PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fiat Punto 1.4 T-JET 250 Beygir Test Ettik / Büyük Turbo / Ateş ediyor



asit
26-01-2019, 19:20
Herkese Merhabalar,

Bu bölümde Arkadaşım Şerif ile Fiat Grande Punto 1.4 T-JET'i inceledik. Araç Stage 3 olup şu an pompa yakıt ile 250 Beygir güç üretmektedir.

Motor içi stock olsa da eksantrik ve orjinalinden daha büyük bir turbo ile oldukça keyifli bir hale gelmiştir.

Ben ilk defa bu kadar güçlü bir Punto gördüm ve oldukça şaşırmıştım çekim sırasında :) Özellikle Egzozdan çıkan sesler Puntodan sanki çıkmıyor :) heheh

Sizin araç hakkında düşünceler nasıl ?

Teşekkür ederim


https://www.youtube.com/watch?v=pCf11wUOwYs

Nacfires
26-01-2019, 21:28
Eline sağlık kardeşim, umarım en kısa sürede hakettiğin en yüksek yere gelirsin...

kankaytsn
27-01-2019, 12:15
Ülkede cok yapılmayan bir proje. Farkindaligindan ötürü oldukca takdir edilesi

Ertug_T.
27-01-2019, 23:33
Aracda video da gayet guzel olmus gercekten. Gunumuzde cok daha yapilmasi mumkun islemler 7 sene once tjet motora benzer projeleri yapmak bizi gercekten yormustu. Heleki Revlimit ile uzaktan calismak buyuk sikintiydi. Ama sonuc gayet iyi super yuruyor arac tebrikler. Bu arada 180 lik orjinal abarth turbosuyla guc alinamadigi malesef dogru degil. Turbo islenmeden bile 210-220hp bandina rahat ulasiliyor ama hibrid yapilip 260-270hp lerde yuruyen araclar cok burada. Yanlis bilgilendirme olmasin diye ufak aciklama yapaiyim istedim. Tekrar emeklerinize saglik.

omrfrkbyrk
28-01-2019, 07:57
Ertuğ bu konuda haklı fakat GT1446 o gücü peak olarak verebilir. Sürekliliği olmuyor maalesef. 5500-6000 RPM arası o güç gelir ama 6500 RPM'de bakıldığında güç çoktan 200 HP altına düşmüş olur. Ülkemizdeki yakıtı da hesaba katınca GT1446 ile 220 HP güçler hayal kalıyor :) Bu araç çok samimi bir arkadaşımın ve şu an üzerindeki turbo (TF035HM-13T-4) ısrarım üzerine alınmış ve hibritlenmiş bir turbo. Şu an için Türkiye'de T-JET&MAir Turbo makinalar arasında gerçekten pompa benzini ve 1.4 bar sabit basınç ile 249.2 BHP çıkaran, klavyeden değil kranktan gelen beygir gücüne sahip ve o güçle yürüyen tek araçtır diyebilirim. Eski setup'ında GT1446 ile C&B Road Max eksantrikleri ile birlikte kullanmaktaydı. Benim T-JET'te ise standart TF035HM-13T-4 ve oem eksantrik var. Kafa burun ölçüsüyle ya da belki de bir ön çamurluk önüne çıkabilecek durumdaydım. Tekerde 195 WHP gücü o Road Max'ler sayesinde almıştık :) Standart GT1446 ve N/A eksantrikleri bulunan bir T-JET ile de aramda 4-5 boy arası fark oluyordu. Sonuç olarak T-JET ufak görüntüsünden kat kat fazla işler çıkarabilir. Tabi doğru ellerde :)

t-jet ali
28-01-2019, 08:07
Bu araçla 4 yıldır uğraşıyorum, td04 18 t ve Revlimit yazılımla kullanıyorum şu an. Çok değişik set-up ve yazılımcıyla çalıştım. Remaps Ümit Doğan sayesinde sorunlara çözüm bulmuştum ve araçımı 240 HP. civarı yürüdü. Revlimit Türkiye ye gelince yazılım eklentileri cezbedici geldi ve bu firmaya geçtim.Yurt dışı sayısız örnekleri olan, fanları olan bir motor . Maalesef bu ülkede gerekli değeri görmedi.

rahmitanir
28-01-2019, 08:19
Güzel, samimi, bizim gibi minnak turbolu (vl36) t-jet kullanıcılarına yol gösterici bir video.

Cevat'a da, Şerif'e de teşekkürler video için.

MURAT_HLX
28-01-2019, 08:43
çok çok harika bir çalışma, verilen emeğin karşılığı.
rahmitanir'a katılıyorum şerif ve cevatın eline sağlık

dkaya87
28-01-2019, 08:49
elinize sağlık, italyan'lara değer veren arkadaşlarımızı görmek güzel. merak ettiğim aracın 0-100 ve 100-200 değerleri, kıyaslama yapabilmek için yol gösterici olur.

asit
28-01-2019, 08:52
elinize sağlık, italyan'lara değer veren arkadaşlarımızı görmek güzel. merak ettiğim aracın 0-100 ve 100-200 değerleri, kıyaslama yapabilmek için yol gösterici olur.

100-200 Videoda mevcut fakat dbn ile ölcüm yok malesef

keskinli_ali
28-01-2019, 08:57
stock motor olarak çok başarılı olmuş. ecu da sanırım std?

omrfrkbyrk
28-01-2019, 09:02
Evet ECU standart. BOSCH Motronic ME7.9.10.

omrfrkbyrk
28-01-2019, 09:08
https://youtu.be/X8WapwmwDGQ


Bu da Bursa temsilcisi :D

keskinli_ali
28-01-2019, 09:28
Evet ECU standart. BOSCH Motronic ME7.9.10.

çok başarılı keyifli gazlamalar

Ertug_T.
28-01-2019, 09:47
Ertuğ bu konuda haklı fakat GT1446 o gücü peak olarak verebilir. Sürekliliği olmuyor maalesef. 5500-6000 RPM arası o güç gelir ama 6500 RPM'de bakıldığında güç çoktan 200 HP altına düşmüş olur. Ülkemizdeki yakıtı da hesaba katınca GT1446 ile 220 HP güçler hayal kalıyor :) Bu araç çok samimi bir arkadaşımın ve şu an üzerindeki turbo (TF035HM-13T-4) ısrarım üzerine alınmış ve hibritlenmiş bir turbo. Şu an için Türkiye'de T-JET&MAir Turbo makinalar arasında gerçekten pompa benzini ve 1.4 bar sabit basınç ile 249.2 BHP çıkaran, klavyeden değil kranktan gelen beygir gücüne sahip ve o güçle yürüyen tek araçtır diyebilirim. Eski setup'ında GT1446 ile C&B Road Max eksantrikleri ile birlikte kullanmaktaydı. Benim T-JET'te ise standart TF035HM-13T-4 ve oem eksantrik var. Kafa burun ölçüsüyle ya da belki de bir ön çamurluk önüne çıkabilecek durumdaydım. Tekerde 195 WHP gücü o Road Max'ler sayesinde almıştık :) Standart GT1446 ve N/A eksantrikleri bulunan bir T-JET ile de aramda 4-5 boy arası fark oluyordu. Sonuç olarak T-JET ufak görüntüsünden kat kat fazla işler çıkarabilir. Tabi doğru ellerde :)

Bende hybrid yapilmadikca cok verimli olmadigini dusunuyorum zaten gt14 un ayni sekilde. Guc bi sekide aliniyor 220hp civarlarina kadar ondada sorun yok ama kullanim keyfi bence cokda iyi degil. Bizim arabalarda kilit dif. oldugu halde ani tork ve basinc hissiyati disinda cokda stabil bi continious guc almak zor en kotusude yola aktaramamak. O yuzden hybrid yada baska turbolu setuplar cok daha profesyonel. En azindan yapilan emege degiyor arkadasin aracinda gordugumux gibi. Setup da yuruyusude cok basarili. Bu arada Ben eskiden gt14 setupda starjet 1.4 95hp egzantrikleri denemistim fakat sonuc epey keyifsizdi. Rolantisi calismasi vs berbatti gercekten. Emimim C&B max ler cok daha uyumlu ve basarili sonuc cikarmistir. Bu arada kesici uzadigindan top speed nerelerde ortalama su an ?

omrfrkbyrk
28-01-2019, 10:07
Hibritlendiği zaman BW-KP35 (1.3 MJET Turbosu) bile değişik işler yapabiliyor :) Evolution Turbo isimli İtalyan atölyesinin dediğin gibi 260 HP frame GT1446'ları mevcut :) Bu arada bizim araçların diferansiyelini bizzat gördüm herhangi bir mekanik kilit yoktu :soru: Elektronik kontrollü frenleme ile yaptığından mı bahsediyorsun :soru: Son hız hesaplarımıza göre 205/45/17 jant ile 7000 RPM 265 km/h kağıt üstünde :)

omrfrkbyrk
28-01-2019, 10:15
Çok teşekkürler :)

kalipson
28-01-2019, 10:25
Eline sağlık. Yine çok güzel bir video olmuş. Bitmeseydi dedirtti.
Araç sahibi de mütevazi ve bilgili. Evelemeden gevelemeden bildiğini aktarmaya çalışmış. Seviyoruz böyle bilinçli, aklı başında araç sahiplerini. :)

Ertug_T.
28-01-2019, 10:35
Hibritlendiği zaman BW-KP35 (1.3 MJET Turbosu) bile değişik işler yapabiliyor :) Evolution Turbo isimli İtalyan atölyesinin dediğin gibi 260 HP frame GT1446'ları mevcut :) Bu arada bizim araçların diferansiyelini bizzat gördüm herhangi bir mekanik kilit yoktu :soru: Elektronik kontrollü frenleme ile yaptığından mı bahsediyorsun :soru: Son hız hesaplarımıza göre 205/45/17 jant ile 7000 RPM 265 km/h kağıt üstünde :)

265 baya guzel son hiz. 6 vites e gerek bile yok. Yada uzun 5. Vites dislisi. Kilit sadece bizim abarth 595 competizione lerde opsiyon olarak alinabiliyor. Ama Prometheus firmasininda urettigi tjetler icin modeli var.

individual
28-01-2019, 12:46
Maşallah nazar değmesin doğru ellerde neler olabileceğinin kanıtı olmuş.

Nacfires
28-01-2019, 14:57
İyi dilekleri için herkese teşekkür ederim...

serhadocak
29-01-2019, 19:22
Videoyu izledim, çok beğendim...
Bu işin maliyeti nedir peki arkadaşlar? Parça parça fiyat verebilecek arkadaşımız var mı?

rahmitanir
29-01-2019, 19:35
Avrupa'da şunun gibi hazır kitler var:
Stage 2 Corse Complete Turbo Conversion for Abarth And Alfa Romeo up to 250 BHP Special Offer w/ 200 Cell Sports CAT | TMC Motorsport | ABARTH PUNTO, ALFA ROMEO GIULIETTA, ALFA ROMEO MITO, FIAT PUNTO, ABARTH 500 / 595 / 695, ABARTH 124 SPIDER (https://www.tmcmotorsport.com/product/9836)

Bunun yanı sıra dump valve, intercooler, filtre, yazılım gibi diğer işleri de düşünmek lazım.

asit
29-01-2019, 20:23
Avrupa'da şunun gibi hazır kitler var:
Stage 2 Corse Complete Turbo Conversion for Abarth And Alfa Romeo up to 250 BHP Special Offer w/ 200 Cell Sports CAT | TMC Motorsport | ABARTH PUNTO, ALFA ROMEO GIULIETTA, ALFA ROMEO MITO, FIAT PUNTO, ABARTH 500 / 595 / 695, ABARTH 124 SPIDER (https://www.tmcmotorsport.com/product/9836)

Bunun yanı sıra dump valve, intercooler, filtre, yazılım gibi diğer işleri de düşünmek lazım.

kitin herhalde en pahalı parçası turbonun yanı sıra 200 luk race cat

rahmitanir
29-01-2019, 20:33
kitin herhalde en pahalı parçası turbonun yanı sıra 200 luk race cat

200lük cat i ucuza custom şekilde hallediyoruz ama turbo için hala ekonomik bir metot bulamadım :D

serhadocak
29-01-2019, 22:57
Intercooler için 576 pound, yazılım için 350 pound, dump valve ve filitre, işçilik 20.000 TL yi bulur bu...

asit
29-01-2019, 23:44
Intercooler için 576 pound, yazılım için 350 pound, dump valve ve filitre, işçilik 20.000 TL yi bulur bu...

parçalar aslında pahalı degıl , dövizler işi bozuyor :(

Ertug_T.
30-01-2019, 10:16
Burdada bazi kitler gordum benzeri ama isciligidir vergisidir tuv onayidir motor garantisidir derken sadece yazilim bile 1000€ ya denk geliyor rezalet. 200luk kat da baya mantikli oluyor ozellikle orjinal kat icin icini degistirince. ***** polisle tüv le baya sikinti burada 10mm spacer i bile siyaha boyuyoruz polis ayikmasin diye :)) Td04 artik stock internal ile 200-250hp bandi icin baya standart kit gibi oldu. Ama motora girilecekse bence yetersiz biraz. Cok daha orjinal setuplar kurulabilir.

-Murat Özcan-
30-01-2019, 10:35
Maşallah güzel gazlamalar olmuş.

Cevat yine güzel bir çekim yapmış ellerine sağlık..

rahmitanir
30-01-2019, 10:39
Burdada bazi kitler gordum benzeri ama isciligidir vergisidir tuv onayidir motor garantisidir derken sadece yazilim bile 1000€ ya denk geliyor rezalet. 200luk kat da baya mantikli oluyor ozellikle orjinal kat icin icini degistirince. ***** polisle tüv le baya sikinti burada 10mm spacer i bile siyaha boyuyoruz polis ayikmasin diye :)) Td04 artik stock internal ile 200-250hp bandi icin baya standart kit gibi oldu. Ama motora girilecekse bence yetersiz biraz. Cok daha orjinal setuplar kurulabilir.

Bu "almanya bizi kıskanıyor" örneği oldu biraz hocam :D

Spacer'ın bile dert olması kötü tabi, sizin bizim gibi adamlara ciddi dert.

Bir de tabi işçilikler falan oralarda feci olacağını tahmin edebiliyorum. O konuda şöyle bir örnek vereyim: 6 ay önce falan Almanya'da bir müşteri ile görüştük, adamlar elektrik motorları üretiyorlar. Adamların işçilik ücretlerinin çok yüksek olduğunun farkındalar, o sebeple maliyetleri falan rekabetten uzak kalıyor. Ama adamlar aynı zamanda, işçisine asgari ücretten daha yüksek maaş veriyor olmakla gurur duyuyor.

taytay
30-01-2019, 10:54
Bu video tam tadında olmuş, arkadaş baya güzel bilgiler vermiş. Emeğinize sağlık.

Ertug_T.
30-01-2019, 11:09
Bu "almanya bizi kıskanıyor" örneği oldu biraz hocam :D

Spacer'ın bile dert olması kötü tabi, sizin bizim gibi adamlara ciddi dert.

Bir de tabi işçilikler falan oralarda feci olacağını tahmin edebiliyorum. O konuda şöyle bir örnek vereyim: 6 ay önce falan Almanya'da bir müşteri ile görüştük, adamlar elektrik motorları üretiyorlar. Adamların işçilik ücretlerinin çok yüksek olduğunun farkındalar, o sebeple maliyetleri falan rekabetten uzak kalıyor. Ama adamlar aynı zamanda, işçisine asgari ücretten daha yüksek maaş veriyor olmakla gurur duyuyor.

Kesinlikle oyle malesef. Iscilik kalitesi yuksek ama fiyatlar saka gibi. Ama itayan bir ozel servise gidiyorum ben hep mesela muhabbet sohbet gidince fiyatlara baya kesik atiyolar. Alman serviste baban olsa yapmaz aynisini :) bu arada yinede hazir kitler hatta oem hybrid turbo kitleri bile biraz custom ayarlama gerektirebiliyor malesef. Ufak hortumlama isleri vs zor gozukmesede 500abarth gibi kisitli motor bolumunde yorucu olabiliyor.

SULTANOGLU
30-01-2019, 11:13
Kesinlikle oyle malesef. Iscilik kalitesi yuksek ama fiyatlar saka gibi. Ama itayan bir ozel servise gidiyorum ben hep mesela muhabbet sohbet gidince fiyatlara baya kesik atiyolar. Alman serviste baban olsa yapmaz aynisini :) bu arada yinede hazir kitler hatta oem hybrid turbo kitleri bile biraz custom ayarlama gerektirebiliyor malesef. Ufak hortumlama isleri vs zor gozukmesede 500abarth gibi kisitli motor bolumunde yorucu olabiliyor.

Yemin ediyorum bir yağ değiştirmenin 210€ olduğunu duyunca dedimki siz manyakmısınız? arkadaşımın aracı bmw mi ne birde bana ama bu araba bu kadar yağ alıyor diyo.

asit
30-01-2019, 16:39
Burdada bazi kitler gordum benzeri ama isciligidir vergisidir tuv onayidir motor garantisidir derken sadece yazilim bile 1000€ ya denk geliyor rezalet. 200luk kat da baya mantikli oluyor ozellikle orjinal kat icin icini degistirince. ***** polisle tüv le baya sikinti burada 10mm spacer i bile siyaha boyuyoruz polis ayikmasin diye :)) Td04 artik stock internal ile 200-250hp bandi icin baya standart kit gibi oldu. Ama motora girilecekse bence yetersiz biraz. Cok daha orjinal setuplar kurulabilir.

Maaş bazında orantı yapılınca aslında fiyatlar ülkemizden ucuza geliyor , euro yu 6 ile çarpınca fazla oluyor tabi :) bende almanya yaşıyorum Frankfurt a

Ertug_T.
30-01-2019, 17:18
Maaş bazında orantı yapılınca aslında fiyatlar ülkemizden ucuza geliyor , euro yu 6 ile çarpınca fazla oluyor tabi :) bende almanya yaşıyorum Frankfurt a

Bende surekli gidip geliyorum frankfurta uzun kaliyorum hatta denk gelirsek belki Abarth cekeriz :)

asit
30-01-2019, 17:37
Bende surekli gidip geliyorum frankfurta uzun kaliyorum hatta denk gelirsek belki Abarth cekeriz :)

Vallaha süper olur :) su an izmirdeyim ama ama ilerde denk getirsek cok güzel olur :)