User Tag List

19 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Orjinal Amortisör Kısaltma

  1. #1
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Orjinal Amortisör Kısaltma

    Kısaltılmış helezonlarla orjinal amortisörü kullanınca ***** amortisörün hareket mesafesi oldukça kısalıyor.

    Amortisörleri milinden kısaltmak gibi bir çözüm var sanırım.

    Bunu uygulayan var mı, sonuçları ne olur, ne olabilir, yorumlarınızı bekliyorum..
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  2. #2
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    53
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben Integrada özellikle arkaların millerini kısaltmıştım.
    ***** coil yay kullanırken arkalar bayağı vuruyor.
    Yalnız amortisör içerisindeki valflerden birini kapatarak
    sertleştirmek lazım

  3. #3
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracınızdaki amortisörler zaten arabanın maximum alçalabildiği yüksekliğe kadar iniyordur (yani arabanın atlı değiceği zaman bile amortisör mesafesi daha vardır..) o yüzden böyle bir değişiklik ihtiyacınız olmaz, ancak arabanızı amortisörler yardımı ile alçaltmak isterseniz mili kısaltarak arabayı aşağı çekebilirsiniz..
    Alıntı alperx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kısaltılmış helezonlarla orjinal amortisörü kullanınca ***** amortisörün hareket mesafesi oldukça kısalıyor.

    Amortisörleri milinden kısaltmak gibi bir çözüm var sanırım.

    Bunu uygulayan var mı, sonuçları ne olur, ne olabilir, yorumlarınızı bekliyorum..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  4. #4
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yavuz bey : amortisör mesafesi özellikle önlerde bitmiş durumda. mesela hız-kasislerine girişte birazcık hızlı girerseniz TAK diye sonuna vuruyor. yavaş girince anca yay yardımıyla kalkıyor araç. yani amortisör mesafesi olsa hareket edip darbeyi emecek ama yapamıyor bunu sonuna dayanıp vuruyor. araç 5-6 cm düşük şu an. bu da az degil.

    yani sonuçta sadece milleri kısaltıp bu iş olur mu ? biraz daha kısa ve sert yay takilmasini da hesaba katarsak yani.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  5. #5
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alla alla biraz garip bir durum, ancak bunun nedeni milin uzun olması olmayabilir, eğer amortisörler en sonuna geldiğinde dış tarafta milin girebileceği mesafe kalıyor ise kısaltarak sorunu çözebilirsiniz ama eğer amortisörler sonuna kadar girdiğinde dışarıda daha girecek yer görünmüyor ise bu şekilde çözemezsiniz.. onu da amortisörlerden 1 tanesini sökerek kontrol edebilirsiniz.. söktükten sonra elinizle sonuna kadar kapatın ve dışardan bakıldığında geriye içeri girebilecek mil kalıyor mu ona bakın, eğer kalıyor ise kesersiniz
    Alıntı alperx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yavuz bey : amortisör mesafesi özellikle önlerde bitmiş durumda. mesela hız-kasislerine girişte birazcık hızlı girerseniz TAK diye sonuna vuruyor. yavaş girince anca yay yardımıyla kalkıyor araç. yani amortisör mesafesi olsa hareket edip darbeyi emecek ama yapamıyor bunu sonuna dayanıp vuruyor. araç 5-6 cm düşük şu an. bu da az degil.

    yani sonuçta sadece milleri kısaltıp bu iş olur mu ? biraz daha kısa ve sert yay takilmasini da hesaba katarsak yani.
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  6. #6
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamam o zaman böyle bir deneyelim
    yoksa amortisörler kısa süre sonra dağılacak
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  7. #7
    Fatih Kavak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İst.
    Mesaj
    1.459
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yay kısa mil uzun şuanda amort. ve yay görevini tam anlamı ile yapamıyor.Milleri üzerindeki mevcut yaya göre ayarlatman lazım.

  8. #8

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    63
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    amortisörleriniz in boyunu çok fazla kısalttıysanız neyaparsanız yapın amortisör dip yapr ve tak diye bi ses çıkarır bence kısaltmak yerine %50 sertleştirseydiniz daha iyi olurdu.ama hem konfor hem alçaklık hemde yoltutuş-sürüş keyfi istiyorsanız son nokta koni amortisör eıbech yaydır.çünkü ben hepsini denedim.en son çare bunu yaptım çok memnunum

  9. #9
    kemal_koker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Gaziantep
    Mesaj
    1.367
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    önler 25 mm arkalar 40 mm düşük.

    kasisten geçerken kafa çok sert bir şekilde vuruyor. arka tarafta oturan varsa kafası tavana değiyor.

    yukarıda ki postlardan birince kısa yay - uzun amortisör ilişkisi olduğu için kısa yaya göre ayarlatman lazım denilmiş.

    bunu kim yapacak ? yapan usta neye göre ölçüp biçecek.

  10. #10
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben eski aracımda aynı sorunu yaşıyordum 5cm eiback ler ile kasisden veya çukurdan hızlı geçince haşat oluyodun bende amortisör millerini 3cm kısalttım ve mutlu son bidaha amortisör veya yay ile ilgili hiç bi sıkıntım olmadı

  11. #11
    kemal_koker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Gaziantep
    Mesaj
    1.367
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben eski aracımda aynı sorunu yaşıyordum 5cm eiback ler ile kasisden veya çukurdan hızlı geçince haşat oluyodun bende amortisör millerini 3cm kısalttım ve mutlu son bidaha amortisör veya yay ile ilgili hiç bi sıkıntım olmadı
    iyi güzel de sorularıma yanıt olmamış

    amortisörü özel serviste söktürdük. sonra milini tornacı mı kesecek ? genel olarak 3 cm yeterli oluyor mu önlü arkalı

  12. #12
    ardaydn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    Türkiye/Kocaeli
    Mesaj
    251
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kemal_koker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iyi güzel de sorularıma yanıt olmamış

    amortisörü özel serviste söktürdük. sonra milini tornacı mı kesecek ? genel olarak 3 cm yeterli oluyor mu önlü arkalı
    İyi bir amortisörcü varsa ve torna makinası varsa çok rahat halleder torna makinası yoksa bile ne kadar kısalıcağına karar verir tornacıya gidip söylersiniz kısaltır basit bi işlem

  13. #13
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yaşadığım bir tecrübedir. sadece mil ve tabla ile oynanırsa sekme yapıyordu cok fazla.. (clio rs) içeriğinide açıp, o yağ olayına girdiler, tam olarak ne yaptılar bilmiyorum ama yukarıdaki posttaki gibi valfi kısıtladılar sanırım. Sonra baya rahat olmustu hatta
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  14. #14
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kemal_koker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iyi güzel de sorularıma yanıt olmamış

    amortisörü özel serviste söktürdük. sonra milini tornacı mı kesecek ? genel olarak 3 cm yeterli oluyor mu önlü arkalı

    kardeşim benim araç söküp takmaya biraz alışıktı o yüzden birkaç kez sök tak yaptım amortisörü üzerindeki körük olmadan taktım ve milin en son indiği yere asetat kalem ile çizgi çizdim sonra söktüm inceledim amortisör stroğunun sonunda olduğu için en ufak kasisde küt küt vuruyodu bende çalışma mesafesini biraz daha arttırmak için 3 cm civarı kısalttım birazdaha kısaltabilirdim ama busefer yayı takarken sıkıntı olucağını düşündüğüm için 3-4 cm arası kısalttım işlemlerin hepsini kendim yaptığım için ben tornacıda nasıl bişi istediğimi tarif edip yaptırttım.

    senin yerinde olsam bu konuda tecrübeli bi amortisör ustasına giderim. umarım sorularına yeterince cvp verebilmişimdir.

  15. #15
    canx52
    Misafir
    hayırlı aksamlar arkadaşlar bende aracımın amasör mili kısabildiği kadar kısalttım ama amasör küt küt ses yapıyor bu sesi kesme şansımız varmı

  16. #16
    hondarklove - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    72
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    selamlar bu konu hakkında daha cok bilgisi olanvarmı ???

    Bende coilover yay taktım aracıma ama yaylar kısa oldugu icin amortisörde orjinal oldugu icin baskı mesafesi kısaldı ve direk kulelere vurmaya başladı fazlasıylada sekmeye başladı

    sormak istedigim amrtisör mili yani en üsttteki demir o kısmı 3-4-5 cm giibi kısaltıp taşlasak olurmu

    birde bu walf falan şartmı kısaltması o işi yapamam anlamadım o kısmı ???
    eg love hastalık.

  17. #17
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.061
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben integrada önler son limitinde inik coillerle kesmeden önce uno nun armut takozunu kullan kesinlikle vurma kalmıyacaktır ama sekmesi azalmıyacaktır
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  18. #18
    hondarklove - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    72
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo man teşekkürler deniyeceğim başka önerisi olan varmı ????
    eg love hastalık.

  19. #19
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı hondarklove Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    selamlar bu konu hakkında daha cok bilgisi olanvarmı ???

    Bende coilover yay taktım aracıma ama yaylar kısa oldugu icin amortisörde orjinal oldugu icin baskı mesafesi kısaldı ve direk kulelere vurmaya başladı fazlasıylada sekmeye başladı

    sormak istedigim amrtisör mili yani en üsttteki demir o kısmı 3-4-5 cm giibi kısaltıp taşlasak olurmu

    birde bu walf falan şartmı kısaltması o işi yapamam anlamadım o kısmı ???
    aracın 5cm inikse 4 cm amörtisör milden kısalt vurma kesilir zıplaman azalır...içindeki pulları degiştirmene gerek yok..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •