Orijinalini görmek için tıklayınız : 2013 Peugeot RCZ - 260 HP!
.::EmrE::.
15-09-2012, 02:35
Ülkemizde ve dünyada bir hayli ilgi gören Peugeot'un RCZ modeli makyajlandı. Peugeot araca olan ilgiden memnun olmuş olacak ki,makyajı yalnızca dış kısımda değil,aracın kalbine de taşımış.
Eski haline göre dış görünümde yalnızca ön kısımdaki değişiklikler göze çarpıyor. Var olan birkaç renk kombinasyonu geliştirilerek aracı daha kişiselleştirilebilir hale getirmeye çalışmışlar. Ön panel Peugeot'un yeni tasarım çizgisini taşıyor,ve yalnızca Aslan logosu yerine bir de Peugeot yazısı barındıran ızgarayı seçmişler. Farlar yenilenmiş ve bu yeni farlar RCZ ye daha agresif bir bakış ile daha kaliteli hissiyatı katmış. Eklenen gündüz ledleri ile aracın kalitesi artmış görünüyor. Tek parça ızgaradan da vazgeçilip iki parçalı ızgara tercih edilmiş.
Aracın Peugeot Sport tarafından hazırlanmış bir de R konsept modeli tanıtıldı. RCZR adındaki bu konsept model Peugeot tarihindeki en güçlü binek otomobil olacak ve 1.6 THP 260 HP'lik bir güç sunacak. "Daha sportif sürüş özellikleri kazandırmak amacıyla otomobilde süspansiyon elden geçirilmiş ve Torsen sınırlı kilitli diferansiyel takılmış." 2013'te satışa sunulması planlanan R ve yeni RCZ bir hayli ilgi çekecek gibi duruyor.Bu hamle karşısında RCZ'nin performansını beğenmeyen otomobil severlerin ve rakiplerinin bir hayli şaşıracağı aşikar. Eski motor seçeneklerinin de sunulmaya devam edeceği RCZ , ve RCZ-R ile yollarda aslanın kükremesini sonunda duyacağız galiba?..
Emre AKÇA
http://static.autoexpress.co.uk/sites/autoexpress.co.uk/files/styles/gallery/public/peugeot-rcz-r.jpg
http://img2.netcarshow.com/Peugeot-RCZ_R_Concept_2012_800x600_wallpaper_02.jpg
http://img2.netcarshow.com/Peugeot-RCZ_R_Concept_2012_800x600_wallpaper_04.jpg
http://img2.netcarshow.com/Peugeot-RCZ_R_Concept_2012_800x600_wallpaper_05.jpg
http://img2.netcarshow.com/Peugeot-RCZ_Coupe_2013_800x600_wallpaper_01.jpg
http://img2.netcarshow.com/Peugeot-RCZ_Coupe_2013_800x600_wallpaper_02.jpg
http://img2.netcarshow.com/Peugeot-RCZ_Coupe_2013_800x600_wallpaper_12.jpg
http://img2.netcarshow.com/Peugeot-RCZ_Coupe_2013_800x600_wallpaper_0d.jpg
http://img2.netcarshow.com/Peugeot-RCZ_Coupe_2013_800x600_wallpaper_0b.jpg
http://img2.netcarshow.com/Peugeot-RCZ_Coupe_2013_800x600_wallpaper_1d.jpg
http://img2.netcarshow.com/Peugeot-RCZ_Coupe_2013_800x600_wallpaper_1b.jpg
ErayCerit
15-09-2012, 03:07
Bu arabaya ne zaman adam akıllı bir jant takacaklar :(
rcz yi çok beğeniyordum şimdi r secenegı cıkarsa tam aşık olurum yalnız o direksiyon hala aynı yanarım yanarım ona yanarım :(
hakkaten o direksiyonu neden değişmezler artık :S 2013'e girecez hala bi değişiklik yapamadılar yuh! hiç yakışmıyor.
mtahakorkmaz
15-09-2012, 07:11
değişiklik jant ön kısım bide motor kasa değişmiyor yani
o direksiyonu değiştirmediği sürece hiçbir pejoyu beğenmem. sene 2012, Çıkan araba 2013. Hala 307 direksıyonu kullanıyorlar. Çokmu fazla ürettiler zamanında, eldekilerimi kullanıyorlar bilemiyorum
Önceden beğeniyordum, sonradan sıkıldım, şimdi yeni yeni ısınıyorum tekrar. Çok değişik bir araç. Yalnız 1.6 t olarak 260hp çok çok iddialı.
puga mail atıcam güncel kasaya bu motoru takıp rwd yapsınlar. hatta mümkünse arkadan motorlu yapsınlar hatta daha da mümkünse temsili 2013 rcz tasarımcısını işten atsınlar cebine eroin koyup polise ihbar etsinler.
kelalper
15-09-2012, 10:40
sadece öncen çeker olma nedeni büyük ihtimalle 1.6 motor kullanmalarıdır. 260 hp demek daha büyük turbo çok fazla turbo lag demek. Bi de 4 çeker ya da arkadan iter yaparlarsa o araba yerinden kalkmaz alt devirlerde. Bi de şase yapısı ona göre dizayn edilmediyse yeni şaşe ile uğraşmak istememişlerdir. Ama söyliim yinede 1.6 motorla 260 hp çok lag demek eğer altları beslemek için bmw nin yaptığı gibi dual turbo yapmadılarsa ya da sc koymadılarsa.
Ön tampon ve jantlar berbat. Ayrıca 208'e tuşlu çok şık direksiyon koyup 2013 RCZ'de bu direksiyon geliceğini inanmıyorum. Konsepttr bence. Direksiyon değişir sanırım.
Önceden beğeniyordum, sonradan sıkıldım, şimdi yeni yeni ısınıyorum tekrar. Çok değişik bir araç. Yalnız 1.6 t olarak 260hp çok çok iddialı.
evet farklı bir araç gerçekten. Motor baya iyi gözüküyor :)
devil_berk22
15-09-2012, 12:53
ön farlar 407 lerden kalma galiba. birde zamanında bu direksiyondan kaç milyon sipariş verdiyseler tak tak bitiremediler bi türlü bildiğin 2002 307 lerdeki direksiyon arkadaş spor arabamı alıyorsun günlük binek araçmı anlamadım. aklıma gelmişken Türkiyede sedefli beyaz 200hp düz vites rcz varmı ?
ozgurluk
15-09-2012, 12:56
Tam da direksiyonla ilgili yorum yapacaktım ki , arkadaşlar gerekenleri yazmışlar :)
Bad-Fast
15-09-2012, 13:19
direksiyon emanet gibi duruyor zaten , jantları bende beyenmedim , ama kasaları hoş her ne kadar peugeotu sevmesemde :)
Bir Fransız dan daha fazlasını beklemeyin :D
mtahakorkmaz
15-09-2012, 13:23
ön farlar 407 lerden kalma galiba. birde zamanında bu direksiyondan kaç milyon sipariş verdiyseler tak tak bitiremediler bi türlü bildiğin 2002 307 lerdeki direksiyon arkadaş spor arabamı alıyorsun günlük binek araçmı anlamadım. aklıma gelmişken Türkiyede sedefli beyaz 200hp düz vites rcz varmı ?
fabrika çıkışlı beyaz renkde 200lük yok fabrika sadece türkiyeye siyah renk ve siyah jantlıları gönderiyor bütün beyazlar 156lık tabi kaplama deilse :)
bir tek direksiyon gözüme battı,zaten arabayı beğeniyorum ama 260 hp ile çok daha başarılı olmuş
cgnozdmr
15-09-2012, 13:34
eskisinden iyi olmuşta jantlar yine olmamış hacı ya :/
Arkadaşlar rcz kullananlar diyeyim hatta mtahakorkmaz kardeşim bunun aslı astarı varmıdır nereden öğrenebiliriz ? seninde bildiğin gibi rcz almak üzereyim lakin böyle bir durum varsa idareten e46 kasa bi bmw alıp yeni rcz nin çıkmasını bekliyebilirim .
tamam direksiyonu anladık da, niye janta kafayı taktınız ki, kaçınız oem jantla takılcak ki :D
ne olursa olsun aracın içine bindiğinizde peugeot olduğunu farkediyorsunuz ve bu güzel bir şey değil :D
Bir Fransız dan daha fazlasını beklemeyin :D
+1907 :D ehheh bu iyiydi
Buna 4 bijon 206 rc jantlarını takıcansın vericeksin odunu :D
bence arabanın anasını mikmişler ,
http://www.forum-peugeot.com/Forum/static/mesimages/45269/216031_2011173841621_1311991745_32380643_953095_n. jpg devam etseydi keşke boyle.spor yay coil fln üretildimi bu arabaya ?
SULTANOGLU
15-09-2012, 15:46
dönüyorum dönüyorum bakıyorum bu tasarım bir yerdcen tanıdık geliyor diyorum ve sonunda buldum resmen kıçıma benziyor.
Yahu bu pug ne kadar ilginç bir firma abimin 2002 model direksiyonu vardı 307.Hala aynı direksyon firma sahibine babasından vasiyetmidir anlamadımki
mtahakorkmaz
15-09-2012, 16:24
Arkadaşlar rcz kullananlar diyeyim hatta mtahakorkmaz kardeşim bunun aslı astarı varmıdır nereden öğrenebiliriz ? seninde bildiğin gibi rcz almak üzereyim lakin böyle bir durum varsa idareten e46 kasa bi bmw alıp yeni rcz nin çıkmasını bekliyebilirim .
böyle bişe var evet 2013 de çıkacağını ve aynı motoru güçlendireceklerini bende biliyordum hatta yabancı bi forum sitesinde rakipleri s3, astra opc, tts gibi araçlar bunlarla kıyaslıyorlar yani yine motoru bmw verecek buda demek oluyorki %90 twin scrool turbo kullanacaklar hangi ayda çıkacağı belli deil daha büyük ihtimalle 2. yarıda yada son çeyrekde çıkacak.
bide ustam yeni rcz güzel deil ben beğenmedim açıkcası tamam her arabanın kendine özgün bi kasa vardır bunlar kasa değiştirmemiş sadece ön tampon far ve jantlarda oynamışlar arka aynı duruyor biraz daha değiştirselerdi iy olurdu bence ama tabi 260 hp ye sebep kesinlikle alınabilir piyasaya göre en güzel en dikkat çekici araçı 80000tl gibi rakamlara alınması çok çok güzel bunun fiyatı 100.000tlden aşağı olacağını sanmıyorum onun içinde seçenekler artıyor o fiyatı rcz ye vericek olsam s3 alırım cupra alırım astra opc alırım üstüne cüzzi bişeley koyup
Direksiyon 307 ile alakası yok. Hemde hiç alakası yok. 308 deseniz tamam diyeceğim ama.
Bu arada makyajlı E46'ları beğenmediğim gibi bu aracıda önden hiç beğenmedim. Tampon kötü gerçekten.
driftboy
15-09-2012, 16:57
böyle bi araba yapıyonda neden hepsinden farklı bi kokpit dizayn etmiyon be pejo ? makyajlının içini sevmedim
ProdriveSTI
15-09-2012, 17:02
eskisine göre iyi olmuş yine,önden baktığımızda 308'mi o diyoduk.
onurdestan
15-09-2012, 18:34
makyajsız olanın tamponu kesinlikle çok daha agresif
serhatayasli
15-09-2012, 18:47
geçen gün 350zyi çıkardım yıkatıyorum; yıkamacı bey ''ar-si-zed mi bu abi?'' diye sordu bana... insanlarımız benimsemiş pejoyu.
Trance-R
15-09-2012, 18:47
307 direksiyonu gibi , o ne ya bilader ya ?...
tayreep_john
15-09-2012, 18:52
isterler +100 milyar ...
geçen gün 350zyi çıkardım yıkatıyorum; yıkamacı bey ''ar-si-zed mi bu abi?'' diye sordu bana... insanlarımız benimsemiş pejoyu.
Valla ben receze diyorum :))
Ön kısım olmamış. Şu anki güncel kasa daha güzel geldi buna bakınca gözüme.
hala boktan 307 direksiyonumu var la bunlarda :D
HarunToprak
15-09-2012, 20:36
Ben çok beğendim,coilover'la yılan gibi olur miss gibi de binilir :)
Burak-Akın
15-09-2012, 23:26
bu kasası biraz daha güzel olmuş, diyerinde kafa kocaman ufacık kıç vardı
burkaykalyon
15-09-2012, 23:30
bi tane arkadaşıma(arabalardan zerre anlamaz) bu arabayı yolda gösterdiimde o ne la öle dedi sürücüyle yolcu koltuğunun arasına tavana ağaç düşmüş sanki o boşluk ne dedi :D
gayet güzel olmuş ama direksiyon ve jantlar facia..1.6 260 bg iimiş gerçekten...
Fazıl T.
16-09-2012, 00:23
bir golf r deill
böyle bişe var evet 2013 de çıkacağını ve aynı motoru güçlendireceklerini bende biliyordum hatta yabancı bi forum sitesinde rakipleri s3, astra opc, tts gibi araçlar bunlarla kıyaslıyorlar yani yine motoru bmw verecek buda demek oluyorki %90 twin scrool turbo kullanacaklar hangi ayda çıkacağı belli deil daha büyük ihtimalle 2. yarıda yada son çeyrekde çıkacak.
bide ustam yeni rcz güzel deil ben beğenmedim açıkcası tamam her arabanın kendine özgün bi kasa vardır bunlar kasa değiştirmemiş sadece ön tampon far ve jantlarda oynamışlar arka aynı duruyor biraz daha değiştirselerdi iy olurdu bence ama tabi 260 hp ye sebep kesinlikle alınabilir piyasaya göre en güzel en dikkat çekici araçı 80000tl gibi rakamlara alınması çok çok güzel bunun fiyatı 100.000tlden aşağı olacağını sanmıyorum onun içinde seçenekler artıyor o fiyatı rcz ye vericek olsam s3 alırım cupra alırım astra opc alırım üstüne cüzzi bişeley koyup
Bilgilendirme için teşekür ederim.
HAKLISIN AMA BENIM ICIN RCZ NIN ONU BIRAZ SIRADAN DURUYORDU ONUDA DUZELTTILER TAM BENLIK ARABA BEN BUNA PARA VERIRIM RESMEN ASIK OLDUM :) KIZ ARKADASIM BEN MI RCZ MI DERSE KIZ ARKADASIMIN HIC SANSI YOK :) ahahhahah
Bu arabaya ne zaman adam akıllı bir jant takacaklar :(
Orjinal ekipmandan beklentiler fazla bence ondan kaynaklanıyor çoğu araçtan daha güzel jantları bence
Alicanakm
17-09-2012, 15:41
1.6 260 hp cidden iyi olmuş fiyatı uygun olursa çok satar gibi. Chip + Egsoz+ filtre cok kolay 300+ hpleri görür. Servisler patlak motorlu RCZ kaynar artık.
1,6 da 260 hp olması mümkünmü acaba? bilmediğimden soruyorum :)
1,6 da 260 hp olması mümkünmü acaba? bilmediğimden soruyorum :)
mümkün mümkün ;)
Sercan Keklik
17-09-2012, 21:55
gariban audisi :) iyi sattı bir benim ilgimi cekmiyo heralde ama yinede çirkin bence
mad_max1978
17-09-2012, 22:20
çok güzel araba da, fiyatı yüksek olur kanımca
.::EmrE::.
17-09-2012, 23:01
RCZ Asphalt sacma sapan ozellikleri ile (desenli koltuk, mat boya) 98.000 TL idi bu 100.000 un ustunde olur rahat.
olmus bide bunun buyuk versiyonu ciksa ezecek.
konuyu hortlatayım. rcz-r'ı autocar test etmiş baya beğenmiş. diferansiyel kilidi filanda var torque steering fazla yokmuş. bu güçte önden çeker araç için çok iyi bir şey bence. 0-100 5.9 sn
edit: video eklemeyi unutmuşum :)
http://www.youtube.com/watch?v=UMaL8I7vWD0&feature=c4-overview&list=UUIMzhx509wEXMuGkTK-kD9Q
1.6 260 hp manuel ve goruntu aslinda bakarsaniz tam turk isi
Hayatta bir fransiz almam derdim ama bu dusunulur.vergiside normal olucak.insallah tuketim konusuda 2.5 cc ler kadar deildir.
araç 270 hp, açılan konu güncel olmadığı için 260 denmiş. 308 gti da aynı motorla gelecek, fiyatı uçuk olmazsa fransız olduğuna bakılmaz direk alınır :)
Bu araba en fazla 120 bin lira olur
120 liraya sifir coupe 270 hp araba varmi :)
Iyice bi bakmak lazim testleri gorusleri okumak lazim ama benim kadar fransizdan nefret edeni birisinin kafasina yattiysa...
Yemisim direksoyununu jantini ki begendim jantini.
266 HP
4 Pistonlu 380x32 Fren kiti. Sanırım AP Racing Marka
Torsen Kilit Diff
Sert ve baya iyi ayarlanmış süspansiyon önde kamber ayarı felan filan
Baya iyi bir araç olucak ama bence gereksiz pahalı olucak.
120 liraya sifir coupe 270 hp araba varmi :)
120,000TL'nın altına mis gibi RWD Toyota GT-86 alınır,
yakında 2.0L turboşarj 280HP Tayyar geliyor, it gibi alet,
RWD RX-8 de alınır,
(kimse almaz da) 160HP RWD MX-5 net net alınır.
bu arabaların hepsi RCZ'in yanağından makas alır.
pecot maalesef motor/şanzıman/yol tutuş/güç aktarma (F/RWD) gibi konular yerine ekran/direksiyon/bakır renkli çıta/parlak bilmemneli göstergelere ağırlık vermiş.
er meydanına gelirsek;
-tahminim- saydığım aletler İstanbul Park'ta RCZ sahibini üzer.
ama sahilyolunda tatlı tatlı gidin herkes RCZ'e bi bakar
bu da otomotiv endüstrisini şekillendiren bir gerçek...
Performansını falan bilmem de bugün showroomda vardı 1.6 200hp sanırım, 95.000 Tl'ye. Orta konsoldaki malzeme kalitesi evlere şenlik. 208 ile aynı kalitede. O fiyata biraz daha iyisini hakediyor.
Low-Rider
28-11-2013, 22:49
120,000TL'nın altına mis gibi RWD Toyota GT-86 alınır,
yakında 2.0L turboşarj 280HP Tayyar geliyor, it gibi alet,
RWD RX-8 de alınır,
(kimse almaz da) 160HP RWD MX-5 net net alınır.
bu arabaların hepsi RCZ'in yanağından makas alır.
pecot maalesef motor/şanzıman/yol tutuş/güç aktarma (F/RWD) gibi konular yerine ekran/direksiyon/bakır renkli çıta/parlak bilmemneli göstergelere ağırlık vermiş.
er meydanına gelirsek;
-tahminim- saydığım aletler İstanbul Park'ta RCZ sahibini üzer.
ama sahilyolunda tatlı tatlı gidin herkes RCZ'e bi bakar
bu da otomotiv endüstrisini şekillendiren bir gerçek...
Peugeot'un bugün rwd otomobil üretmesi, BMW'nin fwd üretmesine benzer. Her markanın çizgisi belli o yönde ilerliyorlar. Çeşitli yabancı kaynaklar rakipleriyle test ettikten sonra bakmak lazım. Standart rcz'nin yol tutuşu hakkında olumlu yorumlar vardı, bu daha iyi olmuştur diye düşünüyorum.
Şanzıman ne var üzerinde bilmiyorum muhtemelen klasik 6 ilerisi vardır, motora niye taktınız :D
Gücün önemli olduğu istanbulpark'ta mx5 ve gt86 bence yavaş kalır.
120,000TL'nın altına mis gibi RWD Toyota GT-86 alınır,
yakında 2.0L turboşarj 280HP Tayyar geliyor, it gibi alet,
RWD RX-8 de alınır,
(kimse almaz da) 160HP RWD MX-5 net net alınır.
bu arabaların hepsi RCZ'in yanağından makas alır.
pecot maalesef motor/şanzıman/yol tutuş/güç aktarma (F/RWD) gibi konular yerine ekran/direksiyon/bakır renkli çıta/parlak bilmemneli göstergelere ağırlık vermiş.
er meydanına gelirsek;
-tahminim- saydığım aletler İstanbul Park'ta RCZ sahibini üzer.
ama sahilyolunda tatlı tatlı gidin herkes RCZ'e bi bakar
bu da otomotiv endüstrisini şekillendiren bir gerçek...
Sanırım sen hiç okumadın makaleyi yada videoyu izlemedin. Pistin kendi bünyesinde çalışan 100 lerce turu olan eğitmenlerin iyi pilotajı ile otomatik GT86 2.40 gibi döndü pisti. Hadi manuel ile 2.37 olsun. RWD olsa nolcak alette güç yok. Bu RCZ-R fabrikasyon stok hali ile fren ve güç olarak GT86 nın yanağından makas almaz kıçından şırınga ile kan alır. Ve emin ol yol tutuş konusunda da RWD dinamiklerini vermese bile baya iyi tutunur ve pistte iyi süre yapar.
He süreye bakmam sürüş keyfi olsun ben sadece RWD istiyorum diyorsan boşuna konuşmaya gerek yok kişisel tercihdir. 160 HP MX5 ile RX8 bu saydıkların içinde en kullanım zevki olarak önde olur. Oda kıçını başını attırmasından dolayı.
-Günalp-
28-11-2013, 23:04
Rcz peugeotun ürettiği en kaliteli araçtır benim gözümde.. Aracın fiyat kalite performans ve yakıt tüketimi dengesi cok iyi bence.. Pisttede başarılı bir araç. Frenleri mükemmel.. Benim aracım yaklaşık 250 hp idi..şehiriçi 7.5-8 ortalama ile geziyordum.. Performansta gayet tatmin ediciydi.R modeline mutlaka extra bişiler katmışlardır gücün dışındada. Özellikle performansına çok ön yargı vardı. Ben birçok kişiyi şaşıtmıştım:)
mad_max1978
28-11-2013, 23:15
Çok güzel araba ama iyi para isteyecekleri kesin.
Peugeot'un bugün rwd otomobil üretmesi, BMW'nin fwd üretmesine benzer.Her markanın çizgisi belli o yönde ilerliyorlar.
FWD her zaman daha rahat bir kullanım sunuyor.
üretim & aktarma verimi yüzünden de firmalar tarafından tercih edildiğini düşünüyorum.
ama gücü dayadın mı (gaz) squat hareketinden dolayı ağırlık arkaya transfer olup ön tarafın traction'ını zayıflatıyor.
o yüzden FWD arabaların güçlü olanlarında torque steer gibi problemler çıkıyor, sağa sola çekmeler başlıyor (diye okuyoruz).
e pejo da RWD/AWD bişeyler yapsın ne diyim :) 206WRC yıllarca esti, takım bilmem kaç kere birinci oldu, FWD mıydı?
Şanzıman ne var üzerinde bilmiyorum muhtemelen klasik 6 ilerisi vardır, motora niye taktınız :D
pecotun bu tarzı bana itici geliyor
görsellik hayvan gibi, ama işin özü ezik
205/106/306GTI'lar muhteşemdi. 306GTI'dan beri hala bekliyoruz.
Gücün önemli olduğu istanbulpark'ta mx5 ve gt86 bence yavaş kalır.
zaman virajlarda kazanılıyor,
bir arkadaş turbo lag'den bahsetmiş,
6 ileri aile şanzımanlı RCZ'in bir de lag dezavantajı var ise virajlardaki performansını merak ederim...
hele ki fiyatı evlere şenlik,
2. el 350Z alıp geçerdim!
yanlış anlaşılmasın, pecot severim, güzel hot hatch modeller üretiyor,
öyle japoncu falan değilim, hayat 5,500RPM'den sonra başlar demem :)
ama PSA grubundan uzun süredir sert bir araba çıkmıyor!
Golf/Leon/Cupra GTI/R tarikatındaki arkadaşlar da RCZ alınabilirlik konusunda kıyaslamalı yorum yaparlar belki...
120,000TL'nın altına mis gibi RWD Toyota GT-86 alınır,
yakında 2.0L turboşarj 280HP Tayyar geliyor, it gibi alet,
RWD RX-8 de alınır,
(kimse almaz da) 160HP RWD MX-5 net net alınır.
bu arabaların hepsi RCZ'in yanağından makas alır.
pecot maalesef motor/şanzıman/yol tutuş/güç aktarma (F/RWD) gibi konular yerine ekran/direksiyon/bakır renkli çıta/parlak bilmemneli göstergelere ağırlık vermiş.
er meydanına gelirsek;
-tahminim- saydığım aletler İstanbul Park'ta RCZ sahibini üzer.
ama sahilyolunda tatlı tatlı gidin herkes RCZ'e bi bakar
bu da otomotiv endüstrisini şekillendiren bir gerçek...
Sanırım sen hiç okumadın makaleyi yada videoyu izlemedin. Pistin kendi bünyesinde çalışan 100 lerce turu olan eğitmenlerin iyi pilotajı ile otomatik GT86 2.40 gibi döndü pisti. Hadi manuel ile 2.37 olsun. RWD olsa nolcak alette güç yok. Bu RCZ-R fabrikasyon stok hali ile fren ve güç olarak GT86 nın yanağından makas almaz kıçından şırınga ile kan alır. Ve emin ol yol tutuş konusunda da RWD dinamiklerini vermese bile baya iyi tutunur ve pistte iyi süre yapar.
He süreye bakmam sürüş keyfi olsun ben sadece RWD istiyorum diyorsan boşuna konuşmaya gerek yok kişisel tercihdir. 160 HP MX5 ile RX8 bu saydıkların içinde en kullanım zevki olarak önde olur. Oda kıçını başını attırmasından dolayı.
:icon_tup: bayıldım yoruma valla ağzına sağlık :D
ayrıca 1.6 THP motorunda nevarmışki 2007 den beri engine of the yearları alıyor vergi avantajıda cabası ayrıca ;)
BMW–PSA .6 L Turbo engine
MINI Hatchback, Clubman, Countryman, Coupe/Roadster
Peugeot 207,207 CC, 208, 308,308 CC, RCZ, 3008, 508, 5008
DS3,DS3 Racing, DS4,DS4 Racing, Citroen C5, DS5, C4 Picasso,Grand Picasso
onurgoyunc
28-11-2013, 23:31
Kullananlar beğenmiş. Almanya baz fiyatı 41500€
Memories of the 30 year old 205 GTi haunt Peugeot to this day. The RCZ R might just be a reference point for them in 30 years time.
-Günalp-
28-11-2013, 23:44
Bu aracın kaçpara olması lazım? Gt86 nekadar ne sunuyor? Veya bir tt nekadar? Şanzumanı aile denmiş gayet kısa oranla ve sportifti 200 thp ler.. 208 ile falan kalite olarak kıyaslanmaz. 350 z denmiş 5-6 yaşında araba bu para. Kullanım maliyetlerini hesaba katmıyorum bile. Ozaman her 90-100 bini olan 350 z ye bmw m3 e, m5 e binsin.. Sonra m3 ler yürümüyor deniyor. Hangisi hakkıyla bakım görüyor? Yani hersey aracı almakla bitmiyor.
Sanırım sen hiç okumadın makaleyi yada videoyu izlemedin. Pistin kendi bünyesinde çalışan 100 lerce turu olan eğitmenlerin iyi pilotajı ile otomatik GT86 2.40 gibi döndü pisti. Hadi manuel ile 2.37 olsun. RWD olsa nolcak alette güç yok. Bu RCZ-R fabrikasyon stok hali ile fren ve güç olarak GT86 nın yanağından makas almaz kıçından şırınga...
arabayı fiyat-performans-sürüş dinamikleri-pist-günlük kullanım gibi resmin bütünü içinde değerlendirmek yerine pejo fanı olarak değerlendiriyorsun.
pistteki virajlarda ne RCZ'i ne de GT86'nın gazını yere yapıştırabilirsin
max güç ve tam gaz düzlüklerde belirleyici oluyor
virajda bir sürü faktör var, sen de biliyorsundur eminim...
HP değeri satış yapmak için
güç-tork eğrisi ise hayattaki gerçekleri gösteriyor :)
buna bir de süspansiyon+şasi+direksiyon hissi+şanzımanı eklemek lazım
binek arabanızı turbo murbo vs. ile 500HP yapsak
ferrari 'vette GTR vs. gibi arabalara eşdeğer olur muydu?
kıç oynaması TR'de youtube yüklenmen için gereken bir özellik :)
pilotaj için zaman kaybından başka birşey değil
günlük hayatta sürüş zevki veriyor
büyükdere caddesinde spinlememek kaydıyla!
Bu aracın kaçpara olması lazım? Gt86 nekadar ne sunuyor? Veya bir tt nekadar? Şanzumanı aile denmiş gayet kısa oranla ve sportifti 200 thp ler.. 208 ile falan kalite olarak kıyaslanmaz. 350 z denmiş 5-6 yaşında araba bu para. Kullanım maliyetlerini hesaba katmıyorum bile. Ozaman her 90-100 bini olan 350 z ye bmw m3 e, m5 e binsin.. Sonra m3 ler yürümüyor deniyor. Hangisi hakkıyla bakım görüyor? Yani hersey aracı almakla bitmiyor.
beyler RCZ sahibi olanlar tribe girmesin, bozulmasın, kimsenin arabasına kötü demedim.
pejo sevenler pejo'ya tapma noktasına da gelmesin
fransız işte adi falan gibi cümleler, fransız arabalarını değil sadece yeni çıkan RCZ modeli üzerine yorum yaptık.
FB-GS maçında taraftarın birbirine döner bıçağı ile saldırması gibi burada japon vs. fransız kavgası da yapmayalım
spor arabalarda çoğu teknolojik üründe olduğu gibi bazı nüanslar oluyor
satış itelemesi yapmak için bomba motor ama hiç yakışmayan şanzıman gibi üreticinin işine gelen kombinasyon teknikleri uygulanıyor
MX-5 çok dengeli ağırlık dağılımına sahip
S2000'inin ağırlık dağılımını her yerde öve öve bitiremezler 50/50 dağılım çok süper yol tutar vsvs.
iki arabayı da bir şekilde kullananlar bilir MX-5 karakterinin daha rahat olduğunu
ama dergilere bakarsanız hepsi birbirinden dengeli süper yol tutuyor vs.
benim 100,000liram varsa 0km RCZ yerine 2.el Z alırım
ancak bakım konusu başka bir olay
dergilerde yazan yılın motoru asrın süspansiyonu ödüllerine inanmıyorum, reklam yapmak ve müşteriyi manipüle etmek için güzel bir sistem.
120,000TL'nın altına mis gibi RWD Toyota GT-86 alınır,
yakında 2.0L turboşarj 280HP Tayyar geliyor, it gibi alet,
RWD RX-8 de alınır,
(kimse almaz da) 160HP RWD MX-5 net net alınır.
bu arabaların hepsi RCZ'in yanağından makas alır.
pecot maalesef motor/şanzıman/yol tutuş/güç aktarma (F/RWD) gibi konular yerine ekran/direksiyon/bakır renkli çıta/parlak bilmemneli göstergelere ağırlık vermiş.
er meydanına gelirsek;
-tahminim- saydığım aletler İstanbul Park'ta RCZ sahibini üzer.
ama sahilyolunda tatlı tatlı gidin herkes RCZ'e bi bakar
bu da otomotiv endüstrisini şekillendiren bir gerçek...
Toyotadan baslayalim eyvallah yol tutusu ozellikle rwd bir arac icin cok iyi.fakat hizlanmalar ? Cogu testte hizlanmalarin keyifli olmadigi soylendi.ustelik atmosferik mod imkani yok turbolanmadigi surece.
Typer yollara cikmadi daha benim gordugum kadariyla yayinlanmis testte yok neye istinaden rcz yi gecer dediniz bilmiyorum.ustelik 2.0 fiyati ne olucak ? 160-170 ?? Bu devirde buyuk fark 0.4 cc motor farki
Rx-8 231 hp yi hissettirmeyen bir arac.sik gorunusu kalitesi olsada hem tuketimi hemde sifir bir arac degil.
Pegueot diye kucumsenmemeli bence.daha araba gelmedi gormediniz yeni rczde malzeme kalitesi farkli olabilir.yuruyenle alakali gelismeleri okuyun, bi test videosunu izleyin.bana sorarsaniz rcz verdiginiz listeden typer disinda ki onunda ne durumda oldugunu bilmiyoruz daha.hepsini uzer.yenilikleri inceleyin sonra konusalim.
-Günalp-
29-11-2013, 00:13
beyler RCZ sahibi olanlar tribe girmesin, bozulmasın, kimsenin arabasına kötü demedim.
pejo sevenler pejo'ya tapma noktasına da gelmesin
fransız işte adi falan gibi cümleler, fransız arabalarını değil sadece yeni çıkan RCZ modeli üzerine yorum yaptık.
FB-GS maçında taraftarın birbirine döner bıçağı ile saldırması gibi burada japon vs. fransız kavgası da yapmayalım
spor arabalarda çoğu teknolojik üründe olduğu gibi bazı nüanslar oluyor
satış itelemesi yapmak için bomba motor ama hiç yakışmayan şanzıman gibi üreticinin işine gelen kombinasyon teknikleri uygulanıyor
MX-5 çok dengeli ağırlık dağılımına sahip
S2000'inin ağırlık dağılımını her yerde öve öve bitiremezler 50/50 dağılım çok süper yol tutar vsvs.
iki arabayı da bir şekilde kullananlar bilir MX-5 karakterinin daha rahat olduğunu
ama dergilere bakarsanız hepsi birbirinden dengeli süper yol tutuyor vs.
benim 100,000liram varsa 0km RCZ yerine 2.el Z alırım
ancak bakım konusu başka bir olay
dergilerde yazan yılın motoru asrın süspansiyonu ödüllerine inanmıyorum, reklam yapmak ve müşteriyi manipüle etmek için güzel bir sistem.
Sana katılıyorum. Birçok konuda. Şuan rcz m yok.olay trip yada fanatizm deil.genel olarak pejo yuda sevmem. Bende alırken cok ön yargılı almıştım. Tabiki eksik yönleri var ama bu fiyata yeni alınabilecek iyi bir spor otomobil. Brz fazla önyargılı yaklaşılmış pejo olmasından dolayı. Bana göre hala sölüyorum fiyat kalite performans dengesi cok iyi. Tabiki o paraya 2. El başka altarnatifler var. Ama sıfır için bence yok.
Görsel olarak beğenmediğim asla sahip olmayı düşünmediğim RCZ hakkında sadece markası Peugeot diye senin tabirin ile tırnak içinde "TAPINMA" noktasına kadar fanatiklik yaparak değil savunmuyorum aracı.
Bilakis her otomobil konusunda bu RWD değil. RWD olmayacaksa yeni Turbo TypeR geliyor diyen. Yada klasik Türk mantığı ile onun yerine bunu alırım şu kadar param olsa bunu alırım diyen insanların yeterli argümanları kullanmadan veyahut bilmeden birşeyleri karalamasına engel oluyorum.
Şanzımanı aile şanzımanı demişsin. Peugeot'un belki son 30 senelik hayatında kullanmış olduğu 3 adet şanzıman var.
Bunların ikisi baya eskidir. 106 ve benzeri bir sürü araçta bulunan MA serisi şanzımanı. Diğeride biraz daha hacimli araçlarında bulunaun BE serisi şanzımanı. Senelerdir yenilenir ve spor aile her modelde farklı şanzıman oranları ile kullanılır. Araç hazırlayanlar senelerdir her motor ve araçta aynı şanzıman mimarisinin farklı motor ve torka sahip araçlarda kullanılan çeşitlerinden kalın yada ince dişli kısa yada uzun oranları ile seçerek kendi istedikleri gibi yaparlar. Ama her araç kendine yeten şanzıman ile çıkar.
Yeni seri şanzıman ise ML ailesinden dir ve 6 ileri olan ML6 kodundadır. DS3-208GTI-RCZ bu şanzımanın farklı dişli oranlarına sahip hallerini kullanır. Aile otosu olarakda 508'de vardır bu şanzıman.
Şimdi her hothatch için yeni şanzıman mı üretilmesi gerekiyor. Ayrıca EP3 üzerinde çatır çatır dişli doğrayan habire maşon cart curt değiştiren K20 şanzımanına ne yapmamız gerekiyor. Başka bir otomobilde kullanılıyor mu bu şanzıman bilmiyorum.
Aile arabası şanzımanı kavramı otomatik vites için desen anlarım. Ve herkese asla Peugeot otomatik vites araç almayın diyorum zaten.
Şimdi gelelim senin kalın renk ile vurguladığım alıntı yaptığım kısmına.
pecot maalesef motor/şanzıman/yol tutuş/güç aktarma (F/RWD) gibi konular yerine ekran/direksiyon/bakır renkli çıta/parlak bilmemneli göstergelere ağırlık vermiş.
Adamlar ellerinde 200 hp motoru 266 hp yapmış. Modifiyeli yada değil garanti kapsamında hala.
Şanzıman oranını değiştirmiş içinede kilit diferansiyel koymuş. Böylece hem güç aktarmasını hemde yol tutuşu arttırmış.
Yürüyen aksamda amortisör ve yayları değiştirmiş. Süspansiyon geometrisini değiştirmiş. Ön tekere kamber vermiş aracı alçaltmış. Direksiyon kutusunu ve direksiyonun yol ile haberleşmesini değiştirmiş.
Ama ben sağına soluna R logosu dışında cicili bicili bişi göremedim. He bide çoğu markanın es geçtiği fren olayınada el atmış.
Daha bu adamlar napsın. Araba çok çirkin bence ama kalkıpta saçma sapan eleştirilecek kötü bir araç değil.
"Cogu testte"
"yayinlanmis testte yok"
"yuruyenle alakali gelismeleri okuyun, bi test videosunu izleyin."
"yenilikleri inceleyin "
boşver testleri falan ;)
testte direksiyon hissiyatı iyi diyor
dergiyi elinde tutunca direksiyonu tutmuş mu oluyorsun?
autoshowda otomatik cümle direksiyon hissiyatı güzel
diz mesafesi yeterli falan...
artık otomatik olmuş, her gelene yapıştırıyorlar
limitlerde understeer eğilimli diyecek, hangi limit?
testler sanal dünyaya bağlayalı çok zaman oldu, iyisiyle kötüsüyle tarafsızlık biteli çok oldu
Iyide hocam benim kastetmeye calistigim seyde bu zaten siz hic kullanmadiginiz bir araci kullandiginiz araclarla kiyaslayarak daha kotu diyorsunuz.benim mantigim sunu soyler bu devirde sifir, hizli,tuketimi spor bir arac icin makul ,fiyati,kisiden kisiye degissede goruntusu daha guzel bir arac varmi ? bakis acilarimiz farkli olabilir typer daha ucuz ve daha iyide olabilir onuda kullanmadim bilemem.ama ben gunluk/pist oraninda rcz nin cogu anlamda birkac gomlek ustun oldugunu dusunuyorum sizin bahsettiginiz araclardan. sizin verdiginiz listede mx-5 disinda tum araclari kullandim ama sizde takdir edersiniz daha Turkiyeye gelmediginden turbo type-r ve rcz r i kullanma firsatim olmadi,bu sebeple ancak yurtdisi testlerinden fikir edinebiliyoruz.
Daha bu adamlar napsın. Araba çok çirkin bence ama kalkıpta saçma sapan eleştirilecek kötü bir araç değil.
PSA grubundan maaş alıyormuş gibi savunmuşsun
araba yerine benim yazdıklarımı yorumluyorsun
kötü değil daha ne yapsınlar diye net net yazmışsın ama fan değilsin tarafsızsın (nasıl oluyorsa?)
onun yerine bunu alırım daha mantıklı olurdu dediğim zaman işte klasik bir TR yorumu ben bunların önüne geçiyorum demişsin
napalım kavga mı edelim?
ya da bak şimdi burası forum bilmemne diye sana öğretmenlik mi yapalım?
bir alternatif daha var, yeni Tayyar çıkarken konu açayım, yanlışlıkla "tasarımını beğenmedim, iVTEC bilmemne anlatıldığı gibi değil devire adaptif daha iyi teknolojiler var, 208GTi bile daha iyi yol tutar" dersen ben de sana mı geçireyim?
honda yeni TypeR'ın (bu gerçek atmasyon değil) Nürnburgring'de en hızlı seri üretim FWD araba olacağını söyledi olay bitmiştir diyeyim mi?
cevaplarında bol bol ters cevap verme, sinir, iyi ezberlenmiş şanzıman ve motor kodları var.
bu kadar iddiadan sonra '14 model RCZ alıp İstanbul Park'ta FWD kategorisinde birinci geleceğinden adım gibi emin oldum.
özetle muhabbeti rezil edip bırakıyorsun
Makyajın en kötü yapıldığı araç maalesef.Eskisi daha güzel duruyor
Bana göre hala sölüyorum fiyat kalite performans dengesi cok iyi. Tabiki o paraya 2. El başka altarnatifler var. Ama sıfır için bence yok.
RCZ 1.6THP modelinin sıfır fiyatı ne kadar? 100,000TLyı aştı mı?
-Günalp-
29-11-2013, 01:16
90 bin falandır.
PSA grubundan maaş alıyormuş gibi savunmuşsun
araba yerine benim yazdıklarımı yorumluyorsun
kötü değil daha ne yapsınlar diye net net yazmışsın ama fan değilsin tarafsızsın (nasıl oluyorsa?)
onun yerine bunu alırım daha mantıklı olurdu dediğim zaman işte klasik bir TR yorumu ben bunların önüne geçiyorum demişsin
napalım kavga mı edelim?
ya da bak şimdi burası forum bilmemne diye sana öğretmenlik mi yapalım?
bir alternatif daha var, yeni Tayyar çıkarken konu açayım, yanlışlıkla "tasarımını beğenmedim, iVTEC bilmemne anlatıldığı gibi değil devire adaptif daha iyi teknolojiler var, 208GTi bile daha iyi yol tutar" dersen ben de sana mı geçireyim?
honda yeni TypeR'ın (bu gerçek atmasyon değil) Nürnburgring'de en hızlı seri üretim FWD araba olacağını söyledi olay bitmiştir diyeyim mi?
cevaplarında bol bol ters cevap verme, sinir, iyi ezberlenmiş şanzıman ve motor kodları var.
bu kadar iddiadan sonra '14 model RCZ alıp İstanbul Park'ta FWD kategorisinde birinci geleceğinden adım gibi emin oldum.
özetle muhabbeti rezil edip bırakıyorsun
Okuduğunu anlamayan insan hemen belli oluyor. Okumadan yazdığın eleştiri noktalarını ve sonrasında elma ile armutun rengine ve tadına ilişkin yazılarını hepsini okuduktan sonra İYİ EZBERLEDİĞİM ıvır zıvırlar ile önüne koyulunca. Ayrıca öğretmenlik yapma konusuda komik olmuş. Ama daha komik olan kısım geçirmek kısmı. O konuya sonra tekrar değinecem ama şimdi geç oldu. FWD kategorisi birincisi hiç belli olmaz nerden çıkacağı.
Ortada hiç muhabbet yoktu ki sen onun yerine şunu alırım demeye başladığından beri.
Low-Rider
29-11-2013, 07:57
zaman virajlarda kazanılıyor,
bir arkadaş turbo lag'den bahsetmiş,
6 ileri aile şanzımanlı RCZ'in bir de lag dezavantajı var ise virajlardaki performansını merak ederim...
hele ki fiyatı evlere şenlik,
2. el 350Z alıp geçerdim!
yanlış anlaşılmasın, pecot severim, güzel hot hatch modeller üretiyor,
öyle japoncu falan değilim, hayat 5,500RPM'den sonra başlar demem :)
ama PSA grubundan uzun süredir sert bir araba çıkmıyor!
Golf/Leon/Cupra GTI/R tarikatındaki arkadaşlar da RCZ alınabilirlik konusunda kıyaslamalı yorum yaparlar belki...
Hadi diyelim viraj performansı kötü, virajda kaybettiği zamanı yine düzlükte kazanır ki bir çok araç kazanıyor zaten ist park'ta.
Konu peugeot oldumu 280hp fwd torquesteer oluyor ama honda oldumu it gibi alet diyorsun:)
Hadi diyelim viraj performansı kötü, virajda kaybettiği zamanı yine düzlükte kazanır ki bir çok araç kazanıyor zaten ist park'ta.
salt virajlardan bahsetmiştim
tabii ki düzde gider
ama düzde zaten HP varsa gidiyor :)
Konu peugeot oldumu 280hp fwd torquesteer oluyor ama honda oldumu it gibi alet diyorsun:)
hondacı olduk it gibi diyince :)
diğerleri de it gibi öksüz bırakmayalım :)
ama RCZ maalesef kafama yatmıyor
bu arabanın fiyatı standart RCZ ile aynı olur mu yoksa 110,120,130 olur mu?
böyle bir rakam verecek olsan GT86 veya Golf GTi (Golf'ün fiyatından emin değilim) alsam mı diye düşünmez miydin?
Makyaj resmen çirkinleştirdi aracı, eski hali daha orantılıydı. Önünü mahvetmişler resmen.
Okuduğunu anlamayan insan
Okumadan yazdığın
armutun rengine ve tadına ilişkin yazılarını
öğretmenlik yapma konusuda komik olmuş.
Ama daha komik olan kısım geçirmek kısmı.
Ortada hiç muhabbet yoktu ki
bi derin nefes al sakinleş
fazla kasıyosun
peugeot pejo peco çok gördüm de pecot ne la :D
Bu arada schumi bey çok pecotçusun gerçekleri görmüyosunuz kaka çiş b.k:D ama tech bilginize ihtiyacım var bunun diff lock u takarmıyız benim ds3 e :D
Low-Rider
29-11-2013, 09:54
salt virajlardan bahsetmiştim
tabii ki düzde gider
ama düzde zaten HP varsa gidiyor :)
hondacı olduk it gibi diyince :)
diğerleri de it gibi öksüz bırakmayalım :)
ama RCZ maalesef kafama yatmıyor
bu arabanın fiyatı standart RCZ ile aynı olur mu yoksa 110,120,130 olur mu?
böyle bir rakam verecek olsan GT86 veya Golf GTi (Golf'ün fiyatından emin değilim) alsam mı diye düşünmez miydin?
Tip olarak özellikle makyajlandıktan sonra bende beğenmiyorum, valla hiç o fiyat aralığında araç bakmadığım alma ihtimalimde olmadığı için düşünmedim cevap veremicem :D Standart rcz'den elber pahalı olacaktır.
Ya birçok pist videosu izledik istpark'tan, az çok hangi araç nasıl gidiyor biliniyor, hangi viraj kaç km hızla dönülebiliyor belli. Tamam belki bir mx5 dinamiği sunamayabilir ama bir kuş serisi yol tutuşuna da sahip olmaz :) Pistte 2.40 altına çok rahat iner ve bahsettiğin araçlardan süre olarak ileride olur
ONURRBAKI
29-11-2013, 10:18
Performansını falan bilmem de bugün showroomda vardı 1.6 200hp sanırım, 95.000 Tl'ye. Orta konsoldaki malzeme kalitesi evlere şenlik. 208 ile aynı kalitede. O fiyata biraz daha iyisini hakediyor.
Siz ya otomobilden anlamıyorsunuz yada işin içinde farklı birşey var!
bir RCZ ile 208 'in iç malzeme kalitesini nasıl olur birbirine benzetirsiniz anlamak mümkün değil!
RCZ dikişli deri ön konsol sunarken 208 B Hatc. sınıfının plastik parça standartlarını sunuyor. Showroomda satış danışmanıyım. Söylediğinizden şüphe edip yeniden baktım otomobillerin içine! sonra bi gülümseme geldi içimden!
karsiyakaliozi
29-11-2013, 10:37
eski 207 rc cı olarak rcz nın lansmanını dün gibi hatırlarım çok hevesli gitmişdim alma niyetımde vardı ama çok da eksık vardı kılıt dif. hissiz direksiyon v.s gibi şimdi araç olmuş bence olmamış dediğim her yeri elden geçirmişler ilaveler yapmışlar 100 k fiyatla dünya kadar sattı bence bu fiyatda olursa(120 k demişler ) bence baya da satar burda kriter ( yani tr otomotiv piyasası ) imaj herşeydir benim gibi bu olmamış diyen adamlar zaten almıyor biz azınlığız :)
onurgoyunc
29-11-2013, 10:53
Mini gp de aynı motoru kullanıp çok başarılı bir araç ortaya çıkarmadı mı? O zaman motordan yana sorun yok, gpdekinden kağıt üstünde daha verimli araç ortaya çıkarmışlar. Aktarma konusunda sorun yaşanmazsa çok iyi bir araba olacaktır ki zaten geliştirmelerde yapılmış araca.
Bence tasarımıda güzel bir araç, makyaj yaradı. Türkiye pazarı için tek sorunu fiyatı, bizim insanımız markaya önem verdiğinden taliplisi çok olmaz. Azınlığa hitap eder
http://www.topgear.com/uk/car-news/first-drive-270bhp-peugeot-rcz-r-2013-11-14
blumenberg
29-11-2013, 11:57
direksiyon konusunda herkes hemfikir fakat bu sefer daha özenli bi iş çıkartmışlar, yalnız opsiyonlar tabi ona göre de kabarık, kapının ağırlığı baya dikkatimi çekti, benim kapıdan bile ağır :)
-Günalp-
29-11-2013, 12:07
araç eleştirilebilirde, malzeme kalitesi 208 le aynı falan demek brz acımasız olur. zaten aracın heryönü on numara olsa fiyatı 200 bin olur.100 bine bu sınıfta sıfır başka araç yok arkadaşlar. golf gti vb araçlar daha performanslı yada daha kaliteli olabilir ama aynı sınıfta değiller. rcz tam anlamıyla spor bir otomobil.güzelliği yada çirkinliği kişisel zevktir.
RCZ racing cup arabaları bile 250 hp. Bu şekilde sokağa bıraktıklarına göre bu arabaları motorun içi oldukça değişmiş demektir.
Ayrıca zevkler ve renkler tartışılmaz. Bu paraya bu performansta ve bu görüntüde ne var. Yada bir hatırlatma yapalım. Günümüzde gözümüze çirkin görünen 406 coupe zamanında güzeldi.
Suleyman
29-11-2013, 12:11
Eski peugeot cu olarak beğendim gayette iyi olmuş :)
boşver testleri falan ;)
testte direksiyon hissiyatı iyi diyor
dergiyi elinde tutunca direksiyonu tutmuş mu oluyorsun?
autoshowda otomatik cümle direksiyon hissiyatı güzel
diz mesafesi yeterli falan...
artık otomatik olmuş, her gelene yapıştırıyorlar
limitlerde understeer eğilimli diyecek, hangi limit?
testler sanal dünyaya bağlayalı çok zaman oldu, iyisiyle kötüsüyle tarafsızlık biteli çok oldu
Boyle sacma bır yorum gormedım
auto cardan bahsedıyoruz oto show deıl. orada sızden bızden cokdaha ıyı pılotlar yol tutustan zıyade agırlık dagılımı surus hıssı. dıreksıon yapaylıgı . kontrol kolaylıgı.
aklıma gelmeyen seylere bakıyorlar ve bır cok onemlı pılot bu aracın genel dınamıklerını cokca begenıyor
hatta focus rs megan 250 rocco r ın oldugu bı test vardı benzer surelerı yapmıstı rcz..
onun ıcın gereksız elma armut tartısması yapmayalım ve fıyatına gore keyıf veren bır arac oldugunu gormemek taraflı yorum olur..
vırajda gaz abasınca tork steer olayıyla yol tutus belırlenıyorsa vay halımıze focus rs napsın o zaman:beuj::rolleyes:
Test ile ilgili şunu söyleyebilirim. Bir markanın toplantısına gitmiştik. Gazetecileri de çağımışlardı. Her ülkeden birileri vardı. Bizimkilerden biri konuşmaları duyup zaten çoğunuda anlamıyordu diğerine hatchback ne diye soruyordu. O zaman anladımki bu iş bizde biraz ticari. Zaten rüzgarın kızları ve oğulları vardı. şimdi kimisi ekonomist kimiside dedikodu yazarı oldu.
Sokağa çıkan günlük kullanılan bir otomobil neden yarış yapıyormuşcasına kullanılarak test edilir ki.
Boyle sacma bır yorum gormedım
auto cardan bahsedıyoruz oto show deıl. orada sızden bızden cokdaha ıyı pılotlar yol tutustan zıyade agırlık dagılımı surus hıssı. dıreksıon yapaylıgı . kontrol kolaylıgı.
aklıma gelmeyen seylere bakıyorlar ve bır cok onemlı pılot bu aracın genel dınamıklerını cokca begenıyor
hatta focus rs megan 250 rocco r ın oldugu bı test vardı benzer surelerı yapmıstı rcz..
onun ıcın gereksız elma armut tartısması yapmayalım ve fıyatına gore keyıf veren bır arac oldugunu gormemek taraflı yorum olur..
vırajda gaz abasınca tork steer olayıyla yol tutus belırlenıyorsa vay halımıze focus rs napsın o zaman:beuj::rolleyes:
aynen, özellikle ingiliz dergileri testlerde tarafsız ve doğru yorum yapıyorlar. Burada ki gibi reklam alamayız, test aracı bulamayız gibi dertleri yok adamların. Autoshow, otohaber gibi dergiler teknik verileri paragraf haline getirip test yaptık diye dergi basıyorlar.
Ayrıca kilitli diferansiyelden dolayı aracın torque steering olayı minimumda denmiş. bence araç başarılı, pistlerdede güzel süreler çıkartabilecek kapasitede. 200'lük bile hızlanma ve yol tutuş olarak başarılı bir araç
Siz ya otomobilden anlamıyorsunuz yada işin içinde farklı birşey var!
bir RCZ ile 208 'in iç malzeme kalitesini nasıl olur birbirine benzetirsiniz anlamak mümkün değil!
RCZ dikişli deri ön konsol sunarken 208 B Hatc. sınıfının plastik parça standartlarını sunuyor. Showroomda satış danışmanıyım. Söylediğinizden şüphe edip yeniden baktım otomobillerin içine! sonra bi gülümseme geldi içimden!
Markaları böyle savununca herhangi bir prim falan alıyormusunuz? Bu sorum tüm fanatikler için, öyle mesajlar var ki sanırsın şirkette hissesi var.
Mesajım da Orta konsol dedim, el freninin olduğu bölüm yani. Madem showroomdasınız bir daha bakın bakalım 95.000 TL'lik bir araca yakışıyor mu o bölüm? Ayrıca Deri ile sert plastiği birbirinden ayırt etmek için otomobilden anlamak gerekmiyor.
Not : Hiçbir markanın fanatiği yada düşmanı değilim.
araç eleştirilebilirde, malzeme kalitesi 208 le aynı falan demek brz acımasız olur. zaten aracın heryönü on numara olsa fiyatı 200 bin olur.100 bine bu sınıfta sıfır başka araç yok arkadaşlar. golf gti vb araçlar daha performanslı yada daha kaliteli olabilir ama aynı sınıfta değiller. rcz tam anlamıyla spor bir otomobil.güzelliği yada çirkinliği kişisel zevktir.
Siz de anlamamışsınız. Takii 95.000 liralık alet ile 30.000 liralık aletin iç mekan kalitesi aynı demiyorum. Orta konsol diyorum. İçinde küçük bir bölüm, ben bindiğimde direk dikkatimi çekti. Bunu vurguladım. Arabayı savunmak için cümleden cımbızla kelime seçip ona cevap vermeyin.
orada sızden bızden cokdaha ıyı pılotlar yol tutustan zıyade agırlık dagılımı surus hıssı. dıreksıon
hah, işte tam bu tip dergi yazdıysa kesin doğrudur varsayımı ile kitle yönlendirilir
bazı forumların ve dergilerin "okuyucuları" ticari olarak yönlendirme stratejisi oluyor
bu nedenle salt dergi yorumuna güvenmek aklıma yatmıyor
vırajda gaz abasınca tork steer olayıyla yol tutus belırlenıyorsa vay halımıze focus rs napsın o zaman:beuj::rolleyes:
torque steer onlarca faktörden biri,
tek cümleye kilitlenme ;)
hangi viraj kaç km hızla dönülebiliyor belli.
sence her araba virajları -pilotaj faktörü hariç- aynı hızla mı döner?
(yanlız negatif anlamayalım, gerçekten ne düşündüğünü bilmek için soruyorum)
Pistte 2.40 altına çok rahat iner ve bahsettiğin araçlardan süre olarak ileride olur
muhakkak iner.
ama bahsettiğim modelleri fiyatıyla kıyaslayınca aralarında 20-30sn. gibi büyük farklar olmazmış gibi geliyor.
MX-5 ile ciddi fark olur herhalde.
derece43
29-11-2013, 18:08
Geçen arkadaşın RCZ ye bindim bir hevesle RC nin içi daha iyiymiş dedim.. Dışındaki estetik içerde yok maalesef..
Bu araba kötü olsa yarış ettirmezlerdi diye düşünüyorum. Üstelik iki ayrı kupası yapılıyor. RCZ racin cup ve endurance diye adamlar bu arabaları yarış ettiriyor. çok bir değişiklik te yok. Arabanın orijinalini bilmiyorum ama turbosu (Borg Warner turbo P154 ) bu. sıralı 6 ileri bir vites kutusu koymuşlar. kilitli diff. büyük frenler 6 piston. 18'' lastikler. diyeceğim çok bir tadilat yok. sadece amortisörler farklı. öntakım vs vs aynı. bu da demektirki bu arabanın yol tutuşu falan iyi herhalde ki adamlar yarış için hazırlayıp satıyorlar. kötü bir şey olsa uğraşmazlar.
Peugeot Sport - Coming soon... - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=YpRnZDzzs60#t=11)
Peugeot Sport - RCZ Peugeot Sport - Reveal - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=8UOL1VLG0Ds#t=83)
aynı pisti diğer arabalar ile nasıl dönüyorlar acaba zamanlarını bilmiyorum ama arayan olursa karşılaştırma açısından bir fikir olur.
Low-Rider
29-11-2013, 19:22
sence her araba virajları -pilotaj faktörü hariç- aynı hızla mı döner?
(yanlız negatif anlamayalım, gerçekten ne düşündüğünü bilmek için soruyorum)
muhakkak iner.
ama bahsettiğim modelleri fiyatıyla kıyaslayınca aralarında 20-30sn. gibi büyük farklar olmazmış gibi geliyor.
MX-5 ile ciddi fark olur herhalde.
Tabi ki her araç aynı hızla dönemez, benzer özelliklere sahip araçlar arasında atla deve fark olmaz bence.
Bu kadar önyargılı olmaya gerek yok, ben pug kullanıyorum diye yazmıyorum daha önce bir çok farklı marka model için oldu bu tür yorumlarım. Doğru düzgün testleri, videoları çıksın, rakipleriyle karşılaştırılsın ondan sonra bakallım yoksa pecot yaptıysa olmamıştır demek karanlığa küfretmek.
pecot yaptıysa olmamıştır demek karanlığa küfretmek.
yav niye habire yanlış anlıyorsunuz :) pecot yaparsa kötü diye bişey olur mu?
Subaru BRZ/GT-86 motorunu 1.2L dizel 80HP yapmaya karar verir, araba spor özelliklerini ciddi şekilde kaybedebilir...
RCZ'in 350Z, S2000, GT-86 kadar hardcore olduğunu zannetmiyorum, bu da benim fikrim, ben dedim diye satışları düşecek değil ya...
tabii ki beceremediğinden değil, ama firmanın kar etme amacıyla uzun süredir tribünlere oynadığını düşünüyorum...
autocar.uk incelemesinde RCZ-R UK fiyatı 32,000 pound = 105,000TL olarak yazılmış. buna ÖTV'yi eklerseniz ne olur? Motor hacmi 1600cm3 altında %40 değil midir?
bu rakama bir sürü alternatif var değerlendirmesi mantıksız olmaz sanırım?
neyse, uzattık.....
forum ortamında muhabbet ediyoruz bu kadar da ciddiye almayınız :heyoo:
Low-Rider
29-11-2013, 20:59
Konuşuyoruz yahu ne güzel :D
UK fiyatı, UK vergileri binmiş halidir herhalde ona ötv eklersek yanlış olur muhtemelen ama 100k TL'den aşağı olmuyacaktır.
hah, işte tam bu tip dergi yazdıysa kesin doğrudur varsayımı ile kitle yönlendirilir
bazı forumların ve dergilerin "okuyucuları" ticari olarak yönlendirme stratejisi oluyor
bu nedenle salt dergi yorumuna güvenmek aklıma yatmıyor
torque steer onlarca faktörden biri,
tek cümleye kilitlenme ;)
Ingılız dergılerı bıle ıllakı kendınce begendıgı modellerı vardır(caterham lotuslar ford vs) fakat yapılan yorumlra gore bzımburadakı tecrubelerı harmanladıgımızda sonuc cok farklı cıkmıyor...
yav niye habire yanlış anlıyorsunuz :) pecot yaparsa kötü diye bişey olur mu?
Subaru BRZ/GT-86 motorunu 1.2L dizel 80HP yapmaya karar verir, araba spor özelliklerini ciddi şekilde kaybedebilir...
RCZ'in 350Z, S2000, GT-86 kadar hardcore olduğunu zannetmiyorum, bu da benim fikrim, ben dedim diye satışları düşecek değil ya...
tabii ki beceremediğinden değil, ama firmanın kar etme amacıyla uzun süredir tribünlere oynadığını düşünüyorum...
autocar.uk incelemesinde RCZ-R UK fiyatı 32,000 pound = 105,000TL olarak yazılmış. buna ÖTV'yi eklerseniz ne olur? Motor hacmi 1600cm3 altında %40 değil midir?
bu rakama bir sürü alternatif var değerlendirmesi mantıksız olmaz sanırım?
neyse, uzattık.....
forum ortamında muhabbet ediyoruz bu kadar da ciddiye almayınız :heyoo:
Sımdı gt86 surus keyfıolarak sonzamanlarda cıkan enıyı araclardan bırı olarak gosterılıyor,onu referans kabul edebılırız.ama zaten rcz nın sasısı ıncelendıgınde lastıklerın bulundugu yer, agırlıkmerkezı, ıncelendıgınde basarılı olmaması ıcın olumsuz neden yokzaten.kı aracın dıreksıyon hıssı kontrol kolaylıgı bılınen bır gercek...
yagız avcının korfezde testı var 55sn lık suresı var rcz ın, gt86 ıle karsılastırmada tercıh yapmakta zorlandı 2 arac arasında(bu sadece bır ornek) daha ıyıdır demıorum
zaten rczr ın pıst surelerı acıklaksın gorucez herseyı
peugeot pejo peco çok gördüm de pecot ne la :D
Bu arada schumi bey çok pecotçusun gerçekleri görmüyosunuz kaka çiş b.k:D ama tech bilginize ihtiyacım var bunun diff lock u takarmıyız benim ds3 e :D
Uyar ama daha ServiceBox üzerinde aracın bilgileri girilmiş olmasına rağmen detaylı değil. Henüz şanzıman detayları yok. Satış başlasın kodu çıkar amma velakin sadece o diff için en az 10 bin tl isterler yedek parça olarak. Aftermarket olarak ML şanzıman için seçenekler sınırlı. Ama yakında çoğalacak. 2 firma 2014 başında duyurur.
Uyar ama daha ServiceBox üzerinde aracın bilgileri girilmiş olmasına rağmen detaylı değil. Henüz şanzıman detayları yok. Satış başlasın kodu çıkar amma velakin sadece o diff için en az 10 bin tl isterler yedek parça olarak. Aftermarket olarak ML şanzıman için seçenekler sınırlı. Ama yakında çoğalacak. 2 firma 2014 başında duyurur.
o bahsedilen kilit eğer BE vites kutusu içinse 500 paunda peugeot dan almıştım. Peugeot parçaları bahsedilen kadar pahalı satmıyor. İngiltereden:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.