User Tag List

Sayfa 5/6 İlkİlk ... 3456 SonSon
111 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: Kamyon kaç yapablir ?

  1. #77
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HellRot06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Zaten bu mevzunun ana kaynağıda o.Tırcılar genelde büyük tekerlekli tırları tercih ederler, Daha az tur yapar kmyi daha düşük gösterir ve daha fazla yol gider. Gerçek şu ki kamyonlar ve binek araçlar arasında ciddi bir km farkı var.


    hepsinin bir kalibrasyonu var 315/80 315/70 315/60 295/60 vs vs hangisini takarsan ona göre takografını kalibre ettirmen gerekir takografın düzgün çalışmazsa şu an yurt içinde sorun yaşamıyorsun yalnız yurt dışında başına ciddi sorunlar gelebilir

    tekerleğin büyük seçilmesi tur la alakalı çok değil tekerlek çapı büyüdükçe üreticiden kamyon tır her ne halt alıyorsan ona göre diferansiyel oranıyla alırsın her tırda tek tip diferansiyel çıkmaz 315/80 le aldığın bir çekicinin diferansiyeliyle sallıyorum 295/60 lastikle aldığın çekicinin diferansiyeli aynı olmaz oranları farklı olur

    önemli olan uygun devirde minimum yakıt tüketimiyle uygun hızda ilerlemen ona göre oranları seçilmiş olur şanzıman dif lastik vs
    körler sağırlar

  2. #78
    hkkcn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul/Avcılar/Silivri
    Mesaj
    1.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben hergün silivriden tekirdağa gidip geliyorum yol boyunca en az her gün 10 tane otobüs ve kamyonla sol şerit davası yaşıyorum.sellek yapıyor 110-120 ile gittiğim halde yol vermiyorum çok inada bindirirlerse direkman telefonla polise şikayet ediyorum en güzeli bu.geçenlerde aynısınıı çakıl dolu bir kamyon yaptı cama mıcır geldi kaputa felan polise şikayet ettim polis böle bi durumda aracınızda hasar var ise karakola gelin halledelim dedi karşı tarafın sigortasından.
    Hakkı Can Eryüzlü...

  3. #79
    f.v.güngör
    Misafir
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    binek araca göre fark etmez sapmaları hataları geç kadranda 100 gösteriyorsa bir saatte 100 km gider otomobilde olsa kamyonda olsa tur fazla az onla alakalı değil

    hepsinin hesabı var senin aklın kesiyormu onun yaptığı hız ayrı bunun yaptığı hız ayrı ikiside atıyorum 100kmdeyken ? böyle bir mantık varmı?

    lastiğinn yaptığı tur vs hepsi hesap edilerek yapılır zaten eğer kalibrasyon yapılırsa takografa lastik ölçüsü lastiğin diş derinliği vs gibi şeyler ile hesaplanarak takografını kalibre edersin, uygun bir yerde belirli bir mesafede takografı kalibre edip uygun hale getirirsin, bu bahsedilen araçlarda herhangi bir kısıtlayıcı olmadığı için bu şekilde oluyor


    neyi denedinde konuşuyorsun? çok yazıyorsun boş yazıyorsun bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın bi kerede

    son cümle sen dahil bu şekilde düşünen herkese

    ım farklı şeylerden bahsediyoruz ben kamyonun kendi km den bahsediyorum denedigimizde şu ben r9 la 130 yaparken dayım kamyon 90 bile görmedi dedi bide takoraflarda zaten oynuyorlar 5 10 km daha düşük göstersinler diye yani

  4. #80
    HellRot06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    1.695
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hepsinin bir kalibrasyonu var 315/80 315/70 315/60 295/60 vs vs hangisini takarsan ona göre takografını kalibre ettirmen gerekir takografın düzgün çalışmazsa şu an yurt içinde sorun yaşamıyorsun yalnız yurt dışında başına ciddi sorunlar gelebilir

    tekerleğin büyük seçilmesi tur la alakalı çok değil tekerlek çapı büyüdükçe üreticiden kamyon tır her ne halt alıyorsan ona göre diferansiyel oranıyla alırsın her tırda tek tip diferansiyel çıkmaz 315/80 le aldığın bir çekicinin diferansiyeliyle sallıyorum 295/60 lastikle aldığın çekicinin diferansiyeli aynı olmaz oranları farklı olur

    önemli olan uygun devirde minimum yakıt tüketimiyle uygun hızda ilerlemen ona göre oranları seçilmiş olur şanzıman dif lastik vs
    Peki kaç tanesi takograf'ını kalibre ettiriyor ? Adamlar devreden çıkarmak için ellerinden gelen herşeyi yapıyor.
    Araçlarda km hesabı tekerin turuna göre yapılıyor ,22.5" bir jant ile 14" bir jant birisi saatte 100 km/h ile dönerken diğeride aynı oranda döner diyorsanız bana biraz abes geliyor bu durum...
    Golf MK3 Sport - SATILDI.
    Jetta MK3 1.9 TD- SATILDI.
    Golf MK2 GTD...
    -Ne Mutlu Türküm Diyene...
    K.Atatürk.

  5. #81
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HellRot06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki kaç tanesi takograf'ını kalibre ettiriyor ? Adamlar devreden çıkarmak için ellerinden gelen herşeyi yapıyor.
    Araçlarda km hesabı tekerin turuna göre yapılıyor ,22.5" bir jant ile 14" bir jant birisi saatte 100 km/h ile dönerken diğeride aynı oranda döner diyorsanız bana biraz abes geliyor bu durum...


    aynı oran nedir? oran hesabımı yapıyıruz?

    bir araç 100km/saat ile gidiyorsa tekerleğin devri bu konuda neden önemli?


    14 lastik ile 22.5 lastik aynı dönmicek tamamda amaç ne yazmanda aracın hızını sadece tekerlek devri ile hesaplayamazsın aynı zamanda onun aldığı yolda önemli
    körler sağırlar

  6. #82
    HellRot06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    1.695
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı oran nedir? oran hesabımı yapıyıruz?

    bir araç 100km/saat ile gidiyorsa tekerleğin devri bu konuda neden önemli?


    14 lastik ile 22.5 lastik aynı dönmicek tamamda amaç ne yazmanda aracın hızını sadece tekerlek devri ile hesaplayamazsın aynı zamanda onun aldığı yolda önemli
    Abicim tamam işte gerçek hız gps ve radar verilerinde ortaya çıkıyor. Kalibrasyon felan yaptıran olduğunu da pek sanmıyorum. Aracın kadranı hızı teker turuna göre belirliyor. katettiği mesafeye göre değil.
    Sizin söylediklerinize de yanlıştır demiyorum ama bana mantıklı gelmiyor. Yada tam olarak kanıtlayıcı birşeyler ortaya atamıyoruz :S
    Golf MK3 Sport - SATILDI.
    Jetta MK3 1.9 TD- SATILDI.
    Golf MK2 GTD...
    -Ne Mutlu Türküm Diyene...
    K.Atatürk.

  7. #83
    adilhcl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbull
    Mesaj
    396
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SGTI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Söylediklerinizin bir çoğu doğru değil.Lastik ölçülerindeki değişim kadrandaki hızı farklı gösterebilir.Zaten kadranların birçoğu doğru göstermez.Gerçek hızınızı ancak gps tespit eder.İki nokta arasındaki mesafeyi kaç saniyede aldığınızı göstererek "gerçek" hızı söyer.
    Alıntı f.v.güngör Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    siz biraz yanlış anlamısınız yani lastık büyük oldugundan turu az atıyor olması lazım bilimsel olarak bi cevap veremem ama denedik 130 r9 14 inç jant bmc 80 km jant ölcüsunu bilmiyorum ama 22 falandır heralde bide lastıgın jantla taban arasındaki dudak bölümüde eper kalın yani binek bi araça göre cok fark ediyor
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    binek araca göre fark etmez sapmaları hataları geç kadranda 100 gösteriyorsa bir saatte 100 km gider otomobilde olsa kamyonda olsa tur fazla az onla alakalı değil

    hepsinin hesabı var senin aklın kesiyormu onun yaptığı hız ayrı bunun yaptığı hız ayrı ikiside atıyorum 100kmdeyken ? böyle bir mantık varmı?

    lastiğinn yaptığı tur vs hepsi hesap edilerek yapılır zaten eğer kalibrasyon yapılırsa takografa lastik ölçüsü lastiğin diş derinliği vs gibi şeyler ile hesaplanarak takografını kalibre edersin, uygun bir yerde belirli bir mesafede takografı kalibre edip uygun hale getirirsin, bu bahsedilen araçlarda herhangi bir kısıtlayıcı olmadığı için bu şekilde oluyor


    neyi denedinde konuşuyorsun? çok yazıyorsun boş yazıyorsun bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın bi kerede

    son cümle sen dahil bu şekilde düşünen herkese

    arkadaslar bu adamlar bu ısın kıtabını okuyor adam dıyorkı orjınal olculerınde bu arac Km saatınde gosterdıgı hızı bır saatte alır dıye yanı bu su anlama gelıyor bı arac km saatınde orjınal lastık jant olculerınde ne yazıyorsa bı saaat sonra o KM kadar yol gıder isterse 15 olsun ısterse 18 olsun zaten adamlar km saatlerını o jant ve lastık olcusune gore kalıbre edıyor sakın yanlıs anlamayın TAKOGRAF lardan bahsetmıyorum onlarda kıyamet gıbı oynamalar oluyor mesela bızım ıs yerının servısının takograf ı 150 de otmeye baslıyo crafter da

  8. #84

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    34
    Mesaj
    4.652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Geçen yıl altunizade de üstgeçit sutunlarından birisine sinek gibi yapışmıştı bu değneklerden birisi

    Bazen görüyorum kaza yapmış harfiyat kamyonları / tırları, zerre üzülmüyorum. Hatta seviniyorum ki başka birisini öldürmeden kendisi temizlenmiş gitmiş diye.. .iktirip gitsinler şerefsizler..

    Doğal seleksiyon iyidir..

  9. #85
    adilhcl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbull
    Mesaj
    396
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben bu tarz arac kullanıp basına bısey gelenlere gercekten acımıyorum kesınlıkle kasınmıstır deyıp gecıyorum olan sakıns akın gıden vatandasa oluyor ne oluyorsa

  10. #86

    Üyelik
    Jul 2009
    Şehir
    mihagXD
    Mesaj
    1.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaş, 100km/h evrenseldir Yani TIR içinde aynıdır binek araç içinde.. Ama orjinal 22.5 inç lik jant ölçüsünü değiştirirsen sapma olur..

  11. #87
    adilhcl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbull
    Mesaj
    396
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cookies Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaş, 100km/h evrenseldir Yani TIR içinde aynıdır binek araç içinde.. Ama orjinal 22.5 inç lik jant ölçüsünü değiştirirsen sapma olur..
    Benımde demek ıstedıgım bu zaten

  12. #88
    Eworen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.275
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yalniz ben 130 km ye cok yuh derken 150-160 larla gidenler bile varmis
    Heyt masallah azrail gibi mubarekler..

  13. #89
    Onur Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Sakarya HENDEK
    Mesaj
    1.826
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben bi otobüsün, kamyonun 140 km hızı aşabileceğini sanmıyorum aerodinamiği buna müsait değil en başında. O hızı çevirecek devir var mı o da tartışılır. Otobüslerin 150+ km hızla gittiğini iddia eden arkadaşlar yanlış görmüş olmasın travego, setra türü otobüslerde o hıza çıkacak kadar devir yok zaten
    Bir de arabanın kadranı 120 iken kamyonlar 60 falan basmaz kamyonlarınkide 120 dir. yok lastik çapıymış vs mantıklı düşünün o zaman kamyonlar hep radara yakalanırdı

  14. #90
    Mutu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    38 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bugün 70 km hızla seyrederken şile yolunda bi kamyon yağışlı havada virajda bi makas attı bana, aklım çıktı yemin ediyorum. Ön kaputun üstünden geçti sandım. Önce kontrol kaybetti, ama zor da olsa topladı.
    Instagram: mutusgarage

  15. #91

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    59
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  16. #92
    evolution_9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    903
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bizim birader 160 la yan yana giderken videosunu çekmişti 1 dknın üzerinde geçen yıl buşursam bende ekleyim
    evox

  17. #93
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Onur Fatih Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben bi otobüsün, kamyonun 140 km hızı aşabileceğini sanmıyorum aerodinamiği buna müsait değil en başında. O hızı çevirecek devir var mı o da tartışılır. Otobüslerin 150+ km hızla gittiğini iddia eden arkadaşlar yanlış görmüş olmasın travego, setra türü otobüslerde o hıza çıkacak kadar devir yok zaten
    Bir de arabanın kadranı 120 iken kamyonlar 60 falan basmaz kamyonlarınkide 120 dir. yok lastik çapıymış vs mantıklı düşünün o zaman kamyonlar hep radara yakalanırdı


    bir nedenden dolayı kesinlikle gazlamak değil birşey denememiz gerekiyordu içinde bulunduğum x marka bir tırla 140 civarı hıza çıktık aerodinamik elbet müsait değil ama motorları cidden güçlü 2000 küsür nm tork baya işler yapıyor
    körler sağırlar

  18. #94
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu Kamyonlar yani kırkayak dedikleri 340hp güce sahip bu demir yığınları boş hali bile 15-16 ton ağırlığa sahipler ve yolu buldunu zorlarsan160kmh sürate kadar çıkabiliyor bizde 1986 model 32-281 çift çeker M.A.N vardı o bile 130kmh'ye çıkabiliyordu düz yolda,devir kesici diye bir şey yok zaten Allah ne verdiyse gidebiliyor
    Bende Göktürkte oturuyorum vede buranın yerlisiyim 35 senedir burdayım bu adamlardan uzak durun Polisler ile araları çok iyi benden söylemesi

  19. #95

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çekici ve kamyonları bilmiyorum fakat yeni otobüslerin(travego, setra) diferansiyel oranları kısa tutulmuş 130-135 civarı yapabilirler.

    Benimde takıldığım nokta o otobüslerin virajlara arabaların girebildiği hızlarla girebilmesi hatta bazı virajlara daha iyi bile giriyorlar(normal b sınıf bir arabadan bahsediyorum).O yükseklikle nasıl oluyor bu iş anlamış değilim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •