User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Mazda Familia 1.8 Hakkında Bilgi

  1. #1
    Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    941
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Mazda Familia 1.8 Hakkında Bilgi

    Selamlar arkadaşlar;

    Arama yaptım 1.8 için 1 tane konu var ama o konuya kimse yazmamış.
    Ben yazdım bekledim yine kimse yazmadı.
    En iyisi yeni konu açayım dedim.

    Fiyatlara baktığımızda en temizi 14 bine alınıyor gibi. Mazda zaten sorunsuz bir araç hele ki 90larda efsane sorunsuz. Güvenlik donanımı yok.

    Performans verileri kağıt üstünde güzel görünüyor. Mazda - 323 S V (BA) - 1.8 i 16V (114 Hp) - Teknik özellikler, yakıt tüketimi

    1.4islerin bile fiyatı aldı başını gidiyor. Çok daha ucuza daha iyi giden aynı sorunsuzlukta bir araç.

    2.el piyasası çok mu kötü bunların?

    Modifiye parçası bulunuyor mu? Yedek parça sorunu var mı?

    Saygılar.
    Marv (Mickey Rourke) on the Mercedes:

    "The padre drove a Mercedes, or at least that's what they're passing off as a Mercedes these days. Modern cars, they all look like electric shavers."

  2. #2
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    özelden görüşebiliriz, yüksek lisans yaptım onlarda.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  3. #3
    Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    941
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    özelden görüşebiliriz, yüksek lisans yaptım onlarda.
    Eyvallah üstad sağolasın.

    Özelden sorarım da buraya da kısa ve net yazabilir misin?

    En azından araştırma yapanlar bilgiye ulaşsın.
    Marv (Mickey Rourke) on the Mercedes:

    "The padre drove a Mercedes, or at least that's what they're passing off as a Mercedes these days. Modern cars, they all look like electric shavers."

  4. #4

    Üyelik
    Jul 2014
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    19
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eğer buraya da yazarsanız benim gibi garibanları aydınlatmış olursunuz

  5. #5

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    çekmeköy-yalova
    Mesaj
    3.886
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yedek parçası her japoncuda var , modifiye parçası malesef yurt dışına mahkumsun.turbolarsan efsane olur

  6. #6

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    2.762
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öğrenciye gider mi bende merak ettim yazın 2. araç olarak ben kullanıcam da bi az yakan araba bakıyoruz

  7. #7
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Meşhur BP motor. Daha ne olsun.

    Geniş, ferah iç mekan. Mazda sorunsuzluğu... Hafif araba, güçlü motor...
    Ama güvenlik sıfır Aman lastiklerin iyi olsun.

    Zamanında keyifle bindiğim, ama biraz zor sattığım, mekanik parçasını her yerde bulduğum, kaporta parçasında biraz zorlandığım güzel bir f/p arabasıdır.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #8
    220T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.840
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.5 olanlarda genellikle, lpgde bir tekleme probleminden bahsediliyor ve araştırdığım kadarıyla tamamıyla çözüme kavuşturmuş olan da yok.Bunun sebebi nedir acaba?

  9. #9

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    2.762
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Meşhur BP motor. Daha ne olsun.

    Geniş, ferah iç mekan. Mazda sorunsuzluğu... Hafif araba, güçlü motor...
    Ama güvenlik sıfır Aman lastiklerin iyi olsun.

    Zamanında keyifle bindiğim, ama biraz zor sattığım, mekanik parçasını her yerde bulduğum, kaporta parçasında biraz zorlandığım güzel bir f/p arabasıdır.
    Peki abi 1.5 practica nasıldır alacak araba bulamazsam biraz genç işi olsun diye hb/3 kapılısını alabilirim de

  10. #10
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tayfun.O Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki abi 1.5 practica nasıldır alacak araba bulamazsam biraz genç işi olsun diye hb/3 kapılısını alabilirim de
    İkinci eli sorun değilse, o paralara alınabilecek alternatifsiz, zevkli bir arabadır. Hiç practica'm olmadı ama birkaç kez binmiştim. Az yakan, iyi yol tutan, gücüne göre güzel devirlenen bir araba.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  11. #11

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    çekmeköy-yalova
    Mesaj
    3.886
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Practicanin tutuşu şuanki çogu arabayi cope atar oyle diyim ama amortisorleri sert bununda etkisi yuksek. pistte hic denemedim mesela leonla virajda gote pamuk aklimiza gelirken practicayla cool ateist moduna girebiliyoduk

  12. #12

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    2.762
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İkinci eli sorun değilse, o paralara alınabilecek alternatifsiz, zevkli bir arabadır. Hiç practica'm olmadı ama birkaç kez binmiştim. Az yakan, iyi yol tutan, gücüne göre güzel devirlenen bir araba.
    Ne hangi marka olursa olsun en az 3 yıl degistirmem 1.5 practica denildigi gibi iyiyse cok daha uzun sure binerim.sikinti yok

  13. #13
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mazda BP. Türkiye'de atmosferik BP nin, yani BPD ve BPT dışında, iki varyasyonu mevcut. Biri BP05-VE diğeri BP-ZE. BP05, DOHC ve 114 hp gücünde. 1.8 Mazda familia'larda çıkar. BP-ZE ise aynı motor olmasına rağmen, bazı farklılıkları mevcuttur ve 129hp/SAE dir. Miata'larda görülür. Sanırım astina gtlerde de bundan var. Bir de B8 var, BP diye de geçer bazen, ki bu aynı bloğa SOHC kapaktır, 106 hpdir ve ülkemizde çok az sayıda araçta mevcut.

    Mazda BP, blok ve kapak bazında BPT ve BPD ile aynıdır. Bunlar turbolu motorlar, metal alaşımları, yağ su kanalları, yağ pompasının çarklarının göbeği(turboların krankları daha kalın) hariç yağ pompası ve devirdaimine kadar. Internal farkı olan bu motorlar krank kol piston emme egzoz yağ jeti ve beyinle kolaylıkla BPTye çevrilebilir. Ki yağ jeti BP-ZEde mevcuttur. Bu şekilde üretildikleri için, atmosferik standart hallerinde hiç bir problem yaşamazsınız. Yaşayamazsınız, çünkü kaldırabileceğinden düşük yükün altında çalışır. Bu yüzden yurtdışında modifikasyon için çok tercih edilen bir motordur. Parçaları ucuzdur, ve yeni yeni yan sanayi bazı malzemeleri de geldi, önem arz etmeyen mekanik parçalar(mesela denge kolu, motor kulağı, su bidonu, v.s.) yan sanayi olarak mükemmel fiyatlara alınabilir. Orijinal parçaları inanılmaz pahalıdır, fakat nedeni var. Örneğin ben motorumu toplarken heves edip ACL race yatak seti aldım, mazda orijinal ondan daha iyi olduğunu sonra öğrendim, ve orijinal mazda BP yataklarına 680TL ödedim. 3 haftada geldi, fakat bildiğin kara yatak geldi. Mazda falan yazıyor paketinde. Çok komik gerçekten.

    Hava akışmetresi ve jikle standart sorunudur. Sorunlu yani bu parçalar uğraşacaksınız.

    Practica'ya gelince. Bence o paralara, TR'de alınabilecek en bütün araç. Yol tutuşu, performansı, sorunsuzluğu, dengesi ve sürerken verdiği güvene o paralara hiç bir araçta sahip olamazsınız. Sadece kaput ve tamponu dışında dışına bir zarar vermeyin. Yok parçası. Pahalı değil, yok yani. Ama mekanik ve iç aksam komple komik fiyatlara bulunuyor. Benim için de özel bir yeri var.

    Benim gözümde en güzeli, A'dan Z'ye doldurulmuş atmosferik bir BP makine, Z5'in(1.5 motorun) şanzımanı ve şasi/kasa olarak da Practica. Türkiye'de değil, dünyada eşi benzeri yok böyle bir şeyin. Şu şekilde:



    Bu benim arabam. İnşallah çok yakın zamanda tamamıyla bitecek. Bakalım göreceğiz ne çıkacağını...
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  14. #14

    Üyelik
    Jul 2014
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    19
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mazda BP. Türkiye'de atmosferik BP nin, yani BPD ve BPT dışında, iki varyasyonu mevcut. Biri BP05-VE diğeri BP-ZE. BP05, DOHC ve 114 hp gücünde. 1.8 Mazda familia'larda çıkar. BP-ZE ise aynı motor olmasına rağmen, bazı farklılıkları mevcuttur ve 129hp/SAE dir. Miata'larda görülür. Sanırım astina gtlerde de bundan var. Bir de B8 var, BP diye de geçer bazen, ki bu aynı bloğa SOHC kapaktır, 106 hpdir ve ülkemizde çok az sayıda araçta mevcut.

    Mazda BP, blok ve kapak bazında BPT ve BPD ile aynıdır. Bunlar turbolu motorlar, metal alaşımları, yağ su kanalları, yağ pompasının çarklarının göbeği(turboların krankları daha kalın) hariç yağ pompası ve devirdaimine kadar. Internal farkı olan bu motorlar krank kol piston emme egzoz yağ jeti ve beyinle kolaylıkla BPTye çevrilebilir. Ki yağ jeti BP-ZEde mevcuttur. Bu şekilde üretildikleri için, atmosferik standart hallerinde hiç bir problem yaşamazsınız. Yaşayamazsınız, çünkü kaldırabileceğinden düşük yükün altında çalışır. Bu yüzden yurtdışında modifikasyon için çok tercih edilen bir motordur. Parçaları ucuzdur, ve yeni yeni yan sanayi bazı malzemeleri de geldi, önem arz etmeyen mekanik parçalar(mesela denge kolu, motor kulağı, su bidonu, v.s.) yan sanayi olarak mükemmel fiyatlara alınabilir. Orijinal parçaları inanılmaz pahalıdır, fakat nedeni var. Örneğin ben motorumu toplarken heves edip ACL race yatak seti aldım, mazda orijinal ondan daha iyi olduğunu sonra öğrendim, ve orijinal mazda BP yataklarına 680TL ödedim. 3 haftada geldi, fakat bildiğin kara yatak geldi. Mazda falan yazıyor paketinde. Çok komik gerçekten.

    Hava akışmetresi ve jikle standart sorunudur. Sorunlu yani bu parçalar uğraşacaksınız.

    Practica'ya gelince. Bence o paralara, TR'de alınabilecek en bütün araç. Yol tutuşu, performansı, sorunsuzluğu, dengesi ve sürerken verdiği güvene o paralara hiç bir araçta sahip olamazsınız. Sadece kaput ve tamponu dışında dışına bir zarar vermeyin. Yok parçası. Pahalı değil, yok yani. Ama mekanik ve iç aksam komple komik fiyatlara bulunuyor. Benim için de özel bir yeri var.

    Benim gözümde en güzeli, A'dan Z'ye doldurulmuş atmosferik bir BP makine, Z5'in(1.5 motorun) şanzımanı ve şasi/kasa olarak da Practica. Türkiye'de değil, dünyada eşi benzeri yok böyle bir şeyin. Şu şekilde:



    Bu benim arabam. İnşallah çok yakın zamanda tamamıyla bitecek. Bakalım göreceğiz ne çıkacağını...
    Çok güzel açıklama

  15. #15

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    2.762
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Açıklamalarınız için çok teşekkür ederim kafamda bazı şeyler canlandı

  16. #16
    veliazak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    51
    Şehir
    Aydın
    Mesaj
    260
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Harika açıklamalar... Emeğine sağlık. Teşekkürler...

  17. #17
    snan1910 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.786
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eray açıklama iyi olmuş sabırsızlıkla bekliyoruz practicayı çok iyi olucak inşallah

  18. #18
    snan1910 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.786
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    +Edit

    Bu arada bp motoru mazda 121 imde kullanıyorum
    Sorunsuz sıkıntısız. Yakıt olarakta üzmez önüde çok açıktır.
    Filtre egzoz ms beyinle benim arabamda çok tatminkar sonuç veriyor

  19. #19
    220T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.840
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 220T Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.5 olanlarda genellikle, lpgde bir tekleme probleminden bahsediliyor ve araştırdığım kadarıyla tamamıyla çözüme kavuşturmuş olan da yok.Bunun sebebi nedir acaba?

    Bir de cam düğmeleri meselesi varmış.Kaporta parçası sorunu Practica için mi vahim yoksa sedanlar da mı aynı durumda?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •