Orijinalini görmek için tıklayınız : Sizce Hangisi Daha Önemli Km mi Kaporta mı?
Merhaba arkadaşlar.
Arattım daha önce tartışılmamış.
Soru gayet açık sizce 2.el araç alırken öncelik hangisinde olmalı ve neden?
Mesela aynı model iki araç biri 300kda sadece birkaç boya var.
Diğeri 200kya yaklaşmış 2 parça değişen ve birkaç boya var.
İkiside aynı fiyat. Mantıklı olan hangisidir?
Fiyat dengesi nasıl olmalıdır?
2.elde biliyorsunuz ki geneli kaportaya bakar motor yaptıralım ne olacak ama kaporta eskisi gibi olmaz der. Hem kaporta düzgünse daha kolay satarız der.
Ama maliyet açısından binici için motoru düzgün araç daha az masraf çıkar daha az para harcatır.
Bence ikisinin de genel kondisyonuna bakılmalı.
200 binde hor kullanılmış ya da 300 binde mihrabı düzgün, gayet bakımlı da olabilir.
Bir kaç açıdan bakıp içe sinen alınmalı.
CloudGrey
24-10-2020, 21:42
kesinlikle km.
km az ise zaten arabanın başına birşey gelme ihtimalida otomatikmen azalıyor.
trafikte ne kadar çok gezmesi = potansiyel kaza.
km sadece motor olarak düşünmemek lazım.
km düşükse herşey daha az eskimiş demektir...
turboman
24-10-2020, 22:32
Bence ikiside önemli.
denizhandinc
24-10-2020, 22:50
İkiside önemli ancak illa arada kaldıysam aynı kondisyondaki araclardan KM si düsük olanı tercih ederim
Kmsi yüksek araç risk olduğu gibi büyük kaza geçirmemiş araçta dertlidir.
Kmsi 30 binde olup ağır kayıtlı araç alacağıma 100 binde hatasız araç alırım ama.
Kmsi yüksek araç risk olduğu gibi büyük kaza geçirmemiş araçta dertlidir.
Kmsi 30 binde olup ağır kayıtlı araç alacağıma 100 binde hatasız araç alırım ama.
*geçirmiş.
AhmetKadir
25-10-2020, 05:19
Araclari gormeden ne desek bos. Kayinpederde 2012 astra var 295000km de. Ama titiz kullanicidir sagindan solundan ses gelmez, ic temizligi muazzam,butun bakimlari zamaninda yapilan bir arac ama km yuksek diye kimse yanasmiyor. Tam tersini dusun araba kazali ama nasi kazali biliyorsan al, kazasi agirsa km dusuk bile olsa yanasmazdim. Arabalarin kondisyonu ve detaylari onemli, linkleri varsa at bakalim oyle yorumlayalim
SpeedlinE™
25-10-2020, 08:01
düzgün bir kupaya sahip olmalı araç. İç trimler vs de düzgün olmalı. Motorda düzgün olmalı ama kupa kötü oldu mu yerine getirmek çok teferruatlı.....
Duruma göre değişir tabi bu konu. 300k olur ama bakım geçmişi vardır masraftan kaçılnadan herşey yapılmıştır. Km önemsiz kalır. Aynı şekilde kazalıdır ama şasi hasarı yoktur sadece parça değişmiştir yine sorun olmaz tercih edilir. En iyi seçenek servis bakımlı olup ağır kazası olmayandır.
Km önemli ama bu km nasıl yapıldığı daha çok önemli, 10 km yi 1 saatte giden araba nın motorun çalıştığı süre ile 10 km yi 10 dk da giden aracın motorunun sağlığının aynı olduğunu düşünemeyiz. şehiriçinde yılda 10 bin km yapan araç alacağıma uzun yolda 20 bin km yapmış araç tercihim olur şahsen. motor saat ömrü diyorum kısacası şahsi düşüncem :)
gokhankenar
25-10-2020, 21:57
ikisininde yeri ayrı ikiside önemli bir detay. düşük km olması önemli bir detay ama kasa da düzgün olmalı. Ne düşük km arabalar var içi dışı harita gibi. Ne 3-5 değişenli arabalar var içi - dışı kitap gibi...
Şase, Podya, Kılıç Sacı, Havuz, Arka Çamurluklar vb. iskelet mensupları- kesilmemiş, kaynatılmamış ise o araç kaporta olarak sağlamdır. Boyalı & değişenine takılmam.
Emniyet Kemeri, Airbagler, Sensörlerler körlenmemiş ve dirençlenmemiş ise o aracı mekanik olarak incelerim, almayı düşünürüm.
KM Konusu ise: Servis bakimları kanıtlanabiliyor, değişen sarf malzemelerini geçmişten biliyorsam ve motor ünitesi "piyasa" malı ise, 450-500k da olsa alırım ama fiyatını ona göre vermem lazım.
km önemli değil , motorunu mekaniğini şanzımanını sıfırlarsın kmde sıfırlanır :) ama kaporta dökük olduğunda ya da aracta hasar durumu ağırlaştığında bunun toparlanmasının mümkünatı yok.kaporta/şase hariç araçtaki herşeyi sıfırlayabilirsiniz.
Km önemli değil
Periyodik bakımlı araç ise
Alınır.net
Aykut106
25-10-2020, 23:01
300 400bınde boyasız arabann bi anlamı yok. km reyi dusuruyolar zaten. macun akıllı vida silikon yoksa renk tonu tutuyosa boya kabul edilebilir. boyasıza gelir vururlar verilen paranın degeri olmaz.
muratburunce
26-10-2020, 08:43
bence kaporta ve aracın motor bakımları zamanında yapılmışmı o önemli. Km olayı günümüzde çok bir espriisi kalmadı km düşürmek çok basit bir işlem haline geldi çünkü. 40k-50k km'li bir motoru bitik araba araba almaktansa 200k devirmiş servis bakımlı bir aracı almak daha mantıklı
orjinal km mi geri çekilmiş km mi?
TolgaEsentepe
26-10-2020, 09:00
kaportaya bakarım ben.
Ben mekaniğe ve düşük km olmasına özen gösteririm, kaportaya aracım düz gittiği sürece çamurluk kapı değişmesine çok takılmam şaselerde işlem olmamalı.
İbrahim33
29-10-2020, 16:35
km muhtemelen orjinal olmayacağı için kaportaya bakarım :D ama iyi mal kendini 500 bindede olsa belli eder.
İbrahim33
29-10-2020, 16:36
bide araba yetkili servis bakımlı düzgün kullanılmışsa km nin hiç önemi yok benim için. değişende sorun değil yeter ki içlerde bişey olmasın.
immortalboss
29-10-2020, 17:09
İkisi de iyi olmalı bence. Babamda 220 000 kilometrede bir Doblo var. 2012 model. 2-3 yerinde boya var. Full servis bakımlı. Ama çizikler, taş izleri mevcut. Kuzenimde CRV var. 2016 model 200.000 kilometrede. Boya yok. Vites değiştirirken kafa atıyor, 2 kez radyatör hortumunu koparttı. Altını sayısız vurmuştur. Yokuşta el freni çekmez. P konumundan D konumuna alırken tak tuk sesler vs.Bence her ikisi de tadında olursa bu iş kıymetli. Bindiğim araba komple boyalı. Mekaniğini sıfırdan yaptım desem yeridir. Yağ su eksiltmez. Şimdi boyasına takıldım. Güzel boyanmamış. Tekrar boyatıcam. :D
fatih yemin ederim istiklalde dolanan anketçiler gibisin :D arkadaş bu ülkede alacağın oylamayı söylüyorum bak net olarak
önce yaş
sonra kaporta
sonra marka
sonra km
ChuckBartowsKi
29-10-2020, 20:48
Değişen parça neresi ona bakarım ama km düşük her zaman avantajlıdır.
MertSerhanÖ.
29-10-2020, 21:47
kaporta sizi yolda bırakmaz,ama kötü bir motor yolda bıraktığı gibi,kefen paranıza kadar,çocuğunuzun rızkına kadar herşeyi yok eder.
Araba düzgün duruyorsa,düz gidiyorsa yeterli.Kaporta her türlü bi kere toplanır ve biter,ama kötü bi mekaniğe malesef çare yok.
mekanik bir şekilde halledilir ama önemli olan kasa.
Bu konuda başımdan geçen iki olayı anlatayım.2013 Octavia Elegance cr vardı yetkili servis bakımlı 193 bindeydi hata boya yoktu aracımda 2 ayda zor sattım.
Birde ilanda km servis geçmişi paylaşmama rağmen arayıp ta aa km çokmuş diyen baya bir dangalakla karşılaştım.
İkinci olayda ise babam için aldığım 2009 linea vardı.Aracın kaput sağ ön çamurluk ve sağ ön kapı değişmişti. km si 124 bindeydi 2nci hafta da satıldı.
Genel olarak baktığımda düşük km daha çabuk satılıyor.
İçiyle dışıyla duruşuna bakarım. Kaynaklı parçalarda değişim yoksa alırım.
Bu kafayla 1 saatlik kararla 210binde aldığım arabayı 5 sene sonra 3-4 günde 365k km’de sattım.
Demek ki tek böyle düşünen ben değilmişim :)
Arabaya bakış açınız da önemli. 5 yıllık vosvos sahibi olarak kaporta çok da problem değil benim için. Araba sıkıntısız yürüyorsa kaporta her zaman yapılır. Yani cam gibi kaportası olan ama motor ve elektrik sıkıntısı olan bir araba almaktansa motor ve elektiriği sıfır kaporta masrafı olan araba almayı tercih ederim.
kesinlikle değişkenlik gösteren bir durum. ne bir arabanın kilometresi az diye değişen boyanan parçalarını görmezden gelirim ne de boyasız diye kilometresini görmezden gelirim. tamamen para çokomel eğrisine bağlı bir durum 150binde 2 parça boyalı araba almıştım sattım 125binde 2boya 1 değişenli aldım, tabi param yetse bende daha düşük kilometreli boyasız arabaya binmek isterim ama o zamanda atıyorum F10 değil Passat alman gerekir belli şeylerden feragat etmen gerekir. bu soruya net olarak cevap vermek 4 bilinmeyenli bir denkleme cevap vermekten daha zor olabilir :D
ardicli2000
30-10-2020, 10:40
Çok değişken bir durum.
Ayda 10bin km uzun yol yapan araçla 1 yılda istanbul şehir içinde 10bin km dur kalk yapan motor çok farkeder. Uzun yol yapan araç çok daha sağlıklıdır.
Bunu bilmek neredeyse imkansız. Ancak Alm da örneğin devlet kurumları bankalara vs bmw audi merco 2-3 yıllığına kiraladıkları 50bin 100bin km bandındaki araçları satıyorlar. Bu araçların km sine bakmaya gerek bile yok. Kaportası iyi olan alınır. Hepsi uzun yol aracı. Sabit hız 3bin devirde sürülmüş bakımları yerli yerinde yapılmış. Bizim piyasadaki 50 binde 2 kere yağ değişmemiş araçlara benzemez.
Bu durum marka model e göre yön değiştirir.
Bazı araçlar her km ve her durumda para ederken bazı araçlarda hatasız ve düşük km olması çok önem arz eder.
Km olarak Yıla 15.000 km civarı normal değer görmek lazım.
Boya ise her yer boyalı olabilir dert değil. Ama direk ve tavan macun görmemiş olması önem arz eder.
Dış kondisyonu çok iyi olup içi harap olmuş araçlar var.
Kondüsyonu genel değerlendirmek gerekli.
fatih yemin ederim istiklalde dolanan anketçiler gibisin :D arkadaş bu ülkede alacağın oylamayı söylüyorum bak net olarak
önce yaş
sonra kaporta
sonra marka
sonra km
Hakkaten Fatih bu tarz konular hep sizden geliyor :)
Konuya gelecek olursak
Benim için hasarsız yüksek km daha iyidir çünkü sanayiye düşen araba bir daha ayar tutmuyor.
İbrahim33
09-11-2020, 18:45
80 binde ilk sahibinden yetkili servis bakımlı 2016 passat aldık. 1 haftadır enjektörüyle uğraşıyoruz. oysa ben nice 150 200 binde passat satmıştım hiç birinde sorun yoktu. düşük km sorunsuz algısına kapılmayın. hatta yüksek model yüksek km koşan araba hep daha iyi çıkmıştır aldığım araçlar arasında....
İbrahim33 kesinlikle haklı. Koşan araba, her zaman daha dayanıklı oluyor. Tecrübeyle sabit, yatmış arabanın sorunları bitmiyor.
Beni de kaporta korkutuyor 2 değişen, tek boya vs. alırım(hatta aracımda alırken 2boya idi) ama orası kaynak, burası macun, şurası düzeltme vs. vs. oldu mu yarın öbür gün macun çatlakları olacak, araba yere düz basacak mı bilmiyorsun vs. vs. ki bunu toparlamakta sıkıntı bence. Motor sıkıntısı öyle mi al 745binde 2.0 dizel, kırana kadar bin. Kırıldıktan sonra git, 3.0 dizel swap ile hayatına devam et arabayla. Tabi alırken 150binde parası vererek alınmayacak.
Kaporta var kaporta var
Şimdiki aracımı 2 kapı değişen var 60binde aldım, 90binde değişensiz de vardı.
Değişen kapıların değişmeden önceki fotosunu da gördüm.
Park halinde yavaş süratte çarpılmış videosu da var.
E niye boş yere 90-100 km ya da daha fazla olanı alayım?
Aynı şekilde önceki aracım da 200binde a4 idi, araç 80bin kmdir bizdeydi, ama kilometresi daha düşük olanlar benim aracımdan daha fazla fiyata ve daha hızlı satıldılar
Kim ne derse desin çoğunluk kilometre der diye düşünüyorum.
ben yıl olarak eski, kmsi düşük kullanılmayan araba yerine kmsi orta halli, düzenli kullanılan arabayı tercih ederdim.
barakuda26
10-11-2020, 18:59
Bakım geçmişi belli olmak kaydı ile kilometre çok sorun teşkil etmiyor bence. Kaporta durumuyla ilgilide yine geçmişi belli ise boyası da olabilir değişeni de. Yeter ki fiyat anlamında ederi istensin.
Fakat önceliğim motor mekanik aksamının sorunsuzluğu olur. Misal sadece kaporta hasarlı pert kayıtlı arabaya rahatlıkla binilebilir bence.
Hem düşük km hem boyasız kovalıyordum eskiden.
Artık değişen hayat şartları, 1 boyalı veya kazasını gördüğüm 1 değişenli araç alabiliyorum.
Km her zaman düşük olmalı tabi.
Araç bu başına herşey gelebilir park halinde seyir halinde her an herşey olabilir aracın vidalı parçalarında değişimler olabilir ama şase podya direkler bagaj havuzu panel vs bu tarz ağır kazalı arabalarda tercih sebebim olmaz km nin önemi şöyle yapılan bakımlar zamanında ve doğru yerde prosedüre uygun yapılmışsa sorun yok aracı gösteren kasasıdır mekanik herzaman yapılır ama kaporta bir kere bozuldun mu toparlamak çok zor
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.