Biraz uzun oldu
Dubai'ye yerleşince insan kafayı yiyor ne alsam ne alsam diye. Neredeyse süper sporlar dışında ulaşılamaz bir otomobil yok. Tek bir sorun var(sorun lafın gelişi, kurallı trafik ile çok mutluyum), trafik kuralları çok katı. Kısacası yok rolling yok makas yok ışıkta kalkarken bir abanayım falan yok. Yirler adamın ciğerini, yirler. Bu durumda bir otomobil sever için 2 seçenek var. Ya piste hazırlanacaksın ya daaaa off road. Evin güzeli Grand Cherokee Hemi ile bir kaç kez newbie modunda off road yaptıktan sonra ne istediğimi çok iyi biliyordum.
Her yer çöl, pist keyfini Türkiye'de de yaşarım burada off road dedim. Herkes aman eski araba alma(burada eski araba dedikleri 5 yaşında, 10 yaşını geçince artık hurda) çok arıza yapar uğraşırsın, japondan şaşma diye tutturdu. Bir kere yeni bir şey almak istemediğimden emindim. Kırıp dökünce içimin acımaması lazımdı(bir arkadaşım 0 aldığı Pajero'yu dağıtıp 12.000AED servis masrafıyla karşılaşınca buna karar vermiştim).
Herkes japon diye tutturunca Toyota Prado bakayım dedim 2008-2009 4.0 V6 modeli. Ulan bakıyorum bakıyorum olmuyor. Dönüp başka açıdan bakıyorum hiç olmuyor. Bir türlü beğenemedim içime sinmedi. Toyota Fortuner dedim, o da bildiğin kalas yahu o da olmadı. Fj cruiser ciddi hoşuma gitti ama pahalı bir araç. Kredi vs. çekmek hiç istemedim. Nissana geçtik. Patrol burada ciddi pahalı hem de çok büyük yahu. Pathfinder bakayım dedim, olmaz dediler motor güzel ama yetenekli bir araç değil. Xterra baktım çok geniş bir fiyat skalası var en ucuzuyla en pahalısı arasında 4 kat fiyat farkı var. Ucuz olanlar inanılmaz boş ve diferansiyel kilidi yok. Almışken iyisini alayım dediğinde de uçuyor rakam. Aslında olsa da şöyle 2013-2014 model Off road paketlisi tadından yenmez ama pahalı meret. Japonlara hem ısınamadım hem de istediğim gibi kır dök parçala mantığında pert etsem içimin yanmayacağı paralara araba bulamadım. Dedim Amerikan'a dönelim. Aman dediler çıkamazsın sanayiden. Sanayiden korkan adamın off roadla işi ne dedim, daldım. Çocukluğumdan beri bir ZJ Grand Cherokee hayalim vardı WK2 ile o tadı baya aldım ama hep bir korku tabi ya arabaya bir şey olursa. O zaman dedim bir şey olmayacak Jeep bakalım. Wrangler bakmaya başladım 2007-2009 modeller baya uygun, alınır bu ya demeye başladım. Bir forumlara bakayım dedim, millet yerde yere vurmuş 3.8 V6 motoru. Herkes alacaksanız 2012 sonrası çıkan Pentastar 3.6 V6 olanı alın diyor. Onlarında fiyatları anasının gözü. Neyse O zaman JK kasa olmasın TJ kasa bakalım dedim. Onlarda da son üretim 2006. Buranın şartlarında baya eski hatta baya baya eski ulan alırız da yolda kalmayalım diyorum. Neyse forumlara yazdım bakalım millet ne diyecek diye. Biri Neden Cherokee bakmıyorsun dedi. o an ufkum açıldı. Cherokee vardı tabi yaa oldum. E cherokee var da bunun son üretimi 2001 daha beter. Sordum soruşturdum 2 cherokee sahibi buldum ikisi de inanılmaz memnun. E iyi de parçası var mı? Bir tanesinin Ajman'da bir ustası varmış, adamın numarasını aldım, kalktım Ajman'a gittim. Usta dedim durum bu bana böyle bir araba lazım başıma bela mı olur zevkli bir off road makinesi mi olur. O da şöyle iyidir böyle iyidir dedi, istersen bildiğim bir adam var sadece cherokee'lerle ilgilenir gidip bakalım elinde var mı dedi. E gidelim baba, araba bakmaktan keyifli ne var. Bir dolu cherokee gördüm alayı turşu olmuş. Alttan paslanmışı, adam gibi yürümeyeni, vites kolu elimde kalanı. Yok dedim bu böyle olmayacak. Yok usta dedim ben vazgeçtim bu sevdadan Cherokee bana göre değil. Daha önce biriyle telefonda görüşmüştük adam müsait değildi arabasını göstermeye, tam o ara aradı isterseniz gelin müsaitim diye. Hadi bunu da görelim bu da turşuysa benden bu kadar dedim. Gittik görmeye daha yaklaşırken araba kendini belli etmeye başladı, araba toz kaplı ama yine de farklı duruyor. Güzel yükseltilmiş, duruşu iyi, usta yattı tabana baktı, pas yok. O ara sahibi geldi, çalıştırdık ses güzel, motor sağlıklı duruyor. Bindim bir tur attım geldim vites atışı iyi. Ben beğendim, usta beğendi. Sıra geldi fiyat sormaya. Adam; satmaya niyetim var seninde almaya niyetin varsa sana bir rakam söyliycem al git dedi. Nedir dedik 12.000 dedi. Gördüğümüz turşulara 14.000den aşağı isteyen yoktu. Şimdi bu taş gibi araba 12.000(tl aed ortalama aynı değerde yani 12.000tl) mi? Hemen el sıkıştık.
Satış için 2 gün sonrasına sözleştik. Bu ülkede şöyle bir durum var, her şehrin plakası ayrı. Bir şehirden araba alıp başka şehrin plakasını takamıyorsun. Arabayı trafikten düşürüp, diğer şehre ithal etmen lazım. Baya karışık prosedür. Problem şu ki araba Sharjah plakalı ben Dubai'deyim. Yani arabayı Dubai'ye ithal etmem lazım. Neyse yaparız dedim. Araba satışa geldi, gördüğüm gün toz içinde olan araba yıkanınca daha bir güzel olmuş.
Satış öncesi buranın Tüv'ü Tasjeel'den arabanın geçmesi lazım. Araba geçti sorun yok, plakayı trafikten düştük satışı aldım, parayı ödedim, gayet mutluyum. Arabayı Çekiciye yükledik Dubai Tasjeel'e getirdik. İşlemleri yapıp trafiğe tescil edicez. Dubai Sharjah'ın onayını kabul etmedi, yeniden test istediler. Testte araba apaçi işi siyah stoplardan, stickerlardan ve arka frenlerden kaldı. Haydaaa napıcaz? Araba da plaka yok nasıl gidecek araba sanayiye. Tekrar yükledik çekiciye yolladı Ajman'a 1 gün sonra işlemler bitti araba geri geldi. Tekrar soktuk teste. Yine kaldı. Haydaaa bu sefer her şey tamam frenler yine yeterli değil. Tekrar yükledik arabayı yolladım Ajman'a. Bütün bu süreçte moralim acayip bozuldu. Araba aldım ama trafiğe kaydedemiyorum. Daha 1km sürememişim, sürekli çekici parası parça parası harcıyorum. Sonunda 3. seferde geçti, plakayı taktım rahatladım.
O günden beri yaklaşık 45 gün 5.000km oldu. Her gün kullanıyorum daha bıkmadım. Aldığımdan beri ülkenin değişik yerlerinde bir çok yere götürdü beni. Çöller aştım, kaya tırmanışı yaptım. Kısa zamanda bir çok anı biriktirdim. Büyük bir sorun olmadığı sürece yıllarca tutmak istiyorum.
![]()