User Tag List

10 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: EW10J4 ( 206 GTI - 307 XSI ) Turbo hakkında

  1. #1
    Masterpiece - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    872
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    EW10J4 ( 206 GTI - 307 XSI ) Turbo hakkında

    Herkese hayırlı Ramazanlar diliyorum öncelikle ..

    Yakın zamanda ehliyeti alacak olmamla birlikte araç araştırmalarımı da biraz daha netleştirmeye başladım , aklıma ciddi oalrak düşündüğüm araç (tabiki alacağım zaman alınabilcek temizlikte bulabilirsek) 206 GTI ile aynı motora sahip olan Peugeot 307 XSI .

    Neden 206 deilde bu diye soracak olursanız daha öncede 307 sahibi olmamızın etkisi , aracın yılına göre donanım seviyesinin oldukça iyi olması ve görsel olarak hoşuma gitmesidir. Fakat aracın 137 HP olmasına rağmen aracın kasasının çokda hafif olmaması beni düşündüren nokta.

    Turbo düşüncem de bu noktada devreye girdi , ve hemen araştırmaya başladım fakat EW10J4 motorda turbo projesine internet üzerinde malesef çok fazla rastlayamadım.
    Bulduğum araçalardan en net fikri edindiğim araç Hollanda da yapılan bu araç :

    Dutch + 300BHP 206 Gti Turbo Time Attack racer - PistonHeads
    206 Gti Turbo +300BHP Dyno run @ DP Engineering - YouTube

    Okuyup anlamaya çalıştığım kadarıyla araç Forged hale getirilmemiş.Yani motor içine girilmeden 300 HP alınmış.

    Benimde hedeflediğim güç bu civarlardır , aklımı karıştıran ve size sormak istediğim bu hedef güç için motor içine girilmeli mi girilmemeli mi ? Eğer girilmez ise sağlıklı olurmu bu güçlerde ?

    Birde Setup konusunda bana yardımcı olabilcek birisi varsa çok sevinirim kafamda net bişiler oluşması açısından
    Mapped by DR.ECU

  2. #2
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kardeşim motor forgedlanmış demek motorun içindeki parçaların forged olanları ile değiştirilmesi demektir yani motor içine girmek demektir ( piston kol yatak subap kapak saplaması vs. Vs. Vs. ) Senin anladığın şey biraz farklı sanırım sadece motor girmekde yeterli değil hatta motora girmek başlangıçdır alacağın dünya kadar parça var oda bulabilir ve tr ye getirtebilirsen.

    Herhangi bi araçdan 300 hp li rakamlar almak minimum 15000 civarı tutar olmaz veya yapamazsın demiyorum ama parçaları kendin almıyacaksan bu ailenle aranda ciddi sorunlar açabilir bunu unutma, son olarak hızlı ve turbolu bi araç istiyosan bence sana sıkıntı açmayacak düzgün subaru impreza rcz 207 gt megane coupe colt czt vs. Gibi araçlar başlangıç için çok daha uygun olucaktır illa yapıcam dersende şimdiden kolay gelsin

  3. #3
    Masterpiece - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    872
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kardeşim motor forgedlanmış demek motorun içindeki parçaların forged olanları ile değiştirilmesi demektir yani motor içine girmek demektir ( piston kol yatak subap kapak saplaması vs. Vs. Vs. ) Senin anladığın şey biraz farklı sanırım sadece motor girmekde yeterli değil hatta motora girmek başlangıçdır alacağın dünya kadar parça var oda bulabilir ve tr ye getirtebilirsen.

    Herhangi bi araçdan 300 hp li rakamlar almak minimum 15000 civarı tutar olmaz veya yapamazsın demiyorum ama parçaları kendin almıyacaksan bu ailenle aranda ciddi sorunlar açabilir bunu unutma, son olarak hızlı ve turbolu bi araç istiyosan bence sana sıkıntı açmayacak düzgün subaru impreza rcz 207 gt megane coupe colt czt vs. Gibi araçlar başlangıç için çok daha uygun olucaktır illa yapıcam dersende şimdiden kolay gelsin
    Haklısın abi dediğin gibi ilk araçtan böyle bir projeye girmek biraz macera aramak olacak sanırım zaten aklımda ya dediğim proje yada seninde örnek verdiğin araçlardan birini almak vardı , teşekkürler verdiğin bilgiler için
    Mapped by DR.ECU

  4. #4
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fransız araclarında ufurmek bıraz sorunlu ve sıkıntılı bı ıs bence hıc baslama derım

  5. #5
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu motor Türkiye'de turbolandı. Ama sana tavsiyem 1.6 307 XS alıp onu turbolaman. O daha kolay bir motor. 300 hp seviyesine 2side çıkar ama 1.6 olan daha ucuza mal olur.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  6. #6
    Masterpiece - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    872
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu motor Türkiye'de turbolandı. Ama sana tavsiyem 1.6 307 XS alıp onu turbolaman. O daha kolay bir motor. 300 hp seviyesine 2side çıkar ama 1.6 olan daha ucuza mal olur.
    İlk aklımda olan oydu abi hatırlarsan sanada sormuştum , fakat diğer motorun 206 da da kullanılması daha bilindiktir diye düşünmemden ona doğru yönelmiştim , bunu duyduğum iyi oldu
    Mapped by DR.ECU

  7. #7
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.6 olan motorda 206 da kullanıldı. Hatta 1.6 olan 106GTI'da bile kullanıldığı için daha mantıklı turbo yapmak için.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  8. #8
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yanlız yurtdışındaki projede adam alt tarafı yapmadımı anlayamadım ? kol piston için ne kullandığınıda göremedim
    stok olarak yetermi 300bg ye ?
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  9. #9
    Masterpiece - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    872
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.6 olan motorda 206 da kullanıldı. Hatta 1.6 olan 106GTI'da bile kullanıldığı için daha mantıklı turbo yapmak için.
    Evet abi araştırırken onu öğrenmiştim , XSI düşünmemdeki tercih aracın donanımıydı , yoksa TU5JP4 motoru turbolamak ondan önce aklımda olan bişiydi.

    Alıntı uAlper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yanlız yurtdışındaki projede adam alt tarafı yapmadımı anlayamadım ? kol piston için ne kullandığınıda göremedim
    stok olarak yetermi 300bg ye ?
    Konuda okuduğum kadarıyla bende göremedim.


    Buda TU5JP4 turbo örneği , Peugeot 206 TU5JP4 Turbo GT25R

    Orjinal kol ve pistonla 300 HP nin mümkün olabildiği yazıyor.
    Mapped by DR.ECU

  10. #10
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı uAlper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yanlız yurtdışındaki projede adam alt tarafı yapmadımı anlayamadım ? kol piston için ne kullandığınıda göremedim
    stok olarak yetermi 300bg ye ?
    Alt taraf için hiç birşeye gerek yok
    Kalın contayla gt30r 1 barda kullandım ben uzun sure
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •