User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: ön lastik kamber ?

  1. #1
    4rsenik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    108
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    ön lastik kamber ?

    Merhaba arkadaşlar

    97 1.4is civic hb aracımı rot balans ayarına götürdüm arka lastikler neredeyse 0 derece ama ön sol lastik 3,08 ön sağ lastik 2,45 derece kamber var ne yapmam gerekir ne gibi sorun yaratır.Not3,5 cm yay ve orjinal jant lastik var...

    teşekkür ederim...

  2. #2
    4rsenik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    108
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yardimci olabilecek kimse yok galiba

  3. #3
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Rotçu ne yapman gerektiğini söylemedi mi?

  4. #4
    4rsenik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    108
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yaylari sokmemi. soyledi . yaysiz leylik gibi oluyor

  5. #5
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arabalar alçaldıkça kamber açar , normal birşey bu. Eğer kalkış performansından memnun değilsen ve daha fazla tutunma istiyorsan kalkışta kamberi kapaman lazım. Yoksa yoldaki performansını etkilemez , hatta virajlarda kafadan kaymayı azaltır.

  6. #6
    4rsenik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    108
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mechanix kalkış yada uzun yolda herhangi bir problem yok sadece ilerleyen zamanlarda lastik yeme dışında bir problem olurmu die bilgi almak istemiştim.teşekkür ederim alakanız için

  7. #7
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kesik olmayan 3.5 yay ile 3 derece kamber olmaması lazım. Bence başka bir sorun var.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  8. #8
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Baska bi rotcuya gitmeni oneriyorum kollara ve viraj lastiklerede bi baktir derim

  9. #9
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 45 ve 3 gayet bildiğin kamber demek patinaja düşürür arabayı

    viraj performansını arttırır ama lastiklerin çabuk biter

    yaylarla bi alaksı olduğunu sanmıyorum
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  10. #10
    ilovedrifting - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Rize
    Mesaj
    422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alçaltmanın doğrudan kambere etkisi var. Birde dolaylı yoldan etkisi olabilir. Alçalınca sertleşti tablaya daha çok vurmaya ve asılmaya başladı. Lastik parçalar, burçlar zamanla ezilmiş olabilir. Ezilince de kamber biraz daha artar.

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    548
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.2.1. Kamber Açısı
    Taşıtın ön tekerleklerine önden bakıldığında düşey eksene göre, tekerleğin üst kısmının aracın merkezine ya da dışarı doğru eğimine kamber açısı denir. Tekerleğin üst kısmı dışa doğru belirli bir açı ile eğim yapıyorsa pozitif kamber, içe doğru eğimli ise negatif kamber olarak tanımlanır.



    Şekil 1.2: Pozitif ve negatif kamber açıları

    Kamber açıları genellikle pozitif verilir. Bazı küçük çaplı tekerlekler için negatif kamber daha iyi sonuçlar vermektedir. Günümüz araçlarında kamber açısı oldukça küçük verilmektedir. Çünkü lastiklerin yüzeyleri genişletilmiş ve araç hızları artmıştır.

    Kamber Açısının Amacı ve Etkileri
    • Lastiğin yol yüzeyine iyi bir temas yapmasını sağlar,
    • Pozitif kamber, lastiğin yere temas noktasını yük ekseninin yola temas noktasına getirerek, meydana gelen momenti azaltır. Böylece direksiyon kolaylığı sağlar,
    • Aracın ağırlığını dingil başına moment siz bindirerek, dingil pimi burcunda veya rotillerdeki sürtünmeyi azaltır direksiyon kolaylığı sağlar,
    • Tekerleğe gelen normal tepki kuvvetinden dolayı dingil pimi veya rotillerde meydana gelen yük ve aşınmaları azaltır,
    • Gereğinden fazla pozitif kamber açısı tekerleğin dıştan aşınmasına negatif kamber ise içten aşınmasına sebep olur,
    • Kamber açısının iki tarafta eşit olmaması taşıtın bir tarafa çekmesine neden olur. Taşıt, (+) pozitif kamber açısının büyük olduğu tarafa çekme yapar. İki tekerlek arasındaki kamber açısıfarkı0,5 dereceden büyük olmamalıdır


    Şekil 1.3: Serbest süspansiyonlu taşıtlarda kamber açısı

  12. #12
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı 4rsenik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar

    97 1.4is civic hb aracımı rot balans ayarına götürdüm arka lastikler neredeyse 0 derece ama ön sol lastik 3,08 ön sağ lastik 2,45 derece kamber var ne yapmam gerekir ne gibi sorun yaratır.Not3,5 cm yay ve orjinal jant lastik var...

    teşekkür ederim...
    Senin hiç bir şey yapman gerekmez. O ayarları düzeltmek gittiğin yerdeki teknisyenin işi.
    Eğer beceremiyor ise, işi bilen bir yere git.
    Ben Bostancı Sanayi sitesinde Kuzey Oto'ya gidiyorum mesela.

    İstediğim değerleri kağıda basıp götürüyorum, yaklaşık 15 dakika içinde yapıyorlar.

    2,5-3 derece gibi değerler aşırı değil. Olması gereken ölçüye rahatça ayarlanabilir.

  13. #13
    4rsenik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    108
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herkese teşekkür ederim yorumlarınız için farklı bir rotçuya gittim orada da ortalama aynı değerler çıktı..burçları vs yeni değiştirmiştim oda yaylardan dolayı dedi ya yayları sök yada şase çektir dedi ( bababababab ) bugün muayeneye gittim benim yaylar 3,5 değil 5cm imiş muayenden geçmedi zaten orjinal yayları taktım kamberde düzeldi muayeneden de geçtim...en güzeli cantürk gidip coil yaptırmak

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •