User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Lastik Ağırlığı Meselesi

  1. #1

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    269
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Lastik Ağırlığı Meselesi

    Bundan 4 yıl kadar önce Mazda 3 aracıma 17" jant taktım 205/50/17 adrenalin lastiklerle birlikte.Araç eşşeğe döndü.Halbuki elimde tartı,jantları tartarak almıştım ve benim orjinal 16" jantlarla arasında bir kilo gibi bir fark vardı.Bir kilo nasıl bu kadar eşşek eder arabayı diye 4 yıl boyunca düşündüm durdum.Aklıma hiç lastik jant ağırlıklarını beraber tartmak gelmemişti.Ta ki 3 gün önce orjinal 16" jantlarımla birlikte üzerindeki kış lastiklerini(ug8) ve yaz için kullandığım 17" jantlarımla birlikte adrenalin lastiklerimi tartana kadar.205/55/16 jant+ug8 lastik 12 kg geliyorken 205/50/17 jant+adrenalin lastik 18 kg geliyordu.Bu kadar ağırlık farkının aynı taban ölçüsündeki lastiklerde bu kadar farkedeceği aklıma hayalime gelmezdi.Kısacası benim arabayı eşşek yapan 17" jant değil lastiklermiş.Tabi 4 yıl önce aldığım için şu an lastiklerim bitmiş durumda yeni bir takım alacağım 17" jantlara.Fakat hafif bir lastik almam gerekiyor.205/50/17 ölçülerinde hangi lastikler benim adrenalinlere göre hafiftir arkadaşlar bilen var mı?

  2. #2

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    269
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Soruyu zor sordum sanırım.Arkadaşlar öğrenmek istediğim tek şey hangi marka lastik hafif olur Bridgestone lar taş gibi sert olduğundan sanırım bu kadar ağır.Yumuşak lastik daha hafif olur diyebilirmiyiz?

  3. #3
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.093
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    bukadar takılma degisse bile nekadar gidecek hadi lastik başı 1 kilo daha attın diyelim sen onu zaten hissetmeyeceksinki .ayrıca lastik jant+icine bastıgın havayı unutuyorsn. ayrıcada sert taş gibi dedigin adrenalinler tam tersine yumusacık hamurlu lastiklerdir. 4 senelik lastiklerse sertleşmiştir muhtemelen o ayrı
    1881 - 193

  4. #4
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.284
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rx-7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bundan 4 yıl kadar önce Mazda 3 aracıma 17" jant taktım 205/50/17 adrenalin lastiklerle birlikte.Araç eşşeğe döndü.Halbuki elimde tartı,jantları tartarak almıştım ve benim orjinal 16" jantlarla arasında bir kilo gibi bir fark vardı.Bir kilo nasıl bu kadar eşşek eder arabayı diye 4 yıl boyunca düşündüm durdum.Aklıma hiç lastik jant ağırlıklarını beraber tartmak gelmemişti.Ta ki 3 gün önce orjinal 16" jantlarımla birlikte üzerindeki kış lastiklerini(ug8) ve yaz için kullandığım 17" jantlarımla birlikte adrenalin lastiklerimi tartana kadar.205/55/16 jant+ug8 lastik 12 kg geliyorken 205/50/17 jant+adrenalin lastik 18 kg geliyordu.Bu kadar ağırlık farkının aynı taban ölçüsündeki lastiklerde bu kadar farkedeceği aklıma hayalime gelmezdi.Kısacası benim arabayı eşşek yapan 17" jant değil lastiklermiş.Tabi 4 yıl önce aldığım için şu an lastiklerim bitmiş durumda yeni bir takım alacağım 17" jantlara.Fakat hafif bir lastik almam gerekiyor.205/50/17 ölçülerinde hangi lastikler benim adrenalinlere göre hafiftir arkadaşlar bilen var mı?
    Aynı ebat ve özellikteki (T- H-V-W-Y ) lastik markaları arasında kg farkı 1kg ı geçmez. Kış lastiği ile V serisi performans lastiğini ağırlık olarak karşılaştırmak doğru olmaz , iç yapıları çok farklıdır.

    17' jant + 205-50-17 lastiğin 18kg gelmesi normal , anormal olan 16' jant ve 205-50-16 lastiğin 12kg olması. Şöyle kıyaslıyabilirsin ; Şu an kullandığım , 4.9kg lık 15' jant + 195-50-15 V serisi lastik 12.8 geliyor.

  5. #5
    wrcsinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    528
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence ağırlık değilde jantın bir inç büyümesi daha büyük bir etken

  6. #6
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu an 16 jant ve lastik ağırlığım toplam 17kg. sadece jantlar 7.5kg

    yurtdışı forumalarda gördüğüm kadarı ile bf goodrich lastiklerin hafif olduğunu hatırlıyorum.
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  7. #7

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    269
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki arkadaşlar şöyle sorayım aynı yol/araç ve şartlarda kışlık 16" larla 3 boy önünde gittiğim golf 7 tdi 90hp araçla 17" jantla anca yan yana gidebiliyorum.Hemen hemen aynı ağırlıktaki 16" ve 17" jant arasındaki farkın sadece lastik ağırlıklarındaki farktan dolayı böyle olması normal mi? Tamam sonuçta jant+lastik arada 6kg var.Ciddi bir rakam ama 8.5kg gelen janta karşılık 9.5kg gelen lastik bana ilginç geliyor.Benim 205/50/17 ölçülerinde mi bir sorun var acaba.Mesela 215/45/17 alsam lastik hafifler mi taban artmasına rağmen yanak azaldığı için?Lastikçiye sorduğumda ince yanak performans lastiklerinin iç yapısı normal lastiklere göre güçlendirilmiş olduğundan daha ağır olması normal demişti.Ama aynı taban(205/55/16-205/50/17) iki lastik arasındaki 5kg fark?

  8. #8

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.110
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sürtünme direncin arttığı için ağırlıktan ziyade bu direnç etikili olacaktır. Taban ne kadar genişlerse yere temas ettiğin alan genişleyeceğinden sürtünmen artacak ve daha ağır kalacaksın. Olaya sadece jant-lastik ağırlığı olarak bakma..

    Mümkün mertebe standart ebatlara en yakın jantı tercih etmeye çalış. Aracında bulunan motor çokta verimli değil. (benzinli ise) Araca yükleyeceğin her yük sana performans kaybı ve yakıt maliyeti olarak geri dönecektir.

    Not: aracın 115hp dizel motora sahip ise güzel bir yazılımla şahlanabilir. Bu tavsiyemi unutma. 6 ileri şanzumanla da keyine diyecek olmaz..



    Eski bir mazda3 (benzinli-dizel) sahibi..

  9. #9

    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    925
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rx-7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Soruyu zor sordum sanırım.Arkadaşlar öğrenmek istediğim tek şey hangi marka lastik hafif olur Bridgestone lar taş gibi sert olduğundan sanırım bu kadar ağır.Yumuşak lastik daha hafif olur diyebilirmiyiz?
    bir fikir vermesi için
    http://www.techturkey.com/forum/yol-...irliklari.html

  10. #10
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olaya sadece normal yükler yönünden bakarsan yanılırsın. Jant-lastik dönen bir eleman olduğundan atalet momenti, atalet yarıçapı, dönen cismin eylemsizliği gibi yönlerden değerlendirmen lazım.

    Kısaca jant-lastikte ağırlık artışı aynı taban genişliğine sahip olsa bile, uç dönme çevresindeki ataletin cm^4 gibi bir büyüklükte artışına neden olur. Tabi buda aynı taban genişliğinde olsa bile frenaja ve hızlanmaya negatif etki eder.

    (E peki neden arabaların tekerlek çapları her yeni modelde, günden güne büyüyor sorusu başka bir konuya ait.)


    Yani seçim yapmalısın. Aynı ebatlarda yük indeksi minimum ve xl olmayan lastikler nispeten hafif olur.

  11. #11

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    269
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar lastikteki taban olayının etkilerini ve rotetional inertia denilen mevzudan dolayı ekstra 1kg jant ağırlığının bile gidişe olan etkilerini biliyorum.Hatta bilmeyen arkadaşlarıma da hep anlatmaya çalıştığım konulardır.Beni hayret ettiren aynı taban iki lastik arasındaki 5kg ağırlık farkı.Tabanlar aynı biri 16" 55 yanak diğeri 17" 50 yanak yani anlayacağınız lastik alanı olarak aralarında büyük bir fark yok.5kg fark nasıl olabilir konusu...Onu da mantıklı düşününce kışlık-yazlık lastik farkı,performans-günlük kullanım lastiği farkı,hız/yük indeksi farkı gibi nedenlere bağlayabiliyoruz.Ama 5kg tüm bunlara rağmen bana acayip bir fark gibi geliyor.Başka sebeplerde olmalı diye düşünüyorum mesela marka farkı ve yumuşak hamur-sert hamur farkı gibi.Zaten ben 16 lastiğin 17 lastikle aynı ağırlıkta olmasını da beklemiyorum ama bu 5kg farkı başka marka lastik alarak 2-3kg ye düşürebilirmiyim derdindeyim.Bana sanki sırf adrenalinlerin yada o hız indeksindeki lastiklerin özelliğiymiş gibi geliyor.Galiba w ydu adrenalinler...Mesela turanza alsam daha hafif olur mu acaba?

    Bu arada aracım 2007 model benzinli,chip olayı ***** işlevsiz.Yoksa turbolarda chip harikalar yaratıyor biliyorum.ferro vardı forumda onun focusun chiple nasıl gittiğine bizzat şahit oldum

    @tuFAN
    Verdiğin link yararlı oldu benim ebatlar orada olmasada en azından markayı ona göre seçeceğim artık,eyvallah...

  12. #12
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bilmişlik yapmak gibi bir niyetle yazmadım kimin ne bildiği nickinden anlaşılmıyor..
    Lastik hamurunun sert/yumuşak olması ağırlıkta bu denli fark oluşturamaz. Yumuşaklık sertlik hamurun içindeki ajanlarla, yağ miktarı vs ile ayarlanıyor. Ort. özgül ağırlığı 1.4-1.7 arası değişir hamurun.
    Yukardada yazdığım gibi yük indeksi ve hız kodu çok etkiler. Yük indeksi arttıkça çelik takviyesi katlanarak artar. Hakeza hız koduda aynı şekilde, h kodlu max. 210 yapacak şekilde tasarlanan lastikle, w kodlu 300km/sa üstü yapabilecek lastikteki çelik takviyesi bir değil. Çeliğin özgül ağırlığının 7 küsür olmasından dolayıda takviye miktarı toplam ağırlığı çok arttırıyor.

  13. #13
    rebeloghy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    17 jant ve lastik için 18.5 kg çok fazla bir ağırlık değil ama benim merakım 205 55 16 ölçüde lastik ile 16 '' orjinal jantlarınızın 12 kg olması çok ekstra hafif değil mi ?
    Kışlık lastik değil de normal bir lastik ile ölçme şansınız oldu mu ağırlığı ?
    -Fırat

  14. #14

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    269
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bilmişlik yapmak gibi bir niyetle yazmadım kimin ne bildiği nickinden anlaşılmıyor..
    Lastik hamurunun sert/yumuşak olması ağırlıkta bu denli fark oluşturamaz. Yumuşaklık sertlik hamurun içindeki ajanlarla, yağ miktarı vs ile ayarlanıyor. Ort. özgül ağırlığı 1.4-1.7 arası değişir hamurun.
    Yukardada yazdığım gibi yük indeksi ve hız kodu çok etkiler. Yük indeksi arttıkça çelik takviyesi katlanarak artar. Hakeza hız koduda aynı şekilde, h kodlu max. 210 yapacak şekilde tasarlanan lastikle, w kodlu 300km/sa üstü yapabilecek lastikteki çelik takviyesi bir değil. Çeliğin özgül ağırlığının 7 küsür olmasından dolayıda takviye miktarı toplam ağırlığı çok arttırıyor.

    Yok ondan dolayı öyle demedim.Arabalardan hiç anlamayan bir arkadaş grubum var.Bende bilinmesi gereken en basit şeyleri dahi açıklarım onlara anlatabilmek için.Sen öyle deyince kendimi onlar gibi seni de ben gibi hissettimYanlış anlama yani...Bu forumda benden çok daha bilgili insanlar var farkındayım.Zaten o yüzden danışıyorum bu işte bilmediğim şey nedir diye.Bu mesajınla da anlamış oldumO zaman w yerine v hız indeksli lastik almak lazım zaten ***** aracım w nun hakkını verebilecek bir araçta değil.

    Alıntı rebeloghy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    17 jant ve lastik için 18.5 kg çok fazla bir ağırlık değil ama benim merakım 205 55 16 ölçüde lastik ile 16 '' orjinal jantlarınızın 12 kg olması çok ekstra hafif değil mi ?
    Kışlık lastik değil de normal bir lastik ile ölçme şansınız oldu mu ağırlığı ?
    Normal lastikle 16" jantı hiç ölçmedim ama iki jant-lastiğide aynı gün aynı aletle lastikcide ölçtüm.Ha şöyle bir durum olabilir.Benim ön sol teker 25psi gibi değerlere sürekli inip duruyordu.Çıkarıldıktan sonra jantlar karıştı tabi belki onu ölçtüysem diyeceğim ama 6-7 psi o kadar kg etmez sanırım?Bir de şu var araba iki jant arasında gidiş olarak çok ama çok farkediyor.Birde kışlık lastik olmasına rağmen 16" jantta.Yani 1-2kg lik bir ağırlığın yapabileceği bir etki değil bu.Bu yüzden de aradaki 6kg fark doğru olmalı diye düşünüyorum.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •