User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
26 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Sıvı lpg

  1. #1
    BurakCengizhanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.314
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Sıvı lpg

    Sıvı püskürtme sistemli lpg ile ilgili bilgisi olan varsa paylaşabilir mi ? Turbo benzinli araca takmayı düşünüyoruz...

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bilgim var. Paylaşabilirim. Turbo- atmosferik-direkt enjeksiyonlu-port enjeksiyonlu vs hertürlü benzinli araca uygulanır. Ama daha Türkiye'de yok. Bir yıl içinde gelir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    BurakCengizhanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.314
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  4. #4
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kastettiğimin Vialle'deki karşılığı LPDi sistemidir. Yani sıvı LPG'yi benzin enjektöründen direkt olarak püskürtmek.

    LPi'ın gaz fazında püskürtmeden işlevsel olarak hiçbir farkı yoktur. Sıvı püskürtmede asıl farklılık benzin enjektörünü sıvı fazında LPG'yi püskürtmek için kullanınca gerçekleşir. Diğer türlü LPi'daki gibi LPG enjektörü takılarak, yine daha geriden manifold delinerek verimli sonuç alınamaz.

    Vialle'nin de yurtdışında uyguladığı LPDi sistemi diğer LPG sistemi üreticileri tarafından da yurtdışında uygulanmaktadır. Zaten sıvı LPG'nin asıl avantajı direkt püskürtülebilmesidir. Ama ne Vialle'nin Türkiye distribütörü Temsa, ne de diğer markaların Türkiye distribütörleri halen direkt sıvı lpg enjeksiyon sistemlerini getiremediler. Vialle'nin LPDi'ının geleceğini pek sanmam. Çünkü Temsa çok zayıf, ilgisiz bir LPG sistemi distribütörü. Diğer markaların ise 1 yıl içinde direkt sıvı enjeksiyon sistemlerini piyasada görebilirsiniz.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #5
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıvı lpg sistemlerinde enjektör vs hariç sistemde hangi elemanlar farklı?
    körler sağırlar

  6. #6
    primera sr20de
    Misafir
    Alıntı BurakCengizhanoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eğer yazılanlar doğru ise bu çok iyi olur şuan tr de bunu uygulayan yok sanırım . .

  7. #7
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sıvı lpg sistemlerinde enjektör vs hariç sistemde hangi elemanlar farklı?
    Şimdi sıvı LPG'yi ikiye ayırmak lazım. Benzin enjektörünü kullanan ve kendi LPG enjektörünü kullanan.

    Depodan başlarsak her iki sıvı LPG sisteminde de tankın içinde pompa var. Normalde gaz fazı LPG sistemlerinde pompa yoktur. Basınçla LPG sıvı olarak buharlaştırıcıya kadar gelir ve orada buharlaştırılarak ve basıncı artırılarak enjektörlere gönderilir. Ama bu sistemlerde LPG sıvı olarak depodaki pompayla öne pompalanıyor. Öne geldiğinde gaz fazı gibi buharlaştırıcı yok. Basınç pompayla sağlanıyor. Önde de bir basınc düzenleyicisi var.

    Gaz fazı gibi LPG enjektörü kullanan sistemlerde (ki sadece LPi var böyle) sıvı LPG tıpkı gaz fazı gibi LPG enjektörlerine gönderiliyor. Manifold yine ayrı noktalardan deliniyor. LPG enjektörleri LPG ECU'su tarafından sürülüyor. Sistem piggy-back çalışıyor.

    Benzin enjektörünü kullanan son sistemlerde (LPDi) benzin rayına birkaç selenoid kontrolünde sıvı LPG veriliyor. Ve araç benzinde çalışır gibi benzin enjektöründen sıvı LPG püskürtüyor. Yakıt düzeltmesini, enjektör kontrolünü benzin ECU'su yapıyor. LPG ECU'su çok basit, depo pompasının kontrolü, selenoidllerin kontrolü gibi işleri yapıyor. Sıvı LPG soğuk olduğundan IAT ve EGT düşüyor. Çekiş en az %5 artıyor.

    Sıvı LPG işinde aslolan LPG'yi püskürtebilmektir. Özellikle püskürtebilmek diyorum. Çünkü gaz fazı LPG sistemlerinde de, sıvı faz ama LPG enjektörü kullanan sistemlerde(LPi) de enjektörler püskürtme yapmaz. Vana gibi açar kapatır sadece. LPG de arkasındaki basınçla manifolda akar, uçar. Ama LPDi gibi sıvı faz LPG'yi benzin enjektöründen püskürten, benzin ECU'sunun sürekli benzin enjektörlerini sürdüğü sistemlerde LPG sıvı fazda, yani en yoğun halinde "püskürtülebilmektedir". Amaç da bu zaten. Sıvı olan LPG'yi hiç buharlaştırmadan, zayıflaştırmadan püskürtmek.

    Bu sistemler temelde direkt enjeksiyonlu TSi FSi GDi gibi motorlar için geliştirildi. Ama tüm enjeksiyonlu araçlara uygulanabilir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #8
    BurakCengizhanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.314
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı primera sr20de Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eğer yazılanlar doğru ise bu çok iyi olur şuan tr de bunu uygulayan yok sanırım . .
    fiyatı tuzlu. 1150 euro + kdv diyor

  9. #9
    cetinkaya55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    56
    Şehir
    İSKENDERUN-SAMSUN
    Mesaj
    439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben forester 2.0 xt 2005 model aracımda vialle kullanıyorum.Enjektörler harici'dir çünkü depoda bulanan pompa 32 bar ile çalışıyor bu durumda aracın kendi enjektörü ile çalışması zor gibi.Temsa 3 yıldır ithal ediyor ve montaj konusunda bayilikler vermiş.Ankara(bir süre varmış ilgili firma montajı bırakmış) dışında büyük illerde montaj yapan firmalar var.Kullanıcı olarak ekonomik-performans'tan son derece memnunum.

  10. #10
    onn_dear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    TR-MERSIN
    Mesaj
    2.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    önce normal sıralı sistem tüpleri satarlar, ne zaman doyarlarsa onu getirtirler, TR de düzen bu...
    History;
    1.6 GLI corolla / 1.6 IES civic / 1.4 IS civic/ 1.6 TDCI focus2 / 1.6 TDCI focus3 / 1.2 TSI Golf7 / 1.4 TSI Leon FRed / 1.6TDI DSG B8 Passat / Audi A3 Sedan 1.6TDI DSG

  11. #11
    primera sr20de
    Misafir

    Thumbs up

    Alıntı BurakCengizhanoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fiyatı tuzlu. 1150 euro + kdv diyor
    o zaman unutalım gitsin

  12. #12

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onn_dear Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    önce normal sıralı sistem tüpleri satarlar, ne zaman doyarlarsa onu getirtirler, TR de düzen bu...
    aynen üstelik pahalı fiyata
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  13. #13

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yakında bunu bnzin deposuna basıp , benzin pompasıyla pompalarlar demedi demeyin

  14. #14
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı exca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yakında bunu bnzin deposuna basıp , benzin pompasıyla pompalarlar demedi demeyin
    Atmosfer basıncında LPG anında buharlaşır.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  15. #15
    brutal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    ank
    Mesaj
    729
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    %100 metanolden bile verimli neredeyse bu sistem ozaman, sıvı olarak püskürtmek için niye bir pompa kullanılıyor onu anlamadım ama. zaten lpg deposunda 30bar civarı basınç var, olay nos gibi zaten dibinde 1damla sıvı kalana kadar dehşet basınç sağlıyor, sadece sıcak soğuk basıncı dengelemek için bir regülatör yeterli gibi. Fiyat bence çok aşırı değil eğer denildiği gibi başarılı bir sistem ise, hayatımda tüplü arabam olmadı taktırmamda fakat böyle bir sistemi taktırabilirim
    FastCare.com.tr
    detailing & mini onarım

  16. #16
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brutal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    %100 metanolden bile verimli neredeyse bu sistem ozaman, sıvı olarak püskürtmek için niye bir pompa kullanılıyor onu anlamadım ama. zaten lpg deposunda 30bar civarı basınç var, olay nos gibi zaten dibinde 1damla sıvı kalana kadar dehşet basınç sağlıyor, sadece sıcak soğuk basıncı dengelemek için bir regülatör yeterli gibi. Fiyat bence çok aşırı değil eğer denildiği gibi başarılı bir sistem ise, hayatımda tüplü arabam olmadı taktırmamda fakat böyle bir sistemi taktırabilirim


    Öncelikle verilen fiyat bir ara model olan, benzin enjektörünü değil ayrı kendi LPG enjektörünü kullanan geçiş versiyonunun, LPi'ın fiyatı. Direct enjeksiyonlu sıvı LPG'nin, LPDi'ın fiyatı muhtemelen daha yüksek olur.

    Sıvı LPG'nin sıvı olarak kalabilmesi için yüksek basınç altında tutulması gerekir. Hem depoda, hem de tesisatta. Ayrıca sıvı LPG basılan benzin rail basıncının da özellikle yüksek rail basınçlı direkt enjeksiyonlu motorlarda olması gereken seviyede tutulabilmesi için basıncı düzenleyici bir pompa gerekli.

    Verim konusunda haklısınız. Gayet verimli, güzel bir yakıt olacak sıvı LPG. Ayrıca ilk marş dahil en soğuk ortamdan en sıcak ortama kadar her durumda sürekli tek yakıt olarak LPG kullanılabilecek.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  17. #17
    caglargungor
    Misafir
    sistem gelince haber verir burdan konu açarım brc ankara distribütörlüğündeyim şu an böyle bir sistem yok italyada ralli araçlarında denendi olumlu sonuçlar alındı mart nisan gibi gelmesini bekliyoruz

  18. #18
    BlackEmperor
    Misafir
    benzin enjektörlerini kullanan sistemde 200bg+araçlar için daha kuvvetli pompa var mı ? kullanılan pompa yeterli oluyormu acaba ?

  19. #19

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara cebeci Dörtyol
    Mesaj
    2.483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu piyasada 2000 tl nin altına düzgün bir lpg sistemi olmadığı için fiyat çok pahalı değil.Yağlama sistemiyle beraber şu anki sıralı lpg sistemi 3500 tl ye geliyor
    Coğrafya kaderdir

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •