Orijinalini görmek için tıklayınız : Renault Megane E-Tech Hakkında
ertantamer
17-11-2023, 09:33
Elektirikli araç furyasına bende katılmak istiyorum. Günde 150-200 km yol yapan biri olarak almak mantıklımı. Tek problem 2 araç satıp tek elektirikli araç almak fakat 2. Araç zaten keyfi 2 haftada bir hafta sonu biniyorum. Uzun yola felan gideceğimiz zaman problem olur mu diye soru işaretleri var kafamda. Megane harici 1.500-1.700 bandında elektirikli ne alınabilir
8.000rpm
17-11-2023, 09:45
1500-1700 bandına oturan çok araç var
bu banttaki araçlarda da otoban sakin kullanım 280-300km / şehir içi sakin kullanım 450-550km bandı menzil geliyor
ilk aklıma gelenler ;
byd atto3
hyundai ioniq-6
megane etech
mg4 luxury
mg zsev
peugeot e308
bu araçlardan bildiğim kadarıyla megane hariç hepsinde ısı pompası var
8.000rpm
17-11-2023, 09:47
kia niro ev
hyundai kona
renault zoe
bunlar da var eklemeyi unutmuşum
8.000rpm
17-11-2023, 09:49
bu arada peugeot e308 ve yine eklemeyi unuttuğum jeep avenger ise byd atto3 ile birlikte piyasaya giren en taze ve önemli araçlar
Elektrikli araçlar tabikide uzun yolda kolay değil ve kısmen problemli
Önemli olan bu kullanan için problem mi onu değerlendirmek gerekli sık seyahat yapan biri için mantıksız ötesi bayramda seyranda giden biri için acelem yok diyen için yıla vurunca hiç problem olmayabilir ama her daim uzun yolda stresi mevcut.
Şehir içi kullanımı çok kolay evde işte şarj imkanı da varsa harika
Ama tek araca düşmek radikal bir karar..
CloudGrey
17-11-2023, 10:16
yanına bi tanede fossil dinazor yakan araç şart .
bir evin bir aracı ; oda elektrikli = sorun
Bende düşünmüş ,şöyle bir liste yapmıştım
Mevcut aracın piyasa fiyatı - alacağım araç için vereceğim fark (Bende 600 000 TL idi )
Kasko Fiyatları
Mtv Fiyatları
Bakım maliyeti
Yıllık 20 000 km üzerinden yakıt-elektrik tüketimi
Benim hesabımda elektrik araç 30-40 bin tl tasarruf sağlıyordu. (2013 Passat SW - MG 4 Kıyaslaması bu )
Aradaki konfor, araç boyutu/hacım kaybı gibi eksileri olacaktı.
600 000 TL nin yıllık getirisi ,tasarruf miktarından daha çok olacağı için ben vazgeçtim.
Size tavsiyem sizde bir liste yapın. o şekilde doğru yolu bulursunuz. Birde benim gözümde elektrik araba olacaksa evde bir araç daha olmalı. Bayramlarda seyahat ediyorsanız büyük sorunlar yaşayacaksınız. Diğer zamanlarda şarj problem olmaz. Zaten uzun yolda ihtiyaç molası verdiğinizde farkında olmadan 20-40 dk duruyorsunuz. Bu sürede aracınız yüksek oranda sarj olabiliyor.
ertantamer
17-11-2023, 10:26
yanına bi tanede fossil dinazor yakan araç şart .
bir evin bir aracı ; oda elektrikli = sorun
Tek korkum bu işte :)
Elektrikli araçlar tabikide uzun yolda kolay değil ve kısmen problemli
Önemli olan bu kullanan için problem mi onu değerlendirmek gerekli sık seyahat yapan biri için mantıksız ötesi bayramda seyranda giden biri için acelem yok diyen için yıla vurunca hiç problem olmayabilir ama her daim uzun yolda stresi mevcut.
Şehir içi kullanımı çok kolay evde işte şarj imkanı da varsa harika
Ama tek araca düşmek radikal bir karar..
Kiracı değilim apartmanda kapı önünde otopark var oraya sarj çekmek mümkün oluyorsa yaptırabilirim diğer yandan garajını kullandığım müstakil evim var oturduğum evle arası 150 metre felan orada da sarj edebilirim. Evden işe işten eve yılda 1-2 tatil olur en fazla gibi gözüküyor.
1500-1700 bandına oturan çok araç var
bu banttaki araçlarda da otoban sakin kullanım 280-300km / şehir içi sakin kullanım 450-550km bandı menzil geliyor
ilk aklıma gelenler ;
byd atto3
hyundai ioniq-6
megane etech
mg4 luxury
mg zsev
peugeot e308
bu araçlardan bildiğim kadarıyla megane hariç hepsinde ısı pompası var
Teşekkür ederim
jimikeys
17-11-2023, 10:34
Elektirikli araç furyasına bende katılmak istiyorum. Günde 150-200 km yol yapan biri olarak almak mantıklımı. Tek problem 2 araç satıp tek elektirikli araç almak fakat 2. Araç zaten keyfi 2 haftada bir hafta sonu biniyorum. Uzun yola felan gideceğimiz zaman problem olur mu diye soru işaretleri var kafamda. Megane harici 1.500-1.700 bandında elektirikli ne alınabilir
Hocam elektrikli araç için ben hala çok erken olduğunu savunuyorum.
1500-1700 bandında şuan alacağım tek araç chery tiggo 8 pro.
Elektrikli de kesin karar kıldım diyorsanız Togg da alabilirsiniz bu paralara.
ertantamer
17-11-2023, 10:36
Hocam elektrikli araç için ben hala çok erken olduğunu savunuyorum.
1500-1700 bandında şuan alacağım tek araç chery tiggo 8 pro.
Elektrikli de kesin karar kıldım diyorsanız Togg da alabilirsiniz bu paralara.
Günde 150-200 km tiggo 8 le cok yorar burda ki amaç yakıt maliyetini + bakım masrafını düşürmek. Aylık 4000 km 2 ayda 1 bakıma denk geliyor nerdeyse
CloudGrey
17-11-2023, 10:46
satılırken vaat edilen menzillere asla inanmayın.
camı açarken bile pil gidiyor..
şuan filomda bir adet İX birde i7 var , iki kullanıcıyada haftada bir benzinli araç vermek zorunda kalıyorum.
wallbox arızalanıyor , yok şarj olmamış araba , yok hava sıcak vs vs milyon tane neden.
dandikte olsa bi tane yakıtlı aracı kenarda tutun.
acil birşey cıkar vs vs.
8.000rpm
17-11-2023, 11:40
evde şarj edebiliyorsanız maliyet inanılmaz uyguna gelir
uzun yolda tonla istasyon var ama özellikle ülke geneli tatil dönemlerinde şarda sıra derdi + istasyon var ama cihazlar bozuk vs gibi durumlar çokça var
habire şehirlerarası gidilmiyorsa, senede bir tatile çıkılıyorsa o da bayramlara denk getirilmiyorsa dert etmeye gerek yok
ama el altında basit bir normal yakıtlı hatta lpg'li bir araç olması halen çok doğru bir hareket olacaktır
bu arada , togg alternatifi için hemen söyleyeyim , ikinci eli 2,1-2,2 civarında başladı , inanılmaz bir durumdu hakikaten ve alan da oldu ciddi ciddi
ama şu sıralar daha sakin , 1850-1900 arası hareket ediyor ,
sıfırı zaten satılmıyor ,satış başladığında kaçtan satılacak meçhul ,
ayrıca ciddi yazılım problemleri var henüz birkaç versiyon değiştirmiş olsalar da yazılımı çözemediler
bazı sistemsel kurgularında da mantık hataları var vs vs
ertantamer
17-11-2023, 12:30
satılırken vaat edilen menzillere asla inanmayın.
camı açarken bile pil gidiyor..
şuan filomda bir adet İX birde i7 var , iki kullanıcıyada haftada bir benzinli araç vermek zorunda kalıyorum.
wallbox arızalanıyor , yok şarj olmamış araba , yok hava sıcak vs vs milyon tane neden.
dandikte olsa bi tane yakıtlı aracı kenarda tutun.
acil birşey cıkar vs vs.
Anladığım kadarıyla 1-2 senemiz daha var. Ankara trafiğinde heryer tesla insanı heveslendiriyorlar. Aylık 7-8 bin tl yakıt parası verincede elektiriğe yöneldim
Şehirler arası ben sabırlıyım yavaş giderim, şarj süreleri problem değil derseniz elektrikli olabilir. Ama hem kışın hem uzun yol ciddi sıkıntı elektrikli araba ile.
Şehir içinde daha mantıklı. Bu arada cam açınca pil gidiyor kısmına öyle bir şey yok. Genel olarak konfor özelliklerinden en fazla tüketimi etkileyen aracın içini ısıtmak. Harici olarak müzik sistemi, farlar otomatik cam menzili etkilemez.
Şarj maliyeti olarak evde, iş yerinde şarj imkanı olursa maliyet olarak çok avantajlı oluyor.
zoe ile baslayın bnce.
biz su anda öyle yapıyoruz.2.el de hızlı zoe de.2 araç satıp tek araç yerine 1 arac satıp üstüne kredi ile 750-950 arası 2021 2022 zoe alınabilir.
Megane ile sehir ici disi yokus asagi yuksek km beklemeyin,
Normal araba gibi kullanimda iyi yakar,
Eco modda biraz sevimsiz ama 300km rahat gider,
Uzun yolda hiz limitli oldugu icin cok sorun degil sadece cok yuksek hiz kw sarj alamiyor.
Bagaj ve arka koltuk mesafe biraz sikinti, araba gercekten hizli 2 ceker elektirikliye alismak biraz zor.
Android ekran, isi pompasi, harman kardon, cam tavan meganede olmaliydi, birde radyo kontrol dugmesi mutlaka degismeli bin tane tus var ama radyo kontrolunu bulmak 1 gun suruyor.
Gunluk sekil olsun, ici luks koltuk tipi vs o rakamlarda tek,
Ama esya koyma yolcu coluk cocuk islerinde skywell yada yeni gelen cinlilere bakilabilir.
Ufak sinifta 5/6 senedir araliksiz fiat 500 kullandigim icin, hacim olarak
Buyumus iscilik kaitesi ses sitemi vs 500e benzinli robotik sanjimanlidan sonra efsane geldi.
Tesla menzin hesabi guc, 200km hiz sabit gidebilme zaten konusmaya gerek yok.
Ama iki araba arasindaki sinif icin bence daha erken,
Tek arabayla astra vs gibi olan elektirik grubu kullaniciyi kesin uzer pisman edebilir.
Bencede zoe, corsa giris, tarz olsun evde arabada var denirse elektirik
Mini yada 500e,
Onun usteunde direk tesla/i4/ix/eqe.
Benim gordugum iki ceker orta sinif menzin hesabinda yalan, tuketim 15kw gosterirken trafikte pil %100desi katliyarak dusuyor,
Tesla aktif berimaldigi icin ruzgar nem sicaklik egim hesabi katmaya baslamis, birse rota uzerinde kendi tesla sarj istasyonu varsa zaten hayatinizdan menzil, sure pil %’si gibi hesaplar hayatinizdan cikiyor.
8.000rpm
17-11-2023, 14:00
küçüklerden corsa ve 208'in elektriklilerinin menzili kısadır
zoe o konuda açık ara önde kesinlikle
ikinci el olmak kaydıyla zoe eve 2.araba olarak alınır bilinir evden şarj edilirse de dalga geçer gibi kullanılır fena yüz güldürür
CloudGrey
17-11-2023, 15:08
Anladığım kadarıyla 1-2 senemiz daha var. Ankara trafiğinde heryer tesla insanı heveslendiriyorlar. Aylık 7-8 bin tl yakıt parası verincede elektiriğe yöneldim
bence şuan anki plug-in araçlar bir evrim geçirecek.
bu iş böyle olmaz.
bu piller çıkmalı , istasyonda 1 dakikada dolusu ile değişmeli.
yoksa şehirler arası yolda yolda şarja tak falan filan iş değil...
bence şuan anki plug-in araçlar bir evrim geçirecek.
bu iş böyle olmaz.
bu piller çıkmalı , istasyonda 1 dakikada dolusu ile değişmeli.
yoksa şehirler arası yolda yolda şarja tak falan filan iş değil...
NIO battery swap: faster than any EV rapid charger! – DrivingElectric - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=-5BPL4Nm1q0)
ertantamer
17-11-2023, 16:08
küçüklerden corsa ve 208'in elektriklilerinin menzili kısadır
zoe o konuda açık ara önde kesinlikle
ikinci el olmak kaydıyla zoe eve 2.araba olarak alınır bilinir evden şarj edilirse de dalga geçer gibi kullanılır fena yüz güldürür
F30 satılmayıp punto satılıp üstüne biraz para ekleyip zoe alıp yola devam etmek en mantıklısı
8.000rpm
17-11-2023, 16:46
kesinlikle şu ortamda en doğru çözüm olur
Acikcasi uzun yol korkusunu pek anlamadim, vekil fian olunur istanbul adama arasi cakar acip 1.5 saatte gidilir eyvalah,
Ama gezme amaciyla sehir disina cikiliyorsa,
Tesla sahibi arkadasla iddalasip yola istanbul-izmir yola dusmeyin,
29 ekimde sarj bedava olunca kumru yiyelim dedik,
Sarj icin hic durmadik, kahve ihtiyac, bikerede yemek molasinda oylesine sarja kondu, zaten hesap o bu derken %20 dolum hedeflerken %100 doldu ki hic gerek yok, %80den sonra hikaye hic gerek yok onerilmiyorda zaten %80sonrasi cok sure caliyor.
Hsonu oldugu icin osmangazi otoyol istasyon kasalarinda cerez icecek alan kasayi mesgul ediyordu, yuru git gel araba dolmus oluyor. Elektirik istasyonlarinin uzak noltada olmasi cok iyi, arabada bekleyenler bosuna istasyon hengamesine girmek zorinda kalmiyor.
bazi yerler pompada kart cekiyor allahtan insanlar gereksiz kalabalik yapmiyor.
Yolda kodiaq teslanin pesinde 5000tl filan yakmistir heralde ayni hizda gidince benzin sarfiyati acimasiz oluyor.
Onun disinda benim bizzat gordugum 1600kg en buyuklerden karavan ile tesla izmirden marmarise 100-130km ortalama hizla tek sarj ile gelmis.
Ben hic kullanmadim ama e-tron ve taycan ile istanbul-izmir arasi ciddi sikinti yasayan duydum.
Bayram seyran demesin kimse, ucakta ayni koltugu 4 kisiye satiyorlar, bodrum icine yuruyerek girilmiyor.
Elektirikli araba alindi diye canini almaya gerek yok,
Oto yolda kac tane ciift motor tesla vs vardi sayamadim, ozellikle bursalilar cok fazla tesla almis, 1 tanesi ile sohpet ettik hsonlari duzenli cesmeye yazliga gidiyormus,
Telefon sarj etti araba yolda kaldi, solecek acti sarj bitti diyen cevremdekilerin %90i 15 senedir arabasini degismeyen artik degismeyecek karakterler, otoyolda benim gordugum ati alan uskudari gecmis.
Gelcekte bukadar rahat olacagini sanmiyorum bugunden alip 2.mi kacinci araba olacaksa, ev sarj istasyon isini cozup duzene sokmak lazim,
Simdiden elektirikciler vs yamyamlar kaldirmis bile, ileride vay elektirikli otomu az yakio bakimda yok gibi diyip biyerlerden yerlestirmeye baslarlar.
Acabami diyen megane vs ortalama 200km giden xmax vs ile ayni depo, uzunda ayni saatte varacak gibi hesap yapsin,
Yada pil kapasitesi buyuk mutlaka cift motor tercih etsin.
darkmoon
17-11-2023, 17:27
İkinci elde satışta çok fazla elektrikli araç var yaşlarına oranla… çoğu yeni 2021-2023 model arası araçlar çok fazla var alanlar niye bu kadar kısa sürede satmak istiyorlar iyi düşünmek lazım analiz etmek lazım …
Bence şehir içi ufak zoe , bmw i3, smart eq, Fiat 500e tarzı minik 100-150 km menzilli bir şey güzel olur yanına uzun yol için normal bir araba çiçek ..
Bu arada konu dışı şimdi millet rks, yuki,volta falan minik elektrikli arabalarını alıp 150-200 bine gerçi sanırım onlar motorsiklet olarak geçiyormuş A1 ehliyeti ile kullanıla biliniyor dendi bana neyse üstündeki jel aküleri lifepo lityum akülerle değiştiriyorlarmış.. birde onların bazı modellerinde aküyü eve alıp götürüp şarj edebiliyorsunuz illa araç üstünde şarj etmenize gerek yok ..
CloudGrey
17-11-2023, 20:04
Şehirler arası ben sabırlıyım yavaş giderim, şarj süreleri problem değil derseniz elektrikli olabilir. Ama hem kışın hem uzun yol ciddi sıkıntı elektrikli araba ile.
Şehir içinde daha mantıklı. Bu arada cam açınca pil gidiyor kısmına öyle bir şey yok. Genel olarak konfor özelliklerinden en fazla tüketimi etkileyen aracın içini ısıtmak. Harici olarak müzik sistemi, farlar otomatik cam menzili etkilemez.
Şarj maliyeti olarak evde, iş yerinde şarj imkanı olursa maliyet olarak çok avantajlı oluyor.
abi 2 yıldır BMW iX , 3 aydırda i7 sahibiyiz.
pilin nerelere gittiğine inanamassın.
borusandan aracı alırken 600 km menzil efektif 500 gider dediler , i7 sıfır iklimlendirme ile 300 km gidiyor şehir içinde.
Megane larda isi pompasi yok. Tum ulkelere isi pompali gonderilen araba bize bos geliyor :)
Bence alternatiflere bakmak daha mantikli. Dusurebilirseniz ioniq6 en mantiklisi bu fiyatlara
AlwaysFast
17-11-2023, 22:20
Tesla sahibiyim, %80-20 arası kullanıyorum genelde. Bu da 350 km filan menzil yapıyor. Şehiriçinde menzil artıyor. Açıkçası benim için bu sınır, bundan daha az giden elektrikli istemezdim. 1.600 altı klasmanda da tercihim togg olurdu. Eğer togg olmuyorsa önce Kore sonra Çin sonra Avrupa-Japon bakardım.
ertantamer
17-11-2023, 22:38
Tesla sahibiyim, %80-20 arası kullanıyorum genelde. Bu da 350 km filan menzil yapıyor. Şehiriçinde menzil artıyor. Açıkçası benim için bu sınır, bundan daha az giden elektrikli istemezdim. 1.600 altı klasmanda da tercihim togg olurdu. Eğer togg olmuyorsa önce Kore sonra Çin sonra Avrupa-Japon bakardım.
250 benim için sınır olur daha azı riskli olacaktır
AlwaysFast
18-11-2023, 08:19
Devlet de bu konuyu okuyor galiba :D
Gece yarısı vergi dilimleri değişmiş. Sanırım togg’a bir zam gelecek.
%10 vergi dilimi için matrah 200 bin TL arttırıldı yani bu kadar daha zam yapabilirler bu dilimde kalmak için oda %18+%10 ile yaklaşık 260 Bin TL zam olası demek bu aracada zam beklenebilir.
abi 2 yıldır BMW iX , 3 aydırda i7 sahibiyiz.
pilin nerelere gittiğine inanamassın.
borusandan aracı alırken 600 km menzil efektif 500 gider dediler , i7 sıfır iklimlendirme ile 300 km gidiyor şehir içinde.
i4’de pil arzalari, ve yapacak ekip bilgi olmadigi icin paramin tamamini iade etmislerdi,
Dun arkadasim elektirikli bmw’ler patir patir dokuluyor dedi hadi ordan demistim, ix guzel bi sevenekti aslinda ama ugrasilmaz,
Eqs ve eqe kullanip omrunu serviste geciren biliyorum surekli bi dert cikiyor.
1/2 milyon km’de teslalalar cogaldi, ulkemizde bile yuksek km ozel ithal servisin olmadigi donemle alinmis bir cok araba var, hatta omur boyu ucretsiz sarji yeni model
Y alirlarsa transfer edebileceklermis.
Bu durumda tesla elektirikli arabalarin mercedesi oldu, kamp modu, bagaj alanlari vs gunluk ihtiyac,
Meganede on motorda saklama alani beklerdim acikcasi,
2003te sanirim 106gti’a play station baglamistim, mars yaparken kapanmamasi icin devre filan vardi ama unutup akuyu bitirdigim cok oldu,
Ozamandan beri arabada zaman gecirmeyi severim ama bos bosta oturulmuyor, buyuk ekran netflix klima ac takil motor calistirma aku bitme derdi olmamasi buyuk avantaj, sarj olurkende bahaneyle oturabiliniyor ama uzun surmuyor :)
Elektirikli 308de gelmis, acikcasi o sinif ve fiyatta bir arabayi alacagimi asla dusunmuyorum, pazar gunler arada atasehirden sabah cikip garipce kahvalti, istinye yada bebek turlayip, caddeye sahile geciyorum, astra/308 bu arabalarin o gunu cikarabilecegini sanmam,
Klima/ aksesuar kullanimini araba hesapliyor uzun yolda en fazla %1/2 ama isi pompasi olmayan grup ciddi anlamda sikinti, ilk mars dur bekle hatta trugo sarjda tesla %70 dolulukta arada pilleri isitip birakiyor,
Kendi tesla sarjinda asla gormedim, ben istasyona girmeden bikere isitip birakiyor sanmistim, dolum esnasinda bile mudahale ediyor demekki baya baya gerekli bisey.
Zoe/500/mini grubu 150 anca gider diye hir durum yok, dusuk beygirli arabalar gayet verimli, zaten paket atar modda sirket arabasi degiller, ofis-avm-ev heryer istasyon, avm ler sirket residance ve ofis icin ayirdi elektirik bulamamak imkansiz, kaldiki zaten beyaz yaka biri bu arabalar ile 1 hafta rahat is/git gel kullanabiliyor.
Togg disinda ara sinif bakmazdim, onlarinda standar normal araba tipi mars akuleri, ana pilden sarj olamiyor sanirim beklemede normal akuleri benznli gibi bitebiliyormus, surekli takviye gerekli, benim kirmizi cizgim.
3 hafta önce yenı kasa corsa e aldım. Bunun harıcınde uzun yol ıcın farklı aracımda var.
Navıgasyon paketı,cam tavan ev tıpı sarj cıhazı, 20 bın tlık sarj kartı lansmana özel hedıye Dıreksıyon ısıtma koltuk ısıtma,şerıt takıp, adaptıf cruıse vb... Fıyatıda cok uygun.
Eco modda 80 90 km aralıgında ortalama 11- 11.5 kw tuketımı var. Bır dolum ıle 400 km gecıyor.
Cogunlukla normal mod veya sporda kullanıyorum.15 kw cıvarında tuketım oluyor. Bu sekılde bıle 300 km + menzıl sunuyor
Tamamen boşken dolum malıyetı 70 - 100 tl :)
0 100 8 sanıye, sanzımanda olmadıgı ıcın kısa aralıklarda çoğu aractan hızlı ıvmelenıyor.
Bakım yok, otv suan %10 aynı aracın benzınlısınde % 60 .. Elektrıklıde talebın artmasından kaynaklı yakın zamanda otv lerın degıstırelecegı aşıkar
Evınızde veya ısyerınızde wallbox alıp dolum saglayabıleceksenız kesınlıkle alın.
Fakat dışarda ıstasyonlarda sarj olacaksa ben olsam asla almazdım..
ertantamer
18-11-2023, 10:20
Devlet de bu konuyu okuyor galiba :D
Gece yarısı vergi dilimleri değişmiş. Sanırım togg’a bir zam gelecek.
Aramızda casus var :)
Kendimde Tesla Model Y var ailemde de IX var.
Size tek tavsiyem şu olur,
Burada elektrikli araç kullanmayan veya teorik bilgi ötesinde bilgisi olmayan, sahibi olmayan veya ön yargılı olan kişilerin yorumları ile hareket etmeyin.
Hesabınızı kitabınızı yapın, gidin test sürüşü yapın beğenip beğenmemek uyup uymaması size kalsın.
darkmoon
18-11-2023, 12:34
Bugün doğan kabak Fatih Altaylı çok güzel sohbeti var bol bol elektrikli araçların gerçekleri hakkında konuşuyorlar ..
Otomotiv sektörünün geleceği? Doğan Kabak, Fatih Altaylı'nın sorularını yanıtladı - YouTube (https://youtu.be/Wx23eXi6p6s?si=WWFsjgAw_f_ywN3m)
CloudGrey
18-11-2023, 17:12
elektrikli araç evet ciddi tasarruf ama bence evin 2. aracı olmalı.
bir kaç wallbox kurulum maliyetide yazayım ; ortalama 50 metre kablolama + süzgeç sayaç ( sadece araca ne kadar elektrik sarfiyatı olduğunu öğrenmek için + pano + yeni sigorta vs ;
zes ; 1200$ (zorlu)
sharz.net ; 46 bin tl (bunlar turpac'ın iştiraki)
gibi bir fiyat verdi geçen hafta
elektrikli araç evet ciddi tasarruf ama bence evin 2. aracı olmalı.
bir kaç wallbox kurulum maliyetide yazayım ; ortalama 50 metre kablolama + süzgeç sayaç ( sadece araca ne kadar elektrik sarfiyatı olduğunu öğrenmek için + pano + yeni sigorta vs ;
zes ; 1200$ (zorlu)
sharz.net ; 46 bin tl (bunlar turpac'ın iştiraki)
gibi bir fiyat verdi geçen hafta
Wall box kurulumu ıcın belırttıgınız fırmaların fıyatları doğru fakat
Gectıgımız hafta mustakıl evde kullanmak ıcın legrand 22 kw bluetootlu model aldım.
Cıhaz 21.000 tl + kablo sıgorta kaçak akım montaj dahıl 25.000 tl mal oldu.
***** yabancı sıteden afax marka 22 kw cıhazıda ısyerım ıcın aldım. 9.500 tl 22 kw fıyatı 11 kw fıyatıda 6.500 tl ..
11 kw cogu arac ve kullanıcı ıcın yeterlı olacaktır. Bu durumda malıyetler 10 - 12 arasında kurulum malıyetı olur.
Iyı arastırıp çok daha makul fıyatlara wallbox kurulumu yapılabılır.
3 hafta önce yenı kasa corsa e aldım. Bunun harıcınde uzun yol ıcın farklı aracımda var.
Navıgasyon paketı,cam tavan ev tıpı sarj cıhazı, 20 bın tlık sarj kartı lansmana özel hedıye Dıreksıyon ısıtma koltuk ısıtma,şerıt takıp, adaptıf cruıse vb... Fıyatıda cok uygun.
Eco modda 80 90 km aralıgında ortalama 11- 11.5 kw tuketımı var. Bır dolum ıle 400 km gecıyor.
Cogunlukla normal mod veya sporda kullanıyorum.15 kw cıvarında tuketım oluyor. Bu sekılde bıle 300 km + menzıl sunuyor
Tamamen boşken dolum malıyetı 70 - 100 tl :)
0 100 8 sanıye, sanzımanda olmadıgı ıcın kısa aralıklarda çoğu aractan hızlı ıvmelenıyor.
Bakım yok, otv suan %10 aynı aracın benzınlısınde % 60 .. Elektrıklıde talebın artmasından kaynaklı yakın zamanda otv lerın degıstırelecegı aşıkar
Evınızde veya ısyerınızde wallbox alıp dolum saglayabıleceksenız kesınlıkle alın.
Fakat dışarda ıstasyonlarda sarj olacaksa ben olsam asla almazdım..
Hayirli olsun, kullanim tarzini belirleyip dogru elektirikliyi alip mutsuz olan gormedim,
Hayat beklentisi kalmamis tayfa 50/100km de bir cep telefonu gibi sarj olacak konusurken 35/38 liraya gore tasaruffa ve rahatliga alisildi bile,
Gecen haftalar sonra dizel manuel araba calistirdim sanki hep elektirikliye biniomuscasina yadirgadim :)
Gercekten dizeller gibi olacak,
Yakinda otv benzinliler ayni olur rakamlar firlar ozamanda ne gerek var alirken pahali bide 20 yil sonra pili bozulur hic almayacaklar.
Artik kotuleyene daha cok kotuluyoru, binmek isteyenahbe sarji yokki bitmis filan diyorum iyice sogusunlar :)
Rakamlar okadar azki ben sadece ozellerde sarj ediyorum, evde trifaze saat cikisi var hic baglama ihtiyaci duymadim.
Yakinda scenic ve 2008 uzun menzil gelecek sanirim bence net alinir, fiyat teslaya yakin olursa boyut, hiz, telefon kontrol icin dusunmeden tesla.
Hatta teslanin tek motoru alinir.
CloudGrey
18-11-2023, 19:02
Wall box kurulumu ıcın belırttıgınız fırmaların fıyatları doğru fakat
Gectıgımız hafta mustakıl evde kullanmak ıcın legrand 22 kw bluetootlu model aldım.
Cıhaz 21.000 tl + kablo sıgorta kaçak akım montaj dahıl 25.000 tl mal oldu.
***** yabancı sıteden afax marka 22 kw cıhazıda ısyerım ıcın aldım. 9.500 tl 22 kw fıyatı 11 kw fıyatıda 6.500 tl ..
11 kw cogu arac ve kullanıcı ıcın yeterlı olacaktır. Bu durumda malıyetler 10 - 12 arasında kurulum malıyetı olur.
Iyı arastırıp çok daha makul fıyatlara wallbox kurulumu yapılabılır.
abi bmw 3 firma ile çalışıyor , zes randevuyu 1 hatta 2 ay sonraya atıyor , sharz.net üstte söylediğim fiyat , bide bir firma daha var unuttum.
araç ceo'nun olduğu için bmw'nin çalıştığı firmalar haricine bakmadım , yarın öbür gün bir sorun vs çıkarken uğraşmak istemedim açıkcası...
initial-D
18-11-2023, 21:05
Autobox kanalında testini yaptık.
Otomobil olarak ben çok beğendim. İç mekan ve bagaj otomobiliin boyutlarına göre çok geniş
Donanım olarak yurtdışı megane lara göre eksikleri var, büyük ekranlar 360 dereceler falan, yakında onlar da gelecek
Evde şarj için iconic paket almak lazım, şarj olma kapasitesi iconic olan donanımın daha yüksek çünkü
Sürüşünü ben çok beğendim, 150-160 hp lik elektrikli fwd otomobiller sürüş sistemleri devredeyken bile tam gazda ciddi kafadan kayma yaşıyolarken megane 220 hp ile çok kontrollü bir kafa hakimiyeti sunuyor, ben daha güçlü olduğu için daha kontrolsüz ve dağınık gider diye düşünüyordum
Menzil 450 km deniyor ama sehiriçinde karma kullanımda 280-300 km görür. Daha spesifik bir sorunuz varsa cevaplayabilirim
abi 2 yıldır BMW iX , 3 aydırda i7 sahibiyiz.
pilin nerelere gittiğine inanamassın.
borusandan aracı alırken 600 km menzil efektif 500 gider dediler , i7 sıfır iklimlendirme ile 300 km gidiyor şehir içinde.
Bir yanlışlık var bence. Bende 2 senedir İ3S kullanıyorum. Yazın 300 km yapabiliyorum. Kışın 200-220 km
Servis ile paylaşın durumu, i3S ün batarya da küçük :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.