User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
47 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Sıkıştırma??=(

  1. #1

    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.036
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Sıkıştırma??=(

    çok merak ediyorum aradım biras bişiler buldum ama ingilizce!! cok fazla teknik terim içerdiğinden pek bişi anlamadım tam türkçe manası ile bilgilerinizi bnmle paylaşırsanız sevinirim.Teşekkürler şimdiden herkese!!

  2. #2
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sıkıştırma oranını soruyorsun sanırım..

    şmdi uzun yazamayacam en basit elimdeki dökümanı paylaşayım anlamadgın yer olursada anltırım daha sonra

    " SIKIŞTIRMA ORANI, stroke

    Silindirin içinde yakıt hava karışımının yakılarak güç elde edildiği odacığın (yanma odası) en büyük hacmi ile en küçük hacmi arasındaki oran. Silindirin içinde piston en üstte iken hacim en küçüktür ve piston en alt noktaya ulaştığında da en büyüktür. Örneğin 10:1 olarak belirtilen bir sıkıştırma oranı (kompresyon oranı da denir) silindirin içindeki hacmin motorun çalışması sırasında 10'dan bire indiğini ve tekrar ona çıktığını gösterir. Dizel motorlardaki sıkıştırma oranı daha yüksektir, örneğin 22:1 gibi. Bunun nedeni buji kullanılmayan bu motorlarda yakıtı ateşleyebilmek için daha yüksek bir basınca gerek duyulmasıdır. Dizel motorları daha fazla basınca dayanabilmesi için daha sağlam (kalın) yapıldığından ağırlıkları da daha fazladır. STROK, silindirin hareketi sırasında çıktığı en üst düzey ile indiği en alt düzey arasındaki uzunluktur. Sıkıştırma oranını kullanarak şöyle de tanımlayabiliriz. Pistonun (yukarıdaki örneğe göre) sıkıştırma oranının 10:10 olduğu konum ile sıkıştırma oranının 10:1 olduğu konum arasındaki hareket mesafesi. En basit haliyle silindir hareketinin uzunluğu diyebiliriz."
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  3. #3
    AHM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    123
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güzel bilgiler , adı üstünde sıkıştırma patlar

  4. #4

    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.036
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sıkıştırma oranını soruyorsun sanırım..

    teşekkürler cem verdiğin bilgiler için birde merak ettiğim bişi daha var bu piston kolları ile ilgili bişi var kafama takılan rakam.rakam cr diye tabir edilen bişi var o nedir ki onu da cok merak ettim? onunda sıkıştırmaya etkisi var mı??

  5. #5
    speed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    55
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    compression ratio....
    cr.
    sıkıştırma oranı..
    hepsi aynı şey efecim...

  6. #6

    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.036
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    onların oranları biraz farklıydı da ondan sordum özdin abi teşekkür ederim verdiğin bilgi için...sanki 83.6 cr gibi bişi okumuştum bir yerde o yüzden sordum

  7. #7

    Üyelik
    Jan 2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.743
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    83.6 mı başka bişidir o olm

  8. #8

    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.036
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok be olm okuduydum ole bişi acaba hani oranlar öle olabilio mu 10:1 yerine 90:9 yazmış gibi bişi olabilir mi merak ettim??

  9. #9
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    81.50mm vs vs piston o.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  10. #10

    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.036
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamam eywallah cem...

  11. #11
    TURBO CİVİC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2000 model civic lerin sıkıstırmasını tam bilen varmı?ben 98 modelinkini buldum 9:4 diodu bana biraz dusuk gibi geldi.10 civarı die biliyodum ben ama 2 sene icinde bi fark olmusmudur die kuskuya dustum.bilen yardımcı olursa sevinirim
    Fuck The System !!!

  12. #12
    canadian
    Misafir
    Alıntı TURBO CİVİC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2000 model civic lerin sıkıstırmasını tam bilen varmı?ben 98 modelinkini buldum 9:4 diodu bana biraz dusuk gibi geldi.10 civarı die biliyodum ben ama 2 sene icinde bi fark olmusmudur die kuskuya dustum.bilen yardımcı olursa sevinirim
    Farketmez 99-00 model

    9:4 evet sıkıştırman. Y8 ler in hem enjektörleri 220'lik hemde sıkıştırması 9:6 ..

    Bilginm olsun Bütün D serilerini yazalım.

    D13B1

    * Found in:
    o 1987-1991 Honda Civic DX (European Market)
    + Displacement : 1343 cm3
    + Bore and Stroke : 75 mm X 76 mm
    + Compression : 9.5:1
    + Power,Torque : n/s (Not stated in Owners Manual)
    + Valvetrain : SOHC, 4 valves per cylinder
    + Fuel Control : Single Carburettor



    D14 Series Engines (1.4 Litre)


    D14A1

    * Found in:
    o 1987-1991 Honda Civic GL and 1990 CRX (European Market)
    + Displacement : 1396 cm3
    + Bore and Stroke : 75 mm X 79 mm
    + Compression : 9.3:1
    + Power,Torque : 90 ps (89 hp) @ 6300 rpm, 112Nm @ 4500 rpm
    + Valvetrain : SOHC, 4 valves per cylinder
    + Fuel Control : Dual Carburettor



    D14A2

    * Found in:
    o 1995-1996 Honda Civic MA8 (European Market)
    + Displacement : 1396 cm3
    + Bore and Stroke : 75.0 mm X 79.0 mm
    + Compression : 9.2:1
    + Power,Torque : 66kW @ 6100 rpm, 117Nm @ 5000 rpm
    + Valvetrain : SOHC, 4 valves per cylinder
    + Fuel Control : PGM-FI



    D15 Series Engines (1.5 Liters)


    D15A2

    * Found in:
    o 1984-1987 Honda CRX HF
    + Displacement : 1488 cm3
    + Bore and Stroke : 74 mm X 86.5 mm
    + Compression : 9.6:1
    + Power : 58 hp @ 4500 rpm & 80 ft·lbf @ 2500 rpm
    + Valvetrain : SOHC
    + Fuel Control : carbureted



    D15A3

    * Found in:
    o 1985-1987 Honda CRX Si
    + Displacement : 1488 cm3
    + Bore and Stroke : 74 mm X 86.5 mm
    + Compression : 8.7:1
    + Power : 91 hp @ 5500 rpm & 93 ft·lbf @ 4500 rpm
    + Valvetrain : SOHC, 3 valves/cylinder
    + Fuel Control : Fuel Injected, Multi-point PGM-FI



    D15B

    * VTEC
    * Found in:
    o 1991-1999 Honda Civic VTi EG4
    + Displacement : 1493 cm3
    + Bore and Stroke : 75 mm X 84.5 mm
    + Rod Length : 137 mm
    + Compression : 9.6:1
    + Power : 130 hp @ 6800 rpm & 102 ft·lbf @ 5200 rpm
    + Valvetrain : SOHC VTEC
    + Fuel Control : OBD-1 MPFI

    * 3-stage VTEC
    * Found in:
    o 1996-1999 Honda Civic VTi EG4
    + Displacement : 1493 cm3
    + Bore and Stroke : 75 mm X 84.5 mm
    + Rod Length : 137 mm
    + Compression : 9.6:1
    + Power : 130 hp @ 6800 rpm & 102 ft·lbf @ 5200 rpm
    + Valvetrain : SOHC VTEC
    + Fuel Control : OBD-2 MPFI



    D15B1

    (essentially a D15B2 engine with a mild camshaft, a restrictor plate under the DPFI, and an air flow restrictor inside the DPFI unit)

    * Found in:
    o 1988-1991 Honda Civic STD Hatchback
    + Displacement : 1493 cm3
    + Bore and stroke : 75 mm X 84.5 mm
    + Compression : 9.2:1
    + Power : 70 hp @ 5500 rpm & 83 ft·lbf @ 3000 rpm
    + Valvetrain : SOHC (4 valves per cylinder)
    + Fuel Control : OBD-O DPFI



    D15B2

    * Found in:
    o 1988-1991 Honda Civic DX/LX, CRX DX, Civic Wagon DX/Wagovan
    + Displacement : 1493 cm3
    + Bore and Stroke : 75 mm X 84.5 mm
    + Compression : 9.2:1
    + Power : 92 hp @ 6000 rpm & 89 ft·lbf @ 4500 rpm
    + Valvetrain : SOHC (4 valves per cylinder)
    + Fuel Control : OBD-0 DPFI



    D15B6

    * Found in:
    o 1988-1991 Honda CRX HF
    + Displacement : 1493 cm3
    + Bore and Stroke : 75 mm X 84.5 mm
    + Compression : 9.1:1
    + Power : 62 hp(88-89) 70 hp(90-91)@ 4500 & 83 ft·lbf @ 3000 rpm
    + Valvetrain : SOHC (2 valves per cylinder)
    + Fuel Control : OBD-0 MPFI



    D15B7

    * Found in:
    o 1992-1995 Honda Civic DX/LX
    + Displacement : 1493 cm3
    + Bore and Stroke : 75 mm X 84.5 mm
    + Compression : 9.2:1
    + Power : 102 hp @ 5900 rpm & 98 ft·lbf @ 5000 rpm
    + Valvetrain : SOHC (4 valves per cylinder)
    + Fuel Control : OBD-1 MPFI



    D15B8

    * Found in:
    o 1992-1995 Honda Civic CX
    + Displacement : 1493 cm3
    + Bore and Stroke : 75 mm X 84.5 mm
    + Compression : 9.1:1
    + Power : 70 hp @ 4500 rpm & 83 ft·lbf @ 3000 rpm
    + Valvetrain : SOHC (2 valves per cylinder)
    + Fuel Control : OBD-1 MPFI



    D15Z1

    * VTEC-E
    * Found in:
    o 1992-1995 Honda Civic VX
    + Displacement : 1493 cm3
    + Bore and Stroke : 75 mm X 84.5 mm
    + Rod Length : 137 mm
    + Compression : 9.3:1
    + Power : 92 hp @ 5500 rpm & 97 ft·lbf @ 4500 rpm
    + VTEC Switchover : 2500 rpm
    + Valvetrain : SOHC VTEC-E (4 valves per cylinder)
    + Fuel Control : OBD-1 MPFI


    D16 Series Engines (1.6 Liters)


    D16A1

    * Found in:
    o 1986-87 Acura Integra
    + Displacement : 1590 cm3
    + Bore and Stroke : 75 mm X 90 mm
    + Compression : 9.3:1
    + Power : 113 hp @ 6250 rpm & 99 ft·lbf @ 5500 rpm
    + Valvetrain : DOHC
    + Fuel Control : OBD-0 MPFI



    D16A3

    * Found in:
    o 1988-89 Acura Integra
    + Displacement : 1590 cm3
    + Bore and Stroke : 75 mm X 90 mm
    + Compression : 9.5:1
    + Power : 118 hp @ 6500 rpm & 103 ft·lbf @ 5500 rpm
    + Valvetrain : DOHC
    + Fuel Control : OBD-0 MPFI


    D16A6

    * Found in:
    o 1988-1991 Honda Civic Si, CRX Si, Civic Wagon RT4WD
    o 1988-1995 Honda Civic Shuttle RT4WD (UK/Europe/Asia/AU/NZ)
    o 1989-1996 Rover 216/416 GTI (UK/Europe)
    + Displacement : 1590 cm3
    + Bore and Stroke : 75 mm X 90 mm
    + Compression : 9.6:1
    + Power : 110 hp @ 6000 rpm & 100 ft·lbf @ 5000 rpm
    + Valvetrain : SOHC
    + Fuel Control : OBD-0 MPFI



    D16A8

    * Found in:
    o 1988-1991 Civic/CRX/Concerto (UK/Europe)
    o 1989-1996 Rover 216/416 GTI (UK/Europe)
    + Displacement : 1590 cm3
    + Bore and Stroke : 75 mm X 90 mm
    + Compression : 9.5:1
    + Power : 122 hp @ 6800 rpm & 108 ft·lbf @ 5700 rpm
    + Valvetrain : DOHC
    + Fuel Control : OBD-0 MPFI



    D16A9

    * Found in:
    o 1988-1991 Civic/CRX/Concerto (UK/Europe)
    o 1989-1996 Rover 216/416 GTI (UK/Europe)
    + Displacement : 1590 cm3
    + Bore and Stroke : 75 mm X 90 mm
    + Compression : 9.5:1
    + Power : 130 hp @ 6800 rpm & 108 ft·lbf @ 5700 rpm
    + Valvetrain : DOHC
    + Fuel Control : OBD-0 MPFI



    D16Y5

    * VTEC-E
    * Found in:
    o 1996-2000 Honda Civic HX
    + Displacement : 1590 cm3
    + Bore and Stroke : 75 mm X 90 mm
    + Compression : 9.4:1
    + Power : 115 hp@ 6200 rpm & 104 ft·lbf @ 5400 rpm
    + Valvetrain : SOHC VTEC-E
    + Fuel Control : OBD-2 MPFI



    D16Y7

    * Found in:
    o 1996-2000 Honda Civic DX/LX/CX
    + Displacement : 1593 cm3
    + Bore and Stroke : 75 mm X 90 mm
    + Compression : 9.4:1
    + Power : 106 hp @ 6200 rpm & 103 ft·lbf (141 N·m) @ 4600 rpm
    + Torque (ft·lbf@rpm) : 103 @ 4,600 rpm
    + Valvetrain : SOHC
    + Fuel Control : OBD-2 MPFI



    D16Y8

    * VTEC
    * Found in:
    o 1996-2000 Honda Civic EX
    o 1996-1998 Honda Civic Coupe iSR (UK model)
    o 1997-2000 Acura 1.6EL
    + Displacement : 1590 cm3
    + Bore and Stroke : 75 mm X 90 mm
    + Compression : 9.6:1
    + Power : 127 hp @ 6600 rpm & 107 ft·lbf @ 5500 rpm
    + VTEC Switchover: 5200 rpm
    + Valvetrain : SOHC VTEC
    + Fuel Control : OBD-2 MPFI



    D16Z6

    * VTEC
    * Found in:
    o 1992-1995 Honda Civic EX/Si, Del Sol Si,
    + Displacement : 1590 cm3
    + Bore and Stroke : 75 mm X 90 mm
    + Compression : 9.4:1
    + Power : 125 hp @ 6600 rpm & 106 ft·lbf @ 5200 rpm
    + VTEC Switchover 4800 rpm
    + Valvetrain : SOHC VTEC
    + Fuel Control : OBD-1 MPFI



    D17 Series Engines (1.7 Liters)


    D17A1

    * Found in:
    o 2001-2005 Honda Civic DX/LX
    + Displacement : 1668 cm3
    + Bore and Stroke : 75 mm X 94.4 mm
    + Compression : 9.5:1
    + Power : 115 hp @ 6100 rpm & 110 ft·lbf @ 4500 rpm
    + Valvetrain : SOHC
    + Fuel Control : OBD-2 MPFI



    D17A2

    * VTEC
    * Found in:
    o 2001-2005 Honda Civic EX
    + Displacement : 1668 cm3
    + Bore and Stroke : 75 mm X 94.4 mm
    + Compression : 9.9:1
    + Power : 127 hp @ 6300 rpm & 114 ft·lbf @ 4400 rpm
    + Valvetrain : SOHC VTEC
    + Fuel Control : OBD-2 MPFI



    D17A6

    * VTEC-E
    * Found in:
    o 2001-2005 Honda Civic HX
    + Displacement : 1668 cm3
    + Bore and Stroke : 75 mm X 94.4 mm
    + Compression : 9.9:1
    + Power : 117 hp @ 6100 rpm & 111 ft·lbf @ 4500 rpm
    + Valvetrain : SOHC VTEC-E
    + Fuel Control : OBD-2 MPFI



    D17A7

    * Found in:
    o 2004-2005 Honda Civic GX
    o Uses CNG (Compressed Natural Gas)
    + Displacement : 1668 cm3
    + Bore and Stroke : 75 mm X 94.4 mm
    + Compression : 12.5:1
    + Power : 100 @ 6100 rpm & 98 ft·lbf @ 4000 rpm
    + Valvetrain : SOHC
    + Fuel Control : OBD-2 MPFI

  13. #13
    TURBO CİVİC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    super hızlısın ya saol.benim d16y7 9:4 bende bole bulmustum iyi oldu
    Fuck The System !!!

  14. #14
    canadian
    Misafir
    Silindir kapagı numaralarınıda yazalım

    D15B1
    1990 Std D15B1 4sp------PM9-5
    1991 Std D15B1 4sp------PM9-3

    D15B2
    90 LX D15B2 5sp--------------PM3-9 (9/0) stamped rs of code
    91 DX D15b2 5sp---------------PM8-12
    93 EG4(EDM) D15B2 5sp-------PM3-8 (9/4) stamp

    D15B7
    94 DX D15B7 5sp-------PMS-1
    95 DX D15b7 5sp-------PM9-5

    D15B (JDM)
    92 VTi D15B Auto--- -- P08-1 (9/1)<-- RS of Code

    D15Z1
    92 VX D15Z1 5sp------P07-1

    D16A6
    88 RT D16A6 Auto------PM3-7
    90 Si 5spd---------------PM3-1
    90 Si D16A6 5sp--------PM3-4

    D16Z6
    92 Si D16Z6 5sp------- P08-2 (9/2) stamped on RS of code.
    93 Si D16Z6 5sp-------P08-4 (9/3) stamped on rs of head
    93 EX D16Z6 5spd----- P08-4
    93 EX D16Z6 5sp-------P08-3
    94 EX D16z6 5 spd---- PO8-2
    94 Si D16z6 5sp-------- P08-3
    94 EX D16Z6 5sp--------P08-4
    94 SI D16z6 5sp -------P08-5
    95 EX D16Z6 Auto------P08-2

    D16Y4
    96 GLi D16Y4 5sp........P2A-2 "96" stamped on right


    D16Y7
    97 LX D16Y7 5sp-------P2F-HA-2
    97 LX D16Y7 Auto------P2F-HA-4 also had USA and (9/6) stamped on it
    98 DX D16Y7 5sp------P2F-HA-3 also has USA and (9/7) stamped on it
    00 DX D16Y7 Auto -----P2F-HA-7

    D16Y8
    96 EX D16Y8 Auto------P2J-2 stamped 95 on rs of head
    97 EX D16y8 5spd-----P2J-4 --- "97" stamped on the right
    97 EX D16Y8 Auto-----P2J-6 "97" stamped on rs of head
    97 EX D16Y8 Auto-----P2J-7
    97 EX D16Y8 5sp-----P2J-6 "96" stamped on right side
    98 EX D16Y8 Auto-----P23-2
    99 EX D16Y8 5sp------P2J-4
    00 EX D16Y8 5sp------P2J-3 "99" stamped on right side


  15. #15
    TURBO CİVİC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende zaten sıkıstırma oranıma gore suanki basıncımın tehlike oranını bulmaya calısıyodum.saol
    Fuck The System !!!

  16. #16
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TURBO CİVİC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende zaten sıkıstırma oranıma gore suanki basıncımın tehlike oranını bulmaya calısıyodum.saol
    senin araban satilik deil mi?
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  17. #17
    TURBO CİVİC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya benim araba satılık tı ama sonra vaz gectim.ilanıda silemedim.zaten ilanıda ben vermedim bi arkadas verdi yanlıs yanlıs yazmıs satma amacım ilik nakli oldum sanayi ortamlarından fln uzak durmak amaclıydı ama hem kıyamadım hemde beni tatmin etcek bi araba alcak durumda olmadıgımızdan...
    Fuck The System !!!

  18. #18
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gecmis olsun..
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  19. #19
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Geçmiş olsun

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •