User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: lastik seçimi 205 vs 215

  1. #1
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    lastik seçimi 205 vs 215

    merhaba aklımı kurcalayan sorular ve bir kaç sorunum var

    leon 1.6 tdi aracın orjinal jant lastiklerini değiştirdim. orjinal ebat(205 55 r16)orjinal jant özellikleri 16x6.5j et 46

    değiştirilen ebat (195 65 r15 ) jant 15x7j et 37

    aracımdaki sıkıntım 16 varken olmayan 15 lere geçince kasislerden geçerken altını hafif bir şekilde sürtüyor.

    neden sürter sonuçta fabrika onaylı değiştirdiğim şey

    lastik değişimin de tabanı 205 veya 215 le değiştirirsek nasıl değişim kazanır ?yükseklik kazanır mı ?

    ayreten bu değişimde ne gibi dez avantajlar olur çamurluk içi sürtme yapabilir mi ?

  2. #2
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 mm daha yüksek aslında 195'ler. Sürtmesi ilginç geldi bana.

    http://www.wheel-size.com/calc/?whee...=30mm&scl=50mm

  3. #3
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ozans Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 mm daha yüksek aslında 195'ler. Sürtmesi ilginç geldi bana.

    http://www.wheel-size.com/calc/?whee...=30mm&scl=50mm
    bende pek anlamadım aklımca bi fikir oluşturdum yanlış da olabilir "16 lar içerde araç hava da kalıyor 15 ler dışarda yere yaklaşıyor."
    19 taktım 215 35 r19 ondada sıkıntı yok. ama çekilecek gibi değil konforsuz .
    15 jantın genişliği etken midir ?

  4. #4
    Aykut106 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Şehir
    Artvin-Istanbul
    Mesaj
    938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    195 65 15 janta genelde 6j jantlar oluyor.sizinki 7 buda eskiden kavun style yapıyolardı onun gbi olunca lastigi gerdigi icin capı kucultuyor sanırım zaten yerden yukselik farkı 1.5mm oluyor.
    bnmde 215 45 17 kuruma cok surtuyordu 50 ye cıkarınca az surtmeye basladı.yanak yada taban buyutursen sorun cozulur gbi.

    jantın icerde dısarda durmasıda surtmeyi arttırıyo oda dogru
    T r u t h i n e n g i n e e r i n g

  5. #5
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Aykut106 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    195 65 15 janta genelde 6j jantlar oluyor.sizinki 7 buda eskiden kavun style yapıyolardı onun gbi olunca lastigi gerdigi icin capı kucultuyor sanırım zaten yerden yukselik farkı 1.5mm oluyor.
    bnmde 215 45 17 kuruma cok surtuyordu 50 ye cıkarınca az surtmeye basladı.yanak yada taban buyutursen sorun cozulur gbi.

    jantın icerde dısarda durmasıda surtmeyi arttırıyo oda dogru
    teşekkür ederim taban konusunda bilgiye ihtiyacım var 215 yapmayı istiyorum açıkcası ama bu seferde çamurluk içi sürtme olur mu?

  6. #6
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.wheel-size.com/calc/?whee...=30mm&scl=50mm

    Lastik basınçlarınızı da kontrol edin bence, onlarda sorun yoksa haklısınız başka bir sebep kalmıyor sorununuz için

  7. #7

    Üyelik
    Jan 2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.743
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lastik ne kadar gerilirse gerilsin çapı ufalmaz imkansız

    15 ler 7j et36 demişiniz taban genişliğinden 6 küsur mm + offsetten 9 mm toplam 15 mm dışarda duran bi jant ama yüksekliği etkileyen sadece lastik 195/65 de eski ölçünüzle nerdeyse aynı çapta arabanın alçalması çok garip

    205/215 yapıcam derken 15" jantlarda mı yapıcaksınız? yanakları değiştirmeden yaparsanız lastik çapı saçmalar çok değişmeyin derim

  8. #8
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    65 yanağın esnemesi daha fazla olduğu için olabilir bide şöyle bişey var kalın yanak her zaman daha yayvan durur o sebepten alçak kalmış olabilir atıyorum normalde 32 hava basıyosan 34 yap dene

  9. #9
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    http://www.wheel-size.com/calc/?whee...=30mm&scl=50mm

    Lastik basınçlarınızı da kontrol edin bence, onlarda sorun yoksa haklısınız başka bir sebep kalmıyor sorununuz için
    teşekkür ederim lastik basıncını 40psi ve 42 psi kadar çıkardım aynı bi değişme olmadı.
    Alıntı CTG Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    lastik ne kadar gerilirse gerilsin çapı ufalmaz imkansız

    15 ler 7j et36 demişiniz taban genişliğinden 6 küsur mm + offsetten 9 mm toplam 15 mm dışarda duran bi jant ama yüksekliği etkileyen sadece lastik 195/65 de eski ölçünüzle nerdeyse aynı çapta arabanın alçalması çok garip

    205/215 yapıcam derken 15" jantlarda mı yapıcaksınız? yanakları değiştirmeden yaparsanız lastik çapı saçmalar çok değişmeyin derim
    sizin yaptığınız değerlendirme ile sag veya sol sadece bir tarafın farkı 15 mm diğer tarafıda sayarsak iz düşümü yaklaşık 30 mm uzamış olur böylelikle motor veya sase biraz daha yere yakın duruş sergiliyor galiba teşekkür ederim
    215 65 r15 veya 205 65 r15 olacak aklımda 215 var ama çamurluk içi sürter mi ?
    Alıntı Oznsrl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    65 yanağın esnemesi daha fazla olduğu için olabilir bide şöyle bişey var kalın yanak her zaman daha yayvan durur o sebepten alçak kalmış olabilir atıyorum normalde 32 hava basıyosan 34 yap dene
    40 42 psi bastım sonuç aynı lastiği değiştireceğim büyük ihtimal teşekkür ederim

  10. #10
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence lastik havasını konturol et.

    205 veya 215 hiç takmayın derim.

  11. #11

    Üyelik
    Jan 2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.743
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MEGFB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    teşekkür ederim lastik basıncını 40psi ve 42 psi kadar çıkardım aynı bi değişme olmadı.

    sizin yaptığınız değerlendirme ile sag veya sol sadece bir tarafın farkı 15 mm diğer tarafıda sayarsak iz düşümü yaklaşık 30 mm uzamış olur böylelikle motor veya sase biraz daha yere yakın duruş sergiliyor galiba teşekkür ederim
    215 65 r15 veya 205 65 r15 olacak aklımda 215 var ama çamurluk içi sürter mi ?

    40 42 psi bastım sonuç aynı lastiği değiştireceğim büyük ihtimal teşekkür ederim
    aslında 15" te orjinal ölçünüze en yakını 195/65 ama illa büyütcekseniz 205/60 orjinale yakın. yine de 195 e göre bikaç mm daha kısa bi lastik olacak bikaç mm araba yere yaklaşıcak yani. çamurluklara ya da içeri sürtmesi de anca takıp bakmanız lazım ama sanmıyorum

    iz düşümü arabanın yerden yüksekliğini etkilemez bu arada

  12. #12
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    195/65r15
    195 taban genişliginim %65 i yanak yuksekligi demektir.
    205/65 takarsınız hem taban genişler hemde lastik çapı buyur.
    en mantıklısı 215/60r15 tir.std. ebattan 2mm daha yuksek olur aracınız.

  13. #13
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mikelazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence lastik havasını konturol et.

    205 veya 215 hiç takmayın derim.
    Alıntı CTG Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında 15" te orjinal ölçünüze en yakını 195/65 ama illa büyütcekseniz 205/60 orjinale yakın. yine de 195 e göre bikaç mm daha kısa bi lastik olacak bikaç mm araba yere yaklaşıcak yani. çamurluklara ya da içeri sürtmesi de anca takıp bakmanız lazım ama sanmıyorum

    iz düşümü arabanın yerden yüksekliğini etkilemez bu arada
    Alıntı mikelazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    195/65r15
    195 taban genişliginim %65 i yanak yuksekligi demektir.
    205/65 takarsınız hem taban genişler hemde lastik çapı buyur.
    en mantıklısı 215/60r15 tir.std. ebattan 2mm daha yuksek olur aracınız.

    Abiler çok teşekkür ederim hepinize teker teker takasla elimden çıkardım. bugün 16 jantıma kış lastiği aldım. problemleri kafamdan sildim tamamen 15 janta geçmemdeki neden 15 jantlar 5.3 kilo idi 5x112 de bulunmaz hint kumaşı misali

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •