User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: 207 gt & 207 rc

  1. #1
    MUY37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    816
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    207 gt & 207 rc

    Peugeot nun 1.6 THP 156bg ve 172bg lik motorları arasındaki fark tam olarak nedir ? Sadece yazılımmı yoksa Turbo enjektör vs. mi ? Bu soruyu sormamdaki amaç Şu aralar gönlüm Citroen DS3 ten yana ve 207 GT ile aynı motoru kullanıyorlar ( 156 bg THP ) aradaki farkı öğrenmek istiyorum...
    - The Ultimate Sleeper -

    8.572@276kmh Türkiye 402m Drag Rekoru LS10X - MAXFLOW

  2. #2
    qwertynord - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul-Bahçeşehir
    Mesaj
    339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor olarak turbo piston enjektörler de farklılıklar var rc nin dişli oranlarıda farklı fren sistemide rc de daha gelişmiş

  3. #3
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    9.377
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    59 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  4. #4
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.473
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    156 bg'lik GT TR'de bulamazsın onu da belirtmek isterim. Bu motr 308CC ile daha çok olacak yakında piyasada..

    207 GT 150'lik motorla satıldı bugüne dek.. Yeni kasada 156'lik olan kullanılacak ama TR'de satılır mı orası da bilinmez.

    Motor kodlarına ineyim;

    1.6 THP150 bg Euro4(207GT, 308, 308CC) - EP6DT
    1.6 THP175 bg Euro4(207RC, Mini Cooper S) - EP6DTS

    1.6 THP156 bg Euro5(Yeni kasa 207GT, 2011 model 308, 308CC, Ctroen DS3) - EP6CDT
    1.6 THP200 bg Euro5(308 RCZ, 308 GTi, Citroen DS3 Racing(adından emin değilim, seri üretimde mi onu da bilmiyorum) - EP6CDTX

    Karşılaştırmak istediğin motorlar EP6CDT ile EP6DTS..

    EP6DT ile DTS arasında yazılım, ic, turbo, gibi farklar var ancak CDT ile DTS arasında çok daha büyük yapısal farklılıklar da mevcut. Arada öncelikle jenerasyon farkı var.

  5. #5
    MRC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    816
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Naman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    156 bg'lik GT TR'de bulamazsın onu da belirtmek isterim. Bu motr 308CC ile daha çok olacak yakında piyasada..

    207 GT 150'lik motorla satıldı bugüne dek.. Yeni kasada 156'lik olan kullanılacak ama TR'de satılır mı orası da bilinmez.

    Motor kodlarına ineyim;

    1.6 THP150 bg Euro4(207GT, 308, 308CC) - EP6DT
    1.6 THP175 bg Euro4(207RC, Mini Cooper S) - EP6DTS

    1.6 THP156 bg Euro5(Yeni kasa 207GT, 2011 model 308, 308CC, Ctroen DS3) - EP6CDT
    1.6 THP200 bg Euro5(308 RCZ, 308 GTi, Citroen DS3 Racing(adından emin değilim, seri üretimde mi onu da bilmiyorum) - EP6CDTX

    Karşılaştırmak istediğin motorlar EP6CDT ile EP6DTS..

    EP6DT ile DTS arasında yazılım, ic, turbo, gibi farklar var ancak CDT ile DTS arasında yapısal farklılıklar da mevcut. Arada öncelikle jenerasyon farkı var.
    +++++++katılıyorum.

  6. #6
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.925
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iki motorun birçok parçası benzemiyor desek yeridir
    AmcaPolo

  7. #7
    emretorlak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.289
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok sayıda farklılık dile getirilse de bu farklar ile ilgili resmi bir kaynak okuyamadım bugüne kadar. Turbo piston yazılım...etc. söylenenler, yarın üst kapak denir blok denir...

    Bence pejonun ucuz bir satış taktiği.Bu iki araç arasında sadece 25hp fark var.Torkları bile aynı.Turbosu farklı olsaydı muhtemelen +tork sağlardı diye düşünüyorum.Anlık 260nm torkdan bahsediliyor bunuda ne hisseden ne de makinada test eden duydum.Pistonlara kadar fark varsa aralarındaki fiyat farkı neden bu kadar az? Adamlar aylarca maliyet çalışması yapıyorlar +25hp için piston mu değiştirilir? Aracına her yazılım attıranın piston kırması lazım bu durumda

    Tek emin olduğum şanz. oranları farklı.Zamanında Semih(Senna) ile bi çalışma yapmıştık sağolsun yardımlarından dolayı. Siteye de koymuştum merak eden olursa arar bulur yine koyarım. Rc nin şanz. oranı Gt ye göre çok kısa. Zaten Rc 5. vites 224,79 km'de elektrik keser.Kadranda 230+ rakamları görmek mümkün.

    Benim görüşüm kısa şanzıman, yazılım ve eksozdan öteye giden bir fark olmadığı.Rc mi Gt mi diye sormamışsın ama fiyat farkının az olmasından dolayı Rc seçimi daha mantıklı bence.Ama anlatıldığı gibi pire vs dinazor değil bu gt vs rc Turbo bir aracın deposuna işeseniz zaten +10hp verir.

  8. #8
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.473
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tam olarak ne tür resmi evraklar istiyorsun? Üreticinin servislerine yayınladığı evraklardan screenshot'lar koysam olur mu?

    Direk koyardım ama üşendim o yüzden önce bir sorayım dedim.

  9. #9
    emretorlak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.289
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O powerpoint sunumlarından bahsediyorsanız daha önce gördüm. Eğer gördüğüm belgelerse üreticinin servislere gönderdiği bilgilerden ziyade bir lise talebesinin evinde powerpoint kullanarak hazırladığı ödevlere benziyordu Sağlam bir kaynak olmadığını düşünüyorum.

  10. #10
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.473
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Smile

    Estağfurullah ev ödevi değil bunlar


  11. #11
    qwertynord - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul-Bahçeşehir
    Mesaj
    339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    farklar illaki vardır ama gt yüklenemez diye bi kaidede yok kimse böyle bişey zaten demiyo ama herkez çekingen bakıyo özgür abi daha iyi bilir ama sanırım yunanistandan bizlere yardımcı olan elemanında büyük turbolu falanlı filanlı bi gt si vardı.

  12. #12
    emretorlak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.289
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ya bırakın özgür'ü o ne bilir

    Neyse yazımın en başında da dedim zaten farklar ne olursa olsun bence aradaki fiyat farkı az olduğundan iki araç arasında rc seçimi daha mantıklı olacaktır diye düşünüyorum.

  13. #13
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.473
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet buna katılıyorum. GT'yi RC'ye yaklaştırmanın maliyeti ve riskine değmez, RC alınır.
    Ama GT'deki motor bilinen EP6DT(150bg,Euro4) yerine konunun ilk mesajında kastedilen EP6CDT(156bg,Euro5) ise iş değişir. Bu motoru RC'ye yaklaştıramazsınız daha başka daha custom birşey olur.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •