PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : A4 1,8T Karşılaştırma (Destek)



PiscocuK
01-02-2023, 10:26
Selamlar

Aşağıda iki araç linki paylaşacağım.Bunlar hakkında bilgi sahibi değilim.
Aralarında ne tür farklar var hangisi makbul olanı.Siyah daha sevimli geldi gözüme ama galeri arabanın extralarını bilmiyor. (BİLEN YAZARSA BOMBA OLUR)
Mavi için yazılan ilan detayları hoş ve araba çok güzel duruyor.Fiyat performans olarak mutlu edeceğini düşündüm.106 gti vti tarzı araçlara 300 bandından fiyatlar istenildiğini düşününce bunlar çok sevimli geldi gözüme :)

Bu aracın extralarını bilen bulan aracı yükleyen kişi belki forumda birilerinin arkadaşıdır
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-1999-audi-a4-1.8-turbo-quattro-220-bin-km-de-emsalsiz-1074811646/detay

Buda diğer araba
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-emsali-degil-muadili-dahi-yok-bex-motor-193-ps-quattro-1054070081/detay

d3n1s
01-02-2023, 10:52
Mavi olan iddia ettigi gibi BEX kodlu motora sahipse sahane, BEX kodlu 1.8T ile ilgili daha fazla detay icin link: 1.8T BEX (https://www.audizine.com/forum/showthread.php/509903-BEX-Engine-Information-Thread)

Kisaca BEX'in artilari: cift intercooler, buyuk fren diskleri, buyuk enjektorler, buyuk turbo, kisa sanziman.

Genel olarak 20+ yas bandindaki bir quattro'yu artik sadece onden ceker olarak degerlendirmek gerektigini de unutmamak lazim. Haldex bakiminin ne oldugunu cok uzun zaman yetkili servisler dahi bilmiyordu.

PiscocuK
01-02-2023, 10:57
Mavi olan iddia ettigi gibi BEX kodlu motora sahipse sahane, BEX kodlu 1.8T ile ilgili daha fazla detay icin link: 1.8T BEX (https://www.audizine.com/forum/showthread.php/509903-BEX-Engine-Information-Thread)

Kisaca BEX'in artilari: cift intercooler, buyuk fren diskleri, buyuk enjektorler, buyuk turbo, kisa sanziman.

Genel olarak 20+ yas bandindaki bir quattro'yu artik sadece onden ceker olarak degerlendirmek gerektigini de unutmamak lazim. Haldex bakiminin ne oldugunu cok uzun zaman yetkili servisler dahi bilmiyordu.

Peki dediğin gibi araba önden çekere dönmüşse eski haline yada ilk haline çevirmek çok maliyetli olurmu? Golfe kıyamayacağım kar kış kıyamet için.En azından 4 çeker keyfini ucuza çıkaralım niyetim var

d3n1s
01-02-2023, 11:11
Peki dediğin gibi araba önden çekere dönmüşse eski haline yada ilk haline çevirmek çok maliyetli olurmu? Golfe kıyamayacağım kar kış kıyamet için.En azından 4 çeker keyfini ucuza çıkaralım niyetim var

surekli, simetrik 4 ceker bir Subaru dusunurdum ben olsam. Hakkiyla haldex bakimi yapmanin maliyeti, ve alternatif maliyetleri (parca bulma, getirtme, zaman kaybi, usta nazi vs.) kafada sac birakmayabilir, bu kisa da yetismeyebilir.

PiscocuK
01-02-2023, 11:15
surekli, simetrik 4 ceker bir Subaru dusunurdum ben olsam. Hakkiyla haldex bakimi yapmanin maliyeti, ve alternatif maliyetleri (parca bulma, getirtme, zaman kaybi, usta nazi vs.) kafada sac birakmayabilir, bu kisa da yetismeyebilir.

Parçası olduktan sonra mekanik ve usta sorunum yok.Hocam sağolsun onun içinden geçer.Çok extrem şeyler olmadıkça kendi garajımızda hallediyoruz zaten.Daha doğrusu ben çayı demliyorum hocam yapıyor işi :)

d3n1s
01-02-2023, 11:24
Parçası olduktan sonra mekanik ve usta sorunum yok.Hocam sağolsun onun içinden geçer.Çok extrem şeyler olmadıkça kendi garajımızda hallediyoruz zaten.Daha doğrusu ben çayı demliyorum hocam yapıyor işi :)

O zaman evvela gidip araclari gormek, akabinde de Hocam'a gostermek lazim bence. Parca icin de bir VAG servis programindan kodlari bulup yetkiliye sorulabilir.

PiscocuK
01-02-2023, 11:26
O zaman evvela gidip araclari gormek, akabinde de Hocam'a gostermek lazim bence. Parca icin de bir VAG servis programindan kodlari bulup yetkiliye sorulabilir.

Kayserideki araba galeride.Fotolarda timer ve gösterge var ama adam arabada ne olduğunu bilmediğini söylüyor.İsterseniz gelmeden istediğiniz yerde exper yaptırabilirim diyor ama motorunda birşey varmı bilerek gitmek daha mantıklı olur sanki

d3n1s
01-02-2023, 11:31
Kayserideki araba galeride.Fotolarda timer ve gösterge var ama adam arabada ne olduğunu bilmediğini söylüyor.İsterseniz gelmeden istediğiniz yerde exper yaptırabilirim diyor ama motorunda birşey varmı bilerek gitmek daha mantıklı olur sanki

kayserideki aracta, yamulmuyorsam, buyuk fren var gibi. Plaka ve/veya sasi no istense aslinda gitmeye gerek olup olmadigi ortaya cikar. Ben oncelikli olarak bursadaki mavi olana yazilirdim, orasi ayri :D

PiscocuK
01-02-2023, 11:44
kayserideki aracta, yamulmuyorsam, buyuk fren var gibi. Plaka ve/veya sasi no istense aslinda gitmeye gerek olup olmadigi ortaya cikar. Ben oncelikli olarak bursadaki mavi olana yazilirdim, orasi ayri :D

Ruhsatı isteyelim :)

PiscocuK
01-02-2023, 12:00
kayserideki aracta, yamulmuyorsam, buyuk fren var gibi. Plaka ve/veya sasi no istense aslinda gitmeye gerek olup olmadigi ortaya cikar. Ben oncelikli olarak bursadaki mavi olana yazilirdim, orasi ayri :D

38 RS 484 plaka görünüyor son fotoda ama ruhsatıda istedim

PiscocuK
01-02-2023, 12:11
38 RS 484 plaka
WAUZZZ8DZXA205016 şase d3n1s

G_TT_I
01-02-2023, 12:43
Kar kis kiyamet kosturmalik yada servis ihtiyaci olmadan binmelik ise,
Siyah eski kasa, onlarinda makbulu 2000 model olmasi,
Yazilim ile popcornlar vs daha rahat,
99 ve oncesi biraz daha ilkel kaliyor.
Haldex yok, 1.8t zaten zibil ama blok vs ihtiyaci olmaz 250binde dogru duzgun yag bakimi yapilmamis bile acildiginda yeni gibi cikiyor.
Turbo bi tik buyurse zaten isin rengi degisiyor, ama gerek yok saglam turbo yazilim fmic hayli hayli yeterli.
Ama quattro onemli degilse a3 oneririm yada illa quattro ve gercekten eglenme amacliysa kesin tt.
A4 digerlerine gore hem zor hemde daha cok efor istiyor

PiscocuK
01-02-2023, 12:55
Kar kis kiyamet kosturmalik yada servis ihtiyaci olmadan binmelik ise,
Siyah eski kasa, onlarinda makbulu 2000 model olmasi,
Yazilim ile popcornlar vs daha rahat,
99 ve oncesi biraz daha ilkel kaliyor.
Haldex yok, 1.8t zaten zibil ama blok vs ihtiyaci olmaz 250binde dogru duzgun yag bakimi yapilmamis bile acildiginda yeni gibi cikiyor.
Turbo bi tik buyurse zaten isin rengi degisiyor, ama gerek yok saglam turbo yazilim fmic hayli hayli yeterli.
Ama quattro onemli degilse a3 oneririm yada illa quattro ve gercekten eglenme amacliysa kesin tt.
A4 digerlerine gore hem zor hemde daha cok efor istiyor

Teşekkürler bunları da değerlendireceğim

eminkilic61
01-02-2023, 14:18
Haldex bakiminin ne oldugunu cok uzun zaman yetkili servisler dahi bilmiyordu.

hala bilmiyorlar :(

d3n1s
01-02-2023, 14:22
hala bilmiyorlar :(

e yazik o zaman?

Jön Türk
01-02-2023, 15:07
Neden 2.0 tfsi q düşünmüyorsun abi ?

PiscocuK
01-02-2023, 15:09
Neden 2.0 tfsi q düşünmüyorsun abi ?

1,8T parçası zebil dediler onun için buna yöneldim açıkcası

bkaraca
01-02-2023, 20:14
Yanılıyorsam düzeltin tt ve a3 deki haldex (kısa şase sebebiyle) a4 ve a6 quattro sistemi kullanıyor. Daha sağlam ve sorunsuz .

d3n1s
02-02-2023, 09:00
Asagida paylasacagim bilgiler wiki'den alinma. Ben dostlar meclisindeki bir sohbetten mutevellit, Avrupa menseili araclardaki butun AWD veya 4WD sistemlerini Magna Steyr'in urettigini biliyordum da detaylarini bilmiyordum.

B5 kasa A4'te Torsen Type 1 merkez diferansiyel varmis:

"quattro generation IV

Starting from 1995 on Audi A4/S4/RS4 (B5 platform), Audi A6/S6/allroad/RS6, Audi A8/S8 with both manual and automatic transmissions. Also on VW Passat B5, where it was initially referred to as syncro, but by the time it reached US soil, it had been re-christened 4motion.[6] Also used on the Volkswagen Phaeton and Volkswagen Group D platform sister vehicles. The Volkswagen Touareg used 4Xmotion with a separate transmission, PTUs and front axles.

The manually locking rear differential from the earlier generations was replaced with a conventional open differential, with Electronic Differential Lock (EDL) (which detects wheelspin via ABS road wheel speed sensors, and applies brakes to one spinning wheel, thus transferring torque via open differential to the opposite wheel which has more traction). EDL works at speeds up to 80 km/h (50 mph), on all quattro models (on non-quattro models: up to 40 km/h (25 mph)).

System type: Permanent four-wheel drive.

Torsen type 1 centre differential, 50:50 'default' split, automatically apportioning up to 75% of torque transfer to either front or rear axle.

Open rear differential, Electronic Differential Lock (EDL).[5]

Open front differential, Electronic Differential Lock (EDL).[5] "

98 modelden itibaren butun A3 ve TT'lerde (ve bilimum baska VAG 4 ceker araclarda) Haldex varmis:

"Haldex

Starting from 1998, the Swedish Haldex Traction LSC unit replaced the viscous coupling. Haldex is used by Audi on the quattro versions of the Audi S1, Audi A3, Audi S3, and the Audi TT. It is also used by Volkswagen in the 4motion versions of the Mk4 and Mk5 generations of Volkswagen Golf, Volkswagen Jetta, and the Golf R32, Volkswagen Sharan, 6th generation VW Passat (also based on the A-platform) and Transporter T5. On the Audis, the trademark holds, and are still referred to as quattro, whereas the Volkswagens receive the 4motion name. The Škoda Octavia 4x4 and SEAT León 4 and SEAT Alhambra 4 also used Haldex LSC, being based on Volkswagen Group models. Curiously, the Bugatti Veyron also utilizes Haldex, though with separate transmission, PTU and front and rear axles.

What: Automatic four wheel drive (on demand).

Haldex Traction LSC multi-plate clutch with ECU electronic control, acting as a pseudo center differential.

Open rear differential, no EDL.

Open front differential, EDL.

How: Normally front-wheel drive vehicle. A Haldex Traction LSC unit may divert up to a maximum 100% of the torque to the rear axle as conditions warrant. Many people find the torque distribution on Haldex Traction systems confusing. Under normal operating conditions, the Haldex LSC clutch operates at 5% (divide 5% between front and rear, and 97.5% torque goes to the front, and 2.5% goes to the rear). Under adverse conditions where both front wheels lose traction, the Haldex clutch can lock at 100% clamping force. This means, that since there is no torque transferred to the front axle, all torque (minus losses) must be transferred to the rear axle. The torque split between left and right wheels is achieved with a conventional open differential. If one side of the driven axle loses grip, then the Electronic Differential Lock (EDL) controls this. EDL brakes a single spinning wheel, and therefore torque gets transferred to the opposite wheel via the open differential. On all transverse-engined cars with the Haldex Traction LSC four-wheel drive system, the EDL only controls the front wheels, and not the rear.

In vehicles equipped with EDL on the front wheels only, the car will not move if both front and one of the rear wheels loses traction.

Again, due to limitations of Electronic Differential Lock (see quattro IV description above), in off-road conditions it is enough for one front and one rear wheel to lose traction and the car will not move.

The Haldex Traction system is more reactive than preventative, in that there must be a difference in slip (or rotational speed) of the two axle systems before the Haldex operates and sends torque to the rear axle. This is not the same as wheel spin, as the system can react in less than the full rotation of any wheel on the vehicle. The Torsen's permanent 'full-time' even torque split under non-slipping conditions makes slipping less likely to start.

The Haldex Electronic Control Unit (ECU) disengages the Haldex clutch in the centre coupling as soon as brakes are applied to allow ABS work properly. When performing tight low-speed turns (e.g. parking) the clutch is disengaged by Electronic Control Unit to avoid "wind-up" in transmission. When Electronic Stability Programs (ESP) are activated the Haldex is disengaged to allow the ESP system to effectively control the vehicle, this applies under acceleration and deceleration conditions. "

RafetAraç
02-02-2023, 16:23
subaru fosters 2.0 turbo da bakabilirsnz fiyatları uygun

RafetAraç
02-02-2023, 18:29
edit : subaru forester 2.0 turbo

GÖKTÜRK
02-02-2023, 21:12
neden bu araçlara bakıyorsunuz

PiscocuK
03-02-2023, 08:31
neden bu araçlara bakıyorsunuz

4 çeker oluşu,tipini beğenmem, 1,8T oluşu bana göre fiyat performans aracı oluşu.Sizinde bu bütçelere uygun önerileriniz varsa incelemek isterim

GÖKTÜRK
05-02-2023, 14:37
4 çeker oluşu,tipini beğenmem, 1,8T oluşu bana göre fiyat performans aracı oluşu.Sizinde bu bütçelere uygun önerileriniz varsa incelemek isterim

araba bakmıyorum epeydir sadece merak ettim özellikle bir sebebi var mı diye, söyledikleriniz makul umarım gönlünüzce bir araç bulursunuz

Kutluhan
21-03-2023, 15:55
4 çeker oluşu,tipini beğenmem, 1,8T oluşu bana göre fiyat performans aracı oluşu.Sizinde bu bütçelere uygun önerileriniz varsa incelemek isterim

98 a4 1.8t quattro aldım gündelik kullanıyorum her ay ortalama 2 bin km yol yapıyorum. ne yedek parça ne mekanikte sıkıntı çektim. f/p arabası şuanki piyasada.