User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: PEUGEOT106 Magnetti Marelli Beyin İlginç Problem

  1. #1

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    PEUGEOT106 Magnetti Marelli Beyin İlginç Problem

    Peugeot 106 XR 1.4 motorlu aracımız var..

    aracın beyni ile ilgili olduğunu düşündüğüm 2 problemcik var:

    1 - Araçta devir göstergeli kadran yoktu, ikitelli de gti veya devir göstergeli 4-5 tane kadran takıp denedim, hepsinde problem şu oldu, motor marş basınca devir 0,5 sn kadar geç çalışıyor (ilk çalışmada) ama sonrasında sıkıntı yok, oldukça hassas görevini görüyor

    2 - Rölanti kontrol valfi, mekanik olarak çalışıyor, adaptasyonunuda yaptım, rölanti de hiç bir problem yok, ama gaza basıp hızlanıp vites yükseltmek için ayağı gazdan çekip debriyaja bastığımda sanki gaz takılıyormuş gibi devir hızlı düşmüyor, acemi şöför gibi oluyorum ve rölanti de giderken debriyaj ve frene birlikte bastığım da rölanti birden çok düşüyor motor duracak gibi oluyor, ama hemen ardından toparlanıyor.. Sanki rölanti valfi kontrolünde lag varmış gibi..

    bunun dışında tekleme, kesiklik vs hiç bir problem yok. Tek marşta sıkıntısız çalışıyor.

    bu 2 işlevde beyin tarafından kontrol edilmekte, acaba beyinle ilgili bir sorun mu var?

    herhangi bir yorumu olan var mı?

  2. #2
    Volkann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    Sapanca
    Mesaj
    2.658
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kelebegi temizleyin
    99' ZN 106 GTİ
    14' SC İBİZA CUPRA
    94' MAM 106 XSİ (TU5 SWAP)
    16' FK2 TYPE-R

  3. #3

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Volkann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kelebegi temizleyin
    o kadar basit değil

    rölanti motorunu sıfır taktığımda da durum aynı zaten

    2 tane yeni rölanti motoru taktım

    hem devir göstergesi de ilk çalışırken 0,5 sn - 1 sn kadar geç çalışıyor, ama sonra sıkıntı yok.. kadran da hata var deme, 4-5 ayrı kadran bağladım, hepsi aynı şekilde çalıştı..

  4. #4
    aLperTunga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Gebze
    Mesaj
    3.094
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1. si aslında 98 kadranlarda olağan bişey bence onu problemden saymana gerek yok.Dediğin gibi marşa basıyorsun devir yarım sanıye gibi bir süre bekliyor bir anda atıyor kendini yukarı bu çok normal bir durum.

    2.si rolanti sensörünü manuel adaptasyon yaptıgında bu şekilde olabiliyor.Aynısı başıma geldi biliyorum anlattıgın sorunların aynısı yaşadım üst devirlerdeyken boşa atınca cok yavaş inme ve özellikle ufaktan gazlayıp aynı anda dediğin gibi debriyaj fren yapınca araba stop edecek gibi devir sıfıra kadar iniyor ve sonra toparlıyor ve çoğu zamanda toparlamıyor stop ediyor.Bu sorunu yok etmek istiyorsan pc ile adaptasyon yaptırman gerek.yani bence beyninde bir sorun yok kardeşim.

  5. #5

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aLperTunga Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1. si aslında 98 kadranlarda olağan bişey bence onu problemden saymana gerek yok.Dediğin gibi marşa basıyorsun devir yarım sanıye gibi bir süre bekliyor bir anda atıyor kendini yukarı bu çok normal bir durum.

    2.si rolanti sensörünü manuel adaptasyon yaptıgında bu şekilde olabiliyor.Aynısı başıma geldi biliyorum anlattıgın sorunların aynısı yaşadım üst devirlerdeyken boşa atınca cok yavaş inme ve özellikle ufaktan gazlayıp aynı anda dediğin gibi debriyaj fren yapınca araba stop edecek gibi devir sıfıra kadar iniyor ve sonra toparlıyor ve çoğu zamanda toparlamıyor stop ediyor.Bu sorunu yok etmek istiyorsan pc ile adaptasyon yaptırman gerek.yani bence beyninde bir sorun yok kardeşim.
    2 i durum aynı tarif ettiğin gibi, frene basınca, vakum arttığından dolayı sanırım bocalıyor ilk başta..

    çok saol bilgi için kafam rahatladı biraz, adaptasyonu PP2000 yazılımı ile yapıyorlar dimi?

    ikitellide bi özel serviste vardı oraya bi uğrayayım h.sonu erkenden..

  6. #6
    aLperTunga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Gebze
    Mesaj
    3.094
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2 i durum aynı tarif ettiğin gibi, frene basınca, vakum arttığından dolayı sanırım bocalıyor ilk başta..

    çok saol bilgi için kafam rahatladı biraz, adaptasyonu PP2000 yazılımı ile yapıyorlar dimi?

    ikitellide bi özel serviste vardı oraya bi uğrayayım h.sonu erkenden..
    peugeotun orjınal yazılımlarıyla yapılabılıyor hatta autobos gibi üniversal cihazlarda da yapılabiliyor.ama sen o dediğin özel servise git yaptır bence.

  7. #7
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam rölanti valfinin fişini çekip baktın mı hiç motor sıcakken?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  8. #8

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam rölanti valfinin fişini çekip baktın mı hiç motor sıcakken?
    abi, motor ısınınca rölanti valfinin fişi çekince, işler düzeliyor..

    ama bu sefer de ilk çalıştırmada rölanti çok düşük..

    fiş takılıyken, ilk çalıştırma, otomatik jikle fonksiyonu hepsi güzel çalışıyor..

  9. #9
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    büyük ihtimalle rölanti valfin arızalı... ama bu işin şöyle bir sıkıntısı var, ya O2 sensöründen ya da beyinden yanlış komut aldığı için de bu mallığı yapıyor olabilir... valfi çıkartıp bir temizlemeyi denedin mi?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  10. #10
    tarik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    264
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Akü kutup başını sökün ve takın
    marşa basın,
    Devir tam 900 deyken rolanti motorunun fişini çıkartın ve bir daha takmayın.
    Kesin çözüm.

  11. #11
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tarik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Akü kutup başını sökün ve takın
    marşa basın,
    Devir tam 900 deyken rolanti motorunun fişini çıkartın ve bir daha takmayın.
    Kesin çözüm.
    bilmediğimden soruyorum, nasıl bir çözüm oluyor, beyin o devirdeki sabit ayarla mı çalışıyor artık hep?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  12. #12
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Beyin değil hocam. Rolanti motorunun ileri geri giden pistonu tam rolantide 900 deviri sağlayacak kadar açıklıkta kalıyor ve oradan içeri hep sabit miktarda hava gidiyor. Böylece 900 devir rolanti oke oluyor. Ama marş basma anında tam açılarka marşa basmaya yardım etme yada araç tam stop edicekken stall recovery dediğimiz olayı yapamıyor haliyle. Sabit bir ayar oluyor kısaca.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  13. #13
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilginçmiş ilk defa duydum
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  14. #14

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ısınmış halde rölanti motoru fişini çekince, ilk çalıştırmada motor soğukken rölanti baya düşük kalıyor, sıkıntılı.

    son durum şu: çinden PP2000 siparişi (Peugeot - Citroen OBD Cihazı Klonu) verdim

    bir aya kadar gelir heralde, adaptasyonu cihazla yaparım sağlam çıkarsa

    ordan bir çözüm çıkmazsa, rölanti valfini değiştirme yoluna gidicem

  15. #15
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ısınmış halde rölanti motoru fişini çekince, ilk çalıştırmada motor soğukken rölanti baya düşük kalıyor, sıkıntılı.

    son durum şu: çinden PP2000 siparişi (Peugeot - Citroen OBD Cihazı Klonu) verdim

    bir aya kadar gelir heralde, adaptasyonu cihazla yaparım sağlam çıkarsa

    ordan bir çözüm çıkmazsa, rölanti valfini değiştirme yoluna gidicem
    rölanti valfinin içinde ileri geri hareket eden piston genelde aşınıyor, eğer parçayı bulman zorsa ya da çok pahalıysa aşınan kısmı tornada yaptırıp geri toplayabilirsin...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  16. #16

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orjinal parça yetkili serviste 300 kusur tl ama yansanayiler 25 tl civarinda,su an üstündeki yan sanayi zaten

  17. #17
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ısınmış halde rölanti motoru fişini çekince, ilk çalıştırmada motor soğukken rölanti baya düşük kalıyor, sıkıntılı.

    son durum şu: çinden PP2000 siparişi (Peugeot - Citroen OBD Cihazı Klonu) verdim

    bir aya kadar gelir heralde, adaptasyonu cihazla yaparım sağlam çıkarsa

    ordan bir çözüm çıkmazsa, rölanti valfini değiştirme yoluna gidicem
    Çalışıyor sıkıntı olmaz. Sadece PP2000 i doğru sıralama ile kur ve crackle.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  18. #18
    Bi1ReD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    eskişehir
    Mesaj
    1.329
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cok alakali degil ama bende bisey sorcam.
    Mars bastigmiz zaman gaz kelebegi tam olarakmi aciliyor yoksa rolantide aldigi hava ilemi gene ilk calismasi yapior.
    Alıntı eser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu arada YJ nin sisleride yere bakıyor kardeşim kimseyi rahatsız etme şansı yok emeklemedıklerı surece


    edit:bizim sislerimiz sadece surungen hayvanları rahatsız eden cinsten
    CRM
    ECUFAST

  19. #19

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Bi1ReD Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cok alakali degil ama bende bisey sorcam.
    Mars bastigmiz zaman gaz kelebegi tam olarakmi aciliyor yoksa rolantide aldigi hava ilemi gene ilk calismasi yapior.
    gaz kelebeği telli olan araçlarda, rölanti motoru belli bir hava kanalı bırakarak, gaz kelebeği kapalı olsa bile motorun ihtiyaç duyduğu havanın içeri girmesini sağlıyor..

    yani ilk çalışma ve rölanti de çalışmaya devam etme rölanti valfinin bıraktığı minik kanaldan giren havayla sağlanıyor..

    ilk çalıştırmada otomatik jikle görevini de rölanti motoru yapıyor zaten, kanalı biraz daha açarak giren havanın ve dolayısıyla devrin yükselmesini sağlıyor, motor ısınınca kanalı kısıyor, giren hava ve rölanti düşüyor.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •