2011 civic aracımı bikaç haftaya satarım
30-35 arası otomatik araclara bakarken saablar dikkatimi cekti.
2001 model 9.5 ve 2004 model 9.3 ler bulunabiliyor bu rakamlara.
benzinli olursa lpg olması şart.
tavsiyeleriniz,tecrubeleriniz nelerdir?
2011 civic aracımı bikaç haftaya satarım
30-35 arası otomatik araclara bakarken saablar dikkatimi cekti.
2001 model 9.5 ve 2004 model 9.3 ler bulunabiliyor bu rakamlara.
benzinli olursa lpg olması şart.
tavsiyeleriniz,tecrubeleriniz nelerdir?
Çok süper araçlardı gerçekten, yazık oldu.
Yorumum bu.
Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var)
9.5 2.3 aero SAAB = UÇAK
Kaporta aksamı bakımları normalden çok az yüksek satışı ağır kolay kolay vazgeçilemeyen ender araçlar.
bende facedeki saab sayfasını takip etmeye başladıımdan beri bu sorunun cevabını merak ediyorum.Arıza vss durumları nedir? , kasko yapsak , satışı dert etmesek onlar harici baş ağrıtırmı?
ben 2.4 accordla otobanda 210 ile giderken birden arka tamponuma birşey yapıştı orta şerite geçtim ve sadece arkadaki 9-3 yazısını görebildim
sonra netten baktım 220-230 hp falanmış![]()
Saab 2000-2010 arası Gm grubuna dahildi..
Bir araç Gm grubuna dahil ise onda mopar kültürü oluşur.. ortak parça kullanımı vardır.. kısaca ortak bir platforma dahildir kesin ve o platformu bir çok gm grubundaki markanın modelleri kullanır motorundan yürüyenine kadar.. yani aracın şahsına özel motor yürüyen hatta elektrik aksam olmaz nadir cadillac gibi markaları dışında zordur.
saab da bu yıllar arasında opel buick chevrole pontiac gibi ortak platformlarda üretildi .. saab 9-3 epsilon platformundaydı vectra,cadillac bls gibi ortak platformda üretildi haliyle motor yürüyen bunlarda sıkıntı olmaz fazla .. benzinlileri gm in ecotec motorları dizelleri ise fiatın jtd motorları idi.. yalnız saabda boş marka değildir motorları almışdır ama kendi gene oynama yapmışdır ufak tefek neticede saabd a eskiden motor üreten bir firmaydı motordan anlar..
9-5 de işler biraz karışık.. 9-5 in ilk nesili benim tahminim Gm araç üretimden kalkana kadar dokunmadı çünkü saab gm e satılmadan önce üretilmeye başlanmışdı arada ufak bir iki makyaj yesede araç aynıydı oda vectra b platformunda yapıldı.. yalnız motorları safkan saab motorları diye biliyorum. hatta servisde görmüşdüm bend volvo varken platin ateşlemeşi bujisiz yani motorları falandı..
ikinci nesil saab lar tamamen bildiğin Gm oda insignia ile aynı platformda üretildi epsilon 2 olması lazım yanlış hatırlamıyorsam başka bir isimde olabilir.. motorlarda bildiğin insignia da kullanılan ecotec ler ve dizel gene jtd motorlar yalnız ikinci nesil az üretildi zaten ondan sonra saabı gm sattı yada kapattı..
Aklımda kalanlar bunlar..
şahsi fikrim ise on numara konforlu rahat keyifli araçlar.. ne kadar motoru yürüyeni Gm olsada neticede gerikalan arabayı araba yapan her şeyi ve üstündeki donanım konfor teknolojisi saab ... mercede bmw ayarında araçlar hatta onlardan daha lüks daha konforlu 9-5 lerde koltuk soğutma hayalet gösterge falan her bir şey vardı.. donanım manyağı bir insanın bayılıcağı araçlar..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Keşke daha önce keşfedip de sıfırını alsaymışım dediğim bir araba oldu 2006 model 9-3 sahibi olduktan sonra...
Parça vs konusunda sıkıntı falan yok, Opel Vectra C ile birebir aynı. İmkanım olursa daha yeni modellerinden almayı düşünüyorum.
İlanlardaki BG plaka olan araç benim.
valla gözüme kestirdim ben 2 tane
biri sarıyerde, biri ataşehirde 2003 ve 2005
facedeki gruplarına katılacağum şimdi
406'yı vermek üzereyim bende böyle sapık bi araç bakınıyordum![]()
- Bize Her Yer TRABZON
senelerden beri aklımda olan, o kadar saçma sapan arabalar almama rağmen bir türlü cesaret edemediğim araç...
İzmir de station vardır bir ara hatta arkadaş sanırım buradandı, dizellerini araştırıp güzel bir makina bulursam sanırım bende bu sefer alabilirim![]()
her zafer acı ister...!
İki tane 9-3, bir tane 9-5 eskittim.
Ayrıca facebook'ta ki grubun kurucusuyum.
Öncelikle 2003 model ve sonrası benzinli 9-3'ler opel tabanlı motoru kullanmaktalar. Ancak yazılım, turbo basınçları vs farklıdır.
9-5'ler ise Saab'ın kendi motorlarını kullanmaktalar. Yürüyen aksamda opel ile benzer ürünler bulunabilmektedir. O yüzden bazı parçaları opel olarak istediğinizde 3/1 fiyat düşmektedir.
LPG düşünüyorsanız 2003 sonrası 9-3 modellerini tercih etmeniz gerekmektedir. Prins LPG sistemleri 2003 sonrası 9-3'lerin sevdiği bir markadır.
Saab'ıın kendi motorları yani ateşleme kasetli 2002 öncesi 9-3'ler, Saab 9000,Saab 9-5 motorları LPG'yi sevmezler.
Saab'ın temiz geçmişe sahip olanlarını bulmak çok önemli. Temiz Saab'lar ilana bile girmeden grup içerisinde el değiştirir. Öyle ki 9-3 2.8 V6 SW aracımdan Türkiye'de 1 tane olmasına rağmen 4 günde satmıştım.
İlanlarda uzun zamandır satılmayı bekleyen Saab'ların %90'ı sıkıntılıdır. Alınır ama uygun rakam olması şartı ile. %10'luk kısımda ise iyi ama pahalı Saab'lar bulunmakta.
Temiz Saab'ı elden çok rahatlıkla çıkartabilirsiniz.
Saab 9-3'ler, 9-5'lere göre daha estetiktir. 9-5'ler sevimsiz gözükse de koltuğuna oturup gaza dokunduğunuzda yüzünüzde gülümseme oluşur.
Yazılım ve ufak tefek modifikasyonlarla yüksek beygirleri alabilirsiniz.
Bulabilirseniz Aero'ları tercih edin. Aero9-3'ler 210hp, Aero 9-5'ler 250hp'dir.
Ayrıca Saab Türkiye Official grubunun kurucusuyum.
Bazı videolar..
9-3 Turbo X (Dünya çapında 2.000 adet üretilmiştir.)
Saab Performance Team
Çift turbo dizelleri fenadır.
9-3 Vector vs Kamyonet
Bu arada "Çin'li" Anthony Lo adlı eski Saab tasarımcısı Renault,Nissan grubunda tasarım yapmaktadır. Nissan'ın bir çok modeli Saab 9-3'ün dış tasarımı ile örtüşmektedir. Ayrıca geçenler Renault'un Trezor konsept aracı da Saab'ın Aero X modelidir.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)