PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : yeni peugeot 2008 benzin mi dizel mi ?



melih tarancı
19-10-2016, 14:11
Herkese merhaba arkadaşlar. Umarım konuyu doğru yere açmışımdır.

Kararsız kaldığım bir konuda acil yardım istiyorum sizlerden

1-2 gün içinde yeni peugeot 2008 alıcam. yüksek donanımlı allure paketi ve extra olarak safety pack almaya almaya karar verdim.
Ancak dizel mi benzinli mi olsun karar veremiyorum. Yılda ortalama 15000 km. yol yapıyorum. Yol gösterirseniz sevinirim.

1- 1.2 motor benzinli 3 silindir 110 hp. S&S EAT6 tam otomatik 6 ileri şanzıman ( euro 6 motor ) ( 2015-2016 yılın motoru ödülü )
extra olarak araçta grip control var 82.000 tl. yıllık MTV 623 TL.

2- 1.6 motor dizel 4 silindir 92 hp. S&S ETG6 yarı otomatik 6 ileri şanzıman ( euro 5 motor )
extra olarak F1 vites var grip control yok. 84.000 tl. yıllık MTV 997 TL.

NOT: Benzinlinin tam otomatik şanzıman olması, grip control olması, MTV nin düşük olması ve euro 6 motor olması beni kararsız bırakan etkenler.

Şimdiden teşekkürler.

meganes
19-10-2016, 14:14
dizelin biraz daha eksisi var benzinlinin özelliklerne göre ama fiyat farkıda çok çok az ben şahsen oyumu dizelden yana kullanıyorum

gan
19-10-2016, 15:17
Maliyet hesabı yapın. Her aracın fiyatı belli. Benzinleri vergisine sigortasını kaskosuna göre hesap yapın. Siz satana kadar benzinlinin maaliyeti dizeli geçiyorsa dizel alım. Satarken dizel daha az değer düşümü Yaşar genelde onu da göz önünde bulundurun.

Ben olsam ne yapardım. Hiç hesaba kitaba girmeden 110 hp ve tam otomatik oluşundan direkt benzini yönelirdim. Yarı otomatikleri bir ara sorunluydu. Silkeleme olayı 1-2 kararsızlığı kavramanın çabuk aşınması vs. Etg6 da durum nedir bilmiyorum ama.

Son anda gördüm fiyatlar çok yakanmış. Pazarlıkla nolur bilmiyorum. Fakat dizel ile totalde daha az bir bütçe ayırırsınız.

mimarsertac
19-10-2016, 15:29
Önce yarı otomatik - Ardından tam otomatik 3008 kullanmış biri olarak yarı otomatikten uzak durun derim, çok keyifsiz. O paraya 1-2 yaşında 3008 dizel tam otomatik bulursanız ona yönelmenizi tavsiye ederim.

darkmoon
19-10-2016, 15:52
aet şanzıman yarı otomatik değil tam otomatik on numarada sorunsuz diye duydum o başarısız yarı otomatik lerden sonra ..

grip control denen şeyde bildiğiniz 50 yıllık normal araçlarda bulunan çekiş kontrol sisteminin esp ye uyarlanmış hali..

önden çekiş araçlara fransızların verdiği arazi aracı şekli.. görmedim ama sanırım içerdeki bir joystick yardımıyla yola göre modları var çeviriyorsunuz joysticki rangelerdeki jeep lerdeki gibi.. ona göre esp ye komut yollayıp çekişi düzenliyor torku sınırlandırıyor falan filan yani bir nevi sanal bir kilitli difransiyel gibi davranıyor araç.. land lerdeki jeeplerdeki terrain response yada freedom drive sisteminin 2 çeker versiyonu gibi bir şey.. eğer arazi koşuluyla işiniz olucaksa bir nebze kurtarır doğru lastikle.. tabii hiç bir zaman gerçek bir 4 çekerde olamaz..

bunun dışında ben dizel derim açıkcası 3 silindirli motorlara fazla güvenim yok uzun km testi çok azının var 10-20 bin değil 100-200 bin testlerinde motorun kondisyonunu görmek lazım.. pegeoutnun dizelleri kendini kantılamış sağlam motorlar riske süprize imkan vermez..

melih tarancı
19-10-2016, 16:11
ETG6 yarı otomatik şanzımanla ilgili olumsuz yorumlar duydum beni en çok düşündüren bu açıkcası.
ayrıca EAT6 tam otomatik şansımanın tork konvantörlü olması önemli bir artı. sağlamlık ve dayanıklılık açısından.
ancak benzinli ve dizel arasında bu kadar az fiyat farkı olması da dizele yönlendiriyor insanı.

Doğu
19-10-2016, 16:38
aynı şanzımana sahip citroen kullanıyorum. keşke diyorum araba 1 ileri vites olsa da vites atmasa. çekilecek eziyet değil. 80 bin verip o şanzımana sahip araç kullanmak pek mantıklı gelmiyor bana

KÖROĞLU
19-10-2016, 16:41
Bu sallama silkeleme olayı biraz kişiden kişiye değişiyor.

3 tane yarı otomatik şanz. aracım oldu. 1 tanesi c4 mcp idi.

Evet 1 -2 arası geçişlerde hafif te olsa sallantı vardı. Evet bir tam otomatik değim ama bu kadar kötülenecek gibi de değil. (Asla bir dsg nin yanından geçemez)
Sorun sıkıntı durumunda ise diğerlerine göre çok ekonomiktir.

eat6 denilen ise 2015 cactus te kullandım. Dize 92 hp. Tam olarak sanırım baktığınız 2008 ile eşlenik bir araç.

mcp ye göre daha stabil daha kararlı evet yine bir sallantı var ama minimize edilmiş durumda.

Cactus için söylüyorum (ağırlıkları benzerdir diye düşünüyorum) oldukça ekonomik ş.i 5 - 5.5 civarında dolaşıyor. Uzunda 4 leri hatta 4'Ün altını görmek mümkün.

Benzin ile ilgili sıkıntı yok ise (15.000 km az değil) tam otomatik iyidir. Ama darkmoon'un belirttiği gibi 3 cyl. için bence de biraz beklemek lazım.

hdi'lar zaten taş gibi makinalar bunu herkes biliyor. Ben olsam dizel'e yönelirdim.

(92 hp hantal yalnız öyle aman aman bir beklenti olmasın. 100 luk c4 ten inip cactus e binince çok garip hissediyordum)

darkmoon
19-10-2016, 16:59
dayıda full+full 508 var yarı otomatik , arkadaşımda 508 sw var yiğenimde cactus var sanırım cactusde yarı otomatik aet değil ..

hepsinin tepkimesi birebir aynı beşik gibi sallıyor vites geçişlerinde vites geçişleri çok istikrarsız calibrasyon falan yapılıyor ama bir etkisini ben görmedim dayının debriyajı bir kez arkadaşın debriyajı iki kez değiştirdik ve hiç ucuz değil.. arkadaşım artık aracı çoğu vakit triptonikde kullanıyor şanzıman sıkıntı yaratmasın diye.. cactusde bu arada normal dümdüz gaza bas boş yolda vites geçişlerinde sağlam sallıyor onda daha fazla hissediliyor araba hafif sanırım ondan..

kısaca yarı otomatik ben hiç önermem ..

Schumi
19-10-2016, 21:09
Ağustos'da düz vites sıfır aldım 2008 dizel. Oldukça ekonomik. Ama test sürüşünü yarı otomatik dizel ile yaptım. Kesinlikle bana göre değil. Berabet ötesi. Bu arada 2016 modellerdeki tam otomatik şanzıman gerçekten çok iyimiş. Japon üretimi bir şanzıman. İlla otomatik diyorsan tam otomatik olduğu için benzinli öneririm. Hem daha sessiz bir motor olur daha fazla konfor demek. 1.6 dizel ile 1.3 benzin arasında nerden baksan 40 kilo fark vardır aracın kafasında. Buda sürüş dinamiklerini arttırır. Ben senede 30-35 bin yapmasam benzinli seçebilirdim.

Gar
19-10-2016, 21:38
Bizde 308 1.6 hdi eat6 otomatik versiyonu var. Sanırım şanzımanı aisin diye bir firma yapıyor. Benim önerim otomatikde tork konvertörü değilse almayınız. Daha önce astra easytronic a3 dsg ve v40 powershift kullanmış biri olarak işin içinde kavrama olduğunda özellikle şehir içi sıkışık trafikte sallama silkeleme yapıyordu hepsi. Dizel 2008 astra ile benzer sanırım tek kavrama bence bulaşmayınız

308 deki şanzımandan gayet memnunuz ben benzinli diyorum.

focust1
20-10-2016, 09:00
kesinlikle EAT6 tam otomatik 6 ileri şanzıman tercih edilmeli robotik şanzumanla çok uğraşırsınız kavrama ayarı da yaptırmak gerekiyor belirli periyotlarda 20 bin km dir 308 kullanıyoruz EAT6 şanzımana sahip aracı genelde yoğun trafikte kullanıyoruz hiç bir sorun yaşamadık şimdiye kadar.

melih tarancı
20-10-2016, 09:09
Açıkcası benzinlinin tam otomatik şanzıman olması, grip control olması, MTV nin düşük olması, euro 6 motor olması beni benzinli almaya teşvik ediyor.
Ancak 1200 cc 3 silindir 110 hp benzinli motor çok yakar gibi geliyor bana. Bu motoru daha önce kullanmadığım için bilemiyorum.

yesil
20-10-2016, 10:04
benzinlinin dizele göre çok daha ucuz olması gerekmiyor mu? fiyat olarakta ucuz değil gerçi benzinli gereksiz pahalıda olabilir. diğer markalarda aynı donanımda 15 20 bin lira fark ödüyor insanlar dizel olsun diye.

Berkan
20-10-2016, 10:07
benzinlinin dizele göre çok daha ucuz olması gerekmiyor mu? fiyat olarakta ucuz değil gerçi benzinli gereksiz pahalıda olabilir. diğer markalarda aynı donanımda 15 20 bin lira fark ödüyor insanlar dizel olsun diye.

hermarkada öyle olacak diye bir şart yok ki, ben alırkende benim benzinli modelimle aramda 3binliradan az vardı fiyat olarak

Gar
20-10-2016, 10:20
Yanlış hatırlamıyosam bir zamanlar bu motorla bi depoda 1000 küsür kmlik bir rekor vardı

melih tarancı
20-10-2016, 10:46
Yakıt ekonomisi Tech, performansı Tech
“2014 Yılın Otomobili” seçilen Peugeot 308, 130 beygir gücündeki yeni turbo benzinli PureTech motoru ile ürün gamını genişletiyor. 6 ileri manuel ve 6 kademeli Efficient Automatic Transmission EAT6 otomatik vites seçenekleri ile sunulan Euro 6 normlarına uygun PureTech motor seçenekleri ile Peugeot 308, yakıt tüketimi ve emisyon salımları açısından sınıfının liderliğine yerleşiyor. Daha da dikkat çekici olarak, bu performans Peugeot’nun standartlarına uygun bir sürüş keyfi sağlayarak gerçekleştiriliyor.

1 depo benzin ile 1.718 kilometre
Peugeot, yeni üç silindirli turbo benzinli 1.2l 130 hp PureTech motorunun 6 ileri kademeli manuel şanzımanla Türkiye’de daha önce hiç yapılmamış bir “Yakıt Tüketim Testi”ni yapmak üzere Volkan Işık Akademi ile bir araya geldi. Test sürüşüne onay veren TOSFED (Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu) yetkilileri de yolculuğa eşlik ettiler.

Edirne’den start alınan tüketim testinde Ardahan’a kadar süren yolculukta toplam 1.718 kilometre geride bırakıldı. Volkan Işık Akademi’nin deneyimli test pilotları bu ekonomik yakıt tüketim testi süresinde farklı yol koşulları ile karşılaştı.

Zorlu hava ve yol koşulları
Şehir merkezi, ilçelerde gibi yerlerde yaklaşık olarak 50’nin üzerinde trafik ışığı geride bırakıldı. Rota boyunca 308 toplamda 4 kez 2000 metrenin üzerine tırmandı. Ardahan İl Tabelası ise 2400 metre ile testin en yüksek noktasıydı. Bir başka dikkat çeken unsur ise bu tırmanışların ardındaki inişlerin, tırmanışlara göre çok kısa olmasıydı. Tüketim değerinde farkedilir bir fayda sağlanamaması ekibin işini oldukça zorlaştırdı. Bu rota boyunca 308 1.2 130bg PureTech ile far, silecek ve havalandırma sisteminin kullanımı da elbette kaçınılmazdı. Edirne’den start alan test, Tekirdağ, İstanbul, Kocaeli, Sakarya, Düzce, Bolu, Karabük, Çankırı, Kastamonu, Çorum, Amasya, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Artvin, Ardahan’ın geçilmesinin ardından Çıldır Gölü’nün 45 km ilerisinde biten yakıt ile son buldu.

melih tarancı
20-10-2016, 10:49
bahsi geçen motor benim almayı düşündüğüm motorun 130 beygirlik versiyonu onun dışında aynı.
böyle birşey mümkün olabilir mi ? bu motor bu kadar yol yapabilir mi ?

kıvancr
20-10-2016, 11:01
Benim fıkrım dızelı daha mantıklı, benzınlı ıle dızelle arasında cok komık bır fıyat farkı varken benzınlısı tercıh olmamalı.
Grıp controlu gundelık hayatınızda belkı senede 1 defa kullanma ıhtıyacı hıssedersınız. Bence en onemlı faktor aracın sanzımanı onunda tepkılerıne alıstıktan sonra zorluk cekılmez dıye dusunuyorum.
3 sılındırlı 1.5 motorlu bmw 118i aracım var. 3 sılındır az yakar dıye dusunmeyın. Teknık lıstedekı gıbı hıcte az yakmıyor son 4.000 km ortalaması ( 9.2 )

melih tarancı
20-10-2016, 11:07
Peugeot’nun PureTech benzinli motoru 2’inci kez “Yılın Motoru” secildi (http://www.ototest.tv/peugeotnun-puretech-benzinli-motoru-2inci-kez-yilin-motoru-secildi/)

buda başka bir kaynak.

darkmoon
20-10-2016, 13:03
bu yılın falanı filanı seçildilere fazla kanmayın.. insignia da yılın otomobili yılın tasarımı seçilmişdi 2009 da işte 2016 da pazarı kronik sorunları genel sıkıntıları ortada..

3 silindirli hiç bir motor bana şahsen itimat vermiyor hiç birinin daha 50 bin 100 bin testi yok varsa çıkarır biri bakarız bu km müddeti boyunca kronik ne tür sıkıntıları çıkmış biliniyormu.. bende citroen c4 1.6ehdi var tabiri caizse çok aşırı hor kullanıyorum iş görmelik aldım yağını bile 10 ay önce değiştirmişimdir.. motor kaya gibi ama..

Arkadaşın şirkette c4 var tam eşşek niyetine biniyorlar aracın bakımı ne zaman yapıldı onu bile bilmiyorum araç 180 binde hala tıkır tıkır çalışıyor..

Bu 3 silindirli motorlarında ben öyle 3 litre 4 litre yaktığınıda sanmıyorum bana hiç inandırıcı gelmiyor.. gene 8-9 litreden sıkıştırırsan 10 dan aşağı görüceğini düşünmüyorum..

melih tarancı
20-10-2016, 15:57
yorumlarınızdan ötürü hepinize teşekkür ederim.
1 saat önce 1.2 benzinli olanı aldım. İnşallah hayırlısı olur.

Wromm
15-05-2017, 08:22
yorumlarınızdan ötürü hepinize teşekkür ederim.
1 saat önce 1.2 benzinli olanı aldım. İnşallah hayırlısı olur.

Konuyu hortlatmak gibi olacak ama Benzinli 2008 alan arkadaş memnun mu ? Yakıt ortalaması nedir aracın. Bizde şu an aynı ikilemde kaldık.