Japonya için ürettikleri supralar 280 beygirmiş.Amerika avrupa pazarına yolladıkları arabalar 330 beygirmiş.Fark olarakta daha büyük enjektörler ve daha küçük steel wheeled(türkçesini bilmiyorum daha küçük pal olabilir) turbolar olduğu yazıyor wikipediada.Büyük ihtimal aristolar japonyadan ithaldir ondan 280hp motor vardır
Anladım teşekkürler bilgi için, O zaman 2 motor arasındaki farkı bulmaya gerek yok. Eğer Japonya'daki Tüm Aristo ve Supra lar 280 HP ise sorun yok. evet JDM araçlarının 180 km hız kuralından dolayıda limitleme yemesi dogal gibi
Screenshot by Lightshot
Evet sorun çözülmü oldu. 2jz twin turbo motora sahip aristo ve supra japonyada 280 hp oldugu gibi ihrac versiyonu 320 hp dolaylarında. Bizim kanalda zoraki JDM ve aristo oldugu için 280 hp ile başlayacagız bakalım. kücük enjektor, pal ve boost farkı
Konu GC8 GT tarafından (13-09-2019 Saat 21:55 ) değiştirilmiştir.
Arabacı Ağır japon..
youtube de Japonic kanalını izlemeni tavsiye ederim. Japonyada centilmenlik anlaşması olduğu için araçların beygirleri aşağı yukarı hep aynı oluyor. Yazılım ile çok rahat yükleme yapılıyor.
Sanırsam Polonya'da uygun fiyatlara bulunabiliyor halen, veya Rusya'da..
Güle güle kullanın, biz buralarda uyguna binemiyoruz, almak isteyen yarım milyonluk oluyor minimumşanslısınız
![]()
1) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P
2) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" PROJECT400 - DONE!
Instagram: @itkopekas #dev20 #project400
Japonic'i takip ediyorum mailleşiyorum da, GTR R33 kovalıyorduk da . olmadı
Biz şimdi Aristo'dan çıkma 150 bin de 2jz gte turbo motor beyin tesisat almaktansa, Atmosferik suprayı turbolamaya karar verdik. Usta bir çok örneğini gösterdi, Zaten birebir önemli teknik özellikle aynı. örneğin piston kompresorleri farklı. Fakat biz n/a 2jz nin içini yapacagızi gt3076 ayarında bi turbo düşünüyorum, fakat piston, kol, piston cr ne seçicem hiç fikrim yok. usta VEMS ecu dedi, sanırım yazılımcısı ondan anlıyor. buralarda yol yolmadıgından sadece pist de dönmek için yapayım diyorum.
sizce 3 litre motora 57MM turbo pist için iyi olur mu? Sanırım boost altta kalmaz,
Arabacı Ağır japon..
Selam dostum, Riga'da misin ? ben aracini Riga'da gorup fotolarini cekmistimcanli hali baya guzel duruyor. Gule gule kullanmani dilerim.
![]()
selamlar
atmosferik dahi olsa bloğun 2jz dir tek fark yağ jetleri vardır turbo blokta.aristodan çıkan motoru koyamazsın direkt senin kartel arkadan aristo öndendir.aracına şanzıman motor yürüyen alman belkide arabayı satıp orjinal turbo almanla aynı fiyatları bulacaktır.konuyu bilmeyenler önce atmosferik supra ile başlayıp sonradan işin mali boyutlarını hesapladıktan sonra turboya yönelirler.tavsiyem ileride herzaman aldığının üstüne satmak istiyorsan orjinal lhd 6 vites targa araca geçmen olacaktır.
v161-160 şanzıman 6000dolar ile 8000 euro gibi fiyatlara satılmakta bigcase dif yani düz viteste çıkan kilitli diff 4000 dolar civarı fiyat isteniyor bunun akisleri şaftı alt üst merkezi motor intercooler pedallar derken ciddi paralara çıkarsın ama ben arabamı seviyorum bu parçaları yavaş yavaş toplayıp yapacam dersen yine sen bilirsin
ben senin yerinde olsam orjinal motorunu turbolarım çok daha ucuz ve güzel olur otomatik 500-600hp lerde binebilirsin. parçalarını aldığında türkiyede uygun bir şekilde yaptırabilirsin.
Abi şaka gibi yaaa:d nerden buldun benimahalleme kadar inmişsin
Teşekkürler iyi dilekler için. Evet araba hırpalanmış, modifiye edilmiş bir makine cıkmadı. düz kullanılmış, kasa güzel kazasız duruyor, Bizde bakalım iyi revize edebilecek miyizTAtil icin mı gelmistiniz yoksa calısıyor musunuz? Cokta turizm amaclı yürünecek bir mahallede yasamıyorum cunku
![]()
Konu GC8 GT tarafından (20-11-2019 Saat 23:28 ) değiştirilmiştir.
Arabacı Ağır japon..
Merhaba cenk abi selamlar, bu başlıga tekrardan şanzuman için girmiştim iyi denk gelmiş. evet usta ile orjınal atmo motoru turbolamaya karar verdik fakat. turbo üst kapagı kullanacagız. 300 euro gibi bi fiyat geldi. parçaları sipariş vermeye başladım. usta 2000 euro maliyetle 5 bmw şanzumanı ve fitment kiti önerdi ama ben hakikisinden yanayım. Talindde birini buldum elinde 3 tane getrap 160 lar var Screenshot by Lightshot
gearbox full set, şaft, difransiyel ve akslara 6000 euro istiyor. genel piyasada bu civarda. çok tuzluymuş gerçekten. ama olur mu olur
Aracım su anda 5speed manuel, 500-600 hp dolaylarında, yapmak istiyorum. üst beygirlere bu ufak ülkelerde gereği yok. zaten gireceğim pist, göreceğim max sürat belli. gerçekten fiyatlar ve doviz ucuk. 5-6 tane basit şey sipariş verdim, triger geti, kasnak, kapak, motor arp saplamalar gibi gibi, 1600 dolar tuttu, Nasıl altından kalkacagım bılmıyorum ama hakkıyla hakiki Turbo ruhuna çevirirsem batı avrupadaki değerine ulastırabılırım.
Konu GC8 GT tarafından (20-11-2019 Saat 23:25 ) değiştirilmiştir.
Arabacı Ağır japon..
Abi seni hazır yakalamışken, ben şimdi pist arabası yapayım diyorum, buralarda gazlayacak yer yok, belki ilerde almanyadaki piste de uğrarım. maglum Atmosferik Blog'u turbolayacagız, yataklar, kollar, piston, üst kapak değişecek, upgrade işlemi görecek. Ateşleme R8 bobinlerinden bahsedildi. Krank'ı da değiştirmeye gerek yoktur değil mi? Cok çılgın gücler kovalamayacagız. merak ettiklerim, conta kalınlıgı standart mı olsun? piston sıkıştırma oranı ne olmalı? muhtemeleen 86.50mm den devam ederim. 59-62mm civarı borg warner turbo dusunuyorum ne dıyorsun abi? şöyle bir kere yapayım az gitsin öz gitsin
Arabacı Ağır japon..
Şimdi 9000 euro ya aldigim arabaya 6000 euro ya getrab 6 ileri gearbox ve aktarma organlarini alayim mi? Degecek mi? Bati avrupadaki yapili ve revizeli turbo mk4 ler 35 bin euro dan basliyor 50 bin euro ya kadar gidiyor. Eger guzel bi turbo olursa bizde o degerleri yakalar miyiz? Araba degerini de artiracaksa problem yok. Maglum meraklisi cok fazla. Amerikadan hortum gibi goturuyorlar supralari
Arabacı Ağır japon..
e46 m3 manuel sanzumanı aldık 2. el, birde adapter kiti, volan ve debriyaj ise custom yapılıyor
Arabacı Ağır japon..
Forged bir motorda yağ jetleri olmazsa dert değil yağ basıncı yüksek olacağı için tercih sebebi atmosferik blok turboya döndürülmez direkt takarsın kanal açmak gibi bir durum pek sağlıklı değil
Arabaya taktığın parçalar v160 veya 161 big case diff turbo akslar değer katacaktır çok daha hızlı satış sağlarsın arabayı sola alabilirsen aynen söylediğin gibi çok yüksek paralara da satabilirsin
Harcadığın arabanın satış bedeline eklenir doğru parçalar ile
Gelelim yağ jetine oem motorda bende tercih ederim fabrika 4 boşluk veriyordur fakat forged pistona 7 den başlar boşluk çalıştıkça etekler kapatır 11 leri bile bulur zaten o kadar boşlukta piston ısınması gibi bir derdin olmaz materyal olarak ısıya daha da dayanıklı olduğu için ikiye bölünecek bir durum yok oem ise yağ jetleri olacak forged ise olmaması daha iyi
benim ustada yağ jetleri istemedi.. 2JZ GE blok'a, 2001 model atmosferik 2jz den kapak taktık.
Egzantrikler ve üst kapak contası oem olacakmış
8.5 CR je piston, H beam kollar aldık, yataklar, subaplar kapak içi parçalar fln
HTX4064B1 universal turbocharger | TurboSystems
64 MM turbo aldık, neredeyse tüm parçalar geldi. Avustralya'dan atmosferik kapaga özel headers yaptırdık geldi
Coilover, D2 Fren kiti, 18" jant aldık. İç ve dış neredeyse tüm plastikler oem geldi
Bmw e36 m3 şanzumanı ve fitment kit aldık. Şaft, aks ve difransiyel orjınal kalacak gibi. Bir beyin alındı ama adını unuttum ams olabilir
Arabanın altı tamamen çürük çıktı. Başka bir kazalı supra nın şaseyi kestik. 2 supradan 1 supra yaptık.
Tüm paslı parçalar kesildi yerine passız olan aynıları kaynatıldı. Bodywork bitmek üzere boyaya girecek
Araç sağ direksiyon şu anda, sol a çevirmek biraz maliyetli olacak o yüzden pek düşünemedim şu an
Sadece 2jz gte turbolu bi motor koyup 400 hp gezelim dedik iş nereye geldi.
Konu GC8 GT tarafından (09-05-2020 Saat 20:26 ) değiştirilmiştir.
Arabacı Ağır japon..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)