cem Nickli Üyeden Alıntı
Wikipedia'da düzelttim biraz ,
bu bilgilerde yeter heralde sana ,
**
Tanıtım
Honda'nin Gebze'deki fabrikasinda 1997 yili sonunda üretilmeye baslanan yerli Civicler'de 1.4 litre (90 HP) ve 1.6 litrelik (120 HP) motorlar bulunuyor. Civic'in 1.6 litrelik, 16 supapli modern motorunun 120 beygirlik gücü birçok 1.8 ve 2.0 litrelik rakibinden daha yüksek
--------------------------------------------------------------------------------
Tasarım, Gövde, İç Mekan
Civic, gövdesinin ince ve yere yakin yapisi nedeniyle 4460 mm' lik uzunlugunu disaridan hissettirmemesine ve daha küçük görünmesine ragmen, kompakt sinifin en uzun otomobili. Ergonomik açidan hata bulunmamasina ve kullanilan plastigin kaliteli olmasina ragmen köseli iç mekan tasarimi ve sürgülü havalandirma kumandalari Civic'e puan kaybettiriyor. Honda Civic'in sert dolgulu koltuklari alçak konuslandirilmis. Ön ve arka koltuklarda diz ve bas mesafeleri yeterli. Sade gösterge paneli rahat okunuyor. Yüksek bagaj kapagina ragmen 390 litrelik bagaj hacmi bu siniftaki bir sedan için çok küçük. Arka koltuklari iki parça halinde yatirarak bagaji 600 litreye kadar genisletmek mümkün
Motor, Performans
Japonya ve Avustralya pazari için gelistirilen 1.6 litrelik motor 6400 d/d'de 120 HP güç, 5000 d/d'de 144 Nm maksimum tork üretiyor. Üst devirleri güçlü olan motor alt devirlerde cansiz; ayrica üst devirlere tirmanmakta da zorlaniyor. Performans degerleri 1.6 litrelik bir motor için yeterli olan Civic O'dan 100 km/s hiza 10.2 saniyede çikiyor; ancak 192 km/s olarak açiklanan son sürate ulasmakta zorlaniyor. Besinci viteste yapilan ölçümlerde test otomobili 60 km/s'den 100 km/s'ye 19.3 saniyede hizlandi. Esneklik degerlerinin kötü çikmasindaki en önemli etken, oranlari uzun seçilmis vites kutusuydu. Test sartlarinda yapilan ölçümlerde Honda Civic 100 kilometre mesafede 10.8 litre yakit tüketti. Bu tüketim degeri 1.6 litrelik bir motor için biraz yüksek. 45 litrelik küçük yakit deposu otomobilin menzilinin 418 kilometreyle sinirli kalmasina sebep olmus
Yürüyen Parçalar ve Kullanım
Çok turlu, hidrolik destekli direksiyon manevralarda hafif ama yüksek hizlarda sertleserek sürücüsüne güven veriyor. Civic, yüksek süratlerde de düz çizgide kararli bir sekilde gidiyor. Dört tekerlekteki çift salincakli süspansiyon sistemi orta sertlikte seçilmis. Düzde ve virajda basarili yol tutus özellikleri gösteren Civic son sürate yakin hizlara çikildiginda da kararli gidisini sürdürüyor. Önde disk, arkada kampanadan olusan fren sisteminde ABS opsiyon olarak sunulurken test otomobilimiz üst donanim seviyesinde oldugundan ABS'yle donatilmisti. 100 km/s hizda yapilan fren ölçümünde test otomobili 45 metre mesafede durabildi. Birçok Japon otomobilinde oldugu gibi Civic'te de lastik gürültüsü ve yüksek devirlerde motor gürültüsü kabin içine siziyor. 130 km/s sabit hizda yapilan gürültü ölçümlerinde Civic'in iç gürültü seviyesi 70 dB(A) olarak tespit edildi
--------------------------------------------------------------------------------
Standart Özellikler
Elektrik kumandali ön ve arka camlar, merkezi kilit, immobilizer, elektrik kumandali dikiz aynalari, yükseklik ayarli hidrolik direksiyon, arka kafaliklar, radyo-teyp
Fabrika Verileri
Motor: Önde enlemesine yerlestirilmis, 4 silindir, üstten tek egsantrik, 16 supap, PGM-FI programli çok noktadan enjeksiyon Motor Hacmi: 1590 cc
Çap/Strok: 75x90 mm Sıkıştırma Oranı: 9.4 :1
Motor Gücü: 6400 d/d'de 88 kW (120 HP/DIN) Max. Tork: 5000 d/d'de 144 Nm
Vites Oranları: 1-3.250, 2-1.909, 3-1.250, 4-0.909, 5-0.702, geri-3.153 Son Dişli: 4.058 :1
Frenler: Önde hava kanalli disk, arkada kampana Bagaj Hacmi: 390/600 lt
Boyut: 4460/1695/1390 mm Ağırlık: 1030 kg
Lastikler: 185/66 R14
Test Verileri
Hızlanma Testi Esneklik (60-100 km/s) Testi
0-50 km/s: 3.7 sn 4.Viteste: 11.7 sn
0-100 km/s: 10.3 sn 5.Viteste: 19.3 sn
0-130 km/s: 18.4 sn Max. Hız: 192 km/s
Dönme Çapı: 10.8 m
Gürültü Testi Diğer
3.vites 50 km/s: 66 dB(A) 100 - 0 km/s Frenleme Süresi: 45 m/3.5 sn
4.vites 100 km/s: 68 dB(A) Yakıt Tüketimi: 10.8 lt/100 km
5.vites 130 km/s: 70 dB(A) Depo Kapasitesi: 45 lt
Azami Menzil: 418 km
-
Motor Hacmi: 1590 cc 0-50 km/s : 3.7 sn
Çap/Strok: 75x90 mm 0-100 km/s : 10.3 sn
Sıkıştırma oranı: 9.4 :1 0-130 km/s : 18.4 sn
Motor gücü: 6400 d/d'de 88 kW (120 HP/DIN) Esneklik (60-100 km/s)
Max. tork: 5000 d/d'de 144 Nm 4.Viteste : 11.7 sn
Vites oranları: 1-3.250, 2-1.909, 3-1.250, 4-0.909, 5-0.702, geri-3.153 5.Viteste : 19.3 sn
Son dişli: 4.058 :1 Max. hız : 192 km/s
Frenler: Önde hava kanallı disk, arkada kampana Dönme çapı : 10.8 m
Bagaj: 390/600 lt İç gürültü
Boyut: 4460/1695/1390 mm 3.vites 50 km/s : 66 dB(A)
Ağırlık: 1030 kg 4.vites 100 km/s : 68 dB(A)
Lastikler: 185/66 R 14 5.vites 130 km/s : 70 dB(A)
100 - 0 km/s ve süresi: 45 m/3.5 sn
Test tüketimi: 10.8 lt/100 km
Depo kapasitesi: 45 lt
Menzil: 418 km