PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : VW emisyon skandalından dolayı aracımın yazılımını güncellemek istiyor ne yapmalıyım?



mayday
29-03-2017, 18:30
Arkadaşlar Volkswagen'in emisyon skandalından etkilenen 2015 model 1.6 Caddy aracına sahibim. Araçta ekstra garanti olduğundan dolayı bakımlarını yetkili servisinde yaptırıyorum.

Bu cuma 75.000 bakımı için randevu aldım ve telefonda aracıma emisyon ile ilgili yazılım güncellemesi yapılacağı söylendi. İnternette daha önce bu güncellemeyi yaptıran kişilerin olumsuz yorumlarını okuduğum için(aracın gücünün düşürüldüğü vs.) güncellemeyi yaptırmak istemediğimi söyledim. Bunun neticesinde benden güncellemeye izin vermediğimi belirten imzalı kağıt alacaklarını söylediler.

Bu görüşmeden yaklaşık 1 saat sonra Volkswagen genel merkezinden arandım ve aracıma yazılım güncellemesi yapılacağı ve hava filtresinde bir parçanın değişeceği söylendi. Ben yine istemediğimi söyledim ve benden imzalı kağıt talep ettiler. Bende onlara güvenmediğimi ve onlardan imzalı kağıt istediğimi söyledim ama telefonda konuştuğum kişi bu isteğime çok sıcak bakmadı.

Sizlere sormak istediğim konu, çevresinde bu güncellemeyi yaptırmış olan var mı? Yaptırmamı tavsiye edermisiniz? En önemlisi ben Doğuş Oto'ya hiçbir şekilde güvenmiyorum. Güncelleme yapmadık diye yalan söylerlerse ne yapabilirim? Kendimi nasıl sağlama alabilirim?

Nightfish
29-03-2017, 19:12
Ben de aynı konuyu açacaktım. Amarok aracım için bu güncellemeyi söylediler bana da. Bakım zamanına daha yaklaşmadığı için salladım ancak ben de ne yapacağıma karar verebilmiş değilim. Güç azalıyor yorumlarını ben de okudum ancak psikolojik mi yoksa bu yazılımdan önce ve sonra dyno test yapan var mı bilmiyorum.

220T
29-03-2017, 19:39
Farklı ülkelerdeki değişim programlarında,güç düşüşünün olacağı açıklanmıştı.

DOHC
29-03-2017, 19:56
Haber vermesi bile olumlu. Haber vermeden de yapabilirlerdi...... Çoğu firma öyle yapıyor. Bakıma gidiyorsun, haberin olmadan yeni yazılımlı alıyorsun arabayı.....

OmerRS
29-03-2017, 20:03
Bence sorumluluğu üstüne alma, kendi hataları olan bir durumu kabul etmediğin gerekçesiyle sana yıkmış oluyorlar. Araba trafik için illegal bir hale geliyor, sonrasında ne gibi yasal sorunlar çıkacağını bilemeyiz.

emrah-ışık
29-03-2017, 21:00
Arkadaşlar Volkswagen'in emisyon skandalından etkilenen 2015 model 1.6 Caddy aracına sahibim. Araçta ekstra garanti olduğundan dolayı bakımlarını yetkili servisinde yaptırıyorum.

Bu cuma 75.000 bakımı için randevu aldım ve telefonda aracıma emisyon ile ilgili yazılım güncellemesi yapılacağı söylendi. İnternette daha önce bu güncellemeyi yaptıran kişilerin olumsuz yorumlarını okuduğum için(aracın gücünün düşürüldüğü vs.) güncellemeyi yaptırmak istemediğimi söyledim. Bunun neticesinde benden güncellemeye izin vermediğimi belirten imzalı kağıt alacaklarını söylediler.

Bu görüşmeden yaklaşık 1 saat sonra Volkswagen genel merkezinden arandım ve aracıma yazılım güncellemesi yapılacağı ve hava filtresinde bir parçanın değişeceği söylendi. Ben yine istemediğimi söyledim ve benden imzalı kağıt talep ettiler. Bende onlara güvenmediğimi ve onlardan imzalı kağıt istediğimi söyledim ama telefonda konuştuğum kişi bu isteğime çok sıcak bakmadı.

Sizlere sormak istediğim konu, çevresinde bu güncellemeyi yaptırmış olan var mı? Yaptırmamı tavsiye edermisiniz? En önemlisi ben Doğuş Oto'ya hiçbir şekilde güvenmiyorum. Güncelleme yapmadık diye yalan söylerlerse ne yapabilirim? Kendimi nasıl sağlama alabilirim?


Merhabalar eğer siz istemediğiniz sürece yazılım veya parça montajı yapamazlar parça konusuna gelirsek parça değişimi değil akışmetrenin önüne bir tür hava akışının hızını düşürmek için plastik bir parça takılıyor.Birde enjektör borunlarının uzerine bir parça.Eğer çok aklınıza takılırsa bakımdan sonra akışmetrenin hortumunu söküp kontrol edeblirsiniz :)

Nightfish
29-03-2017, 21:07
Merhabalar eğer siz istemediğiniz sürece yazılım veya parça montajı yapamazlar parça konusuna gelirsek parça değişimi değil akışmetrenin önüne bir tür hava akışının hızını düşürmek için plastik bir parça takılıyor.Birde enjektör borunlarının uzerine bir parça.Eğer çok aklınıza takılırsa bakımdan sonra akışmetrenin hortumunu söküp kontrol edeblirsiniz :)

Kısacası gücü kısıtlayarak mı emisyonu düşürüyorlar ? Öyle saçmalık mı olur ?

emrah-ışık
29-03-2017, 21:19
Kısma derken örn; 105 hp lik araç 100 hp ye düşmez diye düşünüyorum ama sonuçta markanın yapmiş olduğu bir hata bunu bir şekilde düzeltmesi lazım işte bunu da yazılım ve ek olarak takılan parça bir nevi düzeltmeye çalışıyor.Fazlada kasmamak lazım sonuçta bu olay çıktığında amerika dan dönen arabalar çatır çatır türkiye ye gönderilip 3-5 milyar ucuza satıldı.Ben olsam yaptırırım abi sonuçta aynı havayı soluyoruz çevreyi kirleteceğime 5 beygir eksik kullanırım :)

R.S.C
29-03-2017, 21:41
Zaten fabrika cikis en zayıf 1.6 dizeller wv de idi peki koreliler 130 bg lik dizel yapıp nasıl emisyonu tutturdu?

Schumi
29-03-2017, 22:23
Yurt dışında bu emisyon olayı ilk patladığında 2.0 150 hp TDI makinanın 135 hp olunca değerleri karşıladığını yazmışlardı. Ama hangi ülkenin emisyon kuralına göre hatırlamıyorum. Bence yaptır güncellemeyi sonra git arabaya yazılım yaptır. :)

slowmotion
30-03-2017, 08:03
Polo 1.2 bm aracima guncelleme yaptirdim, hatta 100tl degerinde parca indirimi verdiler. Yazilim guncellemesinden sonra alt devirlerde bariz cekis dustu ve dusuk devirde gaz verince 1 kerelik vuruntu sesi geliyor. Servis normal dedi. Yaptirdigima pisman oldum ama sonra aracima chip uygulamasi yaptirttim. Su an cok daha iyi. Bu emisyon muhabbeti cikmasaydi zaten 1.2tdilara chip yazilimida cikmayacakti hem iyi hem kotu oldu.

Bence yaptirmayin guncelletme islemini.

Gar
30-03-2017, 17:11
Ben olsam güç düşüşü olacakmı diye bayinin üstüne giderim. Çünkü size o arabayı X beygir olarak sattılar, sonrasında X-10 beygir olarak kullandıramazlar. Firmanın kendi hatası olan bu durumu ben kabul etmezdim

onursumer
30-03-2017, 17:22
Yurt dışında bu emisyon olayı ilk patladığında 2.0 150 hp TDI makinanın 135 hp olunca değerleri karşıladığını yazmışlardı. Ama hangi ülkenin emisyon kuralına göre hatırlamıyorum. Bence yaptır güncellemeyi sonra git arabaya yazılım yaptır. :)

obd den yazılıyorsa eğer yazılım güncellemesi ardından aynı gün yazılım yapılıp aynı tarihlı kapatılırsa anlaymazlar sanırım doğrumudur ? :)

meganes
30-03-2017, 18:48
Bazı kişiler taraf tutabilir laflarıma ama 1.6 tdi pololar veya 1.7 corsalar doğayı katlederken sizin aile aracınızın doğaya verdiği zararmı göze batacak demek itiyorum ;)

srkns
30-03-2017, 19:00
Doğuş'da kısa süreli çalıştığım dönemde hava filtre kazanı komple değişiyordu, yazılımın detayını araştırmadım ama açıkcası.
Bir de bayiler her araca arıza teşhis cihazı bağladığında motor yazılımını check ediyorlar, yazılım düşünüyorsanız garanti bitimine kadar bekleyin derim.

Octane
30-03-2017, 19:20
Vag grup araç sahiplerinin çilesi bitmiyordu...

camsemih
30-03-2017, 20:39
2012 yılında 2.0 tdi sportline caddy satın aldım sıfır. araçta nokta ses duysam servise gider bakımlarını aksatmadan yapardım. 4 senede anca 50 bin km yol yaptım. araç hatasız boyasızdı satmadan bir ay önce benide çağırdılar yazılım güncellemesi için, ben yazılım güncellemesini yaptırdım hatta 2 defa çağırdılar 6 ay arayla 2 sinide yaptırdım calışan arkadaşlar varsa volkswagen de kayıtlarına bakabilir. güncellemeden sonra psikolojik mi bilmiyorum araç eskisi gibi gitmiyor geldi bana daha sonra hevesimide alınca aracı satarken ekspertizde 50 bin km deki 4 yaşındaki araç dyno da %82 güç verdi o km deki aracın hakkı %95 dir. anladığım kadarıyla aracın gücünü düşürüyorlar güncelleme bahanesiyle.

gokhankenar
30-03-2017, 20:57
2012 yılında 2.0 tdi sportline caddy satın aldım sıfır. araçta nokta ses duysam servise gider bakımlarını aksatmadan yapardım. 4 senede anca 50 bin km yol yaptım. araç hatasız boyasızdı satmadan bir ay önce benide çağırdılar yazılım güncellemesi için, ben yazılım güncellemesini yaptırdım hatta 2 defa çağırdılar 6 ay arayla 2 sinide yaptırdım calışan arkadaşlar varsa volkswagen de kayıtlarına bakabilir. güncellemeden sonra psikolojik mi bilmiyorum araç eskisi gibi gitmiyor geldi bana daha sonra hevesimide alınca aracı satarken ekspertizde 50 bin km deki 4 yaşındaki araç dyno da %82 güç verdi o km deki aracın hakkı %95 dir. anladığım kadarıyla aracın gücünü düşürüyorlar güncelleme bahanesiyle.

o ekspertizlerdeki % olayına pek takılmayın hocam. Gerçeği yansıtan şeyler değil...

hddsheriff
30-03-2017, 21:40
Emisyon skandalından sonra 2.0 caddy leri 105 hp diye sattılar, öncesinde 140 hp idi yanılmıyorsam. Güç kaybını oradan hesaplayın işte.

_AS_
31-03-2017, 07:53
Emisyon skandalından sonra 2.0 caddy leri 105 hp diye sattılar, öncesinde 140 hp idi yanılmıyorsam. Güç kaybını oradan hesaplayın işte.

140hp caddy ler satılıyor şuan. İki versiyon var 102 ve 140 olarak.

Yazılımdan önce 50-160 kadran videosu çekin.
Sonrasında aynı yolda tekrarlayın, fark anlaşılır zaten.

by.gkn
31-03-2017, 08:02
Polo 1.6 tdi lardan çağrılan var mı acaba?

srdralc
31-03-2017, 08:09
VW diyor ki ben hatayı düzelteyim, bununla ilgili olabilecek mağduriyeti üstleneyim.

sen diyorsun ki ; sen kim köpek VW'sin :)

İmzalı kağıtta emisyon değerlerinden dolayı güncelleme yapmak istedik, kullanıcı kabul etmedi.
Olası bir cezai yaptırımda VW hiç bir sorumluluk kabul etmez bla bla diye biten bir evrağı imzalamak mantıksız.

yazılımı yaptır, ondan sonra chip yaptır öyle devam et.
bir şey olacaksa sildirirsin, eski haline çevirirsin.

ya da 1 önce ki sayfada aynı gün yapılır kapatılırsa belki farkedilmez muhabbeti de var.

ghibli06
31-03-2017, 08:30
egsoz emisyon testleri ülkemizde saçma sapan bir şekilde yapılıyor, ABD deki gibi olsaydı yani hiç ellenmemiş düşük km bir araç, üreticiden kaynaklı emisyonu geçemezse müşterinin yediği ceza oranında dava açma hakkı var... ülkemizde sondayı egsoza tak, bas abi, sabit tut, bi daha gaz ver, tamam anlık geçti çıkartıyorum dekontu...

adamlar cezayı, emisyon testine girdiği anda otomatik algılayıp emisyon değerlerindeki haritaya geçen işletim sistemi yüzünden yediler, yani bildiğiniz sahtekarlıktan, şimdi gelmiş araçları 30-40 hp azaltarak emisyona uymaya çalışıyorlar...

STHL
31-03-2017, 08:37
vw hata yapmamış arkadaşlar * hile * yapmış yani yazılımla hata düzeltilmiyor bu yuzden güç kaybı yakıt artışı vs gibi olumsuzlukların olması normal. neden şaşırdınız anlamadım. vw zaten o değerlere yazılımla ulaşabilecek olsa motor o şekilde çıkardı . yani bu dalavereye girmeye gerek kalmazdı .

burak10
31-03-2017, 09:52
vw hata yapmamış arkadaşlar * hile * yapmış yani yazılımla hata düzeltilmiyor bu yuzden güç kaybı yakıt artışı vs gibi olumsuzlukların olması normal. neden şaşırdınız anlamadım. vw zaten o değerlere yazılımla ulaşabilecek olsa motor o şekilde çıkardı . yani bu dalavereye girmeye gerek kalmazdı .

Seviste "HİLE" yazılımı herkese yüklemek için "KESİNLİKLE GÜÇ KAYBINA UĞRAMAYACAK" deniliyor, ama aracımda alt devirler çok kötü olmuştu. üst devirdede çok çok az azalma vardı. zaten bende yazılım yaptırdım. Şimdi olsa güncelleme yaptırmazdım, araba düşük devirde ara gaz verince vuruntu sesi geliyor

mKc
31-03-2017, 10:03
Yapılan güncelleme işlemini şöyle özetleyeyim,

VW skandalının fark edilmesi hakkında bilgi vererek başlayayım önce.
VW'in yaptığı; araç emisyon testine girdiği zaman düşük emisyon değerleri sağlayan, araç hareket halinde iken ABD emisyon kurallarına uygun olmayan yani aracın motorunun standart sağladığı yüksek emisyon değerlerini sağlayan bir sistem mevcut.

VW bunu casus yazılım olarak tanımladı.(Kendi yaptığı casus) Yetkili bayilerin yaptığı güncelleme işlemi ise, aracın durur halde iken;
Yani araç boşta ve hareket etmezken casus yazılım sayesinde düşük emisyon değerleri vermesini sağlayan olayı iptal etmek.

Aracınıza yaptıkları işlem sadece bu, parça olarak da hava filtresinden gelen borunun içerisine partikül engelleyici süzgeçli bir plastik boru daha ilave etmek.

Sonuç olarak yazılım güncellemesi dedikleri olay, aracın hava/yakıt değerlerini değiştirmek değil, egzoz emisyon ölçümü sırasında yanıltıcı değer gösteren casus yazılımı iptal etmek.

Dipnot: Kullanıcı isteğine bağlı olarak(Ruhsat Sahibinin) bu güncelleme işleminden feragat edebilirsiniz, onun için de ruhsat sahibinin imzalaması gerek bir feragat formu bulunmakta.

Nacizane bilgimle paylaşmak istedim. :)

mKc
31-03-2017, 10:06
Nacizane bilgimle paylaşmak istedim. :)

Bir noktayı atlamışım, aracınızın değerleri Türkiye'de uygulanan egzoz emisyon değerleri için her hangi bir sorun teşkil etmiyor.
Olmaz ama belki bir gün doğayı düşünen bir ülke haline gelip emisyon sınır değerlerini düzenleyecek olursak, bir ihtimal ileride sorun olabilir.
Düşük bir ihtimal.

STHL
31-03-2017, 10:13
bende bunu diyorum mutlaka olumusuz bir durum olması gerek güncellemeden sonra.

STHL
31-03-2017, 10:17
Yapılan güncelleme işlemini şöyle özetleyeyim,

VW skandalının fark edilmesi hakkında bilgi vererek başlayayım önce.
VW'in yaptığı; araç emisyon testine girdiği zaman düşük emisyon değerleri sağlayan, araç hareket halinde iken ABD emisyon kurallarına uygun olmayan yani aracın motorunun standart sağladığı yüksek emisyon değerlerini sağlayan bir sistem mevcut.

VW bunu casus yazılım olarak tanımladı.(Kendi yaptığı casus) Yetkili bayilerin yaptığı güncelleme işlemi ise, aracın durur halde iken;
Yani araç boşta ve hareket etmezken casus yazılım sayesinde düşük emisyon değerleri vermesini sağlayan olayı iptal etmek.

Aracınıza yaptıkları işlem sadece bu, parça olarak da hava filtresinden gelen borunun içerisine partikül engelleyici süzgeçli bir plastik boru daha ilave etmek.

Sonuç olarak yazılım güncellemesi dedikleri olay, aracın hava/yakıt değerlerini değiştirmek değil, egzoz emisyon ölçümü sırasında yanıltıcı değer gösteren casus yazılımı iptal etmek.

Dipnot: Kullanıcı isteğine bağlı olarak(Ruhsat Sahibinin) bu güncelleme işleminden feragat edebilirsiniz, onun için de ruhsat sahibinin imzalaması gerek bir feragat formu bulunmakta.

Nacizane bilgimle paylaşmak istedim. :)


emisyon azaltan bir güncelleme değilse güç kaybı olmayabilir haklısınız.

mKc
31-03-2017, 10:17
bende bunu diyorum mutlaka olumusuz bir durum olması gerek güncellemeden sonra.

Olumsuz durumlar tabi ki oluyor.
EGR - DPF gibi ekipmanları iptal edilmiş, uyumsuz EGR takılmış, yazılım ile de bu ekipmanları iptal edilmiş araçlara
EGR-DPF beyne aktif olarak tanıtılan herhangi bir yazılım yüklendiği zaman ne kadar ışık varsa yakması çok normal.

Aracı standart olup da sorun yaşayan görmedim :D