User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: TSI Motor için Maximum & İdeal Yağ Sıcaklık Değerleri ?

  1. #1
    Sezgin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.108
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation TSI Motor için Maximum & İdeal Yağ Sıcaklık Değerleri ?

    Selamlar arkadaşlar, merak ettıgım bır husus hakkında acıl bılgı sahıbı olmam lazım sıkıntı bende mı degılmı onu cozmem adına.

    1.4 TSI 160 Manuel , son iptali + dv mevcut. Sıkmadıgım takdirde ortalama yağ sıcaklıgı 86-90 derece arası, çok hafif yuklenmelerde 90-95 derece arası. Maxımum [ kısa surelı ] yuklenmelerde 98-107 derece arasına cıkıyor.

    Bu değerler normal midir ? Yada ekstradan herhangi bir zarar olusturur mu ? ( Yuksek yağ sıcaklıkları yağın ozellıgının kaybolmasına sebep olur dıye okumustum yanlıs hatırlamıyorsam )

    Şimdiden tesekkur edıyorum

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yanlış hatırlamıyorsun.

    Değerlerin normal.

    Sende sıkıntı olduğu kanısına nasıl vardın?
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    Westi555 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    48
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    454
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yazdığınız değerlerde bir sıkıntı yok.

  4. #4
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    degerler normal

  5. #5
    Sezgin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.108
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanlış hatırlamıyorsun.

    Değerlerin normal.

    Sende sıkıntı olduğu kanısına nasıl vardın?
    Abi, Değerler Dv'yi koyduktan sonra çok daha seri şekilde artmaya başladı sanki.
    Örneğin 107 dereceye atıyorum 10 sanıye yuklenmede cıkıyorsa bu değer şimdi 6-7 lere düştü. Aslen sıkıntı o yuksek dereceler cok kısa bı zaman zarfı ıcınde ulasıyor olması.

  6. #6
    Sezgin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.108
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Westi555 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yazdığınız değerlerde bir sıkıntı yok.
    Alıntı MCN21 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    degerler normal
    ilginiz için çok teşekkür ederim. Dediğim gibi o dereceler cok kısa surede ulasıyor olmam kafama takılıyor

  7. #7
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sezgin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi, Değerler Dv'yi koyduktan sonra çok daha seri şekilde artmaya başladı sanki.
    Örneğin 107 dereceye atıyorum 10 sanıye yuklenmede cıkıyorsa bu değer şimdi 6-7 lere düştü. Aslen sıkıntı o yuksek dereceler cok kısa bı zaman zarfı ıcınde ulasıyor olması.
    Farketmez. Oem 5w30 yağ bile 120 derecelere kadar dayanır, sorunsuz yağlamaya devam eder. Yağın normal çalışma sıcaklığı 100 derece zaten. Önemli olan gerektiğinde yağı sistemin soğutabilme kapasitesi.

    Eğer artış sürüyor, 110'larda durmuyor, sürekli artmaya devam ediyor, 120'yi aşıyorsa o zaman sorun var.

    Ayrıca bunların hiçbiri TSI'a has özel durumlar değil. Şu konudan da detaylı bilgi edinebilirsin;

    http://www.techturkey.com/forum/gene...sicakligi.html

    DV sonrası basıncında bir değişiklik yoksa yağ sıcaklığınla da bu durumun bir alakası yok demektir. Ama basıncın artmışsa haliyle sıcaklığın da anlık olarak artabilir. Mesele anlık gördüğün değerler değil, sistemin genel sıcaklık değeri, soğutma kapasitesidir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #8

    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    32
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sizin değerler yine iyi. Bende s3 cooler var buna rağmen normal kullanımda 95-100 arası değerler görüyorum. Hava 6 7 derece olduğunda bu değerleri alabiliyorum.

  9. #9
    Sezgin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.108
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Farketmez. Oem 5w30 yağ bile 120 derecelere kadar dayanır, sorunsuz yağlamaya devam eder. Yağın normal çalışma sıcaklığı 100 derece zaten. Önemli olan gerektiğinde yağı sistemin soğutabilme kapasitesi.

    Eğer artış sürüyor, 110'larda durmuyor, sürekli artmaya devam ediyor, 120'yi aşıyorsa o zaman sorun var.

    Ayrıca bunların hiçbiri TSI'a has özel durumlar değil. Şu konudan da detaylı bilgi edinebilirsin;

    http://www.techturkey.com/forum/gene...sicakligi.html

    DV sonrası basıncında bir değişiklik yoksa yağ sıcaklığınla da bu durumun bir alakası yok demektir. Ama basıncın artmışsa haliyle sıcaklığın da anlık olarak artabilir. Mesele anlık gördüğün değerler değil, sistemin genel sıcaklık değeri, soğutma kapasitesidir.
    Şimdi tam anlamıyla oturdu işte, soğutmadan yana herhangi bir sıkıntı olmuyor 3 ila 5 dakikalık sakın kullanımda değerler tekrar 90-93 arasına iniyor. Dv zaten adaptor sesli tip, herhangi bir extrası yok sadece sesi duymak adına fazla bas-cek yapmaktan yağ sıcaklıgı yukselıyor demektır bu da Şimdi de linkteki konuyu okuyorum, çok çok teşekkür ediyorum abi ilgin için ve diğer arkadaşlarıma, büyüklerime

  10. #10
    typermelih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    1.886
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence değerler çok yüksek,görünce azım uçukladı
    böyle giderse motoru kırarsınız
    Şaka ya normal tabiki...ben arka arkaya 10 sefer gazliyorum 300 km suratlere cikiyorum.sicaklik 103 falan

  11. #11

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben 120 görüyordum ağustos akşamı denemelerde.
    O yüzden bence yazın motul filan olmasa da ekonomik yoldan 5-40 koyulabilir yine aynı seri castrolden.

  12. #12

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.110
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracım stokken 97 derecenin üstüne çıkmadı.
    Fakat yazılım, komple milltek (DP dahil) daha test edemedim.

  13. #13

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç stokta olsa 97 derecenin üzerine kesinlikle çıkar ,muhtemelen kısa süreli gazlıyorsunuzdur.

  14. #14

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.110
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yani evet, sürekli tapa gaz gezdiğim değerlerdeki sıcaklık değil bu.

  15. #15
    utkunoa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye, Deutschland
    Mesaj
    1.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazın yüklü iken 125 dereceyi görmüştüm maximum
    1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
    2008 BMW E92 M3
    2017 BMW F82 M4 Competition
    #unptuned

  16. #16
    zafa38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri-İst-KharkovUA
    Mesaj
    1.131
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En güzeli yag sıcaklıgı gostergesinin olmaması görmeyince kafa rahat
    GT-R

  17. #17
    kıvancr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    694
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1-2 ufak denemelerde 100 dereceyi gecıyor. İdeal tam performansı sergıledgı derecelerı 95-100 derece arası gıbı geliyor. Çok sıkıştırdgmda kışın 117 yazın 120 uzerı gordugum oldu. Ama yağın degişmesi performansı kesınlıkle olumlu yönde etkılıyor.
    inst. kozgaraj

  18. #18
    qatrio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    34-21
    Mesaj
    1.826
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı zafa38 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    En güzeli yag sıcaklıgı gostergesinin olmaması görmeyince kafa rahat
    o sıcaklıgı görünce araba gitmiyomuş hissi geliyo banada
    Yüce F.U
    PoloGTİ-CooperS R53-W204 AMG

  19. #19
    TechTurkey Tholl-ga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Mesaj
    55.692
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    92 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    motul 5.40 kullanıorm cok cok zorlarsam 103 104 falan oluyor zorlamadan fazla yuklenmeden 95 falan hep

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •