yakın zamanda kaza yapmamdan dolayı aracım serviste idi. kaskonun vermiş olduğu araç ise ne olur ne olmaz diye duruyordu. bugün yağmurun dinmesiyle aracı kullanma fırsatı buldum. araç öncelikle 2008 model Fiat linea. active donanım seviyesinde olduğundan baya boş durumda, jant kapaklı, sis farsız durumda, araç aynı zamanda manuel. amt'ye alıştığım için manuel vitesi bi süre kullanmakta zorlandım. neyseki fazla trafik içinde kullanmadığımdan sıkıntı olmadı. 20 liralık benzin alıp ümraniye ikea'ya gittik.
performans olarak araç içler acısı durumda. normalde benim 2100-2200 devirlerde vites değiştirmemi bu araçta uygulayınca aracın yığıldığını gördüm. bu durum klima açık olmasından da kaynaklanıyor olabilir. yalnız çok ilginçtir ki ilerlerken 2. viteste hafif hafif gitmeyi kendine yediremeyerek araç stop ettibu durumda demekki bu aracı 2000-3000 devir bandında kullanmam gerektiğini anladım. aynı şekilde 5. vites 80 ile giderken 2000 devir üstünde olmasına rağmen gaza basmamda tepki vermemesi sinir bozucu.
yol tutuş bakımından fena değil süspansiyonları tatlı sert ve lastiklerin yanakları kocaman olduğundan gayet konforlu bir yolculuk gerçekleştirmek mümkün. zaten araç hızlı gidemediğinden yol tutuş 80-90'da sıkıntı yaratacağını sanmıyorum. yol sesi az geliyor, motor sesi 2500 devirden sonra duyuluyor. bu arada laf sese gelmişken aracı ilk çalıştırmamda "araç dizel mi acaba" diyebiliyor insan. ses sistemi blaupunkt marka çok yüksek sesleri açmadım fakat yalıtımın vermiş olduğu sessizlik sayesinde volume'u 5-6 gibi kullanmak yeterli. daha önce kullanmış olduğum 97 tipodan sonra yalıtım konusunda araç evrim geçirmiş diyebilirim.
iç mekana gelirsek, düğmelerin yerleşimi ergonomik, fazla sıkıntı yaratacak yerlerde değiller. araç her ne kadar kiralık ve 76000km'de olmasına rağmen müzik sistemi, vites topuzu, direksiyondaki soyulmalar çok kötü olmuş. sonuta benim aracım 120binde ve öyle şeyler daha yaşamadım. bana ilginç geldi. koltukların yükseltileri, yan destekleri iyi, koltuklarda deformasyon yoktu. içeriden bagajı açabilmek mümkün. sustalı anahtarı olması pantalonda delik yaşanmamasını sağlıyoruzaktan kumandalı anahtara camları açıp kapama ve bagaj açma düğmeside olsaydı iyi olurdu.
herşeye rağmen ikeadan dönüşte ablama söylediğim söz: "ben arabamı özledim yaa"oldu. evet yol sesi, motor sesi alıyor; süspansiyonları sert ince yanak lastikle daha da sert oluyor ama gaza bastığımda tüketim olarak hem beni üzmiyor hemde performans olarak üzmüyor.