ayni basinc ayni miktarda hava ihtiva eder.
Sorumun cevabını hemen hemen aldım tesekkürler. Ben küçük turbonun altta doldurdugunu büyügün ise üstlerde doldurdgunu yani tek farkın bu oldugunu sanıyodum. Peki bazıları yukarda verdiği örnekte musluk örneği vermiş ama turbonun boyutu küçükse aldıgı hava zaten belli değilmidir ? Turbonun motora olan uzantısı nekadar geniş olursa olsun etkilermi ?
REDBULL GSİ
CORSA B TÜRKİYE
Teknik olarak basınç, emme hattında motora girmek için hazır tutulan mutlak hava basıncıdır. Yani motora henüz girmemiş havanın emmede bekleyiş halidir.
Turbolar arasındaki fark bu basıncı ne kadar zamanda oluşturabildiği ve bu basıncı ne kadar stabil tutabildiği ile birebir alakalıdır.
Flow, yani havanın motora doğru olan akışı ne kadar iyiyse sonuçta o kadar iyidir. Aynı ebatlarda (büyüklük olarak) iki farklı marka turbonun arasında daha iyi flow üreten turbo daha iyi sonuç verir diyebiliriz.
Turbo seçimi biraz sıkıntılı iş, en kolayı yurt dışı projelerden kopya çekmek![]()
turbonun egz. bölümü performansla doğru orantılıdır. 2 adet turbo düşünelim 1 inin emme pali 60 mm olsun bdigerinin ki 70 mm olsun burda amaca göre bir hizmet var 60 mm olan palle diğerine göre daha küçük çapta olduğu için büyük olan palin flowunu yakalamak için dqaha hızlı dönmek zorunda kalacak örn atıyorum 100 k devire cıktığında 60 mm egz. pali ile belli bir devirde 15 psi basınç veren turbo turbonun limiti olan 200 k devire daha hızlı ulaşacağı için üst devirlerde bir fön makinasına sahip olabilleceksiniz.buda artan emme sıcaklığından dolayı verime direk etki decektir. egz. housingte kopan fırtınalardan dolayı oluşan geri basınç turbo milinin son hızlarda gezmesinden dolayı kaybedilen ömür vesaire vesaire güç istiyorsanız devir şart devire karşılık gelcek büyük bir turboda şart daha geç spool edecektir ancak whellerin ağırlığın ve exh. whel büyüklüğünden dolayı ama büyük olan turbo üst devirde daha serin bir iat ve daha az exh. geri basıncı demektir.aynı zamanda aynı flow için daha yavaş döndüğü için saha uzun bir yatak ömrü demektir.
Bugün bizim için 11 Kasım 1938 dir
Hacimle miktari karistiriyoruz bu konuda
Hacmen ayni hava girer ama miktar iceri giren havanin isinmasi ile degisir. Turbolarin karsilastirilan basincta verimleri farkli olacaktir.
Dolayisiyla fark olabilir.
kendimden biliyorum 1600cc 87 doğan araca fiat albea 1.3multijet turbosu taktım araç 1700 d/dk dan itibaren asılıyor hemde 0,8 bardan fazla basıyorum ama 3000 devri geçince kağnı oluyordu sonra audilerde kullanılan turboyu taktım ki bariz büyük bi turbo şimdi 2100 lerde dolmaya başlıyor 0.6 bar basıyorum 2500 den sonra şahlanıyor ve 5500 devre kadar süper gidiyor yani motorun tam güç devriyle turbonun tam performans verdiği devir oranı iyi hesap edilip ayarlanmalı motoru boğmayacak(egzoz pervanesinin yaptığı ters basınç)kadar büyük, erken dolacak kadar küçük turbo iyidir ve güçte bu orantıyı tutturmayla alakalıdır kendi fikrimdir yanlışım varsa düzeltiniz
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)