User Tag List

4 sonuçtan 1 ile 4 arası

Konu: sigorta neden yakar?

  1. #1
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    sigorta neden yakar?

    1-2 aydir elektrik sorunu yasiyorum, bilgili olanlardan fikir bekliyorum. 1 ay once falan donut cizerken mustang le araba stop etti ve calismadi. ford servisine goturdum (theft ligh var bunlarda o yaniyordu surekli) ve benzin pompan bozulmus dediler. arabanin icindeki sigorta kutusunda 26 numarali sigortayi patlatmis. surekli patlatiyormus.
    turkiyeden donuste internetten aldigim bosch marka benzin pompasini taktim. sigirtayi taktim ve calisti. ancak bu sefer full gazda araba ayni sogortayi yakmaya devam etti. 26 numarali sigorta arabanin coillerine ccrm ine ecuya benzin pompasin, kisaca tum atesleme sistemine giden sigorta. sigorta yaninca kenara cekioruz 10 dakika bekliyoruz yeni sigorta takiyoruz sorun ortadan kalkiyor...

    neyse bi turk ustanin yaninda problemi bulmaya calistik. fule relay module ini falan deistirdik bir ise yaramadi. ancak daha sonra tesisati soyle bir salladik, coillerin ateslemenin fln ordaki araba kesmemeye basladi.

    ancak araba sadece bazen arabada 3 kisi olunca yokus yukari cikarsam ve full gaza basarsam sigorta yakiyor. 3 haftada 1 kez yapti. tek basima gazliyinca bir sey yok. agirlik binince ve full gaza basinca otobanda kesti gecen. sigortayi yakmis yine. cektim kenara tesisati salladim biraz coillerin basini cikardim 5-10 dakka bekledim sigortayi taktim, calisti tekrar...

    simdi sorum, eger tesisatta topraklama veya asiri akim varsa yanan kopan bir telden dolayi, araba sallandiginda, cukurdan gecerken fln da yapmasi gerekmez mi?

    araba max guc istiyince tesisattaki sorunlu bir tel asiri isinip fazla akima yol aciyor olabilir mi?

    yoksa taktigim yeni benzin pompasi bozuk mudur? veya coilleri mi deistirmem gerekir?

    tesisati actik biraz coillere kadar bisey yoktu orda, persembe biraz daha acicas kopuk fln tel va mi diye..

    o2 sensorlerinin ordaki teller saglam...

    ilginc olan basta sorunun daha fazla olmasi simdi sadece arabay 3 kisi bindirip uzun sure gazlarsam oluyor...

    ariz kodu vermiyor. missfire yok... gucte dusme yok...sadece fazla guc isteyince ve o da gaza ust uste cok basinca oluyor...
    06-09 01' Megane 1.6 turbo 09-10 05' Clio Rs 182 10-11 01' Mustang GT 4.6 11-12 03' Allroad 2.7tt 12-14 06' Eclipse GT 3.8 V6 14-15 07' Infinity G35 3.5 V6 15+ 16' Mustang GT & 2011 Z4 35i-sdrive

  2. #2
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sigortanın atma sebebi değerinden fazla akım çekilmesidir .

    bunun ışığından yola çıkarak

    1- benzin pompası gerçekten bozukmuydu ve servis onu gerçekten değiştimi?
    sen gördünmü? pek güvenmemde ben olsam .

    2-soket veya kablolarda kısa devre olabilir

    3-ilgili hattan çekilen akım ölçülebilir, sıra ile malzemelerin çektiği akımlar görülebilir
    sonunda bozuk parça neredeyse ortaya çıkarılır.

    4-son günlerde araçta elektriksel bir çalışma yapıldımı? yapıldıysa %99.9 ondandır
    alarm takılması? müzik tesisatı teyp falan? aydınlatma xenon?

    5-araç bir yerden su alıyor olabilirmi ? o kısa devre yapıyordur, rastlanan bir olaydır.
    ön cam falan değiştimi ? sunroof varmı?

    6-şu sanayideki ustalar akım ölçmeyi öğrendikleri zaman bu tip sorunlarıda
    haybeye parça değiştirmeden çözecekler.

  3. #3
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1- benzin pompası gerçekten bozukmuydu ve servis onu gerçekten değiştimi?
    sen gördünmü? pek güvenmemde ben olsam .

    serviste soyledikleri arabaya sigortayi taktiklari arabanin calistigi ve daha sonra kendi kendine kapandigi. bunun uzerine benzin pompasi bozuk demisler. 320 dolarimi aldilar bunu soylemek icin...

    pompayi ben deistirttim ama deistirirken basinda durmadim kablolarina bakicam onun acaba takarken biseye zarar verdiler mi?

    2-soket veya kablolarda kısa devre olabilir



    3-ilgili hattan çekilen akım ölçülebilir, sıra ile malzemelerin çektiği akımlar görülebilir
    sonunda bozuk parça neredeyse ortaya çıkarılır.

    sorun surekli olmuyor abi, sigorta attigi zaman da 10 dakika max araba theft lighti hizlica yakip sonduruyor.., buyuk bi ihtimalle Pats system var bunlarda passive anthitheft system araba onu devreye sokuyor...ama sanki biz kablolarla fln oynayinca pats daha cabuk devreden cikiyor. hatta ilk sorun oldugunda theft light uzun sure yanio sonuodu 2 gun once kablolarla fln oynadim 5 dakkada yavasladi normale dondu...


    4-son günlerde araçta elektriksel bir çalışma yapıldımı? yapıldıysa %99.9 ondandır
    alarm takılması? müzik tesisatı teyp falan? aydınlatma xenon?

    hayir.

    5-araç bir yerden su alıyor olabilirmi ? o kısa devre yapıyordur, rastlanan bir olaydır.
    ön cam falan değiştimi ? sunroof varmı?

    araba 20 gun kar altinda yatti. kaput fln kapaliydi ama.

    6-şu sanayideki ustalar akım ölçmeyi öğrendikleri zaman bu tip sorunlarıda
    haybeye parça değiştirmeden çözecekler

    akimi problem varken olcmemiz lazim deil mi? akimi nasil olcecegiz peki, dijital voltmetre ile mi? bi de tum tesisat bu sigortaya bagli nereyi olcecegiz?


    simdi kontrollu deney olarak dusunursek, arabayla 0 cizmeden once boyle bir problem yoktu. araba kapandi ve theft light yakti. servise goturdum pompa dediler pompayi desitirdim ve sorunu yasamaya basladim..

    ya ben arabayi dondururken kablolara zarar verdim, ya da pompayi takarken ordaki kablolara birsey oldu. ancak kablolara zarar versek bu arabanin sorunu sadece yuksek guc istediginde yapmasini acikilyor mu?

    pompa bozulmussa eger o sirada coiller i de bozmus olabilir miyim? guc fazla geldiginde coil gorevi yapamiyor ve sacma sapan bir akim gonderiyor bu da sigortayi patlatiyor.

    bu mantiktan gidersek yalniz o devreye bagli hersey bozulmus olabilir...
    06-09 01' Megane 1.6 turbo 09-10 05' Clio Rs 182 10-11 01' Mustang GT 4.6 11-12 03' Allroad 2.7tt 12-14 06' Eclipse GT 3.8 V6 14-15 07' Infinity G35 3.5 V6 15+ 16' Mustang GT & 2011 Z4 35i-sdrive

  4. #4
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    olay basit birşeydir, dediğim gibi bir yerde kısa devre falan oluyordur

    genede ana hat akımını ölçmek lazım
    belki sürekli fazla akım çeken bir şey var,
    gazlayınca ecu sistemindeki malzemeler birim zamanda daha çok çalışır bu sebele çektikleri akımda biraz artar.eğer sistemden çekilen akım ucu ucuna ise , gazlayınca sigorta atıyor olabilir . tabi bunlar hep tahmin .

    şu da olabilir
    3 -4 kişi biinince aracın arka tarafının aşağıya doğru düşmesi ve arkadaki bir kablo veya soketin çukurlarda falan şaseye değip sigorta attırması ?
    bunlar hep tahmin ama yaşanan şeyler.

    ama genelde bu tip sorunlar hep 3. şahısların müdahalesi sonrasında olur
    ön balatalar değişir, abs bozulur
    alarm takılır, başka bir şey olur
    vs vs

    akım ölçme işi biraz elektrik-elektronik altyapı ister, anlatmak yeterli gelmez, risklidir ölçü aletini bozabilirsin .

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •