User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
28 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: lastik ağırlığı

  1. #1
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    lastik ağırlığı

    arkadaşlar 195 45 r17 lastik sadece lastik kaç kilo gelir tahmini rakam 175 65 r14 lük lastikten bariz hafif olacak diye tahmin ediyorum sizce nasıl bir değişiklik olur

  2. #2
    i-vtec07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    30
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    5.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lastik ağırlığını bilmemde performans düşür neden dersen taban genişliği artmış..+ muhtemelen o 17 jant ağırdır oem lere göre.

  3. #3
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lenso light s2 düşünüyorum 7 kiloluk jant yabancı sayfalarda arştırdım gerçekten hafif kullandığım jant saç jant 14 lük kilosunu bilmiyorum bence saç jantın ağırlığı lensodan fazla olacak gibi çünkü elime almıştım 15 liğini 5.8 kiloymuş kuş gibiydi bu 7 kilo arada çok ağırlık yok arabayı zorlamaz diye düşünüyorum lastikte hafif olursa araç bir turda daha çok gidecek hemde performansı artıracak

  4. #4
    emirarslan34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.073
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    165.60.14 5.4 KG

    185.45.15 7.1 KG

    14 lük tenekeler 6.3 kg

    cok fark eder kardeşim jant lastikten 1 kg atmak aractan 21 kg sökmeye eş degerdir.

    195.45.17 lastiklerde ortalama 9 kg falandır.

    illa jat kullanacaksan 195.40.17 lastigi cok dikkatli bir şekilde kullan derim.

    bence cıkarın atın o jant lastigi aractan
    Alcatraz GTI-6

  5. #5
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı i-vtec07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    lastik ağırlığını bilmemde performans düşür neden dersen taban genişliği artmış..+ muhtemelen o 17 jant ağırdır oem lere göre.
    Taban genişliğinin artması performansı etkilemez sadece virajda understeera yol açar.

  6. #6
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emirarslan34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    165.60.14 5.4 KG

    185.45.15 7.1 KG

    14 lük tenekeler 6.3 kg

    cok fark eder kardeşim jant lastikten 1 kg atmak aractan 21 kg sökmeye eş degerdir.

    195.45.17 lastiklerde ortalama 9 kg falandır.

    illa jat kullanacaksan 195.40.17 lastigi cok dikkatli bir şekilde kullan derim.

    bence cıkarın atın o jant lastigi aractan
    7 + 9 16 kg ediyor ortalama benim araçtaki stepneyi tartıyım ondan sonra tam kararımı veririm çok teşekkür ederim gerçekten çok yararlı bilgi verdiniz ben stepneyi kaldıramıyorum çok ağır body çalışırken zorlanmamıştım bu kadar diyebilirm

  7. #7

    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    İst
    Mesaj
    1.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kickbuttowski Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Taban genişliğinin artması performansı etkilemez sadece virajda understeera yol açar.
    Taban genişliğinin artması lastiğin yere değen alanını artirip sürtünmenin artmasına sebep olmaz mı? Dolayısıyla performansı olumsuz etkiler diye düşünüyorum ama dogrusu nedir?

  8. #8
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kickbuttowski Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Taban genişliğinin artması performansı etkilemez sadece virajda understeera yol açar.
    yabancı sayfalarda top speed son hızını biraz azalttığı söyleniyor arkdaşın performansdan kastı belki o olabilir ama 20 mm geniş lastik çok ta kalkış ve ara hızlanmalarda kötü etmez sanırım 1.3 getze 18lik ofsetli jant 255 lastik atmıyoruz yakıt fırlasın motor yorulsun

  9. #9
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fdoganb Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Taban genişliğinin artması lastiğin yere değen alanını artirip sürtünmenin artmasına sebep olmaz mı? Dolayısıyla performansı olumsuz etkiler diye düşünüyorum ama dogrusu nedir?
    fazla artırımlarda dediğiniz gibi olur fazla sürtünmeden perf azalır

  10. #10
    i-vtec07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    30
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    5.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kickbuttowski Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Taban genişliğinin artması performansı etkilemez sadece virajda understeera yol açar.
    Taban genişliğinin artması sürtünmeyi artırır burası tamam.buda yol tutuşa ve frenaja olumlu performans ve yakıt tüketimine olumsuz yansır diye biliyorum. saygılar.

  11. #11
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fren mesafesini kısalttığı doğru kalkış ve ara hızlanmalarda da daha aynı şekilde olumlu etkiler ama ön lastiklerin kalın olması arabanın kafadan daha fazla kaymasına sebep olur yakıt tüketimine etkisi de hissedilmez..
    Forumda çoğu kes konuşulmuştu bunlar

  12. #12
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kickbuttowski Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fren mesafesini kısalttığı doğru kalkış ve ara hızlanmalarda da daha aynı şekilde olumlu etkiler ama ön lastiklerin kalın olması arabanın kafadan daha fazla kaymasına sebep olur yakıt tüketimine etkisi de hissedilmez..
    Forumda çoğu kes konuşulmuştu bunlar
    sizce yaptığım lastik jant kombinasyonunda ters bişey var mı sonradan keşke niye büyütmedim demeyim diye burada konu açıyorum

  13. #13
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MEGFB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sizce yaptığım lastik jant kombinasyonunda ters bişey var mı sonradan keşke niye büyütmedim demeyim diye burada konu açıyorum
    Ağırlık lastikten değil janttan kaynaklı olur 17 inç getz için çok fazla ben size 15 en fazla 16 tavsiye ederim..
    Yürüyen aksamda araca yüklediğiniz tüm fazladan ağırlık size yakıt sarfiyatı ve düşük performans olarak geri döner.

  14. #14
    emirarslan34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.073
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Önce açıklamasını yapiyim

    Araçta Yaylanan Kütle Ve Yaylanmayan kütle diye iki ayrı bölüm vardır .

    Yaylanan kütle ,
    amortisör ve üzeindeki yani şasenin tamamının olduğu bölümdür .

    Yaylanmayan kütle ise ,
    amortisörün altında kalan , lastik , jant , fren balataları ve disklerin olduğu bölümdür .

    AĞIRLIKDAKİ ÖNEMİ

    Yaylanan Kütledeki ağırlık , Eşit olarak dağıldığından ve yaylanan kütlede kolayca dağılabildiğinden Araçta 2-3 kiş ekstradan yolcu olması o kadar da önemli değildir .

    Yaylanmayan kütledeki ağırlık ise , direk yere temas ettiğinden çok önemli bi unsur teşkil eder . Yani aracın altındaki jant 8kg ama , takacağınız jant 7 kg ise bu size 1 kg dibi ufak bi rakam gelir ama araçta oturan duruma göre 2-3 kişiye bedeldir .

    Aynı şey lastiktede geçerli tabi .

    Şimdi bi Örnekle açıklayalım ,

    Ağırlık sizin için çok önemli bi unsur olduğunu varsayalım , drag , rool sizin için çok önemli .

    lastik ağırlığınız 6 kg , jantınız 8 kg = toplamda 14 kg yapar .
    Takacağınız jant 6 kg ama janta çok para verdiniz lastik biraz uygun bişe olsun dediniz nasıl olsa jantı hafiflettik lastik ağırlığı die bişe yok tüm çünkü lastikler eşittir dediniz araştırma yapılmadan lastiğe karar verildi lastikde 8 kg çıktı .

    Burda ne değişti ???

    Ben söyliyim ne değişti ,

    aracın jatını hafifletmek için iyi bir yola girildi ancak ,
    eski jant ve lastiğin toplam aynı kilosuna yine ulaşıldı değişen bişe olmadı ama
    daha ağır bi lastik takılarak lastiğin yuvarlanma direnci düşürüldü ve yakıt sarfiyatı arttı .

    yani eski lastik jantın da 14 kg idi şimdikide , ama eski jant lastiğin ile bir depoda 500 km yapıyosan şimdiki ile 480 km yapabilirsin

    Jantın ağırlığı kadar lastiğin ağırlıda çok önemlidir , ağırlığı artan lastik hem kg olarak önemlidir ama asıl öenmli olan Yuvarlanma direncinin artmasıdır .

    Yuvarlanma Direncine bi örnek veriyim bilmeyenler için ,
    iki tane varil düşünün biri 50 kg biri 80 kg hangisi daha rahat itirsiniz hatta aynı güç ile ittikten sonra hangisi daha uzağa gider ?
    tabiki 50 kg olan .

    Hafif jant takıntısı olan arkadaşlara söylüyorum
    Sadece jantı hafifletmek yeterli olmuyo okey mi

    ALINTIDIR...
    Alcatraz GTI-6

  15. #15
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emirarslan34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Önce açıklamasını yapiyim

    Araçta Yaylanan Kütle Ve Yaylanmayan kütle diye iki ayrı bölüm vardır .

    Yaylanan kütle ,
    amortisör ve üzeindeki yani şasenin tamamının olduğu bölümdür .

    Yaylanmayan kütle ise ,
    amortisörün altında kalan , lastik , jant , fren balataları ve disklerin olduğu bölümdür .

    AĞIRLIKDAKİ ÖNEMİ

    Yaylanan Kütledeki ağırlık , Eşit olarak dağıldığından ve yaylanan kütlede kolayca dağılabildiğinden Araçta 2-3 kiş ekstradan yolcu olması o kadar da önemli değildir .

    Yaylanmayan kütledeki ağırlık ise , direk yere temas ettiğinden çok önemli bi unsur teşkil eder . Yani aracın altındaki jant 8kg ama , takacağınız jant 7 kg ise bu size 1 kg dibi ufak bi rakam gelir ama araçta oturan duruma göre 2-3 kişiye bedeldir .

    Aynı şey lastiktede geçerli tabi .

    Şimdi bi Örnekle açıklayalım ,

    Ağırlık sizin için çok önemli bi unsur olduğunu varsayalım , drag , rool sizin için çok önemli .

    lastik ağırlığınız 6 kg , jantınız 8 kg = toplamda 14 kg yapar .
    Takacağınız jant 6 kg ama janta çok para verdiniz lastik biraz uygun bişe olsun dediniz nasıl olsa jantı hafiflettik lastik ağırlığı die bişe yok tüm çünkü lastikler eşittir dediniz araştırma yapılmadan lastiğe karar verildi lastikde 8 kg çıktı .

    Burda ne değişti ???

    Ben söyliyim ne değişti ,

    aracın jatını hafifletmek için iyi bir yola girildi ancak ,
    eski jant ve lastiğin toplam aynı kilosuna yine ulaşıldı değişen bişe olmadı ama
    daha ağır bi lastik takılarak lastiğin yuvarlanma direnci düşürüldü ve yakıt sarfiyatı arttı .

    yani eski lastik jantın da 14 kg idi şimdikide , ama eski jant lastiğin ile bir depoda 500 km yapıyosan şimdiki ile 480 km yapabilirsin

    Jantın ağırlığı kadar lastiğin ağırlıda çok önemlidir , ağırlığı artan lastik hem kg olarak önemlidir ama asıl öenmli olan Yuvarlanma direncinin artmasıdır .

    Yuvarlanma Direncine bi örnek veriyim bilmeyenler için ,
    iki tane varil düşünün biri 50 kg biri 80 kg hangisi daha rahat itirsiniz hatta aynı güç ile ittikten sonra hangisi daha uzağa gider ?
    tabiki 50 kg olan .

    Hafif jant takıntısı olan arkadaşlara söylüyorum
    Sadece jantı hafifletmek yeterli olmuyo okey mi

    ALINTIDIR...
    çok teşekkür ederim niye herkes 17 lik janttan korkuyor ben onu anlamış değilim bu sözü size söylemiyorum açtığım konularda gelen cevaplara karşılık bakın yeni 1.3 astra j hiç sürdünüz mü ama araç göstergeye bakarsanız gitmiyor ama lastikleri iyice büyütülmüş altında 17 lik jant var araç ilerliyor 1.3 95 lik motor ister fiat 500 de ister astrada olsun benim 1.3 getzimi geçemez iddiamıda ediyorum o motora 17 lik jant 215 50 lastik takılıyorda benim aracıma 195 45 ebatlardaki lastik takılması niye performans kaybı yapsın ben bunu anlayamıyorum fiat 500 de bile 16 lık jant kullanılıyor

  16. #16
    kurtlukaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    32
    Şehir
    Adapazar
    Mesaj
    436
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konuyu hortlatmak istedim , hosuma gitti bu , ve son sorunun cevabini bilen biri yazarsa cok iyi olur

  17. #17
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fdoganb Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Taban genişliğinin artması lastiğin yere değen alanını artirip sürtünmenin artmasına sebep olmaz mı? Dolayısıyla performansı olumsuz etkiler diye düşünüyorum ama dogrusu nedir?
    Orta okul- lise fiziği, sürtünme kuvveti yüzey alanından bağımsızdır. (Hava sürtünmesi hariç.)

    Son sorunun cevabı olarakta tork'un ne olduğunu bilir misin ? 190nm'lik tork var bahsettiğin 1.3dizelde getzte 117nm. Aradaki tork farkı iş janta lastiğe geldiğinde önemli. Orjinali 15" jant olan arabanın dizeline 19" jantta takıyorlar, aynı arabanın benzinlisine taksınlar bakalım ne oluyor..

  18. #18
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emirarslan34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    165.60.14 5.4 KG

    185.45.15 7.1 KG

    14 lük tenekeler 6.3 kg

    cok fark eder kardeşim jant lastikten 1 kg atmak aractan 21 kg sökmeye eş degerdir.

    195.45.17 lastiklerde ortalama 9 kg falandır.

    illa jat kullanacaksan 195.40.17 lastigi cok dikkatli bir şekilde kullan derim.

    bence cıkarın atın o jant lastigi aractan
    bu lastik ağırlıklarını nereden buldunuz ????
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

  19. #19
    huseyinturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tabanın genişlemesi sürtünmeyi arttırmaması lazım değilmi?. Sürtünme alanı büyür ama birim alana düşen sürtünme miktarı düşer. Sürtünme ağırlık ve yüzeyn sürtünme katsayısıyla alakalıdır sadece. Geniş taban lastik dur kalkta fazla yakar, araç hızını aldıktan sonra etkisi azalır. Tabi toplam çap değişmeme koşuluyla geçerli bu dediklerim.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •