lise zamanında hocamın bana verdigi kitapta ceviri yaparark okuyordum ( çeviriden hala emin değilim) kitabi bulabilirsem adını sayfasini atarım.
bilgiye göre ağır jant ve lastik ebatlarinda yanlış kullanımlara gidilirse bu hem yol tutuşu etkiliyor hemde frenleme mesafesini böylelikle virajlarda saseye uygulanan kuvvet daha fazla olup arabanın anlık olarak ağırlık dagılımını etkileyebiliyor.
mesela ağır jantlar geniş haddınden fazla geniş yanaklı lastıkler bunlara örnek verilebilir.
benim mantığımada yatan olay oem yaylar uzerinde kesme biçme işlemi yapılıyor arabanın ağırlık merkezı yere çekiliyor ama araç ani ağırlık merkezı değişimlerinde lastık yol tutuşu azalabiliyor arabanın esneme sine engel olunuyor. herseyin optimal olmasi gerekli.
Basit bir örnek lastik jant ile taban arasındakı yanak artıp azalması bile size frenleme mesafesinde 50cm daha erken durmasına neden olur. ABS nın sureklı devreye girmesi arabanın yere yakınlıgı esnemeyen bir kasa bunların hepsı arabanın frenleme mesafesının azalıp kızaklamasına bile neden olabilir evet bu durum ABS sistemi devredeykende olabiliyor.
size tavsiyem arabanızı para harcayacakasanız il olarak hafif alaşım örjinal (replika olmayan !!!) jant ve yanaklı lastık almanız malesef paraya kıyıp oem suspansiyon için yay veyada komple yayla süspansiyon almanız oda arabanıza uygun olan marka varsa.
bunlar benim nacizane fikirlerim yanlış olduğum noktalar varsa burada işi bilen deneyip görüp ögrenenlerden bizde yararlanmak isteriz
