User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
35 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: afr değerlerim ?

  1. #1
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    afr değerlerim ?

    dün aracıma aem wideband bağladım. değrleri yazıyorum sizce nasıl redline da çok zebgin geldi bana.

    USDM ecu
    öncelikle ilk marşta 16 falan görüp sonrasında 14,7-15 arası gidip geliyor.
    gazlamaya başladığımda dip gazda 14,7 lerden düşmeye başlıor tam 7100 devirde redline a yakın tam 10 afr okuyorum. redline a yakın 10 afr normalmidir bana çok fazla zengin gibi geldi.

    ORJİNAL ECU
    orjinalinde de ilk marş ve diğer değerler aynı gibi. yine dip gazda devir yükseldikçe afr düşüşe geçiyor. ve orjinal ecuda 6700 çevirdiğimden afr 11,8-12 lerde falan kalıyor.

    1. sorum değerler normal mi.
    2. usdm ecuda safc2 ile müdahele edip düzeltilme yapılır mı ?
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  2. #2
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    atmosferik araba için kesin net konuşamam ama marşta ve rölantide fazla fakir değilmi araba ? yani bildiğim kadarıyla 13,5 lerde falan olması lazım gazladıkçada 11 lere düşmesi lazım..

  3. #3
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işte bende bilmiyorum o yüzden sordum akşama devir saati ve wideband ı birlikte gösteren bi video eklerim daha iyi anlaşılır.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  4. #4
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk marj ve rölanti pek sorun değil, benim bildiğim önemli olan gazlarken ki değerler. 10 gibi zengin olması da çok sorun değil gazlarken, yeterki fakir olmasın.
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  5. #5
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ama işte araba çok isteksizleşiyor
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  6. #6
    Rstmania - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    783
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    USDM ecu ve standart ECUnun ikisinin de redline değerleri zengin gibi. Ortalama 13-13,5 larda olması gerekiyor diye düşünüyorum. Onun dışında rölanti ve cruise zamanı çok da önemli değil aracın isteksiz olmasın yeter.
    Ford Escort RS Zetec Turbo by Egetuning Project...

  7. #7
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    atmosferikte - turboda rölanti afr değerleri 14,5 - 15 arası gezer ,
    en ideal olan değer 14,7 dir ama ip gibi orada durmaz ..


    tam gazda işler değişir ,
    turbo arabalarda 10 afr lere kadar inebilir afr ,
    ama atmosferik için 10 çok fazla zengin bence ,
    tabi yapılan modifiyeye göre değişir iş ama genede fazla zengin ,

    fazla zengin olursa araç yürümez !
    güç kaybı olur ....
    haybeye benzin yakarsın ,cebine zarar ,
    üstelik çok zenginden zarar gelmez diyemeyiz !!

    fazla fakirde fazla zenginde cildi bozar

    yanma odasına aşırı benzin giderse yağlama problemi baş gösterir silindir içinde buna dikkat !

  8. #8
    VM5590 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    231
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Atmosferik motorda en zengin 12 afr en fakir 13 afr olmalıdır.

  9. #9
    ERkut 205 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    A.F.R. dip gaz değeri atmosferik araç için 10 oldukça zengin bi değer.Fakat tabi yapılan motordaki modifikasyon işlemlere görede bunlar değişkenlik göstertir.
    Şöyle bir örnek veriyim. motorum peugeot mi16 motordur.Motornic ateşleme sistemine sahiptir.Sizinle Aynı marka ve model wideband kullanıyoruz.
    Hava sensörüne potansiyometre bağladığımda ve bunu dipleyip yada kısıp içerden kontrol sağlıyabiliyorum.
    Ama fakire ayarladığımda potansiyometreyi tabi bunu genelde uzun yol yapıcağım 4000 rpm ler üzeri çıkmıyacağım durumda yapıyorum.İlk marşta 15 ve üzeri rölanti değerleri çıkmakta.Ve biraz daha normale göre yüksek rölanti 1000/1100 rpm ler gibi.
    Fakat normal aracın kendi çalışma dizaynına bağlı şekilde yaptığımda potansiyometre iptal ettiğimde.
    Sabah ilk çalışmada 1/2 dakika 12,5 rölanti değerleri.Bu benim motor yapısıyla alakalı bir durum.Normal std mi16 makineler rölanti yükseltmez karışımı zengin yapar.1/2 dakika sonrasında ise rölanti değerlerim 13,8/14 civarlarına gelir.Sabit gazlar 3000 rpm ler mesela 16/ 16,1 gibi. Dip gazlamalarda ise 12,2 civarlarına gelmektedir.
    Kullanılan ecu farklılığından ötürü bazı değişimler gözlemlemişsiniz.Bu çok normal.
    Fakat ecu değişimlerinde aracınızın diğer hava karışım ayarlarına tekrar göz gezdirmekte yarar var ve dyno üstünde değişik afr değerlerinde dip gazlarda teker kw lerine göz gezdirilmeli ve normal dışı kayıp yaşanıyor ise bu giderilmelidir.
    Yani kısacası sistemin ihtiyacı olan optimal emisyonun dışında fazla benzin yollanması teker gücünüzü düşürücek.Dip gazlarda fakirde kalması ise zenginkarışıma oranla teker gücünüzü negatif yönde daha da etkliyecek yüksek metrajlı devir çevirmelerde de motor kırma ihtimali var.
    //// PEUGEOT SPORT
    Peugeot 205 Gutmann Mi-16 & LeMans İskandinavian Market

  10. #10
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sideways Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Atmosferik motorda en zengin 12 afr en fakir 13 afr olmalıdır.
    13 biraz düşük değil mi? performans için mi 13 olsun dediniz? 14.7 ideal yanma oluyorsa bu değerin üstündekiler fakire doğru gitmez mi?

  11. #11
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    AFR degerinin optimumu tork ve hp ıcın farklıdır. Ayrıca optımum deger motor karakterine gore de degısıyor mesela f4r (clio rs) 12-13 arasını cok sevıyor. 13 ustu fakırde olsa guc de artıs cok degıl riske degmez.

  12. #12
    edo typer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracın karakterı cok onemlıdır bazı araclar zegın sever bazıları fakır. fakat genelde atmosferık araclarda tam gazda tercıh edılen afr oranı 13.5 dur. fabrıka cıkısı araclar bu afrlerde seyretmezler. devır sonlarına dogru gorulen afr degrlerı genelde 12 12.2 arası daha alt dewırlerde 12.5 cıvarı olur. bu dewırlerde cok daha zengındeysenız belkıde fıltre bakımını yapmak bıraz daha degerlerınızı duzeltebılır. ama dersenız safc alayım afr mı 13.5 yapayım buda bi tercıh ama cok fazla guc beklemenızı tawsıye etmem sadece 12.5 olan afryı 13.5 yapmak 2-5 hp arasında guc kazandırabılır.

  13. #13
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    erdemin de dedigi gibi

    mesela benim RS in egrisi, ust devirlerde biraz kendini safe tutman yararina olur.


  14. #14
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Safe tutmak hayırdır 13 sıkıştırmalı piskopat dereceli bir egzantirikli arabamı yapıyoruz Dosrum


    rolantiyi o2 düzenler takılmaona çok 13.5 seyrettir arabanı VAFC ile 7000 ve üstünde ise 13,2 ilebitir sorunsuz kullanırsın hondanın klasik karakteri odur sonradan değiştirdilrbu yaklaşşımlarını suan çok daha iyi Ecuları ama VAFc ile sorunsuz kullanabilirsin
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  15. #15
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Safe tutmak hayırdır 13 sıkıştırmalı piskopat dereceli bir egzantirikli arabamı yapıyoruz Dosrum


    rolantiyi o2 düzenler takılmaona çok 13.5 seyrettir arabanı VAFC ile 7000 ve üstünde ise 13,2 ilebitir sorunsuz kullanırsın hondanın klasik karakteri odur sonradan değiştirdilrbu yaklaşşımlarını suan çok daha iyi Ecuları ama VAFc ile sorunsuz kullanabilirsin
    Alıntı edo typer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracın karakterı cok onemlıdır bazı araclar zegın sever bazıları fakır. fakat genelde atmosferık araclarda tam gazda tercıh edılen afr oranı 13.5 dur. fabrıka cıkısı araclar bu afrlerde seyretmezler. devır sonlarına dogru gorulen afr degrlerı genelde 12 12.2 arası daha alt dewırlerde 12.5 cıvarı olur. bu dewırlerde cok daha zengındeysenız belkıde fıltre bakımını yapmak bıraz daha degerlerınızı duzeltebılır. ama dersenız safc alayım afr mı 13.5 yapayım buda bi tercıh ama cok fazla guc beklemenızı tawsıye etmem sadece 12.5 olan afryı 13.5 yapmak 2-5 hp arasında guc kazandırabılır.
    video çekicektim yağıştan çıkıpta çekemedim.
    zaten orjinal ecu ile 6700 küsür çevirdiğimden afr 12-12,2 lerde kalıyor. rolanti 14,6-15,2 arası gidip geliyor. dip gaz yaptığım anda 13,2 ye geliyor redline a doğru 12-12,2 gibi bitiyor.

    diğer ecuda ise rolanti ve dip gaz değerleri birbirine çok yakın, onda da 7100 çevirdiğim zaman tam 10-10,2 afr lere geliyor. yarın yağış olmazsa 2 ecu ile çekicem video.

    safc2 var fakat bağlı değil bağlanıcak. 10-10,2 olan afr yi 12 lere falan alma imkanı varmı ?
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  16. #16
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    olantiyi ellemene gerek yok cruize giderkene 14 15 16 anlık olur sorun yok onlarda sorun olmaz


    dip gazda Vafc gibi bişeyle 13.5 a getirirsen sorunsuz olurr
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  17. #17
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    olantiyi ellemene gerek yok cruize giderkene 14 15 16 anlık olur sorun yok onlarda sorun olmaz


    dip gazda Vafc gibi bişeyle 13.5 a getirirsen sorunsuz olurr

    bursaya hasana gelirsen eğer sen getircen zaten 13,5 a
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  18. #18
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    nope olur
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  19. #19
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nope olur
    bı tanede afc var ayarlancak onuda sen yapıcan emrenınkıyle beraber, şu anda afc nin herşeyini bagladık sadece ayar yapılcak vtec zamanlaması bıde afr ayarı, seni bekliyoruz sabırsızlıkla

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •